Wie heeft er ook een paard?

29-12-2017 16:59 270 berichten
Ik vroeg me af of er meer forummers zijn met paarden? En zo ja of het leuk zou zijn om hier te schrijven.

Ik ben benieuwd!
Is er hier iemand geinteressseerd in natural horsemamship, meer ih bijzonder Parelli? Ik heb Mn dvd’s weer van stal gehaald. Echt superleuk.
Alle reacties Link kopieren
Jilzzz schreef:
29-12-2017 21:35
Ja ik! Had drie IJslanders, nu nog maar één. Deze is helaas, sinds gisteren flink gewond geraakt aan zijn achter been. :-(
Sterkte
Such a beautiful place to be with Friends.
HasseSimonsdochter schreef:
29-12-2017 18:09
Een paard is toch geen hond?

Apport :proud:

Afbeelding
Gaaaaaf!
HasseSimonsdochter schreef:
30-12-2017 08:13
Is er hier iemand geinteressseerd in natural horsemamship, meer ih bijzonder Parelli? Ik heb Mn dvd’s weer van stal gehaald. Echt superleuk.
Als je dat leuk vindt kan ik je Rocking Z ranch in Montana aanbevelen. Die zijn ook Parelli fan. Zelf heb ik daar niets mee gedaan, ik wilde gewoon lekker buiten rijden en veedrijven.

Ik heb overigens veel bewondering voor de manier waarop ze in Amerika wilde mustangs binnen no time bom proof weten te krijgen. Was ooit zo'n programma over op Animal Channel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Oldenburg merrie van 23 jaar. Ik rijd alleen recreatief met haar. Ze hoeft maar weinig te werken en alleen maar te genieten. Oren naar voren op buitenrit :-) en af en toe wat oefeningen in de bak.
Never give up hope.
Star² schreef:
30-12-2017 09:28
Apport :proud:

Afbeelding
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 paarden. Een wit en een zwart.
Ik speel regelmatig met ze.
Niet geschoten is altijd mis
Iemand Harry Smolders vanmiddag zien winnen in Mechelen? Goeie wedstrijd!!
Bitje93 schreef:
30-12-2017 19:22
Ik heb 2 paarden. Een wit en een zwart.
Ik speel regelmatig met ze.
Ik wil die koelkast!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
30-12-2017 09:24
Sterkte
Thanks!
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
30-12-2017 08:13
Is er hier iemand geinteressseerd in natural horsemamship, meer ih bijzonder Parelli? Ik heb Mn dvd’s weer van stal gehaald. Echt superleuk.
Ik vind het heel interessant, heb verschillende vrienden die er mee bezig zijn. Maar voor mij is het rijden zelf toch wel het belangrijkste, dus vrijheidsdressuur en grondwerk als basis, niet als doel op zich.

Ben trouwens niet eens heel bang eraf te vliegen, meer om de controle kwijt te raken of met paard en al te vallen. Moet ik echt aan werken want het belemmert een deel van mijn plezier in het rijden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb paarden! Rijden doe ik momenteel niet. Maar eind komend jaar hoop ik het weer op te kunnen pakken. Heb er nu twee staan van 2,5 jaar, beide zelf gefokt.

Een kwpn merrie, springen gefokt waar ik best wel gek van ben, iets té gek. En een Azteca hengst. Die moet wel in het najaar nog efkes gecastreerd worden want hij weet helaas al waar de klepel hangt.....

Dan heb ik nog mijn fokmerrie, die nu ook drachtig is, en daar heb ik een veulen van (v. Etoulon), nog een Welsh a merrietje, en mijn pensionado van 27. Dat is mijn eerste paard, en in augustus, als hij er dan nog is, dan heb ik hem 25 jaar.

Helaas ben ik ook niet meer zo onbevreesd als vroeger. Toen maakte ik nog paarden zadelmak en reed ik ze in. En dat ging altijd goed! En toch durf ik het niet meer. Ik baal er van. Is gewoon de leeftijd...
retrostar schreef:
29-12-2017 19:53
Een paard hoort op de prairie in een kudde.

Ik heb een paard nooit erg snugger gevonden dat hij zich zo laat misbruiken.
Maar ja goed; hij kan ook niet veel anders. Staken helpt vermoedelijk niet.
Ach, al dat gelul van "dieren horen in de natuur'.
Weet je wel wat dat is, leven in de natuur? Dat is OVERLEVEN. En overleven = AFZIEN.

Mijn paarden leven niet in de natuur. Maar ze leven wél in groepsverband en kunnen naar eigen believen de stal in en uit lopen. Ze hoeven nooit te zoeken naar voedsel, het staat voor ze klaar. Ze hoeven niet bang te zijn, want ze lopen nooit gevaar. En als ze ziek zijn of pijn hebben, dan hoeven ze niet door te lopen en te hopen dat het over gaat, want dan zorg ik dat de dierenarts ze beter maakt. En als ze lichamelijk op zijn, hoeven ze niet lang te wachten met de dood. Dan worden ze verlost.

Leven in het wild wordt door mensen zwaar overschat. Het is er geen pretje.
Alle reacties Link kopieren
Goh, waarom moeten mensen toch altijd een topic direct de grond in boren? Als je geen paard hebt, reageer dan gewoon niet.
In een topic over wielrennen ofzo ga ik toch ook niet zeggen dat het allemaal belachelijk is? Laat mensen in hun waarde....


Hebben jullie je paard(en) al binnen staan voor het vuurwerk? Hier word niet heel veel vuurwerk afgestoken. Vanochtend heb ik alles nog even in de paddock gehad en ik heb ze net weer op stal gezet en alle luiken vast dicht gedaan.

De jonkies en oudjes kunnen normaal gesproken altijd hun loopstal in en uit lopen, dus zelf kiezen wat ze willen. Alleen nu met oud en nieuw gaan de deuren dicht.
Mijn rijpaard komt altijd los in de paddock, ongeveer 4 tot 10 uur per dag (afhankelijk van het weer). Die staat wel in een gewone box. Vandaag heeft hij een dagje vrij, met dat vuurwerk ga ik maar niet rijden. Morgen mag hij weer even aan de dubbele longe.
Op onze stal hebben ze vanmorgen nog een paar uur in de bal gestaan, maar nu lekker binnen. Ga er vanmiddag nog even naartoe maar hij heeft wel vrij. Gisteren nog lekker uit z’n dak gegaan aan de longe.
Stalhouder gaat rond 24.00 uur kijken of alles goed gaat (stal is net buiten het dorp). Komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Op stal horen ze het geknal ook. De buren hebben hun paarden ook gewoon de wei op gedaan, wij ook. En ze gaan op hetzelfde tijdstip als altijd naar binnen. Maar de hekken gaan vanavond wel dicht en ze kunnen niet meer de wei op. Want als het losbarst zijn ze wel nerveus. Rennen steeds snorkend naar het hek om te kijken wat het allemaal is. Ze zien het vuurwerk in de verte. En ik vraag me altijd weer af wat ze dan denken....

Maar als ze vanavond naar binnen gaan, zet ik wel de radio aan.
Janis_Ian schreef:
30-12-2017 22:40
Ik vind het heel interessant, heb verschillende vrienden die er mee bezig zijn. Maar voor mij is het rijden zelf toch wel het belangrijkste, dus vrijheidsdressuur en grondwerk als basis, niet als doel op zich.

Ben trouwens niet eens heel bang eraf te vliegen, meer om de controle kwijt te raken of met paard en al te vallen. Moet ik echt aan werken want het belemmert een deel van mijn plezier in het rijden!
Ja, ik zie dat ook meer als een manier van omgang en om de dagelijkse dingen te doen en niet als een doel op zich.
Bij mij kunnen ze normaal gesproken rond lopen en zelf bepalen of ze op stal de rijbsk of in de wei staan. Maar het hek van de bak naar de wei is dicht. Ze kunnen zelf kiezen de stal of de bak. Als het gaat knallen staan ze meestal in de bak te snurken. Ik vind het zielig om ze op te sluiten, dat lijkt me niet fijn voor ze.
redbulletje schreef:
30-12-2017 19:25
Iemand Harry Smolders vanmiddag zien winnen in Mechelen? Goeie wedstrijd!!
Nee heb het gemist
redbulletje schreef:
30-12-2017 10:26
Als je dat leuk vindt kan ik je Rocking Z ranch in Montana aanbevelen. Die zijn ook Parelli fan. Zelf heb ik daar niets mee gedaan, ik wilde gewoon lekker buiten rijden en veedrijven.

Ik heb overigens veel bewondering voor de manier waarop ze in Amerika wilde mustangs binnen no time bom proof weten te krijgen. Was ooit zo'n programma over op Animal Channel.
Dat lijkt me echt zo gaaf.
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
31-12-2017 14:25
Bij mij kunnen ze normaal gesproken rond lopen en zelf bepalen of ze op stal de rijbsk of in de wei staan. Maar het hek van de bak naar de wei is dicht. Ze kunnen zelf kiezen de stal of de bak. Als het gaat knallen staan ze meestal in de bak te snurken. Ik vind het zielig om ze op te sluiten, dat lijkt me niet fijn voor ze.
Hier kunnen ze wel naar buiten de plaats op. Ze staan niet echt opgesloten, behalve de hengsten dan, die staan op stal. De rest heeft een loopstal.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-12-2017 19:25
Iemand Harry Smolders vanmiddag zien winnen in Mechelen? Goeie wedstrijd!!
Nee, wel Ludger Beerbaum. Hij maakte echt een rare smakkerd! Au!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn ze dezelfde tijden naar buiten. Maar er wordt ook niet langs de wei vuurwerk afgestoken.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
30-12-2017 22:46





Ach, al dat gelul van "dieren horen in de natuur'.
Weet je wel wat dat is, leven in de natuur? Dat is OVERLEVEN. En overleven = AFZIEN.

Mijn paarden leven niet in de natuur. Maar ze leven wél in groepsverband en kunnen naar eigen believen de stal in en uit lopen. Ze hoeven nooit te zoeken naar voedsel, het staat voor ze klaar. Ze hoeven niet bang te zijn, want ze lopen nooit gevaar. En als ze ziek zijn of pijn hebben, dan hoeven ze niet door te lopen en te hopen dat het over gaat, want dan zorg ik dat de dierenarts ze beter maakt. En als ze lichamelijk op zijn, hoeven ze niet lang te wachten met de dood. Dan worden ze verlost.

Leven in het wild wordt door mensen zwaar overschat. Het is er geen pretje.
:cheer:
nohr schreef:
31-12-2017 14:30
Nee, wel Ludger Beerbaum. Hij maakte echt een rare smakkerd! Au!
Ja, gebroken schouder heeft ie als souvenir overgehouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven