Bang alleen naar huis fietsen

19-09-2020 22:35 152 berichten
hi allemaal,

Ik ben een vijfdejaars student aan de uni en elke week ga ik met vriendinnen uit in de stad. Nu vanwege Corona is dit uiteraard niet meer echt mogelijk en gaan we vaak gewoon in een café zitten of op het terras. De meeste vriendinnen wonen in de stad of net over de brug. Ook ik woon dichtbij de café’s, ongeveer 5 minuten fietsen. Het probleem is nu dat ik best angstig ben om het laatste stukje alleen te fietsen. Het is zeg maar een best brede straat met bomen met na ongeveer 30 seconde aan beide kanten huizen. Het laatste stuk is ongeveer 2 minuten, maar toch vind ik het heel vervelend. Heeft iemand tips om minder bang te zijn? Ik kan uiteraard vragen of er een vriendin meefietst maar toch voel ik me dan een beetje bezwaart en ook zij moet dan dat stukje alleen terug. Ik heb overigens al zelfverdediging les gehad maar merk niet dat dit echt iets geholpen heeft. Ik wil ook weer niet als enige om 22:00 uur richting huis keren en en aan deze angst toegeven.
PietjeBello schreef:
19-09-2020 23:27
Het gaat (voor mij) ook niet zozeer om de kans op verkrachtingen. Ik werk in de forensische zorg en het verbaast mij oprecht hoe jong kinderen zeer ernstige delicten plegen. Totaal geen moreel besef en deinzen nergens voor terug. Dat wil ik ‘s avonds echt niet tegen komen in mijn eentje zonder alarmknop waarbij beveiliging en collega’s naar mij toe stormen om me te helpen.
Je begrijpt dat de straat niet de kliniek is? Dit klinkt niet gezond hoor.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er mannen zijn die dit bange gevoel veroorzaken want je hebt er wat gekke tussen lopen helaas.
Skawa schreef:
19-09-2020 23:38
Ik lees dot topic echt met verbazing mee dat er zoveel vrouwen zo angstig zijn:S wat naar