Advies slaapkamer nodig

27-10-2021 19:26 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komende winter gaan we eindelijk onze slaapkamer aanpakken. Deze is nu nog zoals hij was toen we dit huis kochten. Witte muren en plafond met structuur, laminaat op de vloer en een rood rolgordijn. Erg basic en onpersoonlijk dus :mrgreen:

Ik moet het behang wel nog in de winkel gaan zien. Het is van hetzelfde merk, dus ik hoop dat het qua groen bij elkaar past.

Ons bed valt wat uit de toon, maar heb nu geen geld om ook dat nog aan te pakken. Hoofdbord hebben we ook, dus geen losse nachtkastjes :

Afbeelding

Nu twijfel ik alleen heel erg qua kleur vloerbedekking (geen discussie over, er komt iets lekker zachts) en de kleur van de muur waar de deur (deze is gebroken wit) in zit en het raam. Ook groen wordt denk ik te donker. Goud? Of toch het beige/gelige uit het eerste behang? Lichtgrijs? Plafond blijft wit denk ik. Kamer is niet heel groot ook. We kunnen net achter het bed langs en met de ladekast erbij is hij wel al echt vol. Denk dat helemaal donker erg klein maakt. Gordijnen…ik denk velourse groene overgordijnen tot op de grond. En dan iets van kant als glasgordijn?
Tips voor de kleur muur en vloerbedekking zijn dus welkom! :)
irregular_choice wijzigde dit bericht op 17-06-2022 20:06
Reden: Foto’s verwijderd
30.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tof zeg! Misschien is voor de overige muren juist wel tof om een kleur groen die in beide behangen zit te doen. En wat iemand hier ook zei, wel iets doen om het te breken. Bijvoorbeeld rozegouden details of roze of gele details, anders lijkt de wereld roze als je je ogen open doet 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry off topic, maar waar komt dat kastje vandaan 😁?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tof, deze stijl en de combinatie van behangetjes. In plaats van die groene kast zou ik voor een echt art-decodressoir gaan, in een mooie houtsoort (mahonie met ebben!)... Marktplaats of Catawiki, speurtocht!

Maar dat vroeg je niet :-D

Op de vloer: wil je een kleed bij je bed of juist kamerbreed tapijt? Een los kleed kan best in een groen of een geelgoud. Voor een vast tapijt zou ik lichter doen, die goud/gelige tint uit je eerste behang. En dan op de muur net iets donkerder. Of de muur wél groen, maar dan een lichte tint uit dat eerste behang.

Gordijnen van donkergroen velours. Dunne glasgordijnen met een flinke plooi passen helemaal bij de stijl, maar geen kant zou ik doen, gewoon een mooie stof die niet teveel glimt.

Leuk, zo uitgesproken!
Alle reacties Link kopieren Quote
ninon schreef:
27-10-2021 19:48
Mooi! Ik heb dezelfde kleuren in mijn slaapkamer en een beetje dezelfde stijl. Karwei’s kleur van het jaar 2022 is ginger gold, misschien een tip voor de muur?

Nog een tip voor de gordijnen, ik heb de donkergroene velours kant en klaar gordijnen van Jysk, een beetje de kleur van de achtergrond van je eerste plaatje. Waanzinnig mooi zijn ze en nauwelijks lichtdoorlatend.
Dank je! Daar ga ik even naar kijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
27-10-2021 19:50
Ik heb ook altijd effen beddengoed maar ik vind het wel mooi om als je er niet in ligt er wat ton-sur-ton rommel aan toe te voegen. Dus ik zou dan die beige/gouden kleur voor hoeslaken en dekbedhoes en kussenslopen gebruiken maar er dan nog wat kussens en een plaid ofzo in die donkerdere bruine kleur overheen gooien als je het bed opmaakt. En misschien ook nog wat print sierkussens ofzo.
Bed zwart verven ga ik niet doen. Veel te veel werk en dat beschadigd binnen no time onderaan met de stofzuiger er telkens tegenaan enz. Sierkussens en een plaid enz vind ik heel irritant :mrgreen: elke dag weer op je bed moeten gooien en dan elke avond er weer af. Zie het nut ook niet, want ik zie het dan nooit op het bed liggen verder. Kom overdag zelden in de slaapkamer, dus dan ligt het er alleen maar op zodat ik het er steeds weer af moet gooien ;)
aardbeienslof schreef:
27-10-2021 20:03
Eens, ik zou een ander kastje kiezen, maar dat is smaak.
Ik vind het verder wel erg mooi, dat groen en die combinatie van dessins.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bubble16 schreef:
27-10-2021 19:54
Ik ben slecht in inrichten, maar wat een geweldige spullen heb je uitgezocht! Ik zou het denk ik juist doortrekken, maar dan moet je wel lef hebben! Kan je voor de vloer niet voor laminaat of zo met een hoogpolig gouden vloerkleed gaan?
Ik vind laminaat gewoon echt afschuwelijk. Zeker in de slaapkamers. Dat is gewoon echt geen optie, ik vind hoogpolig tapijt echt horen in een slaapkamer. Laminaat maakt het voor mij meteen kil en koud.
Alle reacties Link kopieren Quote
aardbeienslof schreef:
27-10-2021 20:01
Mooi behang!!

Ik zag een keer dit bed in een kamer in dezelfde stijl, in de kleur bruin geglazuurd essen fineer
https://www.ikea.com/nl/nl/p/malm-bedfr ... s29157161/

Ik denk dat dat bij jou ook goed zou passen.
En dan met dikke vloerbedekking in crème wit of okergeel.
De muur zou ik creme, of die kleur RAL 9001 houden.
Ral 9001 hebben we in de woonkamer ook. Ik weet alleen niet of die niet net wat te licht is. Maar ik deNL dat ik gewoon eens met beide behangetjes langs de winkel moet en de kleurenstaaltjes ernaast moeten houden. Denk wel dat het wat lichts gaat worden inderdaad. Anders is alles wel heel donker.
viva-life22 schreef:
27-10-2021 20:19
Sorry off topic, maar waar komt dat kastje vandaan 😁?
Made: https://www.made.com/nl/ebro-brede-ladekast-pauwgroen

(Als je een plaatje quote kun je de link zien).
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 27-10-2021 22:08
10.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
27-10-2021 19:57
Doe eens link naar die eerste lamp? Heel gaaf die art deco-stijl!
Dank je!
https://www.artdecowebwinkel.com/70/1/9 ... tafellamp/
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
27-10-2021 20:07
Ik zou trouwens dat tweede behang, als je dat per se wil combineren met het eerste, niet op 1 maar op 2 muren doen. Ik zou dan de muur van de deur en de muur van het raam (ervan uitgaand dat die tegenover elkaar zijn) in dat behang doen, het eerste behang achter het bed en op de muur tegenover het bed die gouden/beige kleur doen.

Ik denk dat dat rustiger oogt dan twee muren met twee verschillende behangetjes.
De muur met het raam zit rechts als je binnen komt. De muur met de deur zit dus tegen de muur met het raam. Het is een vierkant, waarbij je links onderin binnenkort, links een blinde muur en recht vooruit een blinde muur. Rechts een muur met raam.
Bed staat dus in het midden van de muur tegenover de deur. De muur met het raam is shit behangen, omdat daar een koofje rechts in de hoek zit ivm leidingen en dan moet ik in het raamkozijn behangen. In de dag zeg maar. Het raam zit niet gelijk met de muur, maar ligt dieper.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 27-10-2021 22:56
29.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
viva-life22 schreef:
27-10-2021 20:19
Sorry off topic, maar waar komt dat kastje vandaan 😁?
Made.com :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou juist wel de andere muren groen doen. Als je die twee behangen per sé allebei wil zou ik niet dan ook nog een heel groot contrast qua kleur op de andere muren doen. Dat lijkt me het meest chique en het meest rustig.

En dan inderdaad die bruin-goud tinten voor vloer en beddengoed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Positivevibes schreef:
27-10-2021 22:19
Ik zou juist wel de andere muren groen doen. Als je die twee behangen per sé allebei wil zou ik niet dan ook nog een heel groot contrast qua kleur op de andere muren doen. Dat lijkt me het meest chique en het meest rustig.

En dan inderdaad die bruin-goud tinten voor vloer en beddengoed.
Ja bij nader inzien zou ik ook de andere muren gewoon groen doen ipv beige of goud wat ik eerder zei.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tunamelt schreef:
27-10-2021 20:22
Tof, deze stijl en de combinatie van behangetjes. In plaats van die groene kast zou ik voor een echt art-decodressoir gaan, in een mooie houtsoort (mahonie met ebben!)... Marktplaats of Catawiki, speurtocht!

Maar dat vroeg je niet :-D

Op de vloer: wil je een kleed bij je bed of juist kamerbreed tapijt? Een los kleed kan best in een groen of een geelgoud. Voor een vast tapijt zou ik lichter doen, die goud/gelige tint uit je eerste behang. En dan op de muur net iets donkerder. Of de muur wél groen, maar dan een lichte tint uit dat eerste behang.

Gordijnen van donkergroen velours. Dunne glasgordijnen met een flinke plooi passen helemaal bij de stijl, maar geen kant zou ik doen, gewoon een mooie stof die niet teveel glimt.

Leuk, zo uitgesproken!
Kast ga ik nog eens naar kijken! Mooie Art Deco kast is best een optie. Moet wel echt een ladekast zijn, want heb wel de ruimte nodig. Bedankt voor je tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
cleo schreef:
27-10-2021 22:05
Ik vind het verder wel erg mooi, dat groen en die combinatie van dessins.
Dank je :)
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje22 schreef:
27-10-2021 22:38
Ja bij nader inzien zou ik ook de andere muren gewoon groen doen ipv beige of goud wat ik eerder zei.
Ik ben bang dat met donkergroen alles heel erg op je af komt. Een lichte groen, zoals in het bovenste behang kan misschien wel. Maar helemaal donker maakt het denk ik klein. De lichtinval is ook niet top. In de ochtend vol zon, raam zit op het zuid-oosten. Dus met alles donker wordt het heel bedompt ben ik bang.
Roze! Roze met groen

Tapijt weet ik niet zo 123..iets natuurlijks ogends
Alle reacties Link kopieren Quote
Positivevibes schreef:
27-10-2021 22:19
Ik zou juist wel de andere muren groen doen. Als je die twee behangen per sé allebei wil zou ik niet dan ook nog een heel groot contrast qua kleur op de andere muren doen. Dat lijkt me het meest chique en het meest rustig.

En dan inderdaad die bruin-goud tinten voor vloer en beddengoed.
Ja, dat ben ik nu ook met je eens. Ik ging uit van drie groene muren naast elkaar (allemaal behangen) en dan er tegenover 1 muur in contrast, maar nu uitgelegd is hoe de kamer eruit ziet zou ik dus alles groen maken en geen groene kast doen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou de muur pistache van flexa verven. Klinkt misschien heel heftig maar is het zeker niet. Het is een beetje een soort gebroken wit met net een vleugje groen erin, heel subtiel. Wij hadden het online uitgezocht wegens Corona en vinden het een hele mooie tegenhanger bij onze andere groene muren.
Vloerbedekking zou ik kijken of je heel lichtbruin kunt krijgen, geeft volgens mij wel een warme sfeer in de slaapkamer.
En denk dat het met die lampen dan mooi terugkomt (of ik beeld me in dat daar wat bruintinten omheen zitten)
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... re-1771634

Deze hebben wij dus

Maar deze zou ook nog mooi zijn:
https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... re-1771648
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudkleurige vloerbedekking.

Die 2 behangsoorten zou ik niet combineren qua kleur kan het wel.
Maar de vorm van de motieven op het behang zijn zo verschillend dat het denk ik erg druk en rommelig lijkt.
WeidseVelden schreef:
27-10-2021 23:07
Roze! Roze met groen

Tapijt weet ik niet zo 123..iets natuurlijks ogends
Roze met groen kan heel leuk zijn inderdaad. Misschien roze tapijt dan.

Deze voorbeelden zijn omgekeerd.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet het behang er dan bij zien om te kunnen zien of het past qua kleur. Maar is zeker een optie! Ook die bruine vloerbedekking vind ik een goeie. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
sugarmiss schreef:
27-10-2021 23:39
Goudkleurige vloerbedekking.

Die 2 behangsoorten zou ik niet combineren qua kleur kan het wel.
Maar de vorm van de motieven op het behang zijn zo verschillend dat het denk ik erg druk en rommelig lijkt.
Juist die ronde vorm van het onderste behang komt regelmatig terug in het bovenste behang. Ik denk dat het juist erg mooi kan staan. En het is weer eens wat anders dan de standaard 1 muur behang en de rest geschilderd :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven