75inch tv fatsoenlijk laten ogen?

30-11-2019 00:16 51 berichten
Allereerst; ik ben nieuw hier & hoop dat ik het volgende onder de juiste pijler plaats 🤞🏻

Onlangs zijn mijn vriend en ik verhuisd. Waar in het oude huis zijn beamer prima paste, lukt dat in het nieuwe huis niet meer & daarom heeft hij nu een 75(!)inch tv gekocht.
Ik vind het echt een spuuglelijk ding en ben radeloos op zoek naar enige manieren om de tv toch een beetje fatsoenlijk in het interieur te laten passen.

Iemand tips of wellicht zelf ervaringen met een grote tv in de woonkamer?

Ik ben vooral op zoek naar tips & geen adviezen om die tv (of mijn vriend ;-)) het huis uit te slingeren... :-P
Alle reacties Link kopieren
robland320 schreef:
30-11-2019 09:17
Er zijn hele mooie 'tv-liften' waarmee je de tv kunt laten wegzakken in een meubel. Wordt wel maatwerk en dus prijzig. ;-D
(da's mijn werk, dus ik weet hoe prijzig)

Waarom zou dat maatwerk zijn? Ik heb gewoon zo'm standaard meubel gekocht voor aan het voeteneind van mn bed. Daar komt nu een 55 inch tv uit omhoog. Heerlijk decadent, alleen kijk ik zelden tv in mn slaapkamer :facepalm:
Achterwand donkergroen/donkerblauw schilderen en er wat huiselijks omheen hangen aan planten. Je kan die tv niet verkleinen maar het contrast wel :)
Alle reacties Link kopieren
Als geld geen bezwaar is, kun je een voorzetwand laten maken waarachter de TV bewaard wordt als je hem niet gebruikt en als je wilt kijken, met een afstandsbediening uit de muur komt, Klaar met kijken? Muur schuift weer dicht. Dat kost dan wel meer dan een paar van die TV's maar je hebt een prachtige eye-catcher om de buren jaloers te maken.

Realistischer: gordijnrail over de hele breedte van de muur (beter als je dus een kortere muur kiest) en daar een gordijn naar keuze op hangen. Als je een zware stof (fluweel, gevoerd) neemt en dan in een lichte kleur met loodverzwaring onderin, hangt het strak en lijkt het nog het meest op één licht vlak.

Laatste optie: gewoon aan wennen.
retrostar schreef:
30-11-2019 08:44
Ik begrijp je vriend maar jij had beter voor jezelf moeten opkomen. Als je vriend jou zelf had laten kiezen voor die tv dan waren jullie het eens geweest. Dat was dus niet slim van hem.

Nu je voor een voldongen feit bent geplaatst probeer de tv te gaan waarderen. Dat is stap nummer één. Zodra jij van het ding gaat houden dan krijg je prettiger associaties en ga je hem inbedden in jouw gezelligheidsgevoel eerder dan hem proberen visueel weg te werken.

Benadruk dus alles wat knus is in de tv-hoek en tenslotte zie je alleen nog maar dát.
Misschien sla je hiermee precies de spijker op zn kop..
Het was zeer zeker niet slim van hem om dit zonder overleg te doen. Had vooraf wel eens door laten schemeren dat hij een grotere wilde, ik op mijn beurt naast m’n stoel gepleurd toen hij vertelde hoe groot... maar ik dacht dat we nog in de fase zaten waarin we oplossingen/compromissen aan het bedenken waren en hij dat ding dus ineens al besteld had.
Dit maakt de tv (afgezien van de grootte) er natuurlijk niet mooier op.

Misschien moet ik het even laten rusten & zal die hopelijk ooit wat minder aanwezig zijn 🙈
Of gewoon vaak tv kijken. Dan staat ie aan en zit je naar iets leuks te kijken ipv een leeg zwart vlak :)
Alle reacties Link kopieren
laborantje schreef:
30-11-2019 08:39
ik heb er ook geen probleem mee. wij hebben 75 inch en we zitten er 2.5 meter vandaan. Heerlijk bijna bios ervaring..m
Ja het is juist fijner kijken, en je gaat zo’n dure mooie tv toch niet wegstoppen.
mano28 schreef:
30-11-2019 08:05
Ik vind een grote tv mooi, ik ben de enige hier volgens mij :biggrin:
Wij hebben een 65inch tv en zou best een grotere willen.
De tv’s van tegenwoordig vind ik sowieso al mooi.

Een rolgordijntje voor de tv, dat ziet er toch juist niet uit.
Ruilen? :lol: :biggrin:


Ik heb al wel wat aan een aantal tips die voorbij gekomen zijn, zoals een nis, wandpaneel die open/dicht kan, donkere kleur op de muur zelf. 👍🏻 Dus iedereen al heel erg bedankt!

Het voordeel is dat we nog nieuwe meubels uit gaan zoeken, dus daar zijn nog wel wat mogelijkheden 🤞🏻
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam004 schreef:
30-11-2019 11:04
Ruilen? :lol: :biggrin:


Ik heb al wel wat aan een aantal tips die voorbij gekomen zijn, zoals een nis, wandpaneel die open/dicht kan, donkere kleur op de muur zelf. 👍🏻 Dus iedereen al heel erg bedankt!

Het voordeel is dat we nog nieuwe meubels uit gaan zoeken, dus daar zijn nog wel wat mogelijkheden 🤞🏻

Haha ja goed :biggrin:
robland320 schreef:
30-11-2019 09:17
Er zijn hele mooie 'tv-liften' waarmee je de tv kunt laten wegzakken in een meubel. Wordt wel maatwerk en dus prijzig. ;-D
(da's mijn werk, dus ik weet hoe prijzig)
Ik ben nu wel nieuwsgierig aan welke prijs ik ongeveer moet gaan denken..
1000 realistisch? Of wordt ik daarmee uitgelachen? 😅
Oh ik voel je. Alleen wij hebben 'maar' een tv van 55 inch en ik vind het zo lelijk. Het is echt een tv met een zithoek ipv een zithoek met een tv. We hebben dit ding al 3 jaar en ben er nog steeds niet blij mee. :rofl:

Aan de muur hangen scheelt echt enorm. Verder niet echt tips...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook kiezen voor een lift, zodat 'ie achter een kast kan zakken.
Alternatief is: monteren op een grote plank en die op een lade-rails naar links (of rechts) schuiven -- moet je wel 'n beetje handig zijn natuurlijk.

Mijn tv staat op een tv-kastje van steigerhout op wieltjes. Omdat ik (bijna) geen kabels heb, rol je het ding zo door de woonkamer.

Mijn ervaring is dat het ook gewenning is. Eerst lijkt hij nog monsterlijk groot, maar na twee maanden weet je niet beter en zie je het niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam004 schreef:
30-11-2019 11:43
Ik ben nu wel nieuwsgierig aan welke prijs ik ongeveer moet gaan denken..
1000 realistisch? Of wordt ik daarmee uitgelachen? 😅
www.tvlift.nl heeft het over 350,=
Issue is natuurlijk dat het ergens achter weg moet zakken en je de TV niet 2 meter hoog wilt hangen als je wilt kijken....
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam004 schreef:
30-11-2019 10:52
Misschien sla je hiermee precies de spijker op zn kop..
Het was zeer zeker niet slim van hem om dit zonder overleg te doen. Had vooraf wel eens door laten schemeren dat hij een grotere wilde, ik op mijn beurt naast m’n stoel gepleurd toen hij vertelde hoe groot... maar ik dacht dat we nog in de fase zaten waarin we oplossingen/compromissen aan het bedenken waren en hij dat ding dus ineens al besteld had.
Dit maakt de tv (afgezien van de grootte) er natuurlijk niet mooier op.

Misschien moet ik het even laten rusten & zal die hopelijk ooit wat minder aanwezig zijn 🙈

Maar als hij besteld is (en bezorgd?) dan kan het ding toch gewoon teruggestuurd worden zodat jullie sámen een keuze kunnen maken?
Ik ben bang dat terugsturen niet gaat aangezien de doos al in stukjes in de container ligt :'-(

Vanmorgen vroeg heeft Mn vriend de woonkamer verbouwd waardoor de tv iets minder prominent aanwezig lijkt te zijn en het iets logischer oogt (al kan je er nog steeds niet omheen 🙈)
Hij is nu werken, maar denk dat het compromis wordt dat ik 2 maanden de tijd neem om te kijken of ik eraan kan wennen & anders toch echt een kleinere..

@Daddy_gijs.. die prijs valt me echt reuze mee! Maar zoals je zegt... misschien niet helemaal haalbaar aangezien de hoogte idd al bijna een meter is & dan nog de lucht in moet :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam004 schreef:
30-11-2019 11:43
Ik ben nu wel nieuwsgierig aan welke prijs ik ongeveer moet gaan denken..
1000 realistisch? Of wordt ik daarmee uitgelachen? 😅
ik had ook al ff gegoogled... voor 75 inch tv's denk ik niet dat er veel kasten met lift worden aangeboden.
ik vond een tv lift die 100 kg kan tillen. € 510,= !! kast van minimaal 170x110 cm. Voor de vuist weg (en zeer afhankelijk van stijl, materiaal en afwerking) denk ik eerder € 2000,=
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
30-11-2019 09:41
Een rolgordijn, serieus? :hihi:

Dit werd laatst in een tv-programma gedaan en dat zag er serieus heel leuk uit. Ze hadden een soort van “baklijst” gemaakt om de tv heen, en daarin het rolgordijn met de mooie afbeelding opgehangen. Als je het naar beneden trok, dan leek het door die lijst echt net een schilderij. En als je het open deed om tv te kijken, dan rolde het gordijn op achter de lijst, waardoor het er open ook allemaal heel netjes uitzag.
Volgende keer maar nóg beter je best doen om je vriend ervan te overtuigen dat groter niet altijd beter is. :whistle:
RikM schreef:
30-11-2019 20:37
Volgende keer maar nóg beter je best doen om je vriend ervan te overtuigen dat groter niet altijd beter is. :whistle:
Dat ding stond er al voordat ik de kans had gekregen om hem te overtuigen/behoeden voor deze koop (lange leve black fridaykorting :facepalm: )
Al is die boodschap nu wel bij hem binnengekomen gok ik (6) (a)
robland320 schreef:
30-11-2019 19:03
ik had ook al ff gegoogled... voor 75 inch tv's denk ik niet dat er veel kasten met lift worden aangeboden.
ik vond een tv lift die 100 kg kan tillen. € 510,= !! kast van minimaal 170x110 cm. Voor de vuist weg (en zeer afhankelijk van stijl, materiaal en afwerking) denk ik eerder € 2000,=
:O Oei.. dan wordt het eerder een nieuwe kleinere tv
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen deze tv te verkopen als retourneren niet meer lukt en dan een groot formaat Samsung the frame aanschaffen. Hij blij, want groot scherm en jij blij, want geen gigantisch lelijk zwart gat op de muur.

Ik snap je trouwens heel goed. Vind zo’n mega tv ook echt heel erg lelijk. Nu het vroeg donker is valt het me ook extra op hoeveel mensen een soort bioscoopscherm hebben hangen in een kleine tot normale woonkamer. Totaal uit verhouding.
Tmaar schreef:
01-12-2019 09:05
Ik zou proberen deze tv te verkopen als retourneren niet meer lukt en dan een groot formaat Samsung the frame aanschaffen. Hij blij, want groot scherm en jij blij, want geen gigantisch lelijk zwart gat op de muur.

Ik snap je trouwens heel goed. Vind zo’n mega tv ook echt heel erg lelijk. Nu het vroeg donker is valt het me ook extra op hoeveel mensen een soort bioscoopscherm hebben hangen in een kleine tot normale woonkamer. Totaal uit verhouding.
Op the frame was ik idd ook uitgekomen & stiekem heb ik hier nu ook een beetje mn zinnen op gezet.. alleen die prijs, wordt nog even doorsparen :hello:
Dus zeker bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam004 schreef:
01-12-2019 18:00
Op the frame was ik idd ook uitgekomen & stiekem heb ik hier nu ook een beetje mn zinnen op gezet.. alleen die prijs, wordt nog even doorsparen :hello:
Dus zeker bedankt voor de tip!
Ik kan uit eigen ervaring melden dat het een top oplossing is! Echt een mooi ding.
Alle reacties Link kopieren
Tmaar schreef:
01-12-2019 23:43
Ik kan uit eigen ervaring melden dat het een top oplossing is! Echt een mooi ding.
Ik heb de ambient mode regelmatig aanstaan, soms een kunstwerk, soms de muurkleur. Maar heel vaak heb ik een groot, zwart vlak omdat het me niet stoort. Wel fijn dat de helderheid aanpast aan het omgevingslicht, zo lijkt het natuurlijker/echter.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
02-12-2019 11:49
Ik heb de ambient mode regelmatig aanstaan, soms een kunstwerk, soms de muurkleur. Maar heel vaak heb ik een groot, zwart vlak omdat het me niet stoort. Wel fijn dat de helderheid aanpast aan het omgevingslicht, zo lijkt het natuurlijker/echter.

The frame heeft (iig 2019 model) geen ambient mode (omdat er art mode op zit). De helderheid wordt idd automatisch aangepast aan omgevingslicht. Ik vind dat zwarte vlak wel echt heel lelijk en ben blij met een collectie van iets van 1000 mooimakers voor dat zwarte vlak.
Alle reacties Link kopieren
Tmaar schreef:
02-12-2019 22:45
The frame heeft (iig 2019 model) geen ambient mode (omdat er art mode op zit). De helderheid wordt idd automatisch aangepast aan omgevingslicht. Ik vind dat zwarte vlak wel echt heel lelijk en ben blij met een collectie van iets van 1000 mooimakers voor dat zwarte vlak.
Ik heb het even opgezocht, art mode is een verbetering qua stroomgebruik. Dat laatste is ook de reden dat ik de ambient mode niet vaak gebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven