Asbest illegaal verwijderd en dan?

01-07-2020 11:58 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar geleden zijn wij bezig geweest met een ander huis. Dat is niet doorgegaan, oa doordat er een asbestdak op zat en dat voor hele hoge kosten zou gaan zorgen om te vervangen.

Vorig jaar zagen wij tot onze verbazing dat de eigenaar zelf het dak aan het vervangen was. Niks asbestbedrijf, gewoon zelf op de ladder leitje voor kleitje vervangen. En de oppervlakte was vele malen groter dan je als particulier mag afvoeren.
Sindsdien zit er een prachtig nieuw leien dak op.

Het huis staat niet meer te koop, er moest nog veel meer aan gebeuren en alle kopers haakten af op de enorme kosten naast de hoge vraagprijs.

Ik denk dat hij het nog wel wil verkopen. Maar ik vroeg me af hoe dat nou zou zitten. Het heeft geen asbestdak meer. Maar de gemeente weet wel dat het er was. Zou je daar nou later als koper mog problemen mee kunnen krijgen?

Kijk, wij weten het en ik weet niet of ik dat risico zou willen lopen, hoewel het huis nog steeds mijn droomhuis is, met name de locatie. Wij kunnen ons moeilijk van de domme houden als er problemen van komen. Soms kriebelt het wel, de grootste kostenpost is nu al gedaan en ons huis is sindsdien veel in waarde gestegen, waardoor de extra kosten beter haalbaar zijn. Maar stel dat een buitenstaander die geen idee heeft het zou kopen? Hoe zou dat dan gaan?
..
Alle reacties Link kopieren
reizigster2004 schreef:
01-07-2020 14:19
Het waren leitjes, van die plaatjes die aan een spijkertje hangen. Kwestie van loshalen en dan zijn ze eraf. Dat kon heel makkelijk zelf zonder vezels te verliezen. Wij hebben toen ook nog onderzocht of we dat konden doen ivm de kosten. Maar het was wel heel veel, want een groot huis met een enorm puntdak. Echt veel en veel meer dan 35m2. Daardoor liep dat plan bij ons vast op het afvoeren.

Je mag het hier idd gewoon netjes verpakt zelf inleveren bij de stort. Maar niet in zulke hoeveelheden, dus hoe hij dat heeft gedaan weet ik niet. Misschien in de loop van meerdere maanden steeds een stukje.
Ja, of familie en vrienden inschakelen om ook een gedeelte af te voeren. Als het goed ingepakt is en ik zo weg kan brengen wil ik dit best doen voor familie of goede vrienden. Vooral omdat ik toch zelf geen asbest af te voeren heb. Bij ons gelden de regels namelijk voor een kalenderjaar, dus dan redt je het ook niet om elke maand wat af te voeren.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-07-2020 14:23
of in dichte vuilniszakken, zonder te melden wat het was?
Dat risico zou ik niet lopen, tot een bepaald gewicht (per kalenerjaar) en goed ingepakt (2 lagen doorzichtig plastic) is het bij onze gemeente gratis. Als je dan wat mensen kunt ritselen die ook naar even wat willen wegbrengen, kun je veel gezeik en hoge boetes voorkomen.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
nederlandsevrouw schreef:
01-07-2020 14:30
Dat risico zou ik niet lopen, tot een bepaald gewicht (per kalenerjaar) en goed ingepakt (2 lagen doorzichtig plastic) is het bij onze gemeente gratis. Als je dan wat mensen kunt ritselen die ook naar even wat willen wegbrengen, kun je veel gezeik en hoge boetes voorkomen.
hij liep al een risico door het zelf weg te halen, was blijkbaar niet bang verluld te worden.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
01-07-2020 13:34
Maar je weet het niet zeker of hij het niet in de tuin gedumpt heeft, volgens mij kun je asbest niet zo even naar het afvalstation brengen (dus moeilijk af te komen zeker particulier). Mochten jullie het huis ooit kopen dan zou ik een grondtest eisen van te voren.
Asbest mag je (mits heel en deugdelijk verpakt in daarvoor aangeleverd plastic) gewoon zelf afvoeren naar het afvalstation. Tenminste, hier wel (ik geloof dat er wel een grens qua grootte op zit, maar dat was met het dak van ons schuurtje geen probleem)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven