Online yoga

17-01-2024 20:44 17 berichten
Aangezien ik al een paar weken thuis zit met klachten die wat op overspannenheid lijken en de juiste begeleiding nog opgestart moet worden gezien de wachtlijsten overal, ben ik zelf maar een beetje aan het oriënteren hoe ik aan mijn herstel kan werken. Ik kom er nog niet echt uit waar ik goed aan doe, maar heb in ieder geval al van verschillende kanten gehoord dat yoga iets zou kunnen zijn dat zou kunnen helpen. Nu heeft het me nooit iets geleken omdat ik het een beetje zweverig vind ofzo, maar gezien ik van meerdere mensen die daar ook zo tegenover stonden toch positieve verhalen heb gehoord bij soortgelijke klachten wil ik het toch eens een kans geven.

Ik wil het graag gewoon vanuit thuis doen zodat ik het kan doen op een moment dat het voor mij past en was dus aan het zoeken naar online opties of een Youtubekanaal waar lessen op staan. Ik zie echter inmiddels door het overweldigende aanbod door de bomen het bos niet meer, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van anderen. Wat zijn Youtubekanalen of sites die jullie aanbevelen voor iemand die dus nog nul ervaring heeft met yoga?
Alle reacties Link kopieren Quote
Adrienne
Zij heeft nu ook een challenge voor iedereen (dus ook beginners), kun je in je eigen tempo volgen, maar zij is sowieso goed en heeft veel verschillende lessen.
loulou39 wijzigde dit bericht op 17-01-2024 20:49
5.35% gewijzigd
Misschien is een personal yoga flow iets voor je? Even wat investeren maar dan heb je een eigen sessie die je thuis kunt doen gebaseerd op jouw wensen en behoeftes.
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 02-02-2024 01:03
24.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ook zoeken op Restorative Yoga, dat is yoga voor mensen met bijvoorbeeld blessures, stress, burn out, etc.
Dit is wat makkelijker en meer ontspannen dan andere yoga vormen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yoga with Adrienne idd. Ze heeft veel verschillende soorten, ook yin en slaapyoga etc. En ze is lief en rustig en grappig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naast Adriene vind ik Kassandra fijn. Op de top van m'n burnout/depressie kon ik Adriene niet aan, Kassandra wel. Ik deed haar 10 min morning yoga challenge in het begin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yoga met Milou is leuk. Simpel en afwisselend. Goed om mee te beginnen ook.
Bedankt voor de reacties! Al genoeg opties in ieder geval om uit te proberen. Personal yoga flow ga ik nog even niet aan beginnen. Ik sta er nog steeds best sceptisch tegenover, dus heb er nog even geen geld voor over.
Voor mij is Adrienne te kletserig, maar met restorative yoga kwam ik een eind.
Heb pas een topic over hetzelfde geopend. Als je me loept kom je m vast tegen.

Stond uiteindelijk een voor mij heel fijne bij.

Laat je niet meteen afschrikken als de eerste online yoga het niet blijkt te zijn voor je. Het is even zoeken naar een persoon die het op een manier aanbied die bij jou past.

Ik heb zelf niets met mantra’s en naar binnen kijken. Maar vragen over wat ik op dat moment voel in mijn lijf laten me voelen wat er eigenlijk gebeurd in mijn lijf, en dat helpt me wel degelijk verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mady Morrison op Youtube vind ik erg fijn. Ze spreekt Duits, maar dat vind ik geen probleem. Ze geeft yoga, maar haar stretchvideo's vind ik ook echt heerlijk, met fijne muziek, zonder praten en met een timer.
Via de meditatie app kun je ook yoga volgen ..
Je kan een gratis account aanmaken sommige dingen kosten wel geld,.
Maar basis is gratis
Alle reacties Link kopieren Quote
...
kasiana wijzigde dit bericht op 25-04-2024 12:48
98.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Komt veel stretch in voor. Spieren legen zich dan en als ze zich daarna weer ontstretchen vullen ze zich weer met vers bloed. Het gaat verstijving en verkramping tegen en ook kleinere spieren worden dan betrokken.

Mijn lichaam reageert jammer genoeg heel slecht op stretch.

Maar als je een normaal gezond lijf hebt is het aan te bevelen, liefst onder begeleiding de eerste keren.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 18-01-2024 08:07
1.31% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Yoga gaat niet om prestatie. Je moet niet proberen om een ander te evenaren.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Adriene heeft nu in januari een nieuwe 30 day challenge. 20 min per dag en veel rustiger dan dat ik gewend ben van haar oudere video's. Kletst minder, minder snelle houdingswisselingen, meer gericht op ademhaling en bewust-zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
mijn ervaringen:
IK heb lang yoga gedaan, klassikaal zeg maar. En dat is echt anders dan online. Ik vond online prima tijdens Corona, maar het is echt wel flink minder intensief en minder ontspannend dan op een matje met een juf
Daarnaast heb ik zelf ontdekt, dat ik van keihard sporten meer uit mijn hoofd ga, dan van yoga. Dan kan ik pas echt even nergens aan denken en kom ik echt gereset thuis
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-01-2024 15:36
mijn ervaringen:
IK heb lang yoga gedaan, klassikaal zeg maar. En dat is echt anders dan online. Ik vond online prima tijdens Corona, maar het is echt wel flink minder intensief en minder ontspannend dan op een matje met een juf
Daarnaast heb ik zelf ontdekt, dat ik van keihard sporten meer uit mijn hoofd ga, dan van yoga. Dan kan ik pas echt even nergens aan denken en kom ik echt gereset thuis
Eens met keihard sporten en uit je hoofd gaan: lessen in de sportschool en hardlopen werken ook beter bij mij om gedachten los te laten.

Maar als je het hebt over yoga, dan vind ik “klassikaal” juist minder, want ik vond de aanwezigheid van anderen die bijvoorbeeld te dicht bij je komen liggen, of vieze blote voeten naast je hoofd en harde zuchten en blazen (waarom doen mensen dat bij yoga?) heel vervelend.
Dan doe ik het liever thuis.
Overigens denk ik wel dat het handig is om eerst paar lessen met een lerares te doen, omdat zij dan zien of je het goed doet en eventueel verbeteren. Daarna is het makkelijker om thuis online te doen.

Je zou ook eerst een proefles of zo’n rittenkaart nemen om te kijken of het bevalt, dan hoef je niet meteen een abonnement te nemen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven