Nieuwe activity tracker/smartwatch

20-03-2024 15:50 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu een miband van Xiaomi die het aan het begeven is en ben dus op zoek naar een ander betaalbaar alternatief met wat meer opties. Mijn oog is gevallen op de volgende opties:
Samsung Galaxy watch 4
Garmin vivomove Sport
Samsung Galaxy fit 4

Wie heeft er ervaring met een van deze? Hoe is de batterijduur? Moet je er een speciale betaalde app voor hebben? Heb ook naar Fitbit gekeken maar daar schijnt nu gezeik mee te zijn met abonnementen etc. Wat ik ermee wil is stappen bij houden, kijken hoeveel ik ongeveer verbrand met bepaalde workouts en mijn slaapritme bekijken. Hoef er dus niet mee te kunnen bellen of kunnen appen etc. Heb gemerkt dat zo'n ding me motiveert meer te bewegen en bepaalde doelen te halen.
Vraag me ook af of de eerste 2 niet wat groot zijn voor aan mijn dunne pols dus die ga ik zowiezo nog even in de winkel bekijken.
De dingen die je wilt kunnen in ieder geval ook met een Fitbit zonder abonnement. Geen idee wat voor gezeik er is met abonnementen, maar ik heb 'm zonder abonnement en dat functioneert prima en geeft inzicht in alle functionaliteiten die je wilt. Hoeveel calorieën je verbrandt is overigens niet betrouwbaar, maar dat kan nog geen enkel horloge betrouwbaar meten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Betaalde app: Garmin en Samsung app zijn beiden gratis.

Galaxy watch 4: Batterij is met 1.5 dag wel leeg, omdat het naast activity tracker ook een echte smart watch is. Die fit 4 ken ik niet dus geen idee, de Vivomove gaat tot een dag of 5-6 mee.

Ik zou zelf voor de Vivomove of een andere van Garmin gaan, die heeft by far de fijnste health/fitness/track app en de beste batterijduur. Die 1.5 dag van Samsung is echt kak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een poosje gratis zo'n premium fitbitabonnement gehad, maar dat voegde echt zo weinig toe (en maakte de boel alleen onoverzichtelijker) dat ik 'm voortijdig weer uit heb gezet.
Dus daar zou ik het niet voor laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben na 3 Mi-bands van Xiaomi overgestapt naar een Garmin Forerunner. De batterijduur van de Mi-band is onovertroffen, eens per 2 weken opladen vs eens per 6 dagen nu. En de Garmin is groter, daar moest ik ook even aan wennen. Maar de andere voordelen wegen er wat mij betreft wel tegenop, mn het feit dat ik geen telefoon mee hoef te nemen tijdens het rennen.
marianneke wijzigde dit bericht op 20-03-2024 16:18
0.14% gewijzigd
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsBear schreef:
20-03-2024 15:52
De dingen die je wilt kunnen in ieder geval ook met een Fitbit zonder abonnement. Geen idee wat voor gezeik er is met abonnementen, maar ik heb 'm zonder abonnement en dat functioneert prima en geeft inzicht in alle functionaliteiten die je wilt. Hoeveel calorieën je verbrandt is overigens niet betrouwbaar, maar dat kan nog geen enkel horloge betrouwbaar meten.
Yep dit.

Alles wat jij zou willen kan zonder abonnement.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een galaxy watch 4. Batterij duur is ongeveer 40 uur bij mij(afhankelijk van hoeveel je hem gebruikt).

Hiervoor had ik een fitbit, die ging ongeveer 7 dagen mee.

Ik heb een hele smalle pols, ik heb voor de kleinste watch 4 gekozen, maar eerlijk is eerlijk, hij is voor mijn pols flink groot. Smalste bandje gekozen en dan zit het dicht op het laatste gaatje.
flipflop wijzigde dit bericht op 20-03-2024 17:43
37.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
20-03-2024 16:18
Ik ben na 3 Mi-bands van Xiaomi overgestapt naar een Garmin Forerunner. De batterijduur van de Mi-band is onovertroffen, eens per 2 weken opladen vs eens per 6 dagen nu. En de Garmin is groter, daar moest ik ook even aan wennen. Maar de andere voordelen wegen er wat mij betreft wel tegenop, mn het feit dat ik geen telefoon mee hoef te nemen tijdens het rennen.
Kun je ook muziek luisteren via het horloge? Of koppelen met Bluetooth oortjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
b-haatje schreef:
20-03-2024 16:40
Kun je ook muziek luisteren via het horloge? Of koppelen met Bluetooth oortjes?


Dat weet ik niet, ik ren niet met muziek
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de Garmin Forerunner Music (verschillende modellen) kan dat inderdaad, via bluetooth. Maar het is niet superhandig vind ik, want je moet er eerst een playlist op laden dus je kan niet spontaan beslissen welke muziek je wilt luisteren. En ik luister meestal liever naar de radio, dat kan dus ook niet via het horloge.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de Garmin vivoactive 4s. Enorm blij mee en ik moet ‘m ongeveer om de 5 dagen opladen. De (gratis) Garmin-app vind ik ook heel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aha ik dacht dat je die fitbit niet goed kom gebruiken zonder betaald abonnement. En de batterij duur van de Samsung Watch 4 valt dus ook tegen? Hoeft niet zo lang mee te gaan als een Miband maar om de dag opladen vind ik een beetje te vaak.

Ik ga de andere genoemde opties ook even bekijken.
LoiseauBicyclette schreef:
20-03-2024 16:14
Ik heb een poosje gratis zo'n premium fitbitabonnement gehad, maar dat voegde echt zo weinig toe (en maakte de boel alleen onoverzichtelijker) dat ik 'm voortijdig weer uit heb gezet.
Dus daar zou ik het niet voor laten.
Klopt ook inderdaad. Ik had het er ook gratis bij toen ik mijn nieuwe fitbit bestelde en miste het totaal niet toen het weg was. Dat waren allemaal functionaliteiten waar ik niet in geïnteresseerd was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou voor een Garmin gaan, baterijduur is altijd erg goed en bouwkwaliteit veel beter dan een fitbit. App is ook heel erg fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn Samsung Galaxy watch (40mm) gaat ook ong, 1,5 dag mee, hij gaat elke nacht op de lader bij mij. Ik gebruik ‘m echter ook wel als smartwatch, misschien dat je 2 dagen redt als het enkel voor activiteit is en niet voor notificaties etc. Laatst bij een fietsrit van 2 uur heb ik overigens de batterij volledig leeg getrokken, met GPS gaat het best wel hard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de galaxy watch 4 en vind het een fijn horloge maar gebruik hem amper door de slechte batterijduur. Ik kan hem elke avond wel aan de stroom doen, super irritant en ik laat hem daarom ergens in een la liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Garmin Forerunner 55.
De batterij gaat een week mee en dat track ik gemiddeld 4 activiteiten van 2 uur en ik draag hem 2 a 3 dagen de hele dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bulbul schreef:
20-03-2024 16:47
Met de Garmin Forerunner Music (verschillende modellen) kan dat inderdaad, via bluetooth. Maar het is niet superhandig vind ik, want je moet er eerst een playlist op laden dus je kan niet spontaan beslissen welke muziek je wilt luisteren. En ik luister meestal liever naar de radio, dat kan dus ook niet via het horloge.
Ah, thanks! Ze hebben nog genoeg te ontwikkelen dus. In de tussentijd ga ik hier wel alvast tussen kijken of het dan voor mij toch iets is :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Garmin Venu, 1e serie van bijna 5 jaar oud (in juli). En nog steeds heel blij mee! De batterij duur is afhankelijk van wat ik ermee doe ongeveer 5 dagen. Ik heb m 24/7 aan en gebruik hem eigenlijk elke dag wel voor een (korte) sportactiviteit. Vanmorgen heb ik m naar 100% opgeladen, 18km gewandeld en toen was er 30% batterij weg.

Een van mijn wandelvriendinnen had een samsung health watch oid maar is ook overgestapt op de garmin en heeft er ook absoluut geen spijt van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is uiteindelijk de Samsung Galaxy Fit 3 geworden en ben tot nu toe tevreden. Samsung geeft een batterijduur tot 13 dagen aan. Geen idee nog of dat klopt maar de helft vind ik ook geen probleem.

De Galaxy Watch 4 vond ik toch te groot aan m'n pols en de Garmin Vivomove Sport ook. De Garmin Forerunner 45 heb ik nog als optie overwogen. Niet te groot maar was alleen nog in zwart verkrijgbaar en geen touch screen. Fitbit ook nog naar gekeken maar degene die ik echt het leukst vond had weer een te klein schermpje en een andere was weer duurder dan ik eigenlijk wilde uitgeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees dat je er al een hebt.
Mochten anderen nog info willen. Ik heb de huawei band 8. Batterij gaat wel een week mee en heb hem dag en nacht om.
Meet: slaapduur en extra info, stappen, hoeveel cal je verbrand bij sporten, hartslag, kan muziek afspelen, klein formaat. En je kunt zelf ook een foto instellen als wijzerplaat (stappen en de tijd zijn dan ook nog zichtbaar)
Superlbij mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Rozemarijn38 schreef:
27-03-2024 06:33
Ik lees dat je er al een hebt.
Mochten anderen nog info willen. Ik heb de huawei band 8. Batterij gaat wel een week mee en heb hem dag en nacht om.
Meet: slaapduur en extra info, stappen, hoeveel cal je verbrand bij sporten, hartslag, kan muziek afspelen, klein formaat. En je kunt zelf ook een foto instellen als wijzerplaat (stappen en de tijd zijn dan ook nog zichtbaar)
Superlbij mee!
Dat kan de Fit 3 ook allemaal behalve muziek afspelen volgens mij maar je kunt het wel als afstandsbediening gebruiken als je muziek aan het luisteren bent wat ik uit heb gezet. Ze zien er ook bijna hetzelfde uit en zijn volgens mij qua opties ook vergelijkbaar.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven