Welk zwempak

04-11-2023 14:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar tips voor de aankoop van een stevig badpak. Net terug van een midweek Centerparcs en mijn zwempak van de Decathlon van enkele maanden oud is aan de billen al half doorzichtig. Ik denk dat ik het maximaal 10x gedragen heb, enkele keren voor baantjeszwemmen en nu dus 4x in een subtropisch zwembad.

Ook mijn vorige Decathlon-zwempak ging niet lang mee. Heeft iemand tips voor winkels/merken met duurzamere zwempakken, die toch een beetje bestand zijn tegen glijbanen etc?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb afgelopen zomer dit badpak van Ulla Popken aangeschaft!

https://www.zalando.nl/ulla-popken-farb ... l-i11.html

Ik zocht ook specifiek iets voor een waterpark. Dus vooraan hoog genoeg gesloten, zodat mijn borsten binnen boord blijven. Achterop gekruiste bandjes of een extra bandje tussen de schouderbanden, zodat deze niet af glijden. Bij de billen niet te hoog uitgesneden, zodat mijn halve kont er uit hangt. En hij moest goed blijven zitten bij ruw water zoals een golfslagbad, wildwaterbaan, glijbanen etc. En dan wilde ik ook nog dat hij er leuk uit zag. Was een hele zoektocht, maar deze is het geworden. Heb hem de hele dag aan gehad in Rulantica bij Europapark en hij zit echt heerlijk! Alles blijft mooi op zijn plek, zit goed bij de billen, sluit overal mooi aan en hij is van een goede kwaliteit. Heb hem al een paar keer aan gehad bij gewoon zwemmen ook nu. Binnenkort gaan we hopelijk weer naar CenterParcs en dan gaat hij zeker mee.
Maar ik moet zeggen dat ik al zeker 5 jaar doe met mijn badpak van decathlon. En daarmee ben ik echt al heel vaak in CenterParcs geweest en in diverse waterparken. Ik heb nu alleen een ander badpak gekocht, omdat ik er op uitgekeken was :mrgreen:
Ik heb die ervaring ook niet met mijn badpak van Decathlon, maar ik ben ook meer het 'leuk wat in het water staan' type.
Ik zou Zalando Lounge en limango in de gaten houden, die hebben vaak merk badpakken met korting.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
04-11-2023 14:38
Ik heb die ervaring ook niet met mijn badpak van Decathlon, maar ik ben ook meer het 'leuk wat in het water staan' type.
Ik zou Zalando Lounge en limango in de gaten houden, die hebben vaak merk badpakken met korting.
:biggrin:
Ik ben echt van de zwemparadijzen, glijbanen enz en mijn decathlon badpak gaat dus ook al jaren mee. Ik heb ook eerst bij decathlon gekeken voor een nieuwe, maar kon daar nu niks vinden wat aan al mijn eisen voldeed. En ik moet eerlijk zeggen dat je ook wel snel iemand tegen komt met hetzelfde badpak dan ;) ze worden in ieder geval veel verkocht haha!
Ik zwem in de winter wekelijks een in de zomer drie keer per week en doe zeker een jaar of langer met mijn Decathlon-badpak.

Badpak wordt nooit gewassen en nooit uitgewrongen. Ik spoel het uit en laat het uitdruipen en opdrogen.

Ik vind de prijs-kwaliteitsverhouding van Decathlon juist heel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
3 dingen waar geen enkel badpak tegen kan.
Glijbanen, wassen met wasmiddel de uitwringen.

Oh en waterpolo wedstrijden zijn ook niet goed voor badpakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Speedo Endurance plus.
De endurance plus is belangrijk.

Bij Decathlon maar een paar modellen te koop maar wel goedkoper daardoor. Qua onderhoud spoel ik ze alleen uit met koud/lauw water.

Glijbanen, sauna's, 3 tot 5 keer zwemmen in de week. We krijgen hier de badkleding echt wel versleten maar met de endurance plus duurt dit het langst. Gaan we glijbanen dan trekken we wel ons oudste badgoed aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
04-11-2023 16:08
3 dingen waar geen enkel badpak tegen kan.
Glijbanen, wassen met wasmiddel de uitwringen.

Oh en waterpolo wedstrijden zijn ook niet goed voor badpakken.
Mwa… waterpolo gaat nog wel hoor. Zonlicht, zonnebrand, glijbanen zijn grotere slijters.

Hier worden badpakken en zwembroeken na gebruik gewassen, wordt ermee gewaterpolood en wordt er ook met regelmaat shampoo gebruikt. Ze gaan niet de droger in, en voor de glijbanen op vakantie is er een bikini/zomerzwembroek.

Decathlon heeft over het algemeen gewoon prima kwaliteit. Het heeft geen zin om specifiek speedo of Adidas of zo te gebruiken, die slijten net zo hard.
Gooi je ‘m in de wasmachine ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
.
floddertje wijzigde dit bericht op 27-01-2024 18:58
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Er moet in de beschrijving iets staan van endurance, dura___, max life, chloorbestendig, zoiets, dan gaat het langer mee en maakt merk niet zo uit. Meestal is dat ook stof die minder meerekt.
Sowieso gaat stof eerder slijten op plekken waar het badpak niet goed aansluit op de huid, dus neem het ook niet te wijd.

Misschien kun je beter een sportbroekje over je badpak doen bij glijbanen. Volgens mij is daar geen enkel badpak tegen bestand.
Alle reacties Link kopieren Quote
tieger schreef:
04-11-2023 16:39
Mwa… waterpolo gaat nog wel hoor.
Ik had per seizoen zeker 2 verstevigde badpakken nodig als mid-achter
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt al voor de reacties! Mijn kinderen hebben ook badkleding van Decathlon en daar scheelt niks mee, gaan ook al jaren mee naar Centerparcs en 2 keer per week zwemles. Heel tevreden over die kwaliteit. Ik kies voor mezelf misschien telkens het foute model of zo, is nu al het 2de dat zo snel slijt.

Ik heb het badpak op die tijd niet gewassen, enkel uitgespoeld daar kan het niet aan liggen.

Ik bekijk de tips alvast even!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als kind en tiener die aan wedstrijdzwemmen deed droeg ik altijd badpakken van Speedo. Maar ja dan hebben we het over 3 x per week trainen en in het weekend een wedstrijd.

Tussen mijn 20e en 23e ook nog wel veel baantjes getrokken en toen heb ik ook wel eens een zwempak van Adidas of Arena gehad.

Sinds een week of 6 weer begonnen met banen zwemmen en ik had nog een Speedo in de kast liggen (ik weet niet meer wanneer ik die gekocht heb maar best lang geleden en toen weinig gebruikt) en die bevalt prima, het is geen high end badpak verder, maar het zijn gewoon goede badpakken die erg goed zitten bij sportief zwemmen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 2 pakken van het merk Feelgood, van maar 30 euro. Ik heb ze al 2 jaar. Ik ga 2-3 keer per week zwemmen. Ik wring ze uit en was ze op 30 graden.
En ze zijn beiden nog helemaal perfect!
Lubberen niet,worden niet doorzichtig.
Het is maar een tip ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook badpakken van Decatholon en nooit last gehad van jouw probleem. Misschien de volgende keer kijken naar een badpak met extra voering. Deze zijn stugger dan de niet gevoerden, maar wel steviger. De mijne is als een jaar of 4-5 oud en zwem 2-3x per week.

Ik heb ook gevoerde badpakken van Adidas gehad. Hetzelfde verhaal.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven