Afvoer badkamer schoonmaken

27-01-2021 13:02 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bestaat er misschien toevallig een hulpmiddel waarmee je de afvoer van de badkamer schoon kunt maken terwijl je op een douchekruk zit? Ik bedoel de haren verwijderen en zo. Weet iemand dat misschien?

De WMO hulp doet het gootje schoonmaken niet, maar ik ben gehandicapt en ik kan niet zelf knielen op de grond. Ik zit dus nogal in de knel ermee.

(voor de volledigheid: ik ben alleenstaand zonder kinderen, ik heb een rolstoel en een scootmobiel, ik kan geen beroep doen op vrienden of familie, ik kan ook niet een beroep doen op buren want zij zijn bijna allemaal bejaard en/of gehandicapt)
Ten eerste, wat vervelend dat de hulp het niet even voor je wil doen.

Er zijn ontstoppers die ook haren aankunnen, goor spul maar wat niet anders kan moet maar zo. Zitten de haren diep of oppervlakkig?

Op Ali staan ook diverse tooltjes:

shorturl.at/vAE18

shorturl.at/yIP27

shorturl.at/dhqy4
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een zeefje over de afvoer?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bij Bol heb je 3 van deze voor 9 euro

Afbeelding
https://www.bol.com/nl/p/gootsteenputje ... 079257716/

Bij Ali ook te koop voor minder dan de helft.
https://nl.aliexpress.com/item/40010764 ... 714f01OWV8
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Waarom doen zij dat dan niet?! Door wie zou je het volgens hen dan moeten laten doen?

In welke provincie woon je? Als het in de buurt is, dan kom ik je wel helpen.
In elke woonplaats zijn er toch ook wel vrijwilligers (een stichting welzijn o.i.d.). er zijn vast wel vrijwilligers die jou willen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op wehelpen; wellicht kan iemand in jouw woonplaats even komen helpen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
estherjansen81 schreef:
27-01-2021 17:02
Waarom doen zij dat dan niet?! Door wie zou je het volgens hen dan moeten laten doen?

In welke provincie woon je? Als het in de buurt is, dan kom ik je wel helpen.
In elke woonplaats zijn er toch ook wel vrijwilligers (een stichting welzijn o.i.d.). er zijn vast wel vrijwilligers die jou willen helpen.
Dat wilde ik ook zeggen inderdaad. ik heb geen auto, maar als je niet ver weg woont kan ik het wel even voor je doen.
Mocht het zo zijn mag je het laten weten TO.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een fles gootsteenontstopper eroverheen gooien. Doe ik ook maandelijkse en het putje is hier schoner dan toen 'ie nieuw uit de winkel kwam.
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
27-01-2021 13:12
Misschien iets als een afwasborstel met lange stok eraan?
Daar kan je de haren mee lospoetsen uit het putje en hopelijk blijven de haren hangen aan de haren van de afwasborstel.

Een flessen borstel is waar ik aan denk dan.
Maar waarom doet de wmo dat niet voor je, het is toch duidelijk dat je het zelf niet kan.
Ga je nog reageren TO?
hulp gevonden?
Led-lampje schreef:
27-01-2021 13:06
Belachelijk dat de wmo dat niet doet.
Dit. Echt bespottelijk. Wat is de reden daarvoor?
hamerhaai schreef:
27-01-2021 14:37
begin eens met een plunger / afvoerontstopper met zo'n grote zuignap. Ze deze op het putje en pompen maar. En dan met een grijpertje de haren en zooi pakken.

Daarna azijn en soda in het putje doen. En na een half uur heet water erin gieten.

Eventueel herhalen.
Volgens mij heeft ze een gootje. Die moet je er helemaal uithalen. Dat kan ik als gewoon mobiel persoon al moeilijk omdat dat gootje " klem" zit
Tickel schreef:
27-01-2021 16:57
Bij Bol heb je 3 van deze voor 9 euro

Afbeelding
https://www.bol.com/nl/p/gootsteenputje ... 079257716/

Bij Ali ook te koop voor minder dan de helft.
https://nl.aliexpress.com/item/40010764 ... 714f01OWV8
Dat helpt niet want onder het gootje wordt het ook vies als je die er niet uit wipt.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
28-01-2021 10:34
Dat helpt niet want onder het gootje wordt het ook vies als je die er niet uit wipt.
Ik heb geen idee hoe de afvoer eruit ziet bij TO.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bizar. Alle ouderen die ik ken met thuishulp kunnen niet op hun knieën om het putje uit te baggeren. Dat wordt gewoon door de hulp gedaan.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
28-01-2021 10:34
Dat helpt niet want onder het gootje wordt het ook vies als je die er niet uit wipt.
Plus dat aan het einde van je douchebeurt het water niet meer weg loopt door al het haar wat zich ophoopt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven