Sportschoolirritaties

17-12-2017 13:59 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even een loze zondag klaagtopic.
Ik sport al jaren bij de sportschool, en het leek me lekker even een klaagtopic te openen over irritaties aan je sportende medemens.

To trapt af:
Ik irriteer me enorm aan het gelurk aan bidons.
Vooral de vrouwen die wekelijks een uurtje komen bewegen op muziek, hebben voordat ze een zweetdruppel hebben verloren al een halve liter vocht naar binnen gezogen. Elke vijf minuten lopen ze naar de kant om hun dalende vochtvoorraad op peil te houden.zo irritant! Je droogt echt niet gelijk uit na het twee x optillen van arm en benen.

Jullie nog irritaties te spuien?
Als je op de crosstrainer staat en je kijkt uit op mensen die op een bank zitten dan vind ik dat minder motiverend dan dat ik naar mensen kijk die aan het sporten zijn.
En die leuke koffiehoekjes maken dat mensen het als een hele sociale ontmoetingsplek gaan zien en in mijn geval dus ook de apparaten bezet houden door hun koffie erop te drinken als de koffiehoek vol is.
blue123 schreef:
06-03-2018 16:58
Als je op de crosstrainer staat en je kijkt uit op mensen die op een bank zitten dan vind ik dat minder motiverend dan dat ik naar mensen kijk die aan het sporten zijn.
Dat zeg ik nou ook al de hele tijd :D
blue123 schreef:
06-03-2018 16:21
Haha maar die eet je dan toch niet tussen de sportende mensen op?
Vallen ze dan van hun machines af van spontane honger of zo??

Dit topic neemt toch een verassende wending. Mensen die dus niet fanatiek van de een naar de andere machine hollen werken demotiverend... mijn hemel. Dat je je ergert aan mensen die nodeloos een apparaat bezet houden is logisch. Dat je iets aan te merken hebt op een ander zijn of haar trainingsintensiteit/eten/drank is een beetje..tsja.

Niet iedereen is bezig met personal trainers, body building, low intensity dit, high intensity dat, carbs, proteines etc. De meeste mensen doen maar wat en hebben geen interesse in jouw favoriete fitness-hobby. Als dat demotiveert dan ligt dat toch echt aan jouw sportschoolkeuze.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik ben echt totaal niet superactief in de sportschool en hoor sowieso tot de niet-motiverende groep als ik dit zo lees, maar ik verbaas me over de ergernis dat anderen aan het eten zijn? Ik zie dat nooit, doe dat nooit, maar het zou me echt niet kunnen interesseren. Ik denk hoogstens heel kinderachtig naananananana ik sport het er lekker af :-D
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
06-03-2018 16:37
Nee joh! In de auto meestal.
Bij de sportschool voor de deur?! :hihi:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
kadanz schreef:
06-03-2018 19:20
Vallen ze dan van hun machines af van spontane honger of zo??

Dit topic neemt toch een verassende wending. Mensen die dus niet fanatiek van de een naar de andere machine hollen werken demotiverend... mijn hemel. Dat je je ergert aan mensen die nodeloos een apparaat bezet houden is logisch. Dat je iets aan te merken hebt op een ander zijn of haar trainingsintensiteit/eten/drank is een beetje..tsja.

Niet iedereen is bezig met personal trainers, body building, low intensity dit, high intensity dat, carbs, proteines etc. De meeste mensen doen maar wat en hebben geen interesse in jouw favoriete fitness-hobby. Als dat demotiveert dan ligt dat toch echt aan jouw sportschoolkeuze.
Een ieder mag natuurlijk vinden en zeggen wat hij/zij wil. Het is meer de manier waarop. Ik ga drie keer per week naar de sportschool en train altijd 2 uur (cardio en krachttraining). Ga er altijd lopend naar toe en dat is ook al 50 minuten heen en terug. Ben zelf ook fanatiek bezig maar neem ook 10-15 seconden rust tussen de sessies door. Maar ik stoor me er niet aan dat er mensen zijn die anders trainen. Er trainen bij mij zowel gezonde,als ook jonge en oudere mensen en mensen met en zonder aandoening. Er komen iedere week 2 zussen van in de 80 die nog trainen en die doen het op hun tempo. Ik vind dan ook dat als je 84 bent je niet meer tot het uiterste hoeft te gaan. Ik vind het erg knap dat die 2 dames nog zo actief zijn en hoop dat ik ook zo ouder mag worden.

En over het blokkeren van de toestellen daar ben ik het helemaal met je eens of als je een cardiotoestel niet afdroogt. Als je daar maar zit te kletsen en een ander niet laat trainen. Dan vraag ik gewoon of ze klaar zijn en ik het toestel mag gebruiken.

Let op! Dit is geen aanval op wie dan ook.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 10:25
9.10% gewijzigd
En op dit moment ben ik ziek met een virale infectie aan mijn luchtwegen en ben door mijn rug gegaan. Ook bloedonderzoek gehad en ff het resultaat afwachten! Als ik weer ga trainen dan zal ik ook rustig aan moeten beginnen en ja ik ben verder wel gezond. Maar als anderen zich eraan zouden irriteren jammer dan! Ik ga mijn gang maar en het komt weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit zo allemaal lees ben ik ik blij dat ik niet meer in een sportschool sport.
Dit is mijn motto
Ik heb een geweldige sportschool.
Vriendelijke, open en gezellige sfeer.
Leuke groepslessen en geen gestaar of vervelende mensen.
Ik kom er 4 tot 5 keer per week, geen irritaties hier.
Ik ben ook tevreden met mijn sportschool. Het is een leuke sfeer en er komen er
allerlei sorten mensen. (Kleine) irritaties heb je overal.
Kiwimeisje schreef:
06-03-2018 20:32
Haha ik ben echt totaal niet superactief in de sportschool en hoor sowieso tot de niet-motiverende groep als ik dit zo lees, maar ik verbaas me over de ergernis dat anderen aan het eten zijn? Ik zie dat nooit, doe dat nooit, maar het zou me echt niet kunnen interesseren. Ik denk hoogstens heel kinderachtig naananananana ik sport het er lekker af :-D

Dat laatste zal wel meevallen als je niet actief bezig bent in de sportschool... :D
Alle reacties Link kopieren
Hier op de sportschool geen koffiehoek in de sportzaal. Dat heb ik echt nog nooit gezien trouwens. Lijkt me erg raar.
ollekebollekeknolleke schreef:
08-03-2018 07:59
Hier op de sportschool geen koffiehoek in de sportzaal. Dat heb ik echt nog nooit gezien trouwens. Lijkt me erg raar.
Waarom is dat nou raar dan? Hier wel hoor, en een krant ligt er. Kun je fijn even een kop koffie nemen en de krant lezen, of even bijpraten met andere mensen die je kent.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
08-03-2018 08:37
Waarom is dat nou raar dan? Hier wel hoor, en een krant ligt er. Kun je fijn even een kop koffie nemen en de krant lezen, of even bijpraten met andere mensen die je kent.
Ik bedoel dat het raar is als het in de sportzaal is, niet in de sportschool. Wij hebben ook een bar, maar geen koffiehoek waar mensen daadwerkelijk trainen (de zaal zelf)
ollekebollekeknolleke schreef:
08-03-2018 08:39
Ik bedoel dat het raar is als het in de sportzaal is, niet in de sportschool. Wij hebben ook een bar, maar geen koffiehoek waar mensen daadwerkelijk trainen (de zaal zelf)
Hier is dat wel zo. Ik zie er niets raars aan. Dan kun je pauze nemen en dan weer verder gaan.
Hier komen mensen van alle leeftijden. Geweldig toch om samen te praten.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
08-03-2018 09:04
Hier is dat wel zo. Ik zie er niets raars aan. Dan kun je pauze nemen en dan weer verder gaan.
Hier komen mensen van alle leeftijden. Geweldig toch om samen te praten.
Ik neem geen pauze. Ik drink na het sporten wel even lekker een kopje koffie met vrienden bij de bar. Inderdaad gezellig om even te praten, maar niet als de koffiehoek midden in de sportzaal staat. Dat is gewoon raar.
ollekebollekeknolleke schreef:
08-03-2018 09:45
Ik neem geen pauze. Ik drink na het sporten wel even lekker een kopje koffie met vrienden bij de bar. Inderdaad gezellig om even te praten, maar niet als de koffiehoek midden in de sportzaal staat. Dat is gewoon raar.
Dat is helemaal niet raar. Er is hier geen bar, de onderste verdieping is ook fysiotherapie. De koffiehoek is gewoon een lange tafel in de hoek.
Andere mensen nemen wel pauze, je kan er ook gewoon even zitten en je fles water leegdrinken.
Trouwens voor wat oudere mensen is het heel fijn om even op een normale stoel te zitten, en niet alleen op de apparaten.
Ik vind het ook raar hoor.
Zo wordt de sportschool een ontmoetingscentrum voor sociale contacten en hetgeen waar ik me dus zo aan irriteer .. als de banken vol zijn gaan ze over naar de apparaten met hun koffie, chocomel, thee om daar op te gaan zitten.
En ze mensen dus in de weg zitten.
Of precies naast een apparaat op een muurtje zodat ik mijn oefeningen niet goed kan doen.
blue123 schreef:
08-03-2018 10:22
Ik vind het ook raar hoor.
Zo wordt de sportschool een ontmoetingscentrum voor sociale contacten en hetgeen waar ik me dus zo aan irriteer .. als de banken vol zijn gaan ze over naar de apparaten met hun koffie, chocomel, thee om daar op te gaan zitten.
En ze mensen dus in de weg zitten.
Of precies naast een apparaat op een muurtje zodat ik mijn oefeningen niet goed kan doen.
Dat gebeurd hier nooit, dat ligt aan de mentaliteit van de mensen.
Alle reacties Link kopieren
Een sportschool is geen bejaardensoos of buurtcentrum.
ollekebollekeknolleke schreef:
08-03-2018 10:41
Een sportschool is geen bejaardensoos of buurtcentrum.
Misschien moet je eens wat meer uit je tunnelvisie stappen.
12twister schreef:
06-03-2018 09:46
o_o Wauw! Welke oefening kun je (ook nog eens als vrouw?) ineens met 50 kilo verhogen dan? (oprechte vraag)
Deadlift van 70 (set 15-12-10-8) naar 120 kg (set 8-8-8) en hipthrusts doe ik meestal met de korte bar met vaste gewichten van 30 kg omdat die stabieler ligt, dus niet zo zwaar en deed ik met losse barbell (20 kilo) met 60 kilo.
ollekebollekeknolleke schreef:
08-03-2018 10:41
Een sportschool is geen bejaardensoos of buurtcentrum.
Er komt bij ons echt van alles, van professionele bodybuilders tot de zgn. cardiotutjes, van crossfit addicts tot bejaarden en van dikke huisvrouwen tot 14-jarige scholieren . Ik vind het zelf fantastisch, die mix van mensen.
Alle reacties Link kopieren
ollekebollekeknolleke schreef:
08-03-2018 10:41
Een sportschool is geen bejaardensoos of buurtcentrum.
Dus die mogen van jou niet sporten en tussendoor even sociale contacten bijhouden? Die moeten achter de geraniums thuis zitten te verpieteren? Wees verdorie blij dat oudere mensen nog de kracht hebben om naar buiten te komen en wat te doen. Ik mag van mezelf hopen dat ik op latere leeftijd nog energie genoeg heb om dat te doen.

Als mensen op de apparaten koffie gaan lopen drinken, snap ik dat je dat niet oké vindt. Maar dan loop je er gewoon heen als je dat apparaat wil gebruiken, vraag je vriendelijk 'Gebruikt u deze? Zo nee, mag ik dan van deze gebruik maken?'. Kan mij niet voorstellen dat er dan iemand antwoord: 'Nee, want ik zit hier nu koffie te drinken'. En als dat wel gebeurt loop je naar een medewerker van de sportschool toe om aan te kaarten dat er iets niet helemaal loopt zoals het zou horen.

Iedereen sport voor zijn eigen doelen. De een wil gespierd worden, de andere genoeg beweging krijgen op een dag, weer een ander is aan het revalideren en moet daar bepaalde oefeningen voor doen, een ander doet het om wat beweging te krijgen en niet te vereenzamen op een kamer. Who fucking cares?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven