Sporten na zwaar fysiek werk

16-07-2019 20:01 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva,

Ik werk sinds mei 5/6dagen. Meestal ben ik van 6.30 tot 18:30 van huis. Ik werk van 6 45 tot 18 15. Als ik thuis kom heb ik meestal al eten voorbereid, dus daar maak ik mij niet zo druk om. Wat ik wel heel lastig vind is dat ik nog graag wil sporten, omdat ik aan het afvallen ben. Maar dat ik merk dat ik gewoon geen energie meer heb.
Op werk loop, til, trek en duw de hele dag met maximaal 45 min pauze.(waarin ik zit). Ik eet gezond.

Ik ga met veel zin naar de sportschool toe, maar eenmaal bezig voel ik dat mijn benen NIET meer vooruit willen! Ik maak mijn workout af, maar echt met tegen zin. Niks wilt vooruit.
Op een vrije dag maak ik makkelijk 2 uur vol!

Hebben jullie hier ook last van? Of hebben jullie een oplossing?! Tips wanted. Ik vind t echt jammer omdat ik echt goed bezig met met afvallen. Ik wil ook graag na werk sporten, omdat ik dus vrij weinig vrij heb en niet altijd kan wachten op een vrije dag.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Pas op voor overbelasting.

Daarnaast wanneer je 2 uur kunt trainen dan train je mogelijk niet zwaar en hard genoeg. Ik deed in een uur tot 45min een full body workout soms zo intensief dat ik daarna een paar uur sliep.

Wanneer je zonder veel moeite 2 uur traint dan train je waarschijnlijk te licht en geen HIIT of zware krachttraining.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk niet dat t echt nodig is na zoveel uur zwaar fysiek werk maar mocht je toch extra willen sporten denk dan eens aan zwemmen. Inspanning en ontspanning in één, gezond en toch geen zware belasting voor je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je oefeningen in de sportschool toch aanpassen? Er is zoveel dat je kan trainen en ook met verschillende oefeningen. Dus oefeningen doen waar je je wel goed bij voelt. Daarnaast kun je ook de intensiteit aanpassen, zoals lichtere gewichten, minder herhalingen, rustig op een hometrainer i.p.v. op een loopband omdat je dan kan zitten etc..

Langzaam opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
theatime schreef:
17-07-2019 10:48
Ik denk niet dat t echt nodig is na zoveel uur zwaar fysiek werk maar mocht je toch extra willen sporten denk dan eens aan zwemmen. Inspanning en ontspanning in één, gezond en toch geen zware belasting voor je lichaam.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Afvallen doe je vooral door op je voeding te letten, fysieke inspanning lever je zo te lezen al genoeg. Als je gezond en met mate eet zou jij (mede door je werk) vanzelf moeten afvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven