Advies slaapkamer nodig

27-10-2021 19:26 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Komende winter gaan we eindelijk onze slaapkamer aanpakken. Deze is nu nog zoals hij was toen we dit huis kochten. Witte muren en plafond met structuur, laminaat op de vloer en een rood rolgordijn. Erg basic en onpersoonlijk dus :mrgreen:

Ik moet het behang wel nog in de winkel gaan zien. Het is van hetzelfde merk, dus ik hoop dat het qua groen bij elkaar past.

Ons bed valt wat uit de toon, maar heb nu geen geld om ook dat nog aan te pakken. Hoofdbord hebben we ook, dus geen losse nachtkastjes :

Afbeelding

Nu twijfel ik alleen heel erg qua kleur vloerbedekking (geen discussie over, er komt iets lekker zachts) en de kleur van de muur waar de deur (deze is gebroken wit) in zit en het raam. Ook groen wordt denk ik te donker. Goud? Of toch het beige/gelige uit het eerste behang? Lichtgrijs? Plafond blijft wit denk ik. Kamer is niet heel groot ook. We kunnen net achter het bed langs en met de ladekast erbij is hij wel al echt vol. Denk dat helemaal donker erg klein maakt. Gordijnen…ik denk velourse groene overgordijnen tot op de grond. En dan iets van kant als glasgordijn?
Tips voor de kleur muur en vloerbedekking zijn dus welkom! :)
irregular_choice wijzigde dit bericht op 17-06-2022 20:06
Reden: Foto’s verwijderd
30.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
cleo schreef:
28-10-2021 00:41
Roze met groen kan heel leuk zijn inderdaad. Misschien roze tapijt dan.

Deze voorbeelden zijn omgekeerd.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
De combi met roze vind ik mooi, maar niet bij dit behang. Dan zou daar ook roze in terug moeten komen vind ik. Ik denk niet dat het er beter op wordt als ik roze toevoeg, dan wordt het te druk met verschillende kleuren.
Irregular_Choice schreef:
28-10-2021 06:44
De combi met roze vind ik mooi, maar niet bij dit behang. Dan zou daar ook roze in terug moeten komen vind ik. Ik denk niet dat het er beter op wordt als ik roze toevoeg, dan wordt het te druk met verschillende kleuren.
Oh ja, ik denk precies anders. Ik zou het te matchy-matchy vinden als er ook weer roze in het behang zat en dat weer terug kwam in het tapijt. Het is ook zo persoonlijk allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thx!
Alle reacties Link kopieren Quote
cleo schreef:
28-10-2021 07:13
Oh ja, ik denk precies anders. Ik zou het te matchy-matchy vinden als er ook weer roze in het behang zat en dat weer terug kwam in het tapijt. Het is ook zo persoonlijk allemaal.
Ik ben wat dat betreft heel lastig. Vind juist dat het bij elkaar moet passen en dan het liefst ook nog precies dezelfde kleuren als in het behang :facepalm: ik probeer al iets meer ton Sur ton te denken haha! Dat is al heel wat voor mij :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Qua kast ben ik even verder gaan kijken en vind echt prachtige dingen! Dit is geweldig :love:

Afbeelding

Helaas niet praktisch met de deurtjes, moet eigenlijk lades hebben. Maar vind ook al wel mooie items op mp! Ga daar eens verder op zoek :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Die lampen passen er goed bij.

Als vloerbedekking zou ik (als je daar alleen op sokken loopt) wit langpolig nemen, zoiets:
https://www.hornbach.nl/shop/Vloerbedek ... tikel.html
of met wat kortere polen.

Anders een soort goudkleur.
https://www.hornbach.nl/shop/Vloerbedek ... tikel.html

Het voelt heerlijk aan je voeten in ieder geval. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat behang is echt leuk zeg maar ik zou ze persoonlijk niet samen combineren in een slaapkamer. Misschien tapijt in een wat lichtere zand kleur en dan op de muren een andere tint groen, roze, creme of heel zacht geel?
Irregular_Choice schreef:
28-10-2021 07:32
Ik ben wat dat betreft heel lastig. Vind juist dat het bij elkaar moet passen en dan het liefst ook nog precies dezelfde kleuren als in het behang :facepalm: ik probeer al iets meer ton Sur ton te denken haha! Dat is al heel wat voor mij :mrgreen:
Ik heb een collega die duidelijk erg veel aandacht aan haar kleding besteedt, maar dan ook echt rode oorbellen met een rode riem, een blouse waar rood in voorkomt en rode schoenen combineert. Voor mij echt een no-go, haha! Maar wel leuk om iemands smaak zo te zien, het is met zorg uitgezocht (ik wil het juist altijd nonchalanter).

En in een huis wil ik dus niet dat het eruit ziet alsof ik alles in één keer heb aangeschaft (bij ogenschijnlijk dezelfde winkel).

Je vindt vast wel wat! Hoewel ik nog nooit gouden tapijt heb gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het hoofdbord van het bed geloof ik met stof bekleden, met hetzelfde velours van de gordijnen. Dan heb je daarin ook 1 gezicht, de zijkanten van het bed vallen voor een groot gedeelte wel onder het beddengoed weg.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren Quote
schorpioentje28 schreef:
28-10-2021 07:53
Ik zou het hoofdbord van het bed geloof ik met stof bekleden, met hetzelfde velours van de gordijnen. Dan heb je daarin ook 1 gezicht, de zijkanten van het bed vallen voor een groot gedeelte wel onder het beddengoed weg.
Het hoofdbord bekleden lijkt me niet te doen. Zijn allemaal vakjes aan de zijkant en zijn losse planken. De bovenplank is ook apart bijvoorbeeld. Als je die gaat bekleden kan je hem niet meer op zijn plek krijgen. Of je moet alleen de bovenkant bekleden, maar dat is geen gezicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit tapijt lijkt mij ook heerlijk wakker worden: https://www.tapijtnodig.nl/webwinkel/in ... y/733.html

Dan sta je voor je plezier op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
retrostar schreef:
28-10-2021 08:13
Dit tapijt lijkt mij ook heerlijk wakker worden: https://www.tapijtnodig.nl/webwinkel/in ... y/733.html

Dan sta je voor je plezier op.
Dat ziet er wel heel lekker zacht uit ja!
Alle reacties Link kopieren Quote
cleo schreef:
27-10-2021 22:07
Made: https://www.made.com/nl/ebro-brede-ladekast-pauwgroen

(Als je een plaatje quote kun je de link zien).
Ja super! Dank je wel :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
27-10-2021 22:16
Made.com :)
👍
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou op de vloer okergele vloerbedekking leggen en een andere kast, hout in art deco stijl maar dan met een “moderne” twist.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: bed zou ik inderdaad schilderen, matzwart of heel donkerbruin of via MP een leuk art deco bed proberen te vinden.
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 30-10-2021 10:39
Reden: Toevoeging
13.77% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen wit hoogpolig tapijt nemen. Wij hadden dat vroeger en je zag er alles op.
Beter goud of lichtbruin, passend bij het eerste behang.

En dan het bed verven, en het tweede behang niet op de muur, maar in de rechthoekige uitsparingen van het bed plakken.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Bed wordt niet geverfd, want dat blijft nooit mooi met de lades en met stofzuigen enz. Komt vast ooit een ander bed voor, maar nu nog niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
30-10-2021 10:38
Ik zou op de vloer okergele vloerbedekking leggen en een andere kast, hout in art deco stijl maar dan met een “moderne” twist.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: bed zou ik inderdaad schilderen, matzwart of heel donkerbruin of via MP een leuk art deco bed proberen te vinden.
Die onderste kast vind ik mooi! Waar is die van?
Edit : laat maar, al gevonden. Maar is te klein qua indeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit vind ik ook mooi

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ow, hij is er ook in ladekast!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
30-10-2021 13:34
Ow, hij is er ook in ladekast!

Afbeelding
Ik vind deze ook het leukst inderdaad, met die ronde hoeken. Heel gaaf en leuk dat ie er in ladekast is!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
30-10-2021 15:34
Ik vind deze ook het leukst inderdaad, met die ronde hoeken. Heel gaaf en leuk dat ie er in ladekast is!
Ik zie nu dat je zelf de ladekast ook al postte :facepalm: ik keek op de site en zag het dressoir met schuifdeurtjes en planken het eerst. Maar met lades is hij heel leuk ja! Dit is zeker een kanshebber!
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
30-10-2021 15:50
Ik zie nu dat je zelf de ladekast ook al postte :facepalm: ik keek op de site en zag het dressoir met schuifdeurtjes en planken het eerst. Maar met lades is hij heel leuk ja! Dit is zeker een kanshebber!
Mooier dan de groene kast, bij dat behang. Kun je niet kijken of je je bedombouw met iemand kan ruilen die hem in houtfineer heeft? Via Marktplaats ofzo? Of hem gewoon in dat houtfineer kopen? Dan ben je in een keer helemaal klaar.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
30-10-2021 15:54
Mooier dan de groene kast, bij dat behang. Kun je niet kijken of je je bedombouw met iemand kan ruilen die hem in houtfineer heeft? Via Marktplaats ofzo? Of hem gewoon in dat houtfineer kopen? Dan ben je in een keer helemaal klaar.
Dit bed is er alleen in zwart of wit. En momenteel heb ik de opbergruimte eronder nog nodig, want dat kan ik niet kwijt in onze inloopkast. Die kamer moet nog een keer en dan kan hopelijk alles uit de lades naar die kamer en kan er een ander bed komen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Foto’s verwijderd
irregular_choice wijzigde dit bericht op 17-06-2022 20:07
97.75% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven