Verliezen van buik/heupvet (man)

28-05-2020 22:26 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik start dit topic omdat ik mijn vriend graag wil helpen. Hij sport momenteel in ieder geval drie keer in de week en gaat dan ook echt voluit. Voor het corona virus probeerde hij vaak meer dan drie keer te gaan. Hij eet daarnaast doordeweeks gezond. In het weekend kan hij wel aardig wat drinken met zijn vrienden en eet dan ook ongezonder. Mijn vriend heeft enorm gespierde armen/schouders, maar wel een buikje + 'love handles'. Ik realiseer me dat ik nu wellicht overkom als iemand die haar vriend wil veranderen, maar dat is niet het geval. Recent is hij een maand gestopt met drinken om te kijken of dat de oorzaak was, maar dit gaf eigenlijk heel weinig resultaat. Hierna is mijn vriend 'intermediate fasting' gaan uitproberen, maar helaas heeft ook dit niet tot het gewenste resultaat geleid. Het buik/heup vet blijft, soms in mindere mate, maar het blijft flink zichtbaar. Mijn vriend is gemotiveerd en houdt zich nog steeds aan het fasten. Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb soms het idee dat het 'probleem' wellicht een andere oorzaak heeft dan simpelweg afvallen. Het afvallen lijkt namelijk door iets niet te lukken. Iemand tips?

Bedankt!
stoppen met drinken en niet tijdelijk maar voorgoed
verder meer cardiotraining
niet vasten maar minder eten dan je verbruikt
Waarom cardio? Beter dan krachttraining?
Alle reacties Link kopieren
Je kan doordeweeks nog zo goed bezig zijn, als je het erbij eet/drinkt in het weekend dan heeft dat niet zoveel zin...
captain_hindsight schreef:
28-05-2020 22:42
Waarom cardio? Beter dan krachttraining?
ik weet niet wat je met krachttraining bedoelt maar je kan met weerstand (gewichten) op verschillende niveau’s trainen. maximale spierfalen voor massawinst heeft geen zin als je droog wilt trainen dus dan ga je op uithoudingsvermogen
Alle reacties Link kopieren
Met een maandje niet drinken zie je geen verschil, dan zal hij toch echt helemaal moeten stoppen (of flink minderen als stoppen niet lukt, maar resultaat zal dan wel veel minder worden).
Doordeweeks eet hij goed zeg je, misschien moet ie proberen dit ook in het weekend door te zetten. Plaatselijk buikvet verliezen kan niet, dan zal hij algeheel moeten afvallen, dus minder calorieën binnenkrijgen dan hij verbruikt. Sporten kan helpen, maar het is grotendeels voeding. Dus zo lang hij het weekend flink blijft drinken en ongezond eten zal hij geen resultaat zien.
Door gezond te eten en te bewegen en minder calorieën in te nemen zal hij afvallen, daarmee ook uiteindelijk dat buikvet verliezen. Daarnaast kan krachttraining helpen om spieren op te bouwen, maar dit gaat echt niet in een maandje, dus hij moet er wel echt voor willen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zoals eerder genoemd, minder calorieën innemen dan je verbruikt. Dat is de enige manier om af te vallen. Combineren met training en het afvallen gaat sneller, dus meer bewegen / cardio training en minder eten

Plaatselijk afvallen - zoals alleen buikje - bestaat niet. Als je vetpercentage lager wordt dan geldt dat voor het hele lichaam. Kan dus ook betekenen dat ie dan een (veel) smaller bekkie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Als je de hele week lijnt en in het weekend lekker aan de pizza, patat, shoarma en bier gaat zal je niet afvallen. Dit is namelijk hoe ik op gewicht blijf; door de week goed opletten en in het weekend genieten. Daar drink ik dan nog geen eens alcohol bij.
Hoe lang is hij en wat weegt hij?
S-Meds schreef:
28-05-2020 22:45
maximale spierfalen voor massawinst heeft geen zin als je droog wilt trainen dus dan ga je op uithoudingsvermogen
Wat bedoel je hiermee? Ik begrijp het niet.
Intermediate fasting :rofl: !! Een bijzondere tussenvorm van eten en niet eten. Goed, intermittent fasting helpt dus niet. Die maand geen alcohol veranderde helemaal niks? Ik vind een maand vrij kort.

Hoe is verder zijn vetverdeling? Geen vrouwelijke heupen dan wel minieme borstgroei?
captain_hindsight schreef:
29-05-2020 13:45
Wat bedoel je hiermee? Ik begrijp het niet.
Ik denk dat dit een autocorrect foutje is. Misschien had er spierkracht moeten staan o.i.d. Waar ze iig op doelt is dat je je spieren groot kunt trainen wat je wilt; als er een laag vet overheen zit, zie je er niks van. Dus vandaag dat ze cardio adviseert. Droog trainen=vet wegtrainen i.p.v. spieren opbulken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven