Wandelen

30-09-2018 14:47 493 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier nog geen topic voor de wandelaars?

Ik ben zelf een fervent wandelaar. Bijna dagelijks loop ik, na mijn werk, een rondje van 7 km. Doorgaans in een tempo van rond de 6,5 km per uur.
Deels voor mijn lijf/lijn/conditie en deels om de werkstress weg te lopen. Gevoelsmatig loop ik mijn hoofd leeg.
In het weekend vind ik het lekker om grotere afstanden af te leggen tot zo'n 20 km per keer. Ik woon vlak bij zee en bos en dat loopt heerlijk ontspannend. Dan loop ik trouwens wel wat langzamer hoor.

Binnenkort ga ik een midweekje naar Duitsland om daar te gaan wandelen.

Zijn hier nog meer lopers/wandelaars? En waar loop jij dan? En hoe vaak, hoe ver, hoe hard?
Ik ben benieuwd!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk!
Ik doe zoveel mogelijk wandelend en pak zo best wat km mee.
Drie keer in de week trek ik mijn wandelschoenen aan en loop dan een stuk van minimaal 5km.

Over schoenen gesproken, de mijne zijn aan vervanging toe.
Wandel jij graag op de dagelijkse schoenen of heb je een speciaal paar?

Zou super graag eens meedoen met de Nijmeegse 4 daagse, maar dat is er nog niet van gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je reageert Bloementjespantoffel!
Ik loop zelf op Lowa's, die heb ik er echt speciaal voor aangeschaft.
De vierdaagse heb ik ook al eens overwogen. Maar het idee dat ik dan 'moet' lopen houdt me tegen. Ik vind juist het vrijblijvende van wandelen zo fijn.

Volgend jaar wil ik wel de dam tot dam gaan lopen, de zaterdag voor de hardlopers 'm gaan rennen.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Ik kom net terug van een klein rondje wandelen. Op vakantie wandel ik graag lange stukken, maar gewoon thuis blijft het bij steeds een half uurtje. Vaak als lunchwandeling op werkdagen. Nu ook 's avonds wel, met het mooi weer van de laatste dagen en nu het nog niet zo vroeg donker is. Soms pakken we op zondag de auto om naar bijv de Veluwe te rijden (is niet heel ver weg maar te ver om lopend heen te gaan) en daar 2 uur te wandelen. Ik probeer het 1 of 2x per week te vervangen door hardlopen ipv wandelen.

Ik trek mijn wandelschonen alleen aan op lange wandelingen. Dagelijkse halfuurtjes doe ik op mijn gewone schoenen (met soms een lage hak) of sneakers.

Wat ik zo jammer vind is dat ik in een dorp woon met weinig bos en weinig weggetjes buitenaf. Ik heb niet veel variatiemogelijkheden in mijn wandelingen. Hoe is dat bij jullie? Die 7km bijvoorbeeld, is dat altijd hetzelfde rondje?
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel ook wel graag. Woon aan de rand van de stad en wanneer ik naar de stad moet, doe ik dat bij voorkeur lopend. Ook al maak ik dan alles bij elkaar best wat kilometertjes. Loop ik de andere kant op, dan kom ik zo in een natuurgebied wat grenst aan de Kennemerduinen. Heel luxe dus eigenlijk, maar daar maak ik eigenlijk te weinig gebruik van. Ik ga gewoon niet snel in mijn eentje wandelen. Hardlopen doe ik dan weer wel alleen, ook zo'n kilometer of 8... ook omdat ik graag in m'n eigen tempo loop. Kost ook minder tijd dan wandelen, misschien dat dat het is.

Voorheen sprak ik ook vaak af met een vriendin om te gaan wandelen. Bijvoorbeeld zo'n NS wandeling. Ik vind samen wandelen ideaal om bij te kletsen... en dubbel fijn dat je dan ook nog beweegt. Ik heb ook wel meegelopen met Weekendhike, maar dat komt er de laatste tijd niet meer van.
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel zoveel als ik kan. Alleen of met m'n vriendin. Woon naast de Veluwe dus aan wandelruimte geen gebrek. Daarnaast 1 tot 2 meerdaagse trektochten in het buitenland. Dus met rugzak,tent, slaapzak, eten en drinken etc op de rug de natuur in. Dit jaar de Premuzic Trail in Kroatië en het Noordelijke deel van de Kungsleden in Zweeds Lapland gelopen.
crovax wijzigde dit bericht op 30-09-2018 15:28
1.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wandelen vind ik fijn, ik wandel in een hoog tempo en veelal met muziek in mijn oren. Muziektempo waarop ik voorheen hard liep maar nu ivm met terugkerende pijnklachten niet meer doe. Het liefst wandel ik elke dag echter ik vindt het lastig om een moment te creëren waarop ik wandel met een fulltime baan, opleiding en sociaal leven.

Hebben jullie een vast moment waarop je gaat wandelen in de dagelijkse gang van zaken? Zo ja, wanneer ruimen jullie tijd in voor wandelen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja, de lunchpauze dus Enn. Is maar een half uurtje maar dat heb je dan toch alvast te pakken. Qua hardlopen zie ik andere mensen dat wel 's ochtends vroeg doen, wekker een half uur of uur eerder en direct naar buiten. Zelf vind ik dat toch wat lastiger :-P
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, heerlijk om mijn hoofd leeg te maken. Op werkdagen wandel ik minimaal 7,5 kilometer, op vrije dagen over het algemeen 10 tot 15 kilometer. Mijn wandeltempo tijdens langere wandelingen is 6 tot 6,5 km per uur.

Sinds een week of 6 heb ik ook het hardlopen eindelijk weer op kunnen pakken. Dat gaat op het moment wel een beetje ten koste van mijn lange wandelingen, maar ik reken erop dat ik volgende maand toch ook wel weer een aantal wandelingen van meer dan 15 km ga maken.

De zee is hier niet in de buurt, wel twee kleine bossen, water en een mooi polderlandschap.

Ik loop op wandelschoenen, behalve zo'n 5 km per dag op werkdagen. Tijdens de wandeling van/naar mijn werk draag ik de sneakers/enkellaarsjes/etc. die ik op mijn werk ook draag.
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel af en toe en vooral op vakantie. Ik vin afstanden tussen de 8 en 16 km fijn. Ik heb net 15 km gelopen vandaag in Zuid Spanje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stappenteller om en de afgelopen maanden lukt het mij om meer dan 10.000 stappen per dag te 'wandelen' (zijn natuurlijk niet alleen wandelstappen), gemiddeld zo'n 7,5 km Het is mijn beweging en werkt goed.

Ik wandel kleine rondjes met de hond, die helaas niet zo van wandelen houdt. Daarnaast 2x per week naar het werk (ongeveer half uur enkele reis) en daarnaast nog in de omgeving met een luisterboek op het hoofd, dan maakt de route minder uit. Ik heb geen idee van mijn tempo, dat wisselt volgens mij ook nogal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel iedere dag zo'n 4 a 5 kilometer en ga 2x per week 4 a 5 kilometer hardlopen.
Wij hebben een hond en met drie keer per dag uitlaten zit je zo op 5 kilometer.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren 13 km, vandaag 12 km.
Vorig jaar over het hele jaar 3500 km.
Grootste afstand de afgelopen 3 jaar was 35 km, vroeger toen ik jong was 50 km of zelfs 4 x 50 km.

Zou dolgraag de vierdaagse willen lopen maar mijn hondje mag niet mee dus dat gaat hem niet worden.
Niet geschoten is altijd mis
Mocht je ook belangstelling hebben voor Lange Afstand Wandelen, is er dit topic over sport/lange-afstand-wandelpaden-interna ... ges/397886
Wandel ook veel. Het liefst lange afstandswandelingen van tussen de 25 en 45 km per dag, maar natuurlijk ook wel eens gewoon kleinere rondjes door bos, duin, polder, langs de rivieren etc.
Pipo: veel plezier in Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er zoveel gereageerd is!

Marana, ik koop meestal in mijn lunchpauze ook zo'n 3,5 km. Da's wel op een veel lager tempo omdat ik dan met collega's wandel. En dan heb ik ook geen wandelschoenen aan hoor.

Vivinnetje, ik denk dat wij dicht bij elkaar wonen. Zaterdag heb ik door de duinen van Heemskerk gelopen.

Crovax, bij de Veluwe wonen lijkt me heerlijk! Wandelmogelijkheden genoeg daar lijkt me. En wat een mooie tochten heb jij al gemaakt. Ik heb afgelopen week zitten kijken naar de West Highlandway in Schotland, lijkt me ook een erg mooie tocht.

Enn ik wandel iedere dag, na mijn werk. Ik begin erg vroeg met werken en ben dus ook vroeg thuis. En ik hoef niet te koken want dat doet mijn man.

Saval jij loopt ook lekker stevig door!

Viva-Amber, waarom alleen op vakantie? Gebrek aan tijd?

Dreamer 7,5 km in etappes blijft 7,5 km ;-)

Daev83, je wandelt met de hond zeg je, echt bewust naar buiten gaan om te wandelen die je niet?

Bitje, lekker gewandeld!

Tijdschriftenverslinder, bedankt voor het linkje.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Haha pipo telt het dan niet als je het met de hond doet?
Ik vond 5 km per dag al netjes, maar jullie lopen nog veel meer zo te lezen .
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk telt het wel! Het was gewoon een vraag
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Oké :). Nee eigenlijk niet , soms in de pauze op mijn werk. Ik vind in het hond uitlaten al genoeg tijd gaat zitten elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook ooit een hond, omdat je daar zo lekker mee kunt wandelen. Viel dat even tegen :proud:

Maar een luisterboek op, om de saaiheid eraf te halen, werkt voor mij erg goed. Lunchwandelen lukt mij niet. Dat is het enige moment dat m'n collega's binnen zijn en ik vind het ook wel gezellig hen nog eens te zien. Aangezien zij buiten aan het werk zijn, hebben ze geen zin in meewandelen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wil je hond niet zo Dreamer?
Onze hond wil graag veel en lang wandelen.
Ik doe zelf zo'n 5 km per dag maar mijn man laat haar ook nog zo'n 2 x uit die dag.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb een maltezer, die mij verwijtend aankijkt als ik het rondje langer maak dan normaal. 's Morgens lopen we nog zo'n 15-20 minuten, dat weet hij, maar dat rondje probeert hij toch in te korten. Laatst liet hij mij zelfs doorlopen en nam zelf een shortcut. Stond ie me een stukje verderop op te wachten :hihi: Wanneer ik 's morgens korter loop en dus het middagrondje langer wil maken, gaat ie keihard in de rem :proud:

Met dit weer keert hij zich gelijk om, als hij z'n behoefte gedaan heeft. Meestal sleur ik 'm dan nog mee. Hij is inmiddels zo'n 11 jaar en het enthousiasme wordt steeds minder.

Daarom breng ik hem dus thuis en ga dan met koptelefoon langer wandelen. Ook niet met plezier, met dit weer, maarja, die stappen van me. :couple:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik haat sport, dus ik ben jaren geleden begonnen met alles te wandelen overdag in plaats van te fietsen, zodat ik daarmee aan mijn beweging kwam. Maar ik vind het fantastisch. Ik heb een fitbit en zorg dat ik elke dag aan 10.000 stappen kom en dat lukte makkelijk. Gewoon, door naar mijn werk te wandelen, het station en de supermarkt. Lange wandelingen in het weekend doe ik de laatste jaren wat minder (deed ik veel met mijn ex, maar mijn huidige vriend is meer van de bordspellen), maar dat wil ik weer op gaan pakken.

De laatste maanden werk ik echter vanuit huis en vind ik het lastiger om doordeweeks te wandelen. Ik doe vaak hetzelfde rondje om de stadskern door het park, maar ik zie mezelf dat niet doen als het straks weer vroeg donker is. Er zitten wat schimmige stukjes in, met enge figuren. Het bos is 2 km verderop en ik vind het iets te veel een onderneming om echt een wandeling te gaan doen. Dat onderbreekt de werkdag zo. Hoe vullen jullie de dagelijkse wandeling?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van wandelen! Het geeft me het gevoel echt even uit de dagelijkse sleur te zijn, ondanks dat het vaak niet lukt om mijn hoofd echt leeg te maken.
Meestal elk weekend een stuk tussen de 5 en 15 km, ook hartje winter. Niet in de buurt helaas. Op loop/fietsafstand is geen natuur van prettig wandelformaat te bekennen.
Luistervink schreef:
01-10-2018 14:43
Hoe vullen jullie de dagelijkse wandeling?

Ik gebruik de app Imagine Run. Die gaat uit van je huidige positie en maakt wandelingen van het aantal kilometers dat je instelt. Ik wandel dus gewoon in de wijk of waar ik op dat moment ben. Ik woon in een veilige wijk, dus ik ga rustig in het donker op stap.

Sinds kort heb ik geen hond meer en ik wilde toch wel regelmatig naar buiten blijven gaan. Vandaar de app en de regelmatige wandelingen. Geen enorme afstanden, maar toch even eruit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven