Afbladderende verf

04-05-2024 15:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben mijn oude overkapping aan het opruimen. Nu hebben de oude bewoners ooit gele verf over de bakstenen gedaan. Die komt nu gedeeltelijk ervan af. Ik heb al een deel losgestoken maar een groot deel zit ook vast.
Zou ik die oude gele verf helemaal moeten weghalen? Ik ben bang dat ik dan met een grof groot schuurmachine over de muren moet. Of kan ik wat vast zit laten zitten en met een primer erover gaan.
Wie heeft een beetje verstand van verf?
Alle reacties Link kopieren Quote
Met staalborstel eroverheen en dan weer opnieuw schilderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan gewoon zo'n klein schuurmachientje gebruiken, zo'n muis:

Afbeelding

Je hoeft niet alles eraf te schuren, maar wel zo dat de oppervlakte glad is en er geen overgangen meer zijn. Gaten kan je dichtmaken met plamuur, daarna grondverf.

Hier staan handige tips:
https://www.verfwinkel.nl/blog/hoe-kun- ... eur-verven

Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe perfectionistisch je wilt zijn, mbt plamuren en schuren en gronden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een beetje afhankelijk van de conditie van de verf. Als je nu al kunt voorzien dat die op korte termijn ook gaat bladderen dan is het zonde van alle moeite die je erin gaat steken. Om alle verf te verwijderen zou je ook kunnen denken aan afbijt speciaal voor (natuur) steen.

Dat is een kusje, zeker met oude verf. Ik ben nu bezig met 40 jaar oude verf verwijderen (van hout) met afbijt en het lijkt wel een gebed zonder end. Maar daarna weet je wel zeker dat je mooi en duurzaam eer van je werk gaat hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zijn bakstenen, geen betonnen muur. Glad maken en plamuren is dus redelijk zinloos.

Inderdaad met een staalborstel de losse verf eraf borstelen. Met hoge druk spuit kan eventueel ook, maar geeft veel bende. Daarna voorstrijken en een verf gebruiken die geschikt is voor bakstenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met zo’n verf-föhn loswerken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven