Wandelend door 2021, doe je mee?

26-12-2020 16:11 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 1,5 jaar van inactiviteit, door verschillende omstandigheden, wil ik 2021 goed beginnen. Ik ben onlangs verhuisd naar een bosrijke omgeving, en wil graag elke dag even naar buiten.

Mijn spieren en conditie zijn erg verzwakt, dus ik wil en moet het rustig opbouwen. Ik ben van nature niet erg sportief, dus dat helpt niet erg mee. Maar ik wil beginnen met elke dag een wandelingetje. Misschien in het begin maar net een kwartiertje, maar hopelijk krijg ik langzaam de slag te pakken en kan ik uitbouwen naar een half uurtje - uurtje.

Zit je in hetzelfde schuitje? Of juist niet, maar wil je ook beginnen met wandelen? Sluit je aan! Dan kunnen we met elkaar kletsen :)

* Er is inmiddels ook een team in de Ommetje-app. Wil je meedoen? Stuur even een PB, dan geef ik de team-code :)
twinkelrainbowstar wijzigde dit bericht op 27-12-2020 20:17
7.76% gewijzigd
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Ik laat de app even voor wat hij is. Vind het juist zo lekker om mindful te wandelen. En dan niet ook nog online bezig te zijn met het tracken ervan.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal goed hoor :) De app is totaal geen verplichting. Hij werd hier geopperd als leuke tip, en een aantal (waaronder ik) vinden het wel leuk als extra motivatie. Maar zonder kan ook heel goed. Gewoon gezellig meekletsen hier :)

@Hobbelt; leuk dat je straks ook weer wat nieuwe straten kunt ontdekken :)

Ik weet nog dat we net in Malmö waren gaan wonen, en ik een rondje ging fietsen. En mijn ijkpunt was een hoog, blauw flatgebouw. Bleek dus dat er twee van waren, die best op elkaar leken. Man, ik heb róndjes gefietst... was ik serieus de hele tijd om de hoek van m'n huis zonder het te weten :rofl:
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
haha ik had dus de verkeerde app geïnstalleerd. Nu dus die van de hersenstichting. Ik heb je een pb gestuurd @twinkelrainbowstar. Woon je nu nog in Malmö? Ik heb een tijd meer richting het midden van Zweden gewoond maar ben toen wel een aantal keer in Malmö geweest. Ook ik ben er meerdere keren verschrikkelijk verdwaald. Gelukkig zijn er tegenwoordig navigatie apps.
twinkelrainbowstar schreef:
29-12-2020 23:42
Helemaal goed hoor :) De app is totaal geen verplichting. Hij werd hier geopperd als leuke tip, en een aantal (waaronder ik) vinden het wel leuk als extra motivatie. Maar zonder kan ook heel goed. Gewoon gezellig meekletsen hier :)

@Hobbelt; leuk dat je straks ook weer wat nieuwe straten kunt ontdekken :)

Ik weet nog dat we net in Malmö waren gaan wonen, en ik een rondje ging fietsen. En mijn ijkpunt was een hoog, blauw flatgebouw. Bleek dus dat er twee van waren, die best op elkaar leken. Man, ik heb róndjes gefietst... was ik serieus de hele tijd om de hoek van m'n huis zonder het te weten :rofl:
:rofl:

Als ik zonder navigatie fiets, heb ik hetzelfde, haha.
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
30-12-2020 10:02
haha ik had dus de verkeerde app geïnstalleerd. Nu dus die van de hersenstichting. Ik heb je een pb gestuurd @twinkelrainbowstar. Woon je nu nog in Malmö? Ik heb een tijd meer richting het midden van Zweden gewoond maar ben toen wel een aantal keer in Malmö geweest. Ook ik ben er meerdere keren verschrikkelijk verdwaald. Gelukkig zijn er tegenwoordig navigatie apps.
Leuk, ik ga je de code even sturen!

Nee, we wonen gelukkig niet meer in de stad. We wonen nu op 1,5 uur rijden van Malmö ongeveer. Lekker in het bos, in een kneuterig dorpje :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Is er nog een beetje gewandeld vandaag? :whip:

Hier braaf het reguliere ommetje. Ik voelde me niet zo fit vandaag, maar was toch wel lekker om even buiten te zijn.
Yes ik heb vandaag gewandeld! Gisteren is het er niet meer van gekomen, vandaag een half uurtje. Morgen met mijn ambulant begeleider weer een rondje.
Alle reacties Link kopieren
GreenLadyFern schreef:
30-12-2020 20:24
Yes ik heb vandaag gewandeld! Gisteren is het er niet meer van gekomen, vandaag een half uurtje. Morgen met mijn ambulant begeleider weer een rondje.
Goed bezig! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Nope, niet gewandeld, wel behangen en geschilderd dus ik tel’m goed voor wat betreft fysieke arbeid. Ben weer behoorlijk uitgeteld, m’n man heeft me net heel lief drinken en chocola en mijn bril gebracht. Toen ik zei ‘wat verzorg je me toch goed, schatje’ zei hij, ja ik moet zorgen dat je fit blijft zodat je meters kunt blijven maken ;-D
(hij heeft zelf een pokkehekel aan schilderen en is er ook niet bepaald goed in, dus tja het binnenschilderwerk komt op mij neer)
Ja, ik ben ook gegaan!

Morgen komt er waarschijnlijk niks van. Ik heb aangeboden om morgen een stuk met iemand mee te fietsen. Die heeft vanaf 24 december tot morgen 500km gefietst! Ik ga ongeveer 60km fietsen, denk ik. Ik denk dat ik daarna wel klaar ben voor oudjaarsavond, haha. Maar wie weet ga ik ook nog wel een rondje wandelen. Zou wel mooi zijn, want ik moet nog 2km voor de strava-challenge (50km in december wandelen).
HobbeltVerder schreef:
30-12-2020 20:43
Nope, niet gewandeld, wel behangen en geschilderd dus ik tel’m goed voor wat betreft fysieke arbeid. Ben weer behoorlijk uitgeteld, m’n man heeft me net heel lief drinken en chocola en mijn bril gebracht. Toen ik zei ‘wat verzorg je me toch goed, schatje’ zei hij, ja ik moet zorgen dat je fit blijft zodat je meters kunt blijven maken ;-D
(hij heeft zelf een pokkehekel aan schilderen en is er ook niet bepaald goed in, dus tja het binnenschilderwerk komt op mij neer)
Lief! Nog een paar dagen of is het wel een flinke klus van weken?
Alle reacties Link kopieren
Haha nou ja het is in ieder geval heel attent dat je man inziet dat jij die klus in je eentje moet klaren, Hobbelt.

Hier vandaag alleen tussen de buien door naar de apotheek gelopen. Verder wel boodschappen gedaan met de fiets en binnen gefietst op de hometrainer dus qua beweging zit het wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een flinke afstand fietsen, Idris!
Normale of e bike?

Nou we verhuizen over minder dan 2 weken dus het is de bedoeling dat ik zaterdag eind vd dag klaar ben. Moet nog 2 slaapkamers, de muren verven.
Ik hoop eerder klaar te zijn zodat ik of wat plinten kan doen, die steken nu lelijk gelig af bij de frisse rest. Deuren en kozijnen komt dan later wel maar daar kun je ook veel makkelijker bij als het vol staat.

Sorry off topic of mag dit ook een kletstopic zijn TO?
Wat gaaf trouwens dat je in Zweden woont! Daar zou ik graag eens naar toe gaan. Ben ooit in Noorwegen geweest en dat heeft diepe indruk gemaakt. Zou zelf ook graag naar Scandinavië emigreren maar m’n man voelt er niet voor.
En om er nu voor te scheiden (en kind achter te laten) nah, zó graag wil ik nu ook weer niet :P

Wat was voor jullie de reden om er te gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren
Hobbel, verven is fysiek misschien wel uitdagender dan wandelen!

Hier mijn favo korte rondje gelopen, ongeveer dertig minuten als ik via een omweg naar mijn ouders wandel. Daar een kopje koffie en terug naar huis, fijn altijd. Terugweg is dan nog maar 8 minuten of zo, we wonen bij elkaar in de buurt.

Morgen weet ik niet, werken en daarna de kinderen thuis. Vrijdag begin van de middag lever ik ze weer af bij hun vader. Denk dat ik dan aan mijn examen ga werken, rondje lopen, examen, beetje de afwisseling.
HobbeltVerder schreef:
30-12-2020 21:34
Dat is een flinke afstand fietsen, Idris!
Normale of e bike?
racefiets!

Ik wil ook al heel lang in Zweden wonen, maar mijn man wil niet mee. Hij wilde ook al niet mee naar Bonaire of Curacao. Dus we blijven saai in Nederland.
Klussen en verhuizen vind ik ook vele malen zwaarder dan wandelen. Ik vind er ook geen ruk aan, dus dat werkt ook niet mee.
Vandaag hier een relatief lange wandeling. In het speelbos aan de rand van de stad. Ben helemaal gesloopt.

Maar was leuk voor dochter.

Op enig moment kwamen we bij een bruggetje. Helemaal versierd met roze en blauwe ballonnen. Kwamen we later weer langs stond er een hele meute voor een gender reveal. Mooi uit de buurt gebleven. Toen de hele meute weg was waren alle ballonnen weg/leeg en lagen er talloze roze en blauwe cellofaantjes in het water. Daar kan ik dan toch zo boos om worden.

Ik heb trouwens een flinke tak gevonden, helemaal ontdaan van schors. Mooie wandelstok nu. Loopt fijn. Wel beurse nagels van het schors pulken.

Morgen wil ik graag begin avond wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh jemig.... wat een ellendelingen!! En die gaan nog een kind op de wereld zetten ook :'(

Wat leuk dat er zoveel geschreven is vanavond! Idris: veel plezier met fietsen morgen!!

Hier niet gewandeld. Beetje spierpijn en last van m'n knieën na gisteren. En naast wat meer wandelen wil (moet...) ik ook wat beter op m'n eten gaan letten. Door alle toestanden van de afgelopen 2 jaar is dat zó versloft. Ik was dol op koken en letten goed op wat we aten, maar de laatste tijd... niet oké.

Dus; vandaag veel gelezen over goede voeding én het een en ander gekocht in de supermarkt :) En op de terugweg -jawel...EINDELIJK- (het kontje) van een eland gezien!!

Ik geloofde inmiddels niet meer in hun bestaan, want in die 2 jaar tijd heb ik er nog nooit een gezien. Maar 5 minuten met de auto bij ons huis vandaan liep 'ie zo het bos in, we zagen nog net de achterkant. En hij was echt wel te dikbillig voor een sierlijk hert, maar liep weer te sierlijk voor een (ontsnapte) koe. Dus... jawel, ik tel 'm half goed ;)

En ja, hoe en waarom Zweden:
We vonden het hier al een poosje heel mooi, en waren Nederland al een tijdje zat. En toen kregen we opeens vre-se-lijk-e onderburen (jaren '20 huis in de stad... niet te doen als je thuis werkt...... of überhaupt gewoon niet) inclusief terrorkind van 1,5 dat door 't huis rende de hele dag.

Enfin, manlief heeft een baan die overal wel veel gevraagd is, en binnen no-time was er via linked-in een reactie of hij wilde solliciteren (oké, dit is de heel korte versie hé ;)) Door drukte bij het bedrijf was het gesprek pas 2 maanden later, en nog eens 2 maanden later zaten we uitgepakt en wel in Zweden :D
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
30-12-2020 21:58
racefiets!

Ik wil ook al heel lang in Zweden wonen, maar mijn man wil niet mee. Hij wilde ook al niet mee naar Bonaire of Curacao. Dus we blijven saai in Nederland.
Haha, zo grappig en herkenbaar! Ik roep altijd, als ik het in NL verkloot dan emigreer ik naar Noorwegen, en als het daar niet lukt dan vertrek ik naar het Caribisch gebied.

Misschien moeten wij elkaar inseinen mocht er een huwelijk op de klippen lopen :proud: :idee:
Alle reacties Link kopieren
Wauw, twinkelrainbowstar (oké even een goede afkorting verzinnen nog... ) mooi verhaal zeg en wat snel gegaan dan!
Heb jij inmiddels ook een baan? En hebben jullie ook kinderen?

Goed dat je met eten bezig gaat, zou ik ook weer moeten doen. Blijf erover schrijven, je inspireert me!
Het was wellicht te verwachten dat je last van je knieën had na de onverwacht lange wandeling gister. Hopelijk morgen niet meer.
Herkenbaar wel. Mijn knieën en voeten doen ook veel sneller pijn nu ik overgewicht heb. Ik ben zo’n 12-15 kilo te zwaar.

EHR wat een mooie wandeling maar wat een aso mensen zeg. Überhaupt om in deZe tijd zoiets te doen. En dan ook nog troep achterlaten. Ik begrijp daar helemaal niets van. In sommige (oké, veel) andere landen is het nog veel erger. Echt een cultuur ding vaak, rotzooi op straat pleuren en in de natuur.
Zo ontzettend verdrietig.
De troep overal was 1 van mijn ergste ergernissen toen ik in de stad woonde.
HobbeltVerder schreef:
30-12-2020 23:09
Haha, zo grappig en herkenbaar! Ik roep altijd, als ik het in NL verkloot dan emigreer ik naar Noorwegen, en als het daar niet lukt dan vertrek ik naar het Caribisch gebied.

Misschien moeten wij elkaar inseinen mocht er een huwelijk op de klippen lopen :proud: :idee:
:proud:
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
30-12-2020 23:15
Wauw, twinkelrainbowstar (oké even een goede afkorting verzinnen nog... ) mooi verhaal zeg en wat snel gegaan dan!
Heb jij inmiddels ook een baan? En hebben jullie ook kinderen?
Hobbel, ik zou gewoon Twinkel zeggen :D
femke09 schreef:
31-12-2020 09:57
Hobbel, ik zou gewoon Twinkel zeggen :D
Ja, dit! Beide :proud:
Alle reacties Link kopieren
Het was een van de eerste dingen die mij opvielen in Malmö: dat het zoveel schoner was. En hoe víes was het dan weer in Nederland…

Ook hier in de natuur is het vaak schoon. Er ligt wel eens iets (aso’s heb je altijd) maar mensen worden hier wel meer van kinds af aan opgevoed met het idee dat je de zooi achter je kont opruimt in de natuur, volgens mij. Omdat het heel normaal is om in de zomer de natuur in te gaan en daar worstjes te grillen en zo (er staan ook overal grilli-dingen die iedereen mag gebruiken, soort openbare bbq… haha) En mensen houden ze 9 vd 10 keer netjes.

Ik heb een ander topic gemaakt over het eten: Lazy fitgirl methode. Het gaat vooral over een ander eetpatroon, bewustere keuzes maken (stap 1 is alle producten vervangen voor een volkorenvariant, en letten op hoeveel suiker in een product zit en gaan kiezen voor varianten met minder/geen suiker).

En er is de 80/20 regel. 80% is gezond en daar let je goed op, 20% is gewoon eten wat je wilt.

Je moet het echt stap voor stap volgen. Er zijn 6 basisstappen, en elke stap duurt minimaal een week. Dus deze hele week is voor focussen op volkoren-varianten/gezondere versies.

Daarna ga je nog wat dingen leren over BG’s als het goed is. Dat zijn bewuste geniemomenten die je zelf bepaalt.

Enfin, interessant om in te verdiepen en het is gratis :) En zo'n forum als hier is toch altijd een fijne stok achter de deur/support :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Ohhh klinkt fantastisch Twinkel! Zweden heeft mij altijd getrokken. Ik ben nu ook bezig met de taal, gewoon omdat ik het leuk vind. Lijkt me echt prachtig om daar te wonen.
Ik was gisteren vergeten de app aan te zetten :facepalm: Wel weer een halfuur gewandeld. Vandaag even kijken of het gaat lukken.
Idris, goed bezig zeg! Hopelijk blijft het een beetje mooi weer om lekker te fietsen.
Hobbel, succes nog even! :) Wel heel lief van je man!
EHR, klinkt als een fijne wandeling. Ik snap zo'n gender reveal sowieso niet echt :whip:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven