Onmisbare fitnessartikelen voor thuis

25-10-2020 22:02 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mentaal ben ik me al een soort van aan het voorbereiden op een lockdown. Mijn voornemen is om dit keer WEL fit te blijven.
Ik woon aan een park dus echt geen excuses dit keer om niet te trainen. Ik heb thuis al e.e.a. logge aan materialen: springtouw, matje, gewicht 3 kg en een weerstandsband.
Wat hebben jullie in huis en wat is echt onmisbaar volgens jullie ?
Zelf zit ik te denken om ook nog een medicijnen ball aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een halterset besteld en daar heel blij mee icm on demand lessen met muziek. Dat en een yoga-matje en m’n Chromecast (heb geen smarttv) moeten me hopelijk door de volgende lockdown helpen. Ben eindelijk mn corona kilo’s kwijt en wil ze niet meer terug! Oh ja, ik heb ook honden en een fiets, lucky me ;)
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Yoga bolster! Heerlijk om als afwisseling wat restorative poses te doen.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
25-10-2020 23:08
Ja kan. Ik doe meestal (in de sportschool) touwtje springen, kettebal swing, zware bal gooien, dumping jacks en de airbike met intervallen. Voel me daarna altijd heel fit
Is HIIT dan niets voor jou? YouTube staat er vol van.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
25-10-2020 23:23
Is HIIT dan niets voor jou? YouTube staat er vol van.
Ja dat spreekt me wel aan. Zal zo eens op YouTube kijken.
Alle reacties Link kopieren
FitnessBlender vind ik zelf heel goed.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een springtouw, matje, yogablocks, barbell met gewicht, step, weerstandsband, powerbag. Daar kan ik het meeste wel mee wat op het les mills programma staat en voor mijn yoga.

Voor aikido heb ik ook nog houten wapens maar daar kan ik thuis niet zo makkelijk mee oefenen. Dan sneuvelt er iets, ben ik bang.

Liefst zou ik nog een punchbag willen voor de karate maar ik heb er geen ruimte voor. Die ga ik wel missen als er een lockdown komt.
Ik heb gister nog een 30 minuten standing Hitt workout gedaan van Emi Wong. Was echt gesloopt aan het einde maar ik was wel trots op mezelf. Maand of 2 eerder had ik die work out ook al geprobeerd maar toen kon ik hem niet afmaken.

Dat vind ik ook handig, als ik geen zin heb in matje uitrollen dan pak ik gewoon een standing workout.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
25-10-2020 23:41
Ik heb gister nog een 30 minuten standing Hitt workout gedaan van Emi Wong. Was echt gesloopt aan het einde maar ik was wel trots op mezelf. Maand of 2 eerder had ik die work out ook al geprobeerd maar toen kon ik hem niet afmaken.

Dat vind ik ook handig, als ik geen zin heb in matje uitrollen dan pak ik gewoon een standing workout.
Ga ik ook eens opzoeken, bedankt voor de tip!
mick87 schreef:
25-10-2020 23:02
Rennen is niks voor mij. Ik vind vooral intervaltrainingen Leuk.
Elke derde les in Keep running is intervaltraining. En anders kan je altijd zelf extra intervallen inzetten.
Onmisbaar hier zijn dumbells 3kg, 5kg en kettlebells 6, 8, 10 en 12 kg.
En een matje, een trap, een stang voor pull ups, een klein laag krukje voor hiptrusts en een springtouw.
En wat denken jullie van een roei apparaat thuis? Ik overweeg er eentje aan te schaffen....
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
26-10-2020 00:19
En wat denken jullie van een roei apparaat thuis? Ik overweeg er eentje aan te schaffen....
Als je het echt vaak en graag doet: waarom niet?
RosainVietnam schreef:
26-10-2020 00:19
En wat denken jullie van een roei apparaat thuis? Ik overweeg er eentje aan te schaffen....
Toen ik jaren geleden een tijdje naar de sportschool ging was dat mijn favoriete apparaat. Maar voor thuis vind ik het denk ik iets te eentonig.
Alle reacties Link kopieren
Bewegen is toch hartstikke leuk. Ik denk dat je voor je fitheidsgevoel al een heel eind komt door zo vaak mogelijk te squatten. Bij iedere gelegenheid kan je dat doen. Probeer eens in elke minuut die je thuis over hebt zoveel mogelijk squats te proppen. Je kan er een buikspieroefening van maken door jezelf zo groot mogelijk en daarna zo klein mogelijk te maken. Zolang je hartslag tussen de 90 en de 110 is hoef je de oefening niet te verzwaren met elastiek of gewichten.

Als het tenminste om je conditie gaat. Wil je spieren zien dan zal je wel machines nodig hebben. Dan red je het niet met een elastiek of een kettlebell. Gewichten liggen ontzettend in de weg in je huis. Zet je ze in een kast, dan gaat de bodem daarvan doorbuigen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
26-10-2020 06:35
Bewegen is toch hartstikke leuk. Ik denk dat je voor je fitheidsgevoel al een heel eind komt door zo vaak mogelijk te squatten. Bij iedere gelegenheid kan je dat doen. Probeer eens in elke minuut die je thuis over hebt zoveel mogelijk squats te proppen. Je kan er een buikspieroefening van maken door jezelf zo groot mogelijk en daarna zo klein mogelijk te maken. Zolang je hartslag tussen de 90 en de 110 is hoef je de oefening niet te verzwaren met elastiek of gewichten.

Als het tenminste om je conditie gaat. Wil je spieren zien dan zal je wel machines nodig hebben. Dan red je het niet met een elastiek of een kettlebell. Gewichten liggen ontzettend in de weg in je huis. Zet je ze in een kast, dan gaat de bodem daarvan doorbuigen.
Ik kan de mijne nog op de grond onder een kast kwijt. Die kast heeft iets hogere pootjes. Maar dat ligt natuur helemaal aan het model van je gewichtjes.

Bij Decathlon hebben ze een halterset in een koffertje. Dat koffertje zou je ook ergens op de grond in een verloren hoekje kwijt kunnen of misschien onder je bed schuiven. Wil die set uiteindelijk ook kopen.
Mijn gewichten doen extra dienst als deurstoppers. Mijn hometrainer als kledinghanger. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk alleen maar verstelbare dumbbells. Handig omdat ze heel weinig plaats innemen maar wel redelijk prijzig (ik denk dat ik ong. 300 EUR heb betaald).
Alle reacties Link kopieren
Een barbell met diverse gewichten en mijn matje. En natuurlijk mijn LMOD abonnement. :cheer:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Een matje, (verstelbare) dumbbells en een barbell zijn een goed begin. Daar kun je zoveel mee.
tvp, ik had precies dezelfde vraag!
Ik dacht aan een springtouw, haltertjes 1,5 en 2 kg, kettlebell 5 kg.
Halters zijn wel licht Desalniettemin. Die zijn leuk voor schouderoefeningen. Voor rug en benen heb je echt zwaardere nodig. Kettlebel 5 kg is ook vrij licht of je moet er 1 arm oefeningen mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 nieuwe programma's gekocht van Fitnessblender en een nieuw matje.

Ik had al powerblockes, en daar ben ik zo verschrikkelijk blij mee. Veel fijner dan losse gewichten en al helemaal dan een barbell en ik ben nu weer opnieuw aan het optrainen en merk dat ik echt nog wel een hele tijd vooruit kan met het bereik wat ik nu heb (1,5 tot 11 kilo).
Alle reacties Link kopieren
Ik raad Lilly Sabri aan! Op haar website vind je een aantal gratis work out programma's. Je hebt dan een pdf met YouTube links en zij sport de hele workout met je mee. Als je abonneert op de nieuwsbrief (gratis) krijg je elke zondagavond een nieuw weekprogramma met een aantal al bestaande workouts en een aantal 'live' tijdstippen waar je live met haar mee kunt sporten. Geen probleem als je dan geen tijd hebt, deze workouts komen later de dag gewoon op YouTube.
Echt een top vrouw, ze laat variaties zien van beginners tot experts en is lekker motiverend!
ik heb een paar maanden terug een fitness bag gekocht, super blij mee! die gebruikte ik bij mijn personal trainer ook altijd, en daar kun je veel goede oefeningen mee doen.

op youtube kun je ook goede workout video's vinden met die fitness bags, dan heb je in een kwartier echt een flinke workout gehad
RosainVietnam schreef:
26-10-2020 00:19
En wat denken jullie van een roei apparaat thuis? Ik overweeg er eentje aan te schaffen....

het is wel een type apparaat dat gigantisch in de weg staat. daardoor gebruik ik hem eigenlijk amper. je moet een fatsoenlijke hebben wil je er echt lekker op kunnen trainen en dan staat hij gigantisch in de weg. ik heb hem in elk geval weer op marktplaats gezet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven