Pfff hier heb ik echt geen verstand van.

31-01-2019 10:25 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,

Ik moet eraan geloven. Gister een proefles gehad en gelijk ingeschreven.
Fitness. 3x per week is het doel. Nooit gesport, ja ergens in een grijs verleden.
Nu komt het, wat trek ik aan? Ik heb 0 idee. Zit een beetje te kijken op de bekende websites maar het aanbod is zo enorm dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat ik niet wil is high fashion naar de sportschool, daar is het figuur en leeftijd niet naar.
Zo’n heel aansluitend leggingding zie ik geloof ik ook niet zo zitten. En ik moet shirts, sportbeha’s, gympen. Eigenlijk zo’n beetje alles.
Ter indicatie, ik heb broekmaat 38 en shirtje 36/38.
Wie kleed mij aan? :kneel:
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
31-01-2019 13:22
Is jouw legging te koop?😬
Primark ;-)
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
31-01-2019 13:24
Niemand tips over sneakers?
Hoe gedreven ik ben in gewone kleding kopen..
Stevige zolen, dat je dus niet de schoen makkelijk kan buigen.
Verder geen tips.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
31-01-2019 13:24
Niemand tips over sneakers?
Hoe gedreven ik ben in gewone kleding kopen..

De Decathlon heeft ook gymschoenen. Als je niet van plan bent echt buiten te gaan hardlopen dan maakt het niet enorm veel uit. Schoenen met een beetje grip zijn fijn, dua niet te gladde zolen. Je kan kiezen voor aerobis schoenen als je alleen binnen fitnesst. Maar een paar hardloopschoenen is ook altijd goed. Staan bij de decathlon bij ‘hardloopschoenen’.
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
31-01-2019 12:50
precies, juist omdat het geen modeshow is zou ik ook geen leggings dragen. gewoon makkelijke losvallende sportkleding. sportleggings zijn ontwikkeld voor hardlopers, maar dan wel de toppers, verder hebben ze geen enkele nut en laten ze alleen maar alles zien brrrr

De meeste sportkleding is in eerste instantie ontwikkeld voor topsporter, want zij gebruiken het zeer intensief en hebben er het meeste voordeel van. Dus de rest mag daar dan geen profijt hebben? Wanneer ben je top genoeg om het wel te mogen dragen? Ik loop halve marathons, mag het dan wel? Of mag het dan alleen als je binnen de 1,5 uur binnen bent?
Ooit wel eens een lange afstand gelopen in losvallende kleding? Ik wel en ik ben gewoon slank, maar ik krijg wel last van schuurplekjes. Zeker als het warms is (zweet) of licht vochtig weer (vocht en niet verdampend zweet). Veel losvallende kleding is vaak van katoen en dat is echt niet comfortabel om in te zweten! Het is duidelijk dat je er geen verstand van hebt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Fitnessschoenen:

https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... /N-1frobjg


Hardloopschoenen (vind ik zelf mooier en meer allround bruikbaar, kan je ook nog eens een lekkere wandeling op maken):

https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... _/N-qzyp3j

(Die zwarte Adidas vind ik heel leuk en passend bij wat je wil)
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat heeft regelmaat sportkleding van Leontine, die vind ik best goed, en betaalbaar! Ook H & M en zelfs Bristol (prima Nike schoenen gekocht daar)
Succes met sporten.
Ach het hoeft toch niet zo spectaculair?
Ik draag een capri legging van Adidas (24 euro) een T-shirt en gymschoenen.
In de gymschoenen heb ik enkelsokken.

Er sport iemand met mij die pas een nieuw hemdje had gekocht voor het sporten. Helaas kon ze deze nog niet aan omdat ze nog niet de juiste kleur nagellak had gevonden die precies bij dat hemdje paste. Tja, zo kan het ook. ;-D
dianaf schreef:
31-01-2019 12:35
Ligt er ook aan hoe lang je bent. :proud: Vriendin van mij is maar iets van 1.55 of zo. Dus als zij maat 38-40 heeft, dan heeft ze al best wat overgewicht. En het is ook afhankelijk van de verhouding vet/spieren en waar het zit.
Oh ja, da's waar. Ik ben zelf 1.78m, dus daar had ik niet aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
31-01-2019 13:42
Oh ja, da's waar. Ik ben zelf 1.78m, dus daar had ik niet aan gedacht.

:proud:
Herkenbaar hoor. Die kleine vriendin van mij ging op dieet, want ze was veel te zwaar, want wel 62 kg of zo. Ik moest even schakelen, want voor mij was dat minder dan gemiddeld, maar voor haar was dat gewoon te veel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Voor sportschoenen en een sportbh zou ik naar een goede sportzaak gaan. Daar kunnen ze je heel goed helpen.
Wat broeken en shirts betreft ga ik ook wel naar de Bristol. Daar hebben ze zowel strakzittend spul en wat losser zittende kleren (ook gewoon katoen). Ook wel Nike en Puma/Adidas.
Zelf hou ik van een 3-kwartbroek die dus je kuiten vrij laat, beetje los maar strak op de knieën en dan gewoon een shirt er over heen.
Denk er ook om dat als je bv op de grond ligt (voor oefeningen), of je armen ergens bij omhoog moet doen, dat er dan niet gelijk een stuk buik uitpiept als je dat niet wilt.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kiezen voor aansluitende kleding.

Niks zo vervelend als op zo´n apparaat een beweging te moeten maken waarbij je shirt de verkeerde kant op wil. Of waarbij je eerst je broek in een sok moet stoppen omdat je anders blijft haken.

Ik ga regelmatig joggen en in het begin deed ik dat met losvallende kleding. Nou, dat duurde niet lang. Dat geflubber langs je lijf is helemaal niet fijn.

Koop vooral genoeg. Je wilt 3x per week gaan sporten, maar ik neem aan dat je niet 3x per week extra wilt wassen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wat een tips! Ik had hier zelf totaal niet bij nagedacht :O ik zat meer in de richting van wijd en groot. Maar inderdaad, dan heb je alleen maar inkijk en ongemak.
winkelfanaat schreef:
31-01-2019 11:41
Ik moet zo lachen om de reacties😂 zo heerlijk tegenstrijdig.
:)
Ik draag een sportbeha, hemdje en daarover een losvallend T-shirt. In het begin vind ik het te koud anders. Verder een yogabroek (H&M) en voor schoenen ben ik gewoon naar een lokale sportwinkel gegaan voor advies.
dianaf schreef:
31-01-2019 13:30
De meeste sportkleding is in eerste instantie ontwikkeld voor topsporter, want zij gebruiken het zeer intensief en hebben er het meeste voordeel van. Dus de rest mag daar dan geen profijt hebben? Wanneer ben je top genoeg om het wel te mogen dragen? Ik loop halve marathons, mag het dan wel? Of mag het dan alleen als je binnen de 1,5 uur binnen bent?
Ooit wel eens een lange afstand gelopen in losvallende kleding? Ik wel en ik ben gewoon slank, maar ik krijg wel last van schuurplekjes. Zeker als het warms is (zweet) of licht vochtig weer (vocht en niet verdampend zweet). Veel losvallende kleding is vaak van katoen en dat is echt niet comfortabel om in te zweten! Het is duidelijk dat je er geen verstand van hebt.
Alleen hele marathons tellen natuurlijk en je moet altijd een uitdraai van je meest recente tijden bij je hebben voor het geval de leggingpolitie je aanhoudt.
Duh.
Wat schoenen betreft: ik heb nikes bedoeld voor fitness. Iemand had het over hardloopschoenen zodat je er ook nog mee kan wandelen.... In mijn sportschool mag je niet met buitenschoenen op de apparaten.
Lijkt me common sense ook. Dus schoenen voor fitness en als je buiten wil lopen ook nig buitenschoenen.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
31-01-2019 14:59
Wat schoenen betreft: ik heb nikes bedoeld voor fitness. Iemand had het over hardloopschoenen zodat je er ook nog mee kan wandelen.... In mijn sportschool mag je niet met buitenschoenen op de apparaten.
Lijkt me common sense ook. Dus schoenen voor fitness en als je buiten wil lopen ook nig buitenschoenen.

Dat heeft alleen maar te maken met dat ze geen viezigheid van buiten op de vloer willen.

Als je je buitenschoenen schoonmaakt mag het vast wel. In ieder geval bij ons wel, de trainers zelf lopen ook altijd op buitenschoenen.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
31-01-2019 12:35
Ligt er ook aan hoe lang je bent. :proud: Vriendin van mij is maar iets van 1.55 of zo. Dus als zij maat 38-40 heeft, dan heeft ze al best wat overgewicht. En het is ook afhankelijk van de verhouding vet/spieren en waar het zit.
Ik ben gelukkig lang🤭
Maandag wordt mijn vetpercentage gemeten :whistle:
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
31-01-2019 14:55
Alleen hele marathons tellen natuurlijk en je moet altijd een uitdraai van je meest recente tijden bij je hebben voor het geval de leggingpolitie je aanhoudt.
Duh.

:HA:

Lekker dan. Loop ik al jaren illegaal in een legging. Vanaf april mag het dan (als ik hem uitloop) dan weer wel. :yes:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bedjeindezon schreef:
31-01-2019 15:37
Dat heeft alleen maar te maken met dat ze geen viezigheid van buiten op de vloer willen.

Als je je buitenschoenen schoonmaakt mag het vast wel. In ieder geval bij ons wel, de trainers zelf lopen ook altijd op buitenschoenen.
En de strepen die zolen van sommige buitenschoenen maken.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
31-01-2019 12:29
Team Decathlon. En bij de Action hebben ze soms ook verrassend goed spul. Bijna iedereen draagt strakke legging, lang of driekwart, maar als jij liever wat anders aandoet geen probleem. Bovenkleding is meer variatie in: van bloot en strak tot ruimvallend XL t-shirt.
Dit! Ik durfde het al bijna niet te schrijven, maar ik heb bijna alles van de Action of Aldi.
Bovendien, TO, ik wil je niet ontmoedigen, maar misschien eerst eens kijken of je het vol gaat houden? Mocht dat niet het geval zijn, zit je in elk geval niet met een kast vol dure sportkleding :) .. dat kan je altijd nog aanschaffen als je de smaak te pakken hebt.
Mijn ervaring is ook dat bijna iedereen strakke leggings draagt trouwens. Aansluitend zit echt lekkerder bij fitness.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
31-01-2019 10:54
Verschil moet er zijn! :proud:
Ik heb best veel sportkleding en ik heb best veel van Decathlon, op één of andere manier zit dat bij mij altijd gewoon goed. Verder ook veel an INQ (Perry huismerk). Nike en zo vind ik vaak te duur voor de kwaliteit die je krijgt.

Maar voor TO die nog niet goed weet wat ze wil dragen, is het misschien wel mooi om mee te beginnen. Juist omdat de prijzen lager zijn en de prijs/kwaliteit best goed is. Oké de dingen met een 'technische prijs' zijn kwalitatief zeker minder, maar de rest is prima. Als ze blijft sporten, kan ze altijd nog investeren in duurdere kleding.
Wat is een ‘technische prijs’?
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
31-01-2019 10:44
Wat dacht je van https://conquerperformancewear.nl
Link wilde ff niet mee werken .
Word veel gedragen.
Ik wilde een plaatje plakken maar dat wilde even niet - laat maar...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
31-01-2019 11:56
Dit vind ik echt flauwekul. Je moet gewoon goed en vrij kunnen bewegen. Niet dat iemand in je shirt naar je navel kan kijken als je push-ups aan het doen bent, of zo je broekspijpen in kijkt als je buikspieroefeningen met je benen in de lucht doet. Rennen is ook echt fijner met een strakke broek.
Dit was echt een eyeopener :$
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
31-01-2019 20:20
Dit! Ik durfde het al bijna niet te schrijven, maar ik heb bijna alles van de Action of Aldi.
Bovendien, TO, ik wil je niet ontmoedigen, maar misschien eerst eens kijken of je het vol gaat houden? Mocht dat niet het geval zijn, zit je in elk geval niet met een kast vol dure sportkleding :) .. dat kan je altijd nog aanschaffen als je de smaak te pakken hebt.
Mijn ervaring is ook dat bijna iedereen strakke leggings draagt trouwens. Aansluitend zit echt lekkerder bij fitness.
Action en Aldi is een goeie om te onthouden. Mijn ervaring is dat action vaak mijn maat niet meer heeft in kleding. Aldi is denk ik af en toe?
Strakke legging staat op mijn lijstje, oh my oh my

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven