Afknappers bezichtiging koophuis.

06-07-2011 23:30 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
zelf heb ik al een aantal huizen bekeken en soms ben ik om de meest idiote dingen totaal afgeknapt op een huis...



*foto's van een tokkiegezin (slaat nergens op i know!)

klusjes die niet zijn afgemaakt zoals een keuken waar nog geen plinten waren gelegd, een deurtje ontbrak

kit die vies was in keuken/badkamer



A.s. maandag hebben we de eerste bezichtiging van ons appartement(staat sinds afgelopen vrijdag te koop) en tweede bezichtiging in de planning...we hebben al een allround makelaar en er is al een woningstyliste geweest om ons huis goed in te richten...(vooral veel weggegooid/naar garage gebracht)



Zijn er nog kleine dingen waar je zelf (deels) op afgeknapt bent die ik wellicht nog kan doen? DANK!
Alle reacties Link kopieren
Mee eens, een buurt zegt heel veel.

Wij hadden tijdens het zoeken en kopen van ons huis dan ook bovenaan ons lijstje 'de locatie moet goed zijn, het huis kun je altijd aanpassen, de locatie niet'.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij geldt ook: op nummer 1 de locatie en pas op 2 het huis. Gaaf huis in een vreselijke buurt gaat 't 'm echt niet worden. Andersom, vreselijk huis in gave buurt ook niet, tenzij ik veul geld om te verspijkeren.
Alle reacties Link kopieren
ja maar de buurt kan ik niks aan veranderen in een paar dagen tijd
oerwoud in de voortuin, zodat je al bijna niet bij de voordeur kunt komen is best wel een afknapper.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet opeens aan dit topic denken..



http://forum.fok.nl/topic/1531682
Alle reacties Link kopieren
Ik kan goed door dingen heen kijken, ik knap alleen af als er teveel werk in het huis gaat zitten (hebben we echt de tijd niet voor), als het huis in slechte staat is, of als het gewoon echt mijn stijl niet is (ik houd niet van nieuwbouw of van 13 in een dozijn rijtjeshuizen etc.)



Iets als een oerwoud in de voortuin zou mij echt niet afschrikken, daar is zo makkelijk iets leuks van te maken!
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 08 juli 2011 @ 22:17:

Ik moet opeens aan dit topic denken..



http://forum.fok.nl/topic/1531682De link doet het helaas niet bij mij...
waar ik op afknapte was toch wel:

stank (huisdieren, rook);

te kleine ruimtes in huis die dan ook nog heeeeel vol stonden;

als het echt te vies was;

als achtertuinen door een klein doorlooppaadje gescheiden zijn van elkaar. maw je kijk vanaf 1e verdieping zo bij iedereen naar binnen;

grote flats in de buurt met alleen maar schotels op t balkon.



dus eigenlijk dingen die overkomelijk zijn, maar ook dingen waar je gewoon niets aan kunt doen.
quote:flip123456789 schreef op 09 juli 2011 @ 09:46:

[...]





De link doet het helaas niet bij mij...

als je t ff overtypt zie je hem wel. misschien dat je daar niet naar mag linken ofzo.

wel gaaf topic, wel vaker gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een huis bezichtigd waar alle kamers een andere kleur hadden, pimpelpaars,knaloranje, gifgroen.... eh... dat mensen dat niet van te voren bedenken dat dat het huis bijna onverkoopbaar maakt, alles moest overgeschilderd / behangen / tegels verwijderen / keuken eruit / badkamer eruit.... iets teveel werk
Ik ben afgeknapt op een huis waar iemand te veel zelf aan het klussen was geweest, en ik mijn twijfels had bij de kwaliteit van het kluswerk. Elektrische installaties moeten gewoon goed zijn, daar wil ik geen ellende mee. En zeker bij een huis van nog geen 20 jaar oud neem je dat niet op de koop toe. En overal van dat behang met structuur wat er als een schuimlaagje op ligt, brr. Overschilderen gaat niet, en het wil er volgens mij ook slecht af.
Alle reacties Link kopieren
voor mij zijn afknappers een vieze keuken, waar de etensresten nog op het aanrecht liggen. Vieze geur/ rook geur en natuurlijk de buurt. Maar als de buurt al niets is ga ik niet eens het huis bekijken.



Voor mij zou een oude bruine keuken of badkamer niet uitmaken, je kunt het dan inderdaad zo maken zoals jij wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:dizzyy0 schreef op 09 juli 2011 @ 19:23:

voor mij zijn afknappers een vieze keuken, waar de etensresten nog op het aanrecht liggen. Vieze geur/ rook geur en natuurlijk de buurt. Maar als de buurt al niets is ga ik niet eens het huis bekijken.



Voor mij zou een oude bruine keuken of badkamer niet uitmaken, je kunt het dan inderdaad zo maken zoals jij wil.

Dus als de keuken vies is dan knap je op het huis af en koop je het niet?

Maar als de keuken bruin en schoon dan maakt het je niet uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu 20 jaar in ons huis en denk erover binnen een paar jaar te verhuizen. Toen ik hier kwam wonen was het een rustige, nette straat.... maar nu.

Een flink aantal huizen zijn inmiddels van eigenaar gewisseld en dat zijn niet de netste mensen. De buurt verpauperd gewoon.

Een tuin ligt vol met zand en bergen stenen, al maanden. Een huis met een getegelde voortuin zodat er 4 auto;s geparkeerd kunnen worden en een bestelbus en een caravan. Die jongen rijdt als een gek door de straat en aangezien wij hier geen stoepen hebben dus levensgevaarlijk. Iemand met 3 Benner Senner honden. Poepen de hele straat onder en opruimen ho maar. Iemand met een eigen bedrijf stalt her en der de vrachtwagen, kraanwagen. hijskraantje. Pff .. vreselijk gewoon. En zie dan dus je huis maar eens voor een goede prijs te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Voor we ons huidige huis vonden heb ik veel te veel huizen bekeken met verschillende makelaars. Afknappers waren o.a. een berg in de achtertuin. Dat was echt raar, er zat denk ik nog geen 10 cm tussen het raam en de berg en dat in een deel van Amerika waar mudslides een groot probleem zijn. Dat was een woning waar de makelaar een telefoontje over kreeg terwijl we een andere woning bekeken dus meteen maar even langsgegaan, als ik van te voren had geweten in welke straat het was had ik er geen tijd aan verspilt.



Nog een afknapper: honden. De eigenaars hadden de makelaar al gewaarschuwd dat hij de garage niet kon laten zien omdat hun 6 honden daar zaten opgesloten en ze soms hun kennels sloopten en ontsnapten. Aan de geluiden te horen waren het nogal grote honden die inderdaad niet in hun kennels zaten. Toen de deur van de garage overduidelijk begon te splinteren zijn we maar snel vertrokken. Toen we wegreden zagen we 2 paarden honden uit het woonkamerraam naar onze auto kijken. Makelaar heeft meteen z'n baas gebeld om dat huis van hun lijst te verwijderen.



Nog meer honden, ben in een ander huis niet verder gekomen dan de formele ontvangstkamer omdat er een valse chihuahua stond die ons niet verder wilde laten lopen. Hoorde later van de makelaar dat dat kreng een andere potentiele koper in z'n enkels heeft gebeten.



En nog een afknapper waar ik nog steeds een beetje om moet lachen: een kinderkamer met op alle muren teksten uit het Book of Mormon. En dan niet hier en daar een paar woorden maar echt hele lappen tekst in tamelijk kleine letters, denk 16 punt ofzo. En in de kinderbadkamer gigagroot boven het toilet "I'm a child of the Church of Jesus Christ of the Latter Day Saints". Om het nog pijnlijker te maken was dat een huis waar de bewoonsters thuis was tijdens de bezichtiging en toen ze hoorde dat ik ook een dochter had wist ze heel zeker dat m'n dochter het fantastisch zou doen in haar nieuwe kamer....
oh man, die honden...dan spoor je toch niet als verkoper? Dan neem je je chihuahua toch mee??? En dan breng je je valse honden toch onder op een farm ergens?
Alle reacties Link kopieren
Stank van huisdieren! Wij gingen eens 'n huis bekijken waarvan op papier alles perfect leek. Maar toen de makelaar de voordeur opende liepen we meteen tegen een muur van huisdierengeurtjes op. Sterke hondenlucht. Op de kinderslaapkamers boven stonden kooien met cavia's, hamsters en ratten. De kattenbak was duidelijk niet schoongemaakt. Ik was meteen niet meer in staat om door al die geurtjes heen te kijken en was blij toen ik weer buiten stond.



De woningen die we gekocht hebben, daarvan was 't eerste gevoel meteen al goed. Ik stapte over de drempel in onze huidige woning en wist: dit is "thuis".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven