WK Voetbal 2026

04-06-2026 12:27 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Over een week begint het wereldkampioenschap voetbal. Wie kletst er mee over het Nederlands Elftal, de wedstrijden, waarom Nederland wel of niet het wk had moeten boycotten of andere zaken die te maken hebben met het WK.
Grasgevoerd schreef:
04-06-2026 20:16
Waarom: Het is ooit begonnen als geintje. Een van mijn ouders was in 1990 hardstikke pro-Oranje. Ik had toentertijd (ik was een jonge puber) een grafhekel aan die ouder. Maar durfde mijn mond niet open te trekken (ouder was nogal autoritair). Behalve een keer tijdens een wedstrijd van Oranje. "Je kan nou wel juichen, maar Duitsland wordt wereldkampioen." Dat wist ik uiteraard niet op het moment dat ik het zei, maar ik kreeg wel gelijk.
Elke twee jaar erna dacht ik: "Laat ik nu maar gewoon gaan doen en voor Oranje juichen." Maar dat lukte niet. En al helemaal niet in 1996 en 2014.
En ja, ik ben dus net zo fanatiek als Oranjefans. Alleen wat meer binnenskamers.

Juichen: Nee, ik juich niet voor Nederland. Ik heb totaal geen oranje-gevoel. En wil liever geen wedstrijd Nederland - Duitsland dus wat mij betreft mogen ze er ook snel uit (maar dat zal ik hier niet benoemen*).
Als Duitsland er snel uit ligt, ben ik eigenlijk altijd voor de underdog.

* Als ik hier ga mee schrijven, doe ik dat op dezelfde manier als in 2014. Je zult geen :cheer2: zien bij een tegendoelpunt in een Oranje-wedstrijd. Wat ik hierboven al schreef: toen was het gewoon leuk.
Wat een bijzonder verhaal. Ik wilde typen grappig verhaal maar ik kan me voorstellen dat er voor jou leed achter zit.

Ik denk dat ik nu voor altijd aan jou moet denken als ik Duitsland zie voetballen.
Ach, de tijd dat het leed was, ligt inmiddels ver achter me.

Inmiddels kan ik zelf wel lachen en spotten om deze rariteit van me. En ondertussen ben ik fanatiek voetbalplaatjes aan het verzamelen. Ik heb m'n droomelftal bijna bij elkaar.
Grasgevoerd schreef:
05-06-2026 08:33
Ach, de tijd dat het leed was, ligt inmiddels ver achter me.

Inmiddels kan ik zelf wel lachen en spotten om deze rariteit van me. En ondertussen ben ik fanatiek voetbalplaatjes aan het verzamelen. Ik heb m'n droomelftal bijna bij elkaar.
Leuk! Lekker genieten van het wk. Ik hoop voor jou dat Duitsland ver komt.
Wat een heerlijke reclame dit! https://vimeo.com/1195873706
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
07-06-2026 11:42
Wat een heerlijke reclame dit! https://vimeo.com/1195873706
Dat kunnen die Engelsen wel. In dezelfde campagne is er ook 1 met Olivia Colman.
Wat denken jullie dat die cooling breaks met een wedstrijd gaan doen?
Everything is possible for the one who believes.
Ik was er niet echt mee bezig maar nu begint het wel een beetje te komen.
Ik ga de nachtelijke wedstrijden niet kijken, met kleine kinderen heb ik alle slaap nodig die ik kan krijgen, maar de avondwedstrijden wel zoveel mogelijk.

Op mijn werk ook weer de poule ingevuld, ik doe dat traditiegetrouw altijd precies volgens de data van de wedkantoren, ben benieuwd waar het me nu brengt.

Ik ben wel heel blij dat ik verhuisd ben want de kans is toch zeer aanzienlijk dat we een nachtelijke Nederland-Marokko wedstrijd gaan krijgen en dan was het bij mijn oude huis, ongeacht de uitslag, de hele nacht toeteren geweest.
Moiren schreef:
08-06-2026 21:19
Wat denken jullie dat die cooling breaks met een wedstrijd gaan doen?
Meer mogelijkheden voor Amerikaanse stijl reclameblokken :proud:

Bij het hockey is het een paar jaar geleden ook vast ingevoerd, daar zijn het nu kwarten ipv helften en het went heel snel.
Ik kijk met een half oog naar de oefenpot tegen Oezbekistan maar wat een raar, ongezellig stadion. Ik zie helemaal geen tribunes zelfs. De amateurvereniging van mijn woonplaats heeft meer sfeer.
juliet64 schreef:
08-06-2026 21:41
Ik kijk met een half oog naar de oefenpot tegen Oezbekistan maar wat een raar, ongezellig stadion. Ik zie helemaal geen tribunes zelfs. De amateurvereniging van mijn woonplaats heeft meer sfeer.
Het is een atletiekstadion/baan.
Ik vind het wel lekker zo zonder publiek. En heerlijk kneuterig maar 1 camerastandpunt. Beetje studio sport in de jaren 80 :heart:
moiren wijzigde dit bericht op 08-06-2026 22:33
0.58% gewijzigd
Tvp
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Tvp

Belooft niet veel goeds dit.

Iets met een slechte generale belooft een goede première dan maar 😅
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Moiren schreef:
08-06-2026 22:10
Het is een atletiekstadion/baan.
Ik vind het wel lekker zo zonder publiek. En heerlijk kneuterig maar 1 camerastandpunt. Beetje studio sport in de jaren 80 :heart:
Ohh vandaar :facepalm: Ja ik vind het ook wel wat hebben nu ik er aan gewend raak :proud:
Apatura2 schreef:
08-06-2026 22:40
Tvp

Belooft niet veel goeds dit.

Iets met een slechte generale belooft een goede première dan maar 😅
Ja. Dit is al de tweede oefenpot die niet echt lekker gaat. En al die blessures zijn ook wel zorgwekkend...
juliet64 schreef:
08-06-2026 22:44
Ohh vandaar :facepalm: Ja ik vind het ook wel wat hebben nu ik er aan gewend raak :proud:
Als nou ook die vogels stil zouden zijn zou het voor mij de perfecte wedstrijd zijn. Dan wel graag het geluid van de bal.
Jaaaa ik schrijf mee, vind juist de late tijden leuk. Middenin de nacht opstaan, bitterbal erbij bakken, of in de ochtend heel vroeg en dan broodjes bakken. Ik hou ervan, veel liever dit dan midden op de dag.

Laten we hopen dat de uitslag van vandaag een geval, een slechte generale is!
Mijn gezondheid kan dat niet meer aan, anders had ik dat zeker ook gedaan.
Ik zie wel tegen de nachtwedstrijden op. Ik heb last van insomnia en elke minuut slaap die ik heb, is meegenomen. Dan is het dus niet heel prettig om midden in de nacht wakker gejoeld te worden als je net slaapt.
Ik ben gisteren tijdens de wedstrijd in slaap gevallen, zo saai. Ik hoop niet dat dit een slecht voorteken is. Wat ik me verder afvraag is wie die lelijke trainingsjacks heeft ontworpen en wie vervolgens heeft gezegd dat dat een goed idee is.
De reservewedstrijd verloren :hihi: Dan maar hopen dat het slechte generale principe opgaat!
PoesMinoes schreef:
09-06-2026 10:35
Ik ben gisteren tijdens de wedstrijd in slaap gevallen, zo saai. Ik hoop niet dat dit een slecht voorteken is. Wat ik me verder afvraag is wie die lelijke trainingsjacks heeft ontworpen en wie vervolgens heeft gezegd dat dat een goed idee is.
Die vind ik echt heel gaaf. En ze sponseren een goed doel.
Vind de trainingsjacks ook niet mooi.maar daar liggen ze niet wakker van dat ik het niet mooi vind .
Ik wil graag kijken maar ik moet eerst maar afwachten of ik wakker blijf .had liever gehad dat ze vanwege de tijd in n Europees land zouden spelen .
Maarhet is niet anders hoop toch nog op n paar mooie wedstrijden .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Moiren schreef:
09-06-2026 10:55
Die vind ik echt heel gaaf. En ze sponseren een goed doel.
Ik heb inmiddels gelezen wat het idee achter het drukke patroon op de jacks is en dat vind ik dan wel weer tof, maar nog steeds niet mooi. Maar wat is het goede doel? Dat ben ik nog niet tegengekomen.
PoesMinoes schreef:
09-06-2026 16:31
Ik heb inmiddels gelezen wat het idee achter het drukke patroon op de jacks is en dat vind ik dan wel weer tof, maar nog steeds niet mooi. Maar wat is het goede doel? Dat ben ik nog niet tegengekomen.
Oh die jackies vind ik juist wel geinig. Maar wat is het idee/goede doel erachter?
Anyway, afgezien daarvan vind ik de aanloop naar het tournooi zo.. niksig en flets. Bondscoach zonder uitstraling, geen enkele speler die er echt enorm uitspringt (behalve van Dijk en Memphis misschien), oersaai spel. Ik ben ook nog nooit zo weinig enthousiast geweest van te voren - hopelijk komt het nog op gang :proud:
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... -dat-extra

Is dit het goede doel?
''Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!''

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven