Zwemmen als sport/doel

02-08-2018 12:15 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Ik zit er aan te denken om te gaan starten met zwemmen (baantjes, misschien eens aquarobics proberen) als sport en om fit te worden en een paar kilo's te verliezen (max. 5).
Wie heeft hier ervaring mee of wil het ook doen?
En iemand misschien nog een goed schema om te volgen?
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
09-07-2019 12:48
Het jonge dienstkloppertje hier wilde tijden op 50m gaan opnemen en wilde van de oudere badmeester horen bij welke tijd hij ze eruit moest sturen :-)

Dat zegt nou juist weinig over wie er in de weg liggen. Als iemand steeds netjes oplet bij de keerpunten valt het wel mee, al doen ze een minuut over 50 meter.
:rofl:
Snel of langzaam zegt idd niet altijd iets over in de weg liggen. Iemand die langzaam borstcrawl zwemt, zwemt meestal minder in de weg dan iemand die (snel) schoolslag zwemt.

Raccoon, ik heb hier geen ervaring mee. Ik begreep van een aantal zwemmers dat zij een borstcrawl cursus gedaan hebben en dan idd via youtube de slag proberen te verfijnen.

Waar loop je tegen aan bij de borstcrawl?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
09-07-2019 15:31
:rofl:
Snel of langzaam zegt idd niet altijd iets over in de weg liggen. Iemand die langzaam borstcrawl zwemt, zwemt meestal minder in de weg dan iemand die (snel) schoolslag zwemt.

Raccoon, ik heb hier geen ervaring mee. Ik begreep van een aantal zwemmers dat zij een borstcrawl cursus gedaan hebben en dan idd via youtube de slag proberen te verfijnen.

Waar loop je tegen aan bij de borstcrawl?
De Borst crawl cursus zou voor mij waarschijnlijk een goed idee zijn. Ik heb moeite met de arm slag. De zwemgroep is verdeeld in verschillende groepen gelukkig. Echt snel zal ik echt niet zijn en dat vind ik ook niet erg, als ik de techniek maar goed gebruik vind ik veel belangrijker.