Accu (ofziets?) voor vloerlamp bestaat dat?

07-12-2019 17:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

De kerstboom in huis halen betekent voor mij ook altijd meteen lekker schuiven met meubels en indeling. Nu hebben wij bij de zithoek een mooie booglamp, die ik het liefst middenin de woonkamer zet. Maar ja... dat snoer... moet dan ook midden door de kamer naar een wandstopcontact. Bestaat er zoiets als een accu, batterij, of weet ik veel welke andere geniale oplossing, waarmee ik mijn bestaande lamp bv stroom kan voorzien zonder dat er een snoer naar een stopcontact in de muur moet?
Ik vind zelf niet echt iets via google.
Ben benieuwd of zoiets bestaat!

Groetjes Karzou
Alle reacties Link kopieren
een aggregaat. maar dat maakt zo’n herrie. ik heb het nog nooit gezien want als dat op batterijen moet dan gaan die wel erg snel leeg denk ik. ik heb wel zoiets voor mijn kerstdorp maar dat zijn maar 10 lampjes
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Een staande booglamp midden in de kamer? Dan breek je je nek toch over dat ding? Zet hem gewoon even op zolder zo lang de kerstboom staat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Voor in auto's kan je van die apparaatjes kopen die van 12V uit de sigarettenaansteker 230V kan maken. Dus iets met zo'n apparaatje plus een auto-accu moet lukken.
Sara9876 schreef:
07-12-2019 17:58
Voor in auto's kan je van die apparaatjes kopen die van 12V uit de sigarettenaansteker 230V kan maken. Dus iets met zo'n apparaatje plus een auto-accu moet lukken.
Goed idee! Alleen zo lullig gezicht een accu midden in de kamer..
pejeka schreef:
07-12-2019 17:56
Een staande booglamp midden in de kamer? Dan breek je je nek toch over dat ding? Zet hem gewoon even op zolder zo lang de kerstboom staat.

We wonen niet allemaal in een arbeidershuisje met een woonkamer van 4 bij 3.

TO, ik ken het probleem, maar helaas geen oplossing. Onze lampen staan allemaal naast een bank of stoel.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-12-2019 18:38
We wonen niet allemaal in een arbeidershuisje met een woonkamer van 4 bij 3.

TO, ik ken het probleem, maar helaas geen oplossing. Onze lampen staan allemaal naast een bank of stoel.
Hoe groot de ruimte ook is, zo'n ding midden in je leefruimte is een obstakel en een sta-in-de-weg. Niet handig om een paar weken lang zorgvuldig langs een midden in de ruimte staande booglamp te moeten manoeuvreren. Als ik opeens een staande schemerlamp midden in de ruimte zou zetten in mijn ("iets" ruimere van 4 bij 3) huiskamer zou zetten, zou die ook in de weg staan.

Maar gelukkig is mijn huiskamer ruim genoeg om een plafondhoge kerstboom te kunnen plaatsen zonder dat ik meubels hoef te verwijderen of te verplaatsen (en nee, niet omdat mijn kamer zo schaars gemeubileerd is :proud: )
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
07-12-2019 19:15
Hoe groot de ruimte ook is, zo'n ding midden in je leefruimte is een obstakel en een sta-in-de-weg. Niet handig om een paar weken lang zorgvuldig langs een midden in de ruimte staande booglamp te moeten manoeuvreren. Als ik opeens een staande schemerlamp midden in de ruimte zou zetten in mijn ("iets" ruimere van 4 bij 3) huiskamer zou zetten, zou die ook in de weg staan.

Maar gelukkig is mijn huiskamer ruim genoeg om een plafondhoge kerstboom te kunnen plaatsen zonder dat ik meubels hoef te verwijderen of te verplaatsen (en nee, niet omdat mijn kamer zo schaars gemeubileerd is :proud: )

Even iets minder in je eigen hokje denken, Pejeka. In een grote woonkamer staan bank en tafel vaak middenin de ruimte. Als je daar een staande lamp bij wil, staat dat ding dus middenin de woonkamer en ligt het snoer dwars door de kamer.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-12-2019 19:20
Even iets minder in je eigen hokje denken, Pejeka. In een grote woonkamer staan bank en tafel vaak middenin de ruimte. Als je daar een staande lamp bij wil, staat dat ding dus middenin de woonkamer en ligt het snoer dwars door de kamer.
Ik heb een ruime woonkamer, maar geen lampen midden in de woonkamer, laat staan snoeren over de vloer. Maar bij TO ging het over het verplaatsen van een grote staande lamp vanwege de kerstboom. Ik zou die lamp dan even ergens anders stallen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-12-2019 19:20
Even iets minder in je eigen hokje denken, Pejeka. In een grote woonkamer staan bank en tafel vaak middenin de ruimte. Als je daar een staande lamp bij wil, staat dat ding dus middenin de woonkamer en ligt het snoer dwars door de kamer.
Ik heb een ruime woonkamer, maar geen lampen midden in de woonkamer, laat staan snoeren over de vloer. Maar bij TO ging het over het verplaatsen van een grote staande lamp vanwege de kerstboom. Ik zou die lamp dan even ergens anders stallen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mensen die in hun vloer stopcontacten verwerkt hebben.
Zij hebben een erg ruime woonkamer, en kunnen hun meubels en lampen dus in de ruimte zetten ipv tegen een muur.
Alle reacties Link kopieren
Dank allen, ik dacht al dat zoiets niet bestaat...

@pejeka, de lamp staat niet op zichzelf middein in de kamer ;-D hij staat ewoon bij de zithoek, maar niet bij een muur. Even naar zolder is geen optie, hij is groot en zwaar.

We gaan over een tijdje naar nieuwbouw met ook een grote woonkamer, daar overweeg ik inderdaad een vloerstopcontact. Maar ik weet t niet... heb t idee dat je dan toch wel erg gebonden bent aan een bepaalde indeling!
Alle reacties Link kopieren
karzou schreef:
08-12-2019 14:11
Dank allen, ik dacht al dat zoiets niet bestaat...

@pejeka, de lamp staat niet op zichzelf middein in de kamer ;-D hij staat ewoon bij de zithoek, maar niet bij een muur. Even naar zolder is geen optie, hij is groot en zwaar.

We gaan over een tijdje naar nieuwbouw met ook een grote woonkamer, daar overweeg ik inderdaad een vloerstopcontact. Maar ik weet t niet... heb t idee dat je dan toch wel erg gebonden bent aan een bepaalde indeling!
Heb je niet iets van een kleed waar je dat snoer onder weg kunt werken? Soms is het beter de "lange route" naar een stopcontact te nemen om een minder storend snoer te krijgen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
08-12-2019 14:37
Heb je niet iets van een kleed waar je dat snoer onder weg kunt werken? Soms is het beter de "lange route" naar een stopcontact te nemen om een minder storend snoer te krijgen.
Niet echt... Maar dat komt vooral omdat in dit huis de stopcontacten ook echt op kansloze plekken zitten..
Alle reacties Link kopieren
Misschien zoiets? Als je een ledlamp gebruikt is die minder dan 10w dus dan kan hij minimaal 2.5 uur aan.

Er zijn ook wel andere merken van. Even zoeken op noodstroomvoeding. Hoger VA is beter. Deze is 1000 VA.

Https://m.routershop.nl/apc-easy-ups-bv ... ZCEALw_wcB
blub
Alle reacties Link kopieren
Met LED-verlichting is er van alles mogelijk.

Wat voor een vloer heb je? Evt. is het een optie een contactdoos in je vloer aan te leggen. Dan prik je zo de stekker er in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven