Bang alleen naar huis fietsen

19-09-2020 22:35 152 berichten
hi allemaal,

Ik ben een vijfdejaars student aan de uni en elke week ga ik met vriendinnen uit in de stad. Nu vanwege Corona is dit uiteraard niet meer echt mogelijk en gaan we vaak gewoon in een café zitten of op het terras. De meeste vriendinnen wonen in de stad of net over de brug. Ook ik woon dichtbij de café’s, ongeveer 5 minuten fietsen. Het probleem is nu dat ik best angstig ben om het laatste stukje alleen te fietsen. Het is zeg maar een best brede straat met bomen met na ongeveer 30 seconde aan beide kanten huizen. Het laatste stuk is ongeveer 2 minuten, maar toch vind ik het heel vervelend. Heeft iemand tips om minder bang te zijn? Ik kan uiteraard vragen of er een vriendin meefietst maar toch voel ik me dan een beetje bezwaart en ook zij moet dan dat stukje alleen terug. Ik heb overigens al zelfverdediging les gehad maar merk niet dat dit echt iets geholpen heeft. Ik wil ook weer niet als enige om 22:00 uur richting huis keren en en aan deze angst toegeven.
smulrol schreef:
20-09-2020 09:57
Nee die zitten thuis, waar de meeste verkrachtingen plaats vinden. De enge man die uit de bosjes springt is een zeldzaamheid.

Dat is niet waar hoor. Er wordt zelden aangifte gedaan om verschillende redenen. Ik heb 2 meiden opgevoed en weet uit hun vriendenkring aardig wat gevallen van aanranding te melden.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
20-09-2020 11:25
Dat is niet waar hoor. Er wordt zelden aangifte gedaan om verschillende redenen. Ik heb 2 meiden opgevoed en weet uit hun vriendenkring aardig wat gevallen van aanranding te melden.
Je bedoelt: dat ze op straat door willekeurige vreemde mannen intiem betast zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
20-09-2020 11:25