Bank en eettafel van plek wisselen?

12-05-2021 22:36 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nieuwe bank op het oog die niet aan de voorkant van de woonkamer past qua afmetingen, maar wel aan de achterkant waar de dichte keuken naast is. Daar staat nu de eettafel + groot konijnenhok. Mijn vriendje is bang dat het niet praktisch is om de eettafel te verplaatsen naar de voorkant zodat we de bank naast de keuken kunnen plaatsen. Ik heb zelf weinig gevoel voor dit soort zaken. Denken jullie dat hij gelijk heeft? We twijfelen zo! Ik voeg een voorbeeld toe van hoe onze woonkamer/keuken nu is ingedeeld.

Ik heb een foto proberen toe te voegen, maar dat lukt me dus niet.
threelittleducks wijzigde dit bericht op 10-06-2021 00:11
14.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben het met je man eens
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens door de huidige bank op die plek te zetten. Dan kan je ervaren hoe het is.
Zelf vind ik het prettig om de eettafel in de buurt van de keuken te hebben. Scheelt veel lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe de situatie precies is bij jullie, maar als het dan zo is dat je de hele tijd in je keuken zit te kijken zou ik het niet doen. Ik zou daar zelf erg onrustig van worden.

Zelf staat onze eettafel ook niet bij de keuken. Is dat handig? Nee niet echt maar daar wen je wel aan.
Alle reacties Link kopieren
PLUKKIE78 schreef:
12-05-2021 22:37
Probeer het eens door de huidige bank op die plek te zetten. Dan kan je ervaren hoe het is.
Zelf vind ik het prettig om de eettafel in de buurt van de keuken te hebben. Scheelt veel lopen.
Oh ja, wat een goed idee, dat we daar nog niet aan hebben gedacht! Dit gaan we komend weekend gewoon uitproberen.
Ik ben het ook met je man eens. Je zit dan ook met de tv.
Alle reacties Link kopieren
Denk je ook aan praktische kant wb bijvoorbeeld televisieaansluiting (bij ons zit dat in de muur verwerkt. Kan natuurlijk verlegd worden maar veel werk)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu de foto, ik zou het niet doen...
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, in de tijd van de grote schoonmaak, kwam het nog wel eens voor dat we uit school kwamen en de voorkamer (bankstel) ineens gewisseld was met de achterkamer (eetkamer).
Waar je rekening mee moet houden is: waar zit je het liefste als je op de bank zit. Met uitzicht op buiten, of liever niet. Dat iets verder lopen naar de keuken went wel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Als het is zoals de foto zou ik het ook niet doen. Wil je de bank zo zetten dat je met je rug naar de keuken zit?
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
12-05-2021 22:40
Vroeger, in de tijd van de grote schoonmaak, kwam het nog wel eens voor dat we uit school kwamen en de voorkamer (bankstel) ineens gewisseld was met de achterkamer (eetkamer).
Waar je rekening mee moet houden is: waar zit je het liefste als je op de bank zit. Met uitzicht op buiten, of liever niet. Dat iets verder lopen naar de keuken went wel
Doe ik ook het liefst. Af en toe de boel helemaal omgooien. Kan ik heel blij van worden. Ben vast heel ouderwets😂
Ik ben het met je man eens. Het is niet praktisch en ik vind het ook niet mooi staan. Het 'hoort' niet op de een of andere manier. Maar, dat is mijn mening. Je kan het altijd proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wat tv betreft heb je draadloze kastjes waardoor je bij elk stopcontact je tv kan plaatsen. Ideaal!

Maar wat je vraag betreft, ik zou het onlogisch vinden om in jouw kamer de eettafel en bank om te gooien.
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook niet mooi, dan zit je een soort van in je keuken.
Alle reacties Link kopieren
Maar begrijp ik nu goed dat je huis te koop staat? Heb je dan al een andere woning? en kan je dan niet beter wachten tot je in je nieuwe huis zit?
Ik zou niet de plek waar je wil zitten aanpassen aan een bank die je mooi vindt. Je zoekt de bank bij de plek waar je wil dat de bank staat.
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar de foto’s kijk zou ik het ook niet doen, ik denk dat het een onlogische indeling is om te wisselen.
Ik zou het niet doen. Staat gek, onpraktisch, staat gek.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
12-05-2021 22:51
Ik zou niet de plek waar je wil zitten aanpassen aan een bank die je mooi vindt. Je zoekt de bank bij de plek waar je wil dat de bank staat.
Dit dus. En soms zijn banken ook in verschillende opstellingen en afmetingen te verkrijgen, is dat niet mogelijk zodat het toch op de plek van huidige bank past?
Chachachaa schreef:
12-05-2021 22:50
Maar begrijp ik nu goed dat je huis te koop staat? Heb je dan al een andere woning? en kan je dan niet beter wachten tot je in je nieuwe huis zit?


Het is een soortgelijk huis neem ik aan, iemand gaat natuurlijk niet zijn eigen huis hier neerzetten
TO, het lijkt mij echt heel onhandig om de eettafel niet dicht bij de keuken te hebben. Moet je met de borden en de pannen en na het eten met de vuile vaat steeds weer langs de bank.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is het wel met mijn man eens dus. Jammer want ik wilde zo graag zo’n mega grote bank, maar dat gaat dan gewoon niet passen. Toch maar kijken voor een maatje kleiner denk ik.

En nee het is niet mijn eigen huis hoor, gewoon het eerste huis dat ik op funda tegenkwam dat redelijk hetzelfde was.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
12-05-2021 22:55
TO, het lijkt mij echt heel onhandig om de eettafel niet dicht bij de keuken te hebben. Moet je met de borden en de pannen en na het eten met de vuile vaat steeds weer langs de bank.
Dit zou me niet eens zoveel uitmaken. En een tv hebben we ook niet. Maar vooral dat het ‘raar’ staat, dat gevoel had mijn man ook al.
Alle reacties Link kopieren
PLUKKIE78 schreef:
12-05-2021 22:42
Doe ik ook het liefst. Af en toe de boel helemaal omgooien. Kan ik heel blij van worden. Ben vast heel ouderwets😂
Alleen maar als je nog grote schoonmaak houdt ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven