Welke oortjes tijdens hardlopen?

31-03-2020 19:23 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sportte bij een sportschool en had oortjes die goed werkten. Maar nu ik ben geswitcht naar hardlopen op straat (in plaats van de crosstrainer) vallen die de hele tijd uit mijn oren. Daar heb ik op zich sowieso al snel last van en vanwege de vorm van mijn oren kan ik alleen van die oortjes met eartips verdragen. Welke blijven wel zitten? Helemaal ideaal zou zijn als ik ze ook in de regen kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Aftershokz tijdens het hardlopen. Die gaan niet in je oor maar het geluid gaat via trillingen. Je oren zijn vrij voor omgevingsgeluid en je hoort muziek. Ik vind ze echt ideaal en ze kunnen niet uitvallen.
Alle reacties Link kopieren
MensInWording schreef:
31-03-2020 22:14
Ja, het is jammer dat ik ze nu niet kan testen. Ik had er al eerder verlekkerd naar gekeken, maar ze zijn behoorlijk prijzig (vooral als ze uiteindelijk niet fijn blijken te zitten). De bedrade oortjes van Apple die je vroeger bij een iPhone kreeg kon ik absoluut niet in (nog niet eens een minuut zonder pijn en ze vielen daarbij ook uit zelfs als ik gewoon stil zat). Dus ik denk dat de enige optie voor mij dan de pro zou zijn.
Dat is precies wat mijn man zei toen ik airpods ging kopen (verklaarde me voor gek, maar had er zelf nooit last van), en toen kreeg hij airpods als kerstpakket en nu gebruikt hij ze vaker dan ik :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof het ofwel airpod pros ofwel aftershockz worden. Ik ga er denk ik nog een nachtje over slapen (en morgen rennen met bedrade oortjes, die heb ik hier nog genoeg liggen).
Alle reacties Link kopieren
beeertje schreef:
31-03-2020 19:38
Geen. Gewoon lekker het bos in en luisteren naar de natuur en de vogels.
Vind ik ook. Dat moment buiten is vluchtig met de seizoenen en komt nooit meer precies hetzelfde terug. Je moet leren om daarnaar te luisteren, dan merk je dat het 1000 x meer nuances heeft dan muziek uit je smartphone.

Bovendien kan je altijd nog zingen in je hoofd op de maat van je tred.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Soms, of altijd, is het gewoon lekker om te lopen met muziek. Of een podcast. Of een aanmoedigend trainingsprogramma. Dat geoordeel over hoe je ergens van moet genieten... Stilte is mooi. Fluitende vogeltjes is mooi. Je lievelingsnummer net als je wilt opgeven is mooi.

Veiligheidswaarschuwingen snap ik, maar mensen kunnen dat toch zelf bedenken? Daar worden hier ook prima opties voor gegeven.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik geniet niet van een boswandeling of wandeling door de stad 's avonds. Fijn dat dat voor anderen werkt, maar voor mij totaal niet. En ik heb de podcast ook gewoon nodig zodat ik weet wat ik moet doen. Kan vast ook zelf met timen, maar dat is op straat een stuk lastiger.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
31-03-2020 22:24
Dat is precies wat mijn man zei toen ik airpods ging kopen (verklaarde me voor gek, maar had er zelf nooit last van), en toen kreeg hij airpods als kerstpakket en nu gebruikt hij ze vaker dan ik :P
Heeft hij de pro? Of de eerdere versie?

En had je ooit de bedrade oortjes van Apple? Zaten die hetzelfde?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Powerbeats 2 Wireless. Gebruik ik voor het fietsen naar het werk en bevalt heel goed. Goed geluid, maar je hoort ook nog omgevingsgeluid. En ze vallen nooit uit mijn oren.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je inmiddels oortjes gevonden.
Maar ik wilde je nog een tip geven: via de reviewclub kun je nu 4 weken lang oortjes van Sony testen.
Het enige wat je moet doen is dan wel reviews schrijven (meestal 3). En aan het eind van de periode kun je ze meestal met vette korting kopen (voor de helft ofzo). Ik heb het wel vaker gedaan, werkt prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven