Wedstrijdspanning

12-03-2024 19:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb van kinds af aan tot mijn zestiende zo’n beetje getennist. Toen was ik er klaar mee (en kreeg ik andere prioriteiten ;) ).
Drie jaar geleden en kreeg ik er weer zin in. Ik speel wedstrijden en ook competitie. Wat me echter heel erg hindert, is wedstrijdspanning. Ik weet dat het totaal niet relevant is en nergens op slaat, maar toch kamp ik hier flink mee. Ik maak stomme fouten, sta te trillen op de benen, terwijl ik gewoon lekker wil tennissen. Hoe kan ik die knop omzetten? Ik ben een volwassen vrouw van 31 en vind dit toch echt niet meer passen bij de leeftijd. Daarnaast is het ook gewoon heel erg frustrerend.
celine29 wijzigde dit bericht op 12-03-2024 20:21
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien probeert je lichaam je te vertellen dat het niet zo een goed idee is. Wedstrijden en competitie zijn erg dwingend. En aangezien je er toch niks mee verdient, waarom het uberhaupt doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend en herkenbaar...
Had je dit toen je jong was bij tennissen ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
12-03-2024 19:53
Misschien probeert je lichaam je te vertellen dat het niet zo een goed idee is. Wedstrijden en competitie zijn erg dwingend. En aangezien je er toch niks mee verdient, waarom het uberhaupt doen?
Omdat het leuk is en een reden geeft om te trainen?


Aan TO: ik had dit bij vlagen ook nog maar hou mezelf nu vaak maar voor het dus echt voor mn plezier te doen, en te genieten van de momenten dat je er staat. Denk maar aan de tijd dat je gestopt was en dat je dit nu weer gewoon lekker doet. Muziek luisteren onderweg helpt mij ook mee en meestal ben ik het dan na de warming up weer kwijt. Kwestie van ook weer wennen denk ik?
Alle reacties Link kopieren Quote
GinnyDamrak schreef:
12-03-2024 19:57
Vervelend en herkenbaar...
Had je dit toen je jong was bij tennissen ook?
Ja, ik herinner mij dit van van vroeger ook wel.
Ondanks de spanning heb ik er wel zin in, maar ik blijf hier last van houden. Zo zonde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien helpt het om voor de wedstrijd even paar flinke sprintjes te trekken ofzo :-P Beetje zweten en zo wat fysieke spanning kwijtraken voordat de wedstrijd begint?
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar. En dan probeerde ik echt te relativeren "iedereen maakt fouten, als mijn teamgenoten fouten maken vind ik daar ook niets van". Maar het werkt niet. Ook regelmatig met knikkende knieën in het veld gestaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
12-03-2024 19:53
Misschien probeert je lichaam je te vertellen dat het niet zo een goed idee is.
:rofl:
Misschien volgende wedstrijd op geitenwollen sokken spelen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik lees even mee. Heel herkenbaar en zelf nog geen oplossing. Terwijl ik niet in het NLs elftal speel en iedereen gewoon voor de fun (maar wel gepast fanatiek) lekker wil sporten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter rijdt paard en kan voor een wedstrijd ook erg gespannen worden, ze heeft een mantra bedacht voor zichzelf 'geen stress, het is net als in de les', dat zegt ze tegen zichzelf als ze zenuwachtig wordt en dat helpt haar wel om het meer los te laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
12-03-2024 19:53
Misschien probeert je lichaam je te vertellen dat het niet zo een goed idee is. Wedstrijden en competitie zijn erg dwingend. En aangezien je er toch niks mee verdient, waarom het uberhaupt doen?
allemaal meezingen:
you say best when you say nothing at allllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik loop hard en voor een wedstrijd (gewoon als recreatief loper ergens een halve marathon ofzo), ben ik ook altijd heel nerveus. Slaat nergens op inderdaad. Eenmaal aan het rennen gaat het prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gezonde spanning voor een wedstrijd hoort er bij, maar als je gaat hyperventileren of echt misselijk wordt, kan ik je aanraden om ademhalingsoefeningen te doen.

Ik heb op hoog niveau gesport en ging voor een wedstrijd eerst een kwartier hardlopen. Spieren alvast losmaken, warmingup oefeningen en focussen op buikademhaling.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven