Sportschoolirritaties

17-12-2017 13:59 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even een loze zondag klaagtopic.
Ik sport al jaren bij de sportschool, en het leek me lekker even een klaagtopic te openen over irritaties aan je sportende medemens.

To trapt af:
Ik irriteer me enorm aan het gelurk aan bidons.
Vooral de vrouwen die wekelijks een uurtje komen bewegen op muziek, hebben voordat ze een zweetdruppel hebben verloren al een halve liter vocht naar binnen gezogen. Elke vijf minuten lopen ze naar de kant om hun dalende vochtvoorraad op peil te houden.zo irritant! Je droogt echt niet gelijk uit na het twee x optillen van arm en benen.

Jullie nog irritaties te spuien?
Alle reacties Link kopieren
minilogue schreef:
17-12-2017 14:13
Ik ben zo'n vrouw, ik kan namelijk niet zweten (medisch probleem) en ik moet koud water drinken om mijn lichaamstemperatuur normaal te houden. Het is super vervelend! Als ik het niet doe, krijg ik zware migraines / kan ik in het ziekenhuis belanden. Dus oordeel niet te snel ;).
Nee daar had ik niet bij stil gestaan, dat lijkt me lastig! toch denk ik dat de meerderheid van de lurkende dames dit uit overschatting van hun inzet doet.
Ik ben gek op zwemmen en bezoek de sportschool eigenlijk alleen maar voor het zwembad (en geloof het of niet; het is qua prijs gelijk aan een zwembadabonnement bij het lokale zwembad in de stad!):

Mensen die staan te ouwehoeren aan de kant van het zwembad. Ik doe reps van 10 baantjes doorzwemmen en dan een minuutje rust, nu mis ik dus telkens 2 meter van het baantje omdat ik voortijdig moet omdraaien zodat ik niet midden in iemands gesprek beland.
Mensen die menen het water uit het zwembad te moeten trappelen tijdens het zwemmen, waardoor ik het vol in mijn gezicht krijg. Bonuspunten als ik op dat moment net adem wilde halen waardoor ik ineens een slok water binnenkrijg en half verzuip.
Zelfde als hierboven maar dan met armen en borstcrawl/rugslag
Mensen die vreselijk traag zwemmen, maar dan wel net breeduit genoeg dat je hen niet in kunt halen. In de snellere baan natuurlijk.
En wat betreft de regels van de sportschool: zo'n stom zwemmutsje op moeten. Ik weet dat het voor de hygiëne is enzo, maar ik zie er zo stom uit met zo'n rubberen geval op m'n hoofd en ik voel me net een naakte molrat. :'(
Aan arrogante (meestal) tieners die met afkeurende blik mijn lichaam even van top tot teen gaan analyseren heb ik ook een hekel. We komen hier met hetzelfde doel, doe even volwassen en ga niet iedereen aan staan gapen.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
17-12-2017 20:14
Tip: ga nooit op 27 december naar de sportschool!
Reden: iedereen stinkt enorm omdat alle kruiden van de overdadige kerstdiners er uit gezweet worden.

Het was zó ranzig!
Goeie tip!

Ik trek het altijd slecht als iemand twee apparaten tegelijkertijd bezet houdt (dus bijvoorbeeld op het buikspierding een setje van 10 doet, opstaat, handdoekje laat liggen en op het bicepsding een setje van 10 gaat doen). Hallooooo, er zijn meer mensen hier! Oh ja, al genoemd: als er iemand op de loopband/crosstrainer naast je gaat staan, terwijl de overige 20 apparaten ook gewoon vrij zijn.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
multomap schreef:
17-12-2017 19:20
Even lekker spuien:


Mensen die de loopband direct naast mij gebruiken terwijl zat andere banden vrij zijn (soms heb ik een grote persoonlijke (ruimte).


Deze. Zo enorm irritant. Als er niks meer vrij is, prima. Maar als ze allemaal leeg zijn, waarom neem je dan precies de ene naast me? Dat doe je in trein toch ook niet?

Verder mensen die barbells met 50 kilo aan gewicht niet opruimen. Leuk als er toevallig iemand na komt die niet zo sterk is en zich dus enorm loopt te vertillen om jouw zooi op te ruimen.

Verder heb ik zelf in de les wel een favoriete plek, maar als daar een keer iemand anders staat doe ik daar niet moeilijk over hoor. Er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Tenslotte stoor ik me enorm aan mensen die de hele garderobe volhangen met hun spullen terwijl we ook gewoon kluisjes hebben.
Alle reacties Link kopieren
Klubnika schreef:
17-12-2017 20:25
Ik ben gek op zwemmen en bezoek de sportschool eigenlijk alleen maar voor het zwembad (en geloof het of niet; het is qua prijs gelijk aan een zwembadabonnement bij het lokale zwembad in de stad!):

Mensen die staan te ouwehoeren aan de kant van het zwembad. Ik doe reps van 10 baantjes doorzwemmen en dan een minuutje rust, nu mis ik dus telkens 2 meter van het baantje omdat ik voortijdig moet omdraaien zodat ik niet midden in iemands gesprek beland.
Mensen die menen het water uit het zwembad te moeten trappelen tijdens het zwemmen, waardoor ik het vol in mijn gezicht krijg. Bonuspunten als ik op dat moment net adem wilde halen waardoor ik ineens een slok water binnenkrijg en half verzuip.
Zelfde als hierboven maar dan met armen en borstcrawl/rugslag
Mensen die vreselijk traag zwemmen, maar dan wel net breeduit genoeg dat je hen niet in kunt halen. In de snellere baan natuurlijk.
En wat betreft de regels van de sportschool: zo'n stom zwemmutsje op moeten. Ik weet dat het voor de hygiëne is enzo, maar ik zie er zo stom uit met zo'n rubberen geval op m'n hoofd en ik voel me net een naakte molrat. :'(
Aan arrogante (meestal) tieners die met afkeurende blik mijn lichaam even van top tot teen gaan analyseren heb ik ook een hekel. We komen hier met hetzelfde doel, doe even volwassen en ga niet iedereen aan staan gapen.
Ik heb het omgekeerde: mensen die in een 'gewone' baan keihard langs komen crawlen (of nog erger, tegen je aan zwemmen). In 'mijn' zwembad hebben we een borstcrawlbaan én een snelle baan, dus ik snap niet dat die mensen niet even een baantje kunnen opschuiven. Oh ja, laatst was er een man stug 'tegen de stroom' aan het inzwemmen. Je ziet dan toch dat dat niet handig is?!
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Alles is hier zo herkenbaar! Het ergste vind ik wel het feit dat mannen je altijd nastaren en met je gaan flirten. Helaas zit er geen dames only sportschool bij mij in de buurt anders zou ik daarheen gaan.
Leuk topic!
Nog nooit in een sportschool geweest, maar alle genoemde ergernissen zijn voor mij de reden dat ik lekker in m’n eigen fitnesskamer/garage/achtertuin train. :)
Alle reacties Link kopieren
-kreunende/ oerkreet uitstotende mensen (in de sauna bij de opgieting ook tenenkrommend inderdaad)
- mensen die na een rep met een zware barbell dat ding op de grond smijten en dus een hoop herrie maken
- mensen die ook gewoon klant zijn maar denken dat ze instructeur zijn (bemoei je met je eigen zaken)
- mensen die zo hard zweten, dat ze druppels op de vloer dan wel apparatuur of gewichten achterlaten (en dit niet schoonmaken)
- mensen die zichzelf opzichtig bewonderen in de spiegel en steeds selfies maken of zichzelf laten fotograferen
- mannen met van die hemden met hele lange bandjes waardoor je bijna hun tepels ziet. Kots
- mensen die niks doen en eindeloos doorzeveren over hun o zo fitte eetpatroon ('en om elf uur neem ik een shake en dan om een uur een salade met kip en avocado en om half vier een handje tomaten blablabla')

Verder vind ik het er heel leuk hoor :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort is het weer tijd voor januaridrukte :-?
winterqueen schreef:
17-12-2017 20:29
Ik heb het omgekeerde: mensen die in een 'gewone' baan keihard langs komen crawlen (of nog erger, tegen je aan zwemmen). In 'mijn' zwembad hebben we een borstcrawlbaan én een snelle baan, dus ik snap niet dat die mensen niet even een baantje kunnen opschuiven. Oh ja, laatst was er een man stug 'tegen de stroom' aan het inzwemmen. Je ziet dan toch dat dat niet handig is?!
Niet duidelijk aangegeven misschien? Ik wist het bij mij eerst ook niet hoor, liep ik me te ergeren aan al die "trage" mensen terwijl ik zelf in de trage baan zat ;-D en tja, sommigen zijn nu eenmaal blind voor wat er om hen heen gebeurt. Mensen die tegen je aanzwemmen heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, maar dat is vooral omdat ik andere mensen meestal ontwijk :)
multomap schreef:
17-12-2017 19:52
Inderdaad ook helemaal eens met de mobiele sporters! Ook al zijn telefoons eigenlijk niet toegestaan, ik zie ze vrij veel. En mensen die dan ook gewoon gaan bellen...........
Een tijdje geleden was er hier in de sportschool een semi-BN'er die zelfs een videoberichtje voor iemand ging opnemen. Het moest wel 2 of 3 keer opnieuw omdat hij niet zo handig was met zijn telefoon. Hij noemde nogal luid zijn naam en achternaam in het bericht (zijn kennis wist dat vast niet, he). Ik herkende hem alleen als vaste bezoeker, maar zijn naam klok vagelijk bekend en google kende hem ook.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zwembad ergernissen.
3 banen. 1 normale, 1 snelle baan en 1 borstcrawl baan. Ik kan geen goede borstcrawl maar doe ik snelle schoolslag en wil ook flink kunnen doorzwemmen als training for triatlon dus zwem in de snelle baan. En dan gaan er mensen op hun dooie gemakje in de snelle baan. 1 man gaat als ie bij het ondiepe gedeelte aankomt lopen!!! Ik verspil net zoveel energie aan ergernissen als het zwemmen zelf. Afgelopen week ook belaagd door een jochie van jaar of 10. Toe ik net keerde sprong hij vanaf de kant echt vlak voor me het water in. Ik zet behoorlijk hard af van de kant dus flinke botsing. En mama beetje schaapachtig lachen. Ging ie vervolgens met de Franse slag ene beetje rondzwemmen in de snelle baan. En de badmeester zat op zn stoeltje en deed lekker niks 🤯
multomap schreef:
17-12-2017 19:20
Even lekker spuien:

Mensen die apparaten niet schoonmaken na gebruik.
Mensen die de loopband direct naast mij gebruiken terwijl zat andere banden vrij zijn (soms heb ik een grote persoonlijke (ruimte).
Mensen die zich onwijs stoer voelen maar oefeningen compleet verkeerd uitvoeren.
Mensen die de douches niet netjes achterlaten.
Mensen die menen dat zij meer rechten hebben op het volgen van een bepaalde groepsles omdat ze er regelmatig heen gaan (hier moet je vooraf inschrijven).
Trainers die mensen al automatisch aanmelden voor groepslessen waardoor er geen plek meer is voor nieuwe mensen.

En toch ga ik vrij vaak trainen en heb ik het prima naar mijn zin op ‘mijn’ sportschool.
Waarom zou iemand niet naast je op de loopband kunnen gaan?
Alle reacties Link kopieren
hankypankyshanghai schreef:
17-12-2017 20:52
Binnenkort is het weer tijd voor januaridrukte :-?
inderdaad vreselijk :facepalm:

Afbeelding

kreunde mannen :sarcastic:
januari drukte
het bezet houden van apparaten
chagrijnige sportschool medewerkers
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
17-12-2017 20:18
Ik snap sportscholen sowieso niet. Klasjes snap ik nog een beetje, maar die apparaten? Wat ik het meest rare vind zijn loopbanen vlak voor een raam net uitzicht op een fantastisch bos, waar je gewoon ín kan lopen.
Ik heb dat dus precies andersom. In de sportschool wil ik mijn verstand op 0 zetten, geconcentreerd zijn en het liefst met niemand wat te maken hebben. Ik ren dus ook liever op een loopband, dan kan ik mij helemaal van mijn omgeving afsluiten en rennen zonder af te remmen, uit te wijken, of na te denken of ik rechts- of links af moet slaan.
Alle reacties Link kopieren
Van die mannen die, naar welk uiteinde van de sportschool ik ook loop, steeds weer in mijn buurt op lijken te duiken met hun ogen op mij gericht. Bah. Mijn theorie is: hoe later het is, hoe meer mensen er rondlopen die er eigenlijk niet zijn om te sporten. Ik sport dus 80% van de tijd om 7:00 's ochtends. Lekker rustig, geen zweetlucht omdat de schoonmaakster dan ijverig bezig is en de mensen die er zijn, zijn er ook om te sporten i.p.v. te showen of gluren.
Mevrouw75 schreef:
17-12-2017 20:18
Ik snap sportscholen sowieso niet. Klasjes snap ik nog een beetje, maar die apparaten? Wat ik het meest rare vind zijn loopbanen vlak voor een raam net uitzicht op een fantastisch bos, waar je gewoon ín kan lopen.
Of mensen die met de auto naar de sportschool gaan om daar vervolgens een uur op een fiets te gaan zitten...
En daar nog 40e per maand voor gaan dokken... O_o

Dat is mijn grootste ergenis eigenlijk. Verder heb ik een hekel aan de sportschool, en heb ik een paar parken/natuurgebieden voor mn deur en een paar benen die het doen, dus geen sportschool meer voor mij... :cheer:
anoniem_359398 wijzigde dit bericht op 18-12-2017 13:25
4.05% gewijzigd
pipootje schreef:
17-12-2017 22:21
Waarom zou iemand niet naast je op de loopband kunnen gaan?

Tuurlijk kan het, maar het is toch raar dat als er 20 lege toestellen op een rij staan, degene net naast jou bezet gaat worden? Iets met persoonlijke ruimte, waar bijna iedereen behoefte aan heeft. Dit maak je ook mee op een strand. Wij zoeken altijd een leeg stuk strand, in de eerste 500 meter geen mens te bekennen. En dan komt er een gezinnetje aan en gaat 10 meter van je af zitten. Waarom?
Sciencerocks schreef:
17-12-2017 21:32
Hier ook zwembad ergernissen.
3 banen. 1 normale, 1 snelle baan en 1 borstcrawl baan. Ik kan geen goede borstcrawl maar doe ik snelle schoolslag en wil ook flink kunnen doorzwemmen als training for triatlon dus zwem in de snelle baan. En dan gaan er mensen op hun dooie gemakje in de snelle baan.
Schoolslag is niet snel, dus ik snap de indeling van dat bad niet zo.
Hier heb ik af en toe wel last van het feit dat mensen denken dat ze een zwembril op hebben en dus snel zijn, maar in de snelle baan liggen ze alleen maar in de weg. Met schoolslag bijvoorbeeld. Het snelheidsverschil tussen oma en schoolslaggende doorzwemmende zwembrildrager is te verwaarlozen vanuit het perspectief van een snelle crawler. Maar oma gaat tenminste nog aan de kant... zo'n malloot die per se 20 banen zonder stoppen wil (word je niet sneller van overigens) en dan precies afzet als er een snelle zwemmer een keerpunt komt maken, doet dat niet.
Groepsvorming waarbij schichtig om zich heen gekeken wordt en je gewoonweg voelt dat er commentaar is op kleding, lichaam, loopje en/of uiterlijk van medesporters. Laat iedereen lekker in zijn waarde!

Mensen die, en ze kunnen er niets aan doen echter als medesporter kun je dit verre van prettig vinden, tijdens hun oefening op een loopband of crosstrainer een natte plek achterlaten van het transpireren rondom de sportplek. Vind dat voor de volgende erg onhygiënisch.

Op de weegschaal moeten gaan staan wanneer je bezig bent met een startersprogramma of evaluatie om te bezien en te bespreken wat de beginstadium en de tussenstand is.

Sporters die meer waarde hechten aan hun trendlooks tijdens hun sportschoolbezoek dan aan hun oefeningen.

Wachtrijen bij je toestel terwijl jij net bezig bent en je wil concentreren op je oefening.

Over het algemeen vind ik groepslessen leuker dan de fitnessoefeningen, echter ik combineerde beiden altijd met elkaar.
En ik ging graag in mijn eentje naar de sportschool. Lekker eigen ding doen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
17-12-2017 20:21
Mensen die vragen (dikkerdjes onder elkaar blijkbaar) of ik er ook zo'n last van heb dat je groeit terwijl je bijna niets eet. Het fijnste is hun compleet verbouwereerde gezicht als ik zeg dat ik gewoon heel erg veel eet en dat ik daarom dik ben.
Hahaha, zo herkenbaar! Ik heb een tijdje gesport in een groep met allemaal mensen met overgewicht. En niet een beetje, nee 40-50 kilo. En allemaal maar beweren dat ze niet veel eten. En als ik dan zeg dat ik dik ben omdat ik elke avond gewoon een zak M&M's naar binnen werk kijken ze je compleet flabbergasted aan :-D .
Toch nog een irritatie, mensen die commentaar op je hebben terwijl daar nu echt geen reden voor is. Hou het lekker voor je alsjeblieft. Laatst nog een man die het nodig vindt om speciaal naar me toe te lopen alleen om tegen me te zeggen dat als ik met zo'n laag gewicht squat ik toch geen pad om de stang hoef te doen. Ga ik nog lopen uitleggen ook dat ik een schouder/nek blessure heb. Bemoei je gewoon met je eigen zaken jij kreuner.

Zo, even stoom afblazen. Bedankt voor het topic. :D
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
18-12-2017 07:52
Schoolslag is niet snel, dus ik snap de indeling van dat bad niet zo.
Hier heb ik af en toe wel last van het feit dat mensen denken dat ze een zwembril op hebben en dus snel zijn, maar in de snelle baan liggen ze alleen maar in de weg. Met schoolslag bijvoorbeeld. Het snelheidsverschil tussen oma en schoolslaggende doorzwemmende zwembrildrager is te verwaarlozen vanuit het perspectief van een snelle crawler. Maar oma gaat tenminste nog aan de kant... zo'n malloot die per se 20 banen zonder stoppen wil (word je niet sneller van overigens) en dan precies afzet als er een snelle zwemmer een keerpunt komt maken, doet dat niet.
Nooit bij mij in de baan gelegen zeker? ;-D Hier zwemt een man, die sneller de schoolslag zwemt dan de meesten kunnen crawlen.
Maar verder heb je wel gelijk hoor, bij de meesten is de schoolslag gewoon niet zo snel.

Opvallend is dat de irritantste zwemmers bij mij, de fanatieke + snelle mannen zijn. Die zwemmen echt gewoon door je heen. Dit zijn meestal mensen van de zwemvereniging die nog een keertje extra komen trainen, dus ze komen vaak maar een keer. De rest is eigenlijk heel sociaal, maar dat komt ook omdat we ondertussen van elkaar wel weten wie de snelste is en zo.

Tja, en een sportschool. Ik heb het in het verleden wel gedaan, maar ik vond er niet veel aan. Vaak rijen (overdag werken, dus altijd in het spitsuur en kleine sportschool), maar het irritantste vond ik dat ik het lastig vond om te onthouden hoe ik de apparaten moest gebruiken en er niet genoeg mensen rondliepen om het te vragen. En het meetellen. :$ Dat ging niet zo goed...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oh ja, wat betreft het kiezen van een sportschool:

Sportscholen die hun prijzen niet op hun website zetten. Waarom heb je dan een website?! Sommige websites hebben zelfs een pagina met als naam "tarieven", waar dan enkel een telefoonnummer staat dat je kunt bellen. Dit is in het buitenland en de taal is niet mijn moedertaal, dus ik vind bellen een beetje eng, en als iemand snel "negentienduizendnegenhonderdvijftigperhalfjaar" (andere valuta ook nog :proud: ) brult wanneer ik om de prijs vraag versta ik daar dus niks van. Het zal de cultuur wel zijn ofzo, maar ik ben dan zo iemand die liever verder kijkt als ze niet alle informatie op een presenteerblaadje (=website) aangeboden krijgt.

Ik had wel geluk: een van de sportscholen die ik aan het overwegen was op basis van de website, waar de prijzen wél op stonden, had ik toch maar niet gekozen omdat het nogal duur was. Laatst liep ik per toeval langs die sportschool en wat zag ik daar voor het raam: 10 bezwete koppen op de loopbanden. Dat snap ik dan dus niet, het lijkt mij echt verschrikkelijk om je het zweet in te werken voor zo'n groot raam, in volle glorie, zodat alle shoppende voorbijgangers jou kunnen aangapen (was in een winkelcentrum). Heel blij dat ik een andere sportschool heb gekozen. :P
Alle reacties Link kopieren
@Klubnika, dat tarievengedoe. Jaaaa, dat vind ik ook storend. Ik heb wel eens zitten kijken bij een paar lokale sportscholen en bij best wel een paar moet je eerst contact opnemen, zodat je een proefles kunt nemen. Wel slim natuurlijk, veel mensen vinden het toch wel lastig om daarna nog nee te zeggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven