Andijvie: stoffen bank ontgeuren

23-06-2021 11:20 13 berichten
Onze bank stinkt, althans een stukje van de bank, door de peuter die nog niet helemaal zindelijk is. Het is een stoffen bank, velours. Wat is nu fijn om te ontgeuren? Ik las online al (natuur/schoonmaak)azijn verdunnen met lauw water en erop spuiten en in laten trekken. Verder baking soda (bang dat het de bank lichter maakt). Heeft iemand nog tips voor als azijn niet werkt?
Alle reacties Link kopieren
Tvp, hier ook een velours bank die stinkt :(
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor een stoffen stoel een keer "alle nare geurtjes weg" van HG gebruikt. Flink inspuiten en goed laten drogen en dan een paar keer herhalen. Bij mij heeft het geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht een goede aankoop te doen met febreze textielverfrisser en dat op de bank te spuiten. Helaas werk het maar voor korte duur en er ontstaat een mengelgeur van febreze en de stanklucht.
Alle reacties Link kopieren
EmmaDeBemma schreef:
23-06-2021 11:25
Ik heb voor een stoffen stoel een keer "alle nare geurtjes weg" van HG gebruikt. Flink inspuiten en goed laten drogen en dan een paar keer herhalen. Bij mij heeft het geholpen.
Ja, deze. Of wat Biotex, helpt ook.
ecodor uf200 voor urine en ecohome voor andere geurtjes
Alle reacties Link kopieren
Huur een reiniger voor een of twee tientjes. Er zijn misschien speciale bankreinigers, maar ik denk aan een tapijtreiniger.

Het is een apparaat dat water (warm, met zeep) in een tapijt spuit en er meteen weer uit zuigt. Ik heb er een keer een gehuurd en als je ziet hoe vuil het water is dat hij eruit zuigt, ben je blij dat je al dat vuil kwijt bent.

Daar zit het verschil met alles wat jij erop en erin spuit: Je haalt de viezigheid niet echt weg. Jij hebt geen mogelijkheid om het er echt uit te halen.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Ik heb een tapijtreiniger gehuurd! Werkt echt super.
Alle reacties Link kopieren
margreetder schreef:
23-06-2021 12:32
Ik dacht een goede aankoop te doen met febreze textielverfrisser en dat op de bank te spuiten. Helaas werk het maar voor korte duur en er ontstaat een mengelgeur van febreze en de stanklucht.
Die geur van Febreze :sick:
Ik zou (zoals eerder geschreven) ook een tapijtreiniger huren en meteen de hele bank opfrissen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
KooktMetKnoflook schreef:
23-06-2021 12:50
Huur een reiniger voor een of twee tientjes. Er zijn misschien speciale bankreinigers, maar ik denk aan een tapijtreiniger.

Het is een apparaat dat water (warm, met zeep) in een tapijt spuit en er meteen weer uit zuigt. Ik heb er een keer een gehuurd en als je ziet hoe vuil het water is dat hij eruit zuigt, ben je blij dat je al dat vuil kwijt bent.

Daar zit het verschil met alles wat jij erop en erin spuit: Je haalt de viezigheid niet echt weg. Jij hebt geen mogelijkheid om het er echt uit te halen.
Ja, dit is nog beter!
Lady_Day schreef:
23-06-2021 12:39
Ja, deze. Of wat Biotex, helpt ook.
Biotex voor de was? Die blauwe doos?
Alle reacties Link kopieren
Ronja schreef:
23-06-2021 13:22
Biotex voor de was? Die blauwe doos?
Ik heb die groene (vloeibaar) laatst gebruikt toen er een peuter op mijn nog best nieuwe bank geplast had. Ik ruik niets meer in ieder geval.
Oja ik heb alleen een poedervariant die ik voor de luierwas gebruikte.. weet niet of dat dan geur opneemt. We hebben de bank pas een paar maanden dus ik heb niet zoveel zin om nu al een tapijtreiniger te gebruiken. Ga eerst de andere tips eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven