Sportschoolirritaties

17-12-2017 13:59 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even een loze zondag klaagtopic.
Ik sport al jaren bij de sportschool, en het leek me lekker even een klaagtopic te openen over irritaties aan je sportende medemens.

To trapt af:
Ik irriteer me enorm aan het gelurk aan bidons.
Vooral de vrouwen die wekelijks een uurtje komen bewegen op muziek, hebben voordat ze een zweetdruppel hebben verloren al een halve liter vocht naar binnen gezogen. Elke vijf minuten lopen ze naar de kant om hun dalende vochtvoorraad op peil te houden.zo irritant! Je droogt echt niet gelijk uit na het twee x optillen van arm en benen.

Jullie nog irritaties te spuien?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaan alle lessen gelukkig door, er wordt onderling vervangen maar hoor het idd van veel sportscholen, dat ze een speciaal zomerrooster hebben. Gelukkig bij ons niet nodig, het is iets rustiger dan normaal maar voldoende animo voor alle lessen.

Wat ik wel heel irritant vind.... Onze sportschool gaat enkele keren per week al om 7 uur sochtends open. Daar maak ik wekelijks gebruik van, dan sport ik eerst, douche ik op de sportschool en vertrek door naar werk.

Alleen mag ivm geluidsoverlast na overleg met de buren de airco dus pas om 9 uur aan en dat is met dit weer gewoon NIET te doen. Vorige week begon ik lekker aan mijn gebruikelijke rondje op de hardloopband, maar werd ik er halverwege gewoon niet goed van, zo benauwd was het. Moest voortijdig stoppen. Ik geef toe: ik ben fanatiek, maar eigenlijk vind ik dat dus niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
05-08-2018 12:41
Een ander soort ergernis: wanneer campings en hotels zeggen dat ze een fitnessruimte is en er staat dan één lullige trimfiets uit 1982 weg te roesten naast de receptiebalie.

Niet dat ik er ooit gebruik van maak op vakantie, maar toch.

Nou, als ze een mooi uitgeruste gym hebben wil ik best eens een rondje maken hoor!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar hotel met 'fitnessruimte'.

1 halter
1 fiets
1 loopband
1 crosstrainer

was nooit iemand en het grootste voordeel...

Er was een kinderspeelhoek :)

Dus de jongens lego bouwen en man en ik konden sporten.

ideaal!



verder geen sportschoolirritaties, want ik sport thuis.
Familiemens schreef:
15-07-2018 01:30
Grandioos tooic!

Ik irriteer me niet zo gauw maar verbaas me meer.

Ok wel een irritatie: zweetlucht er zijn 1000 verschillende deos op de markt. Koop een goeie! Oh en was die shirts na IEDERE sportsessie

Mensen die zwaar bezweet ff uithijgen aan de bar, niet douchen maar hop kleren en roepen dat ze ff lekker gaan lunchen in de stad. Ieeeeuw! Douche jezelf

Vrouwen die zich van top tot teen gaan scheren en je lekker mee kan genieten want open douches. Doe dat lekker thuis, viespeuk

Lekker zweet druipen over je apparaat en dan weglopen. Maak schoon ik wil niet in jouw lichaamssappen baden.

Verder love it! Fijne groepslessen aardige receptioniste en leuke meid achter de bar.
Je zweet niet alleen uit je oksels hoor
....
anoniem_373984 wijzigde dit bericht op 24-09-2018 23:26
99.32% gewijzigd
Ik ga zaterdag een proefles Hitt meedoen, iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Sloebers die het toestel/apparaat die ze net hebben gebruikt, bezweet achterlaten! :thunder:

Of mensen die met hun smartphone spelen terwijl ze op een toestel/apparaat zitten waar jij ook graag op wil trainen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-02-2018 15:58
Ik maak als kracht trainende vrouw best rare dingen mee. Ik heb toch het idee dat er een type man is die hier niet normaal mee om kan gaan en volgens mij is het ook besmettelijk.
Ik was laatst aan het squatten in het squat rek en ik ben ziek geweest dus het gewicht blijkt wat bescheiden max 50 kg. Ik had een rek in gebruik maar er was ook een rek vrij.

Eerst komt er een knul aan lopen die een schijf van 5 kg ongevraagd aan mijn stang hangt aan 1 kant zodat deze uitbalans is met de opmerking zo deze kan ik wel even hier hangen. Dus ik kijk hem strak aan en hij zegt 'grapje'. Ruimt vervolgens alsnog de plate op.

Tijdens rust tussen mijn set herhalingen hang ik mijn hangdoek op de stang en doe ik tussendoor een buikspier oefening. Begint vervolgens 5 seconden na incident 1 een man ongevraagd mijn handdoek en gewicht van het rek te halen met de melding dat ik maar 1 oefening te gelijk mag doen en dat hij nu mijn rek overneemt. Dus ik zeg hiernaast is er nog 1 vrij, ik gebruik deze. Vervolgens doe ik tussen de sets squat de buikspieren in het rek om verder gezeik te voorkomen. Komt hij weer naar mij toe dat dit toch echt niet de bedoeling is. Dus ik zeg tegen hem dat hij moet oprotten of bij de receptie moet gaan klagen over mij en dat het rek naast mij nog steeds vrij is.
Vervolgens gaat hij in het rek naast mij een beetje met de stang in zijn nek staan wiebelen, een echte squat krijgt hij niet voor elkaar dus gaat hij met een bankje een bench maken van het rek maar de sportschool heeft ook een aparte bench dus daar heeft hij het rek ook niet echt voor nodig. Moet hij verder zelf weten natuurlijk.

Daarna komt vriend van meneer 2 die ongevraagd aan mijn stang begint te trekken omdat hij de plates zogenaamd nodig heeft (terwijl hij alleen machines gebruikt en geen free weights) maar die zijn overal in de sportschool nog vrij en hangen her en der. Dus ik zeg wat doe je? Misschien kun je de gewichten van het vrije rek hiernaast gebruiken en samen doen met je maatje. Vervolgens zegt hij: mevrouw met u wil ik helemaal niets te maken hebben.

Binnen 5 min tijd heb ik 3 vervelende incidenten met heren die elkaar kennen en die niet kunnen omgaan met een krachtsporter die vrouw is. Ik kan mij toch niet aan het idee onttrekken dat er een omgekeerde penisnijd bestaat ten aanzien van sterke vrouwen. Meestal laten jonge mannen mij wel met rust of zij vragen ff om te wisselen of iets te lenen maar goed dit waren twee fiets mannetjes in van die Tour tenue's die spinnen enzo.
Ik lees eigenlijk vooral dat jij asociaal en onaardig doet.
Natte tosti..
MevrouwTomatensoep schreef:
09-08-2018 20:33
Ik lees eigenlijk vooral dat jij asociaal en onaardig doet.

Huh?!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mensen die andere oefeningen gaan doen tussendoor ook irritant.
Hier houden ze soms ook 2 apparaten bezet.
Alle reacties Link kopieren
De bokszak. En dan met name mensen die nooit een vechtsport gedaan hebben en er lukraak gebruik van maken.

Op de eerste plaats, waarom zou je in hemelsnaam al aangetrokken zijn tot die stinkende leenhandschoenen. Op de tweede plek, waarom ga je ongetraind tegen een zak slaan die 1: blessuregevoelig is voor de gebruiker en 2: jou niet fitter maakt omdat je niet weet hoe ermee te werken.

En geen van de instructeurs heeft er blijkbaar kaas van gegeten of interesseert zich ervoor.
Ik onderdruk altijd de neiging om uitleg te geven omdat niemand houdt van een betweter, zoals ook dit topic laat blijken maar het is absoluut niet makkelijk!
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
10-08-2018 12:31
Ik vind mensen die andere oefeningen gaan doen tussendoor ook irritant.
Hier houden ze soms ook 2 apparaten bezet.
Maar dat heeft ook een reden. Wij noemen dat supersets in krachttraining om in een keer dubbel; je spiergroep te trainen.
Wij wonen in een dorp met een superfijne sportschool en alleen maar leuke mensen die elkaar helpen en motiveren. Geen ervaring met alle verhalen wat ik hier lees.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
11-08-2018 13:05
Maar dat heeft ook een reden. Wij noemen dat supersets in krachttraining om in een keer dubbel; je spiergroep te trainen.
Wij wonen in een dorp met een superfijne sportschool en alleen maar leuke mensen die elkaar helpen en motiveren. Geen ervaring met alle verhalen wat ik hier lees.
Ik weet hoe je dat noemt,wij hebben zelf een sportschool
Alle reacties Link kopieren
heihei leuk topic zeg
bij mij op de sportschool zit een vrouw van denk bijna 50
en die traint ook met boksen en zo
dat denkt ze in haar hoofd dat ze mee traint met de jonge gasten
maar dit is echt een heel raar gezicht zo oudere vrouw die daar dan half dood staat te geen (kotsen en in de broek piesen en zo, dat is echt waar)
maar in haar hoofd is ze echt heel cool en zo en denkt dat wij allmaal heel erg tegen haar op kijken
maar eigenlijk denkt iedereen wat een raar mens en wat wil ze nou bewijzen
eigenlijk is het meer zielig maar dat durft niemand dus te zeggen omdat ze zichzelf echt gruwelijk bezig vind :|
(ik ben een mooie vrouw)
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
11-08-2018 14:57
Ik weet hoe je dat noemt,wij hebben zelf een sportschool
Waarom is het dan zo'n probleem?
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
11-08-2018 16:20
Waarom is het dan zo'n probleem?

Het is vervelend voor de andere mensen
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
09-08-2018 20:33
Ik lees eigenlijk vooral dat jij asociaal en onaardig doet.
Hahahha, echt niet.
Ze blijft nog vriendelijk vind ik.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ergernis aan mijn lichaam tijdens het sporten. Mijn boobies zitten overal in de weg of vliegen alle kanten op. Ik heb maat 75F en ben nog niet eens 1,60. Nouja ik heb besloten dat ik maar geen cardio hoef te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook superstorend als mensen "supersets" doen of meer dan 3 minuten rusten tussen sets. Ik train in een hele kleine sportschool en daar is bijvoorbeeld maar 1 squad rek, er is nog 1 losse stang en een smith machine. Die laatste tel ik eigenlijk al niet mee. Maar als dus iemand aan het bankdrukken is in het squat rek, dan moet ik dus extra lang wachten tot ik kan squatten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook verschrikkelijk is zijn mannen die in hemdjes trainen, die zo los zitten dat je hun tepels ziet. Prima dat je je lekker voelt in je lichaam, maar trek gewoon een tshirt aan.
Vrouwen in van die net iets te perfect gematchte en of blote kleren kan ik ook niet waarderen. Je komt om te sporten, niet om een modeshow te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bijna niet meer naar de sportschool durven als ik dit zo lees... lijkt wel alsof men zich daar alleen maar aan elkaar loopt te ergeren!
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
12-08-2018 00:30
Wat ook verschrikkelijk is zijn mannen die in hemdjes trainen, die zo los zitten dat je hun tepels ziet. Prima dat je je lekker voelt in je lichaam, maar trek gewoon een tshirt aan.
Vrouwen in van die net iets te perfect gematchte en of blote kleren kan ik ook niet waarderen. Je komt om te sporten, niet om een modeshow te lopen.
Bij mijn sportschool moeten de mannen een T-shirt aan en mogen tanktops niet.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me van de week aan ergerde was een groepje jonge gasten die dwars door de ruimte heen op luide toon met elkaar aan het praten , nou ja schreeuwen, waren. De muziek stond aan en ik had mijn koptelefoon op en nog kon ik ze woord voor woord verstaan.
Pinaco schreef:
12-08-2018 07:44
Ik zou bijna niet meer naar de sportschool durven als ik dit zo lees... lijkt wel alsof men zich daar alleen maar aan elkaar loopt te ergeren!
Hahaha inderdaad! Wel zonde hé, je komt er toch voor je plezier? Ik tenminste wel.

Bij ons wordt er zeer strikt toegezien op de kledingvoorschriften. Nou ja, heel selectief dan.

Zodra je als vrouw ook maar één streepje blote buik laat zien heb je meteen een officiële waarschuwing aan je broek. Bij een tweede overtreding mag je de sportschool zelfs verlaten. Laatst is er nog iemand weggestuurd voor het even snel maken van een abs-selfie in de zaal.

Van mannen die in alleen hun boxer door diezelfde sportschool een paar deuren verder lopen naar de zonnebank, daar wordt dan weer niets van gezegd. En van alle mannen - en dan zeker niet de meest goddelijke versies! - die in alleen een te kleine zwembroek de halve sportschool doorkruisen naar het zwembad, daar wordt ook niets van gezegd. Sla even een handdoekje om denk ik dan. Scheelt ook weer uitglijden over alle watersporen die ze achterlaten op de vloer en trap op de terugweg, dus nog veiliger ook.

(Uitleg van het personeel: het zijn altijd van die strakke meiden die dat soort tops dragen en dat maakt de gemiddelde vrouwelijke bezoeker onzeker. En aan de in zwembroek flanerende mannen kunnen ze niets doen, want dat zijn hun klanten niet. Wat b*llshit is want die hebben een premium sportschoolabonnement waar het zwembad bij is inbegrepen.)

Van een belegen obese en overbehaarde 50plusser in te kleine Speedo raak ik persoonlijk wat meer getraumatiseerd dan van een fitchick met abs.
Alle reacties Link kopieren
12twister schreef:
15-08-2018 15:59
Van een belegen obese en overbehaarde 50plusser in te kleine Speedo raak ik persoonlijk wat meer getraumatiseerd dan van een fitchick met abs.
Ja, dat. Dat was het enige nadeel aan het warme weer. Veel te veel van dit soort mannen (minus de spido, maar wel in korte broek) buiten. o_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven