Sportschoolirritaties

17-12-2017 13:59 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even een loze zondag klaagtopic.
Ik sport al jaren bij de sportschool, en het leek me lekker even een klaagtopic te openen over irritaties aan je sportende medemens.

To trapt af:
Ik irriteer me enorm aan het gelurk aan bidons.
Vooral de vrouwen die wekelijks een uurtje komen bewegen op muziek, hebben voordat ze een zweetdruppel hebben verloren al een halve liter vocht naar binnen gezogen. Elke vijf minuten lopen ze naar de kant om hun dalende vochtvoorraad op peil te houden.zo irritant! Je droogt echt niet gelijk uit na het twee x optillen van arm en benen.

Jullie nog irritaties te spuien?
Falathiel schreef:
08-03-2018 11:01
Dus die mogen van jou niet sporten en tussendoor even sociale contacten bijhouden? Die moeten achter de geraniums thuis zitten te verpieteren? Wees verdorie blij dat oudere mensen nog de kracht hebben om naar buiten te komen en wat te doen. Ik mag van mezelf hopen dat ik op latere leeftijd nog energie genoeg heb om dat te doen.

Als mensen op de apparaten koffie gaan lopen drinken, snap ik dat je dat niet oké vindt. Maar dan loop je er gewoon heen als je dat apparaat wil gebruiken, vraag je vriendelijk 'Gebruikt u deze? Zo nee, mag ik dan van deze gebruik maken?'. Kan mij niet voorstellen dat er dan iemand antwoord: 'Nee, want ik zit hier nu koffie te drinken'. En als dat wel gebeurt loop je naar een medewerker van de sportschool toe om aan te kaarten dat er iets niet helemaal loopt zoals het zou horen.

Iedereen sport voor zijn eigen doelen. De een wil gespierd worden, de andere genoeg beweging krijgen op een dag, weer een ander is aan het revalideren en moet daar bepaalde oefeningen voor doen, een ander doet het om wat beweging te krijgen en niet te vereenzamen op een kamer. Who fucking cares?
+1 Helemaal met je eens!
fluttershy schreef:
08-03-2018 10:54
Er komt bij ons echt van alles, van professionele bodybuilders tot de zgn. cardiotutjes, van crossfit addicts tot bejaarden en van dikke huisvrouwen tot 14-jarige scholieren . Ik vind het zelf fantastisch, die mix van mensen.
Eens.

Ik had vanmorgen een irritatie
Dan komt er iemand te laat de les binnen en parkeert zichzelf dan te dicht op je.
Zal je zeggen dat het bij ons bijna helemaal geen bejaarden zijn die in de koffie hoek zitten.
Valt me juist op dat de oudere mensen vrij actief zijn bij ons.
Ik vind dat altijd leuk om te zien.

Het zijn bij ons juist de mensen van ongeveer eind 40 , begin 50 die daar zitten.
Je kan inderdaad elke keer vragen of ze eraf willen gaan.Maar dat betekend niet dat het geen grote irritatie is.
Het zou juist niet nodig moeten zijn om dit te vragen.
Daarom is het ook zo n irritatie :whip: :A:
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 12-03-2018 13:20
Reden: type fouten
1.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik niet, het ging over een koffietafel temidden van een sportzaal tussen de apparaten. Dat vind ik raar. Ik heb helemaal niet gezegd dat die mensen niet welkom zijn om te sporten, dat concluderen jullie uit een paar woorden (hoezo tunnelvisie). Bij mijn sportschool is gewoon een mooie bar met banken waar mensen lekker kunnen koffiedrinken en kletsen. En ja, ik heb respect voor alle mensen die naar de sportschool gaan. Begeleid zelfs een blinde vrouw richting yoga en weer naar de ingang. Niet meteen oordelen. Er sporten ouderen, jongeren, gehandicapten, mensen die aan het revalideren zijn, blinden enz. Maar af en toe verzamelt zich een grote groep mensen rondom een fiets bijvoorbeeld en doen daar meteen een thee kransje. Dan denk ik, ga gewoon even lekker bij de bar zitten en niet rondom de apparaten.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
08-03-2018 10:50
Deadlift van 70 (set 15-12-10-8) naar 120 kg (set 8-8-8) en hipthrusts doe ik meestal met de korte bar met vaste gewichten van 30 kg omdat die stabieler ligt, dus niet zo zwaar en deed ik met losse barbell (20 kilo) met 60 kilo.
Met die waarden zou je dus ook 3x3x170kg kunnen doen op de deadlift
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
fluttershy schreef:
08-03-2018 10:50
Deadlift van 70 (set 15-12-10-8) naar 120 kg (set 8-8-8) en hipthrusts doe ik meestal met de korte bar met vaste gewichten van 30 kg omdat die stabieler ligt, dus niet zo zwaar en deed ik met losse barbell (20 kilo) met 60 kilo.
Flinke deadlift voor een vrouw, zeker in die reps. Netjes hoor! :thumbsup:
jaw en twister,hebben jullie het toevallig over body-building? Lijkt me ook erg interessant.
Alle reacties Link kopieren
ik doe alleen maar groepslessen, daar heb je weinig last van dat gedoe bij de apparaten. Wel heel irritant: er zit een meisje bij dat echt zó ongecontroleerd beweegt dat ze altijd iedereen aanstoot en botst. Het allersimpelste begin- pasje, side-steps, lukt haar al niet op de maat :-o En als ergens een draai in zit moet je ècht oppassen. Ze is er ook el-le-ke week. Ik zorg dat ik ver uit haar buurt sta ....
En nú in één keer goed
Greebo123 schreef:
09-03-2018 14:30
ik doe alleen maar groepslessen, daar heb je weinig last van dat gedoe bij de apparaten. Wel heel irritant: er zit een meisje bij dat echt zó ongecontroleerd beweegt dat ze altijd iedereen aanstoot en botst. Het allersimpelste begin- pasje, side-steps, lukt haar al niet op de maat :-o En als ergens een draai in zit moet je ècht oppassen. Ze is er ook el-le-ke week. Ik zorg dat ik ver uit haar buurt sta ....
Toen ik begon mee te doen met groepslessen bakte ik er ook niks van en heb ik er waarschijnlijk ook elke week zo bijgestaan.
De een komt er nou eenmaal sneller in dan de ander.En soms lukt het ook niet.
Ik vind het alleen maar knap dat dat meisje toch blijft komen en niet weg blijft omdat ze waarschijnlijk zelf ook wel ziet dat ze het niet helemaal perfect doet.

Dat je uit haar buurt gaat staan kan ik dan wel begrijpen.
Maar je valt iemand nu wel af terwijl diegene hier waarschijnlijk gewoon niks aan kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
07-03-2018 22:23
Dat laatste zal wel meevallen als je niet actief bezig bent in de sportschool... :D
Hahaha true, maar beter dan taartjes eten!!
Alle reacties Link kopieren
blue123 schreef:
09-03-2018 14:55
Toen ik begon mee te doen met groepslessen bakte ik er ook niks van en heb ik er waarschijnlijk ook elke week zo bijgestaan.
De een komt er nou eenmaal sneller in dan de ander.En soms lukt het ook niet.
Ik vind het alleen maar knap dat dat meisje toch blijft komen en niet weg blijft omdat ze waarschijnlijk zelf ook wel ziet dat ze het niet helemaal perfect doet.

Dat je uit haar buurt gaat staan kan ik dan wel begrijpen.
Maar je valt iemand nu wel af terwijl diegene hier waarschijnlijk gewoon niks aan kan doen.
hoezo val ik haar af? het topic gaat over irritaties, en dit is er eentje. Aangezien ze al minstens een half jaar geen simpele side-steps kan maken vermoed ik dat het er gewoon niet in zit. Wel kudo's voor haar volharding. Maar niettemin heel irritant.
En nú in één keer goed
Alle reacties Link kopieren
blue123 schreef:
08-03-2018 11:41
Zal je zeggen dat het bij ons bijna helemaal geen bejaarden zijn die in de koffie hoek zitten.
Valt me juist op dat de oudere mensen vrij actief zijn bij ons.
Ik vind dat altijd leuk om te zien.

Het zijn bij ons juist de mensen van ongeveer eind 40 , begin 50 die daar zitten.
Je kan inderdaad elke keer vragen of ze eraf willen gaan.Maar dat betekend niet dat het geen grote irritatie is.
Het zou juist niet nodig moeten zijn om dit te vragen.
Daarom is het ook zo n irritatie :whip: :A:

Toen ik nog elke week baantjes ging trekken in het plaatselijke zwembad kon ik me ook zo storen aan sommige mensen, en dan met name de groep tussen de 50 en de 60. Het zwembad hier heeft een 25-meter bad wat aan de ene kant 3 meter diep is en aan de andere kant zo'n verstelbare bodem heeft, die meestal op ongeveer 1,30 staat, ondiep genoeg om te kunnen staan.

Wat er dus gebeurde was dat deze groep een half baantje trok en dan op dat ondiepe stuk, midden op de baan, ging staan kletsen, waardoor je als zwemmer steeds om ze heen moest. En dan had je nog de tijd-teveel-en-iets-te-bewijzen-groep die voor de triatlon aan het trainen waren en met gewichtjes om hun polsen alles en iedereen omver ploegden. Superleuk :facepalm:

Als ik nu nog ooit ga, ga ik op vrijdagavond. Dan is er geen kip en kan ik ten minste in vrede mijn 40-60 baantjes afleggen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
08-03-2018 10:50
Deadlift van 70 (set 15-12-10-8) naar 120 kg (set 8-8-8) en hipthrusts doe ik meestal met de korte bar met vaste gewichten van 30 kg omdat die stabieler ligt, dus niet zo zwaar en deed ik met losse barbell (20 kilo) met 60 kilo.
Pas je wel op voor je rug? Deadlifts zijn heel blessuregevoelige oefeningen.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
13-03-2018 11:27
Toen ik nog elke week baantjes ging trekken in het plaatselijke zwembad kon ik me ook zo storen aan sommige mensen, en dan met name de groep tussen de 50 en de 60. Het zwembad hier heeft een 25-meter bad wat aan de ene kant 3 meter diep is en aan de andere kant zo'n verstelbare bodem heeft, die meestal op ongeveer 1,30 staat, ondiep genoeg om te kunnen staan.

Wat er dus gebeurde was dat deze groep een half baantje trok en dan op dat ondiepe stuk, midden op de baan, ging staan kletsen, waardoor je als zwemmer steeds om ze heen moest. En dan had je nog de tijd-teveel-en-iets-te-bewijzen-groep die voor de triatlon aan het trainen waren en met gewichtjes om hun polsen alles en iedereen omver ploegden. Superleuk :facepalm:

Als ik nu nog ooit ga, ga ik op vrijdagavond. Dan is er geen kip en kan ik ten minste in vrede mijn 40-60 baantjes afleggen.

Huh? In de stad waar ik woon heeft elk zwembad baantjes voor oudere of tragere zwemmers. Lijkt me bijzonder vervelend als iedereen in zomaar elk baantje kan zwemmen.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
-Dali- schreef:
13-03-2018 22:42
Pas je wel op voor je rug? Deadlifts zijn heel blessuregevoelige oefeningen.
Alleen wanneer men nooit geleerd heeft om te tillen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Charlotte717 schreef:
13-03-2018 23:03
Huh? In de stad waar ik woon heeft elk zwembad baantjes voor oudere of tragere zwemmers. Lijkt me bijzonder vervelend als iedereen in zomaar elk baantje kan zwemmen.
Zo dat is wel ideaal.
Hier ook die irritatie van mensen die blijven staan kletsen in het ondiepe gedeelte, waardoor je zelf niet fatsoenlijk kan zwemmen.
Dit is de reden waarom ik ook niet meer ga, helaas.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
14-03-2018 12:04
Alleen wanneer men nooit geleerd heeft om te tillen.
Om goed te tillen ja. En dan alsnog kun je je rug wel heftig belasten met 50 kg extra gewicht.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Hard geklets in de kleedkamer, sauna en douches.

Mensen die net aan komen lopen voor de les en als een van de eersten de zaal in gaan.

Mensen zonder gevoel voor persoonlijke ruimte.

M’n fiets zelden goed kwijt kunnen bij de sportschool omdat het stampvol is in de fietsenrekken.

Instructeurs die niet op tijd vertellen wat het volgende pasje/oefening is.
Alle reacties Link kopieren
Charlotte717 schreef:
13-03-2018 23:03
Huh? In de stad waar ik woon heeft elk zwembad baantjes voor oudere of tragere zwemmers. Lijkt me bijzonder vervelend als iedereen in zomaar elk baantje kan zwemmen.
Het zwembad in mijn vorige woonplaats had dat ook, hier is het gewoon vrij. Er zijn ook geen banen gemaakt of zo.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat twee meiden een lange tijd een apparaat bezet hielden, maar niks deden..

Gezellig aan het kletsen en er waren er maar 2 van die. De andere was de hele tijd bezet door andere mensen wanneer ik klaar was met een andere oefening. Eindelijk na een half uur kon ik erop en die meiden waren nog altijd aan het kletsen op degene ernaast. Hoe irritant. Als ik de rest van mijn oefeningen klaar had was ik zeker gaan vragen of ik er bij mocht.
Alle reacties Link kopieren
De fanatiekere sporter die zich ergert aan kletsende mensen die apparaten bezet houden, kan ik crossfit aanraden! Iedereen is dan lekker bezig en geen gehang en geklets!
Alle reacties Link kopieren
Deze week was ik een irritatiepunt in de sportschool:-$

ik was net te laat binnen in de groepsles en het was ook nog eens hartstikke druk en daardoor moest ik ook nog eens voor mijn gevoel net te dicht bij iemand gaan staan.
enige troost was misschien dat 5 minuten na mij nog iemand binnen kwam die precies hetzelfde had, maar toch.

De volgende keer ga ik een kwartier eerder van huis, zodat ik dit zeker niet meer heb.
Falathiel schreef:
30-03-2018 19:57
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat twee meiden een lange tijd een apparaat bezet hielden, maar niks deden..

Gezellig aan het kletsen en er waren er maar 2 van die. De andere was de hele tijd bezet door andere mensen wanneer ik klaar was met een andere oefening. Eindelijk na een half uur kon ik erop en die meiden waren nog altijd aan het kletsen op degene ernaast. Hoe irritant. Als ik de rest van mijn oefeningen klaar had was ik zeker gaan vragen of ik er bij mocht.

Toevallig had ik gisteren iets dergelijks. Twee meiden die meer dan een half uur de Lat Pull Down in beslag namen zonder veel te doen, behalve kletsen en op hun telefoon zitten. Terwijl er op mijn sportschool maar een zo'n apparaat is. Ik ben uiteindelijk maar rug-oefeningen met dumbells gaan doen.

Wat ikzelf best moeilijk vind is dat mensen vaak niet groeten. Als ik binnenkom of wegga groet ik altijd even, en heel vaak zegt men niets terug. Veel mensen hebben ook oortjes in, die horen me niet eens.
francieneke schreef:
15-04-2018 12:12
Toevallig had ik gisteren iets dergelijks. Twee meiden die meer dan een half uur de Lat Pull Down in beslag namen zonder veel te doen, behalve kletsen en op hun telefoon zitten. Terwijl er op mijn sportschool maar een zo'n apparaat is. Ik ben uiteindelijk maar rug-oefeningen met dumbells gaan doen.

Wat ikzelf best moeilijk vind is dat mensen vaak niet groeten. Als ik binnenkom of wegga groet ik altijd even, en heel vaak zegt men niets terug. Veel mensen hebben ook oortjes in, die horen me niet eens.
Over dat groeten, is dat een kleine ruimte dan? Je gaat toch niet zo hard roepen dat iedereen je kan horen. Bovendien weet ik niet wie er even in de kleedkamer wat pakt of wie weg gaat. Of groet je die heen en weer lopende mensen dan opnieuw? Ik ga echt niet elke 5 minuten iemand gedag zeggen hoor.
pipootje schreef:
15-04-2018 12:56
Over dat groeten, is dat een kleine ruimte dan? Je gaat toch niet zo hard roepen dat iedereen je kan horen. Bovendien weet ik niet wie er even in de kleedkamer wat pakt of wie weg gaat. Of groet je die heen en weer lopende mensen dan opnieuw? Ik ga echt niet elke 5 minuten iemand gedag zeggen hoor.


Ik bedoel met name in de kleedkamer. Als er wat dames in de kleedkamer staan groet ik die altijd als ik binnenkom of als ik wegga. Als ik de sportschool binnenkom groet ik het personeel bij de balie (leuke mensen, groeten altijd!) en verder niemand, behalve als het een bekende is. En die bekenden groeten ook gewoon natuurlijk. Het betreft dus met name de mensen in de kleedkamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven