Sport BH zoektocht

23-03-2024 21:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat ik het andere topic niet wilde kapen dus daarom een nieuwe ;)

Ik zoek een sportBH met de volgende eisen:
- geschikt voor wandelen en crossfit, maar vooral wandelen
- een grote maat (90E/F of X(X)L)
- voorgevormd of op zn minst met iets van padding dat je niet kunt zien of het koud is :p
- racerback
- géén naden op de schouder. Met mijn huidige sportbh's heb ik naden lopen op de schouder of ter hoogte van mijn sleutelbeen en ik mijn rugzak duwt die dan heel pijnlijk in mn schouders

Ik koop het, het liefste in een winkel dus dat is een pluspunt maar geen pré :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog nooit de perfecte Sportbh gevonden helaas dus ik lees even mee.
Ik doe high impact sporten en heb ook een grote cup. Wat ik nu doe is mijn Anita sportbh met daarover een Anita top. Maar die worden niet meer verkocht. Heb ook een shock absorber maar daarvan krijg ik hoofdpijn door de racerback.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een van myprotein en die vind ik het fijnste. Ik ben niet heel veeleisend verder, heb vooral een hekel aan padding die steeds verschuift (waarom maken ze dat niet gewoon vást in sportbh’s) maar deze is gewoon prima, blijft mooi en is niet duur. Cup D/ maat L hier, dus niet heel groot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog steeds erg blij met Shock Absorber. Volgens mij hebben die meerdere types die voldoen aan je eisen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anita, Extreme Control Sport BH.
Doet wat het moet doen, ook bij bijv. hardlopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
23-03-2024 21:50
heb vooral een hekel aan padding die steeds verschuift (waarom maken ze dat niet gewoon vást in sportbh’s)
Zou je dat eigenlijk met wat steekjes vast kunnen zetten? Ik heb er altijd zo’n hekel aan dat het dubbel gaat zitten in de was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Shock Absorber heeft de ultimate running versie ook met voering. Fijne sportbeha. De ultimate running is sowieso mijn lievelings sportbeha na heel wat merken geprobeerd te hebben. In de goede maat houdt ie de dames goed stevig op zijn plek.
Ik koop zelf wel een cupmaat kleiner dan ik normaal heb, dan zitten ze goed muurvast.

Ik kan je alleen uit ervaring zeggen dat je met deze pagina nog steeds kan zien of je het koud hebt. ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
23-03-2024 23:44
Zou je dat eigenlijk met wat steekjes vast kunnen zetten? Ik heb er altijd zo’n hekel aan dat het dubbel gaat zitten in de was.
Ja, dat zal idd wel kunnen, maar het ontgaat me dus een beetje waarom dit zo is (volgens internet is het zodat je de padding er ook uit kan halen, maar ik vraag me af voor hoeveel mensen dat een groot voordeel is). Maar die van myprotein heeft iig vaste padding!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb meerdere sportbh’s van Panache. Tip van het forum hier.

Ze zijn er in grote maten, met beugel, zonder. Bij degene die ik heb kun je de bandjes normaal dragen, of vastklikken in racerback. Daardoor kun je ze als een normale bh aantrekken, in plaats van ingewikkeld over je hoofd ☺️

Ik heb ze online gekocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de sportbh's van decathlon met rits voor heel erg fijn. (Ik 85D) Die zijn er ook in grote maten.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
23-03-2024 23:44
Zou je dat eigenlijk met wat steekjes vast kunnen zetten? Ik heb er altijd zo’n hekel aan dat het dubbel gaat zitten in de was.
Ik gooi padding altijd meteen weg, dus ben blij dat het niet vast zit. Moet er niet aan denken dat alle sportbh’s met losse padding vaste padding hadden, dan had ik nauwelijks keus meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook lang op zoek geweest naar een goede sport bh, droeg ook lang een sportbh met erover een strak topje. Ben nu al een aantal jaar heel blij met de compression bh van Pure Lime. Een keer gekocht bij een hardloopevenement waar ze stonden dus toen uitgebreid gepast. Ik koop ze een cupmaat kleiner dan ik normaal gesproken heb.

Bandjes zijn heel zacht, ik krijg snel last van mijn sleutelbeen door een oude breuk en daar heb ik met deze geen last van. Je kunt ze dragen als racerback en er zijn ook varianten met padding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlie591 schreef:
24-03-2024 06:14
Ja, dat zal idd wel kunnen, maar het ontgaat me dus een beetje waarom dit zo is (volgens internet is het zodat je de padding er ook uit kan halen, maar ik vraag me af voor hoeveel mensen dat een groot voordeel is). Maar die van myprotein heeft iig vaste padding!
Ik haal die padding eruit - ik sport in die dingen en dan ga ik zweten. En dan heb je dus zo’n klef stuk zeem in je beha zitten. Niet fijn.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
BIJ wandelen hoef je toch geen sport beha aan? Ik denk dat een gewone die wat dunnere bandjes heeft juist fijner zit in combinatie met een rugzak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
24-03-2024 20:30
BIJ wandelen hoef je toch geen sport beha aan? Ik denk dat een gewone die wat dunnere bandjes heeft juist fijner zit in combinatie met een rugzak.
Ik loop lange afstanden en ben aan het trainen voor 4x40 op de vierdaagse :) dus dan vind ik een sportbh fijn vanwege de stof en omdat ik geen reguliere bh vies wil zweten :)

Dank jullie wel voor alle tips trouwens! Ik ga kijken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven