Bed met opbergruimte

01-10-2024 21:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is zover, wij gaan eindelijk een nieuw bed kopen! :yes: Ons 'oude' bed is een boxspring van Swiss Sense en vonden we achteraf eigenlijk het geld niet waard. Prima bed hoor, maar eerlijk gezegd vonden we het bed dat we daarvoor hadden (een goedkoop Ikea bed met standaard Ikea matras) nog lekkerder slapen.

In onze huidige woning hebben we in de slaapkamer weinig opbergruimte, aan de ene kant een schuine wand en ook nog een wastafelmeubel dat we niet mogen verwijderen (huurwoning). We zaten daarom te denken aan een bed met opbergruimte onder de lattenbodem, zo eentje die je open kunt klappen zeg maar... Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een aan- of afrader? Op de een of andere manier ben ik toch bang dat dat mechanisme snel stuk gaat of gaat kraken oid... (prijsklasse zal hierin ongetwijfeld een rol in spelen.) Ik hoor het graag. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring, maar IKEA heeft die ook en ik zou het zeker aandurven dat te proberen. Ik ben ook fan van de Ikea bedden en (duurdere) matrassen. Ook veel beter dan ons peperdure Beter Bed-bed.

Ik zou alleen wel proberen om er spullen in te bewaren waar je niet dagelijks bij hoeft om het bed een beetje netjes te houden. Denk niet dat die mechanismen dagelijks gebruik heel grappig vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mss is zoiets ook een optie als je liever niet het bed open en dicht wil klappen.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/idanas-ges ... -90447176/
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb goede ervaringen met deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/brimnes-be ... 4/#content
Alle reacties Link kopieren Quote
Cherimoya schreef:
01-10-2024 21:40
Geen ervaring, maar IKEA heeft die ook en ik zou het zeker aandurven dat te proberen. Ik ben ook fan van de Ikea bedden en (duurdere) matrassen. Ook veel beter dan ons peperdure Beter Bed-bed.

Ik zou alleen wel proberen om er spullen in te bewaren waar je niet dagelijks bij hoeft om het bed een beetje netjes te houden. Denk niet dat die mechanismen dagelijks gebruik heel grappig vinden.
Nee zeker niet voor dagelijks gebruik! Meer om bijvoorbeeld in de winter de zomerkleren te bewaren, extra beddengoed, tassen met babykleding die we voor mogelijk nog een derde kindje bewaren etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een bed van de Ikea waarvan je de lattenbodem omhoog kunt klappen. Mij bevalt het prima!
Ik berg er wel zaken op die ik niet dagelijks nodig heb, het is een flink gewicht wat je omhoog moet trekken om hem te openen.
Hier een huis met weinig kastruimte, dus ligt er kleding en beddengoed buiten het seizoen, een krat met voorraad toiletartikelen, etc.
Ik heb dit bed nu ruim 5 jaar en ben nog altijd tevreden. Het mechanisme werkt nog prima. Heel af en toe, denk 1 keer per jaar ofzo, begint het wat te kraken. Maar dit is met een paar druppels kruipolie zo weer opgelost.
Wat ik ook fijn vind is dat er een bodem onder het bed ligt, bed is dus echt goed afgesloten en er komt weinig stof onder terecht. Weet alleen niet of het huidige model van Ikea dit ook heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
vonni schreef:
01-10-2024 22:02
Ik heb een bed van de Ikea waarvan je de lattenbodem omhoog kunt klappen. Mij bevalt het prima!
Ik berg er wel zaken op die ik niet dagelijks nodig heb, het is een flink gewicht wat je omhoog moet trekken om hem te openen.
Hier een huis met weinig kastruimte, dus ligt er kleding en beddengoed buiten het seizoen, een krat met voorraad toiletartikelen, etc.
Ik heb dit bed nu ruim 5 jaar en ben nog altijd tevreden. Het mechanisme werkt nog prima. Heel af en toe, denk 1 keer per jaar ofzo, begint het wat te kraken. Maar dit is met een paar druppels kruipolie zo weer opgelost.
Wat ik ook fijn vind is dat er een bodem onder het bed ligt, bed is dus echt goed afgesloten en er komt weinig stof onder terecht. Weet alleen niet of het huidige model van Ikea dit ook heeft.
Klinkt goed inderdaad! Weet je welke van de Ikea dat is of is dat model niet meer beschikbaar?
De andere van Ikea die werden aangeraden zien er ook goed uit, ben sowieso fan van Ikea. Matrassen van Ikea zijn ook altijd top!
Alle reacties Link kopieren Quote
Purake schreef:
01-10-2024 21:47
Ik heb goede ervaringen met deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/brimnes-be ... 4/#content
Dit bed staat hier ook, met een lekker hard, dik matras.

Ik slaap heerlijk en er zoveel zooi in de 4 lades. (En de lades kunnen ook wat hebben, aangezien ik mijn spullen absoluut niet met porseleinen handschoentjes behandel)
Alle reacties Link kopieren Quote
ketelfluit schreef:
01-10-2024 22:04
Klinkt goed inderdaad! Weet je welke van de Ikea dat is of is dat model niet meer beschikbaar?
De andere van Ikea die werden aangeraden zien er ook goed uit, ben sowieso fan van Ikea. Matrassen van Ikea zijn ook altijd top!
Het model wat ik heb zit niet meer in de collectie bij Ikea. Het is model Herdla.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een tijd terug deze gekocht met de duurste IKEA-matrassen (met natuurlijke materialen enzo). En hij slaapt vooralsnog heerlijk!
https://www.ikea.com/nl/nl/p/idanas-ges ... -80458976/
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kind heeft een 1.40m bed die je vanaf de lange kanten omhoog kan klappen aan beide kanten. Ideaal voor alle spullen maar qua matrassen echt waardeloos. De matrassen zitten gestoffeerd op de bodem en schuiven uit elkaar waardoor kindlief in het midden van het bed op de bodem ligt.
Ik zou dan gaan voor een bed die je vanaf de voorkant omhoog kunt klappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een boxspring bij Goossens gekocht. Heel blij mee. Super veel opbergruimte (850 liter) onder het bed. En beide kanten zijn apart te openen door de zijkanten ophoog te trekken. Handig want partner kan dan gewoon blijven liggen. Het kiepsysteem gaat op gasvering dus niet met slappe scharnieren. Door de gasvering kost het ook weinig moeite om de opbergbak te openen.

https://www.goossenswohnen.de/p/goossen ... of/175418/
Alle reacties Link kopieren Quote
ketelfluit schreef:
01-10-2024 22:04
Klinkt goed inderdaad! Weet je welke van de Ikea dat is of is dat model niet meer beschikbaar?
Van de Idanas van Ikea is ook een versie waarbij je de lattenbodem kan open klappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt ook onder een gewoon bed deze bakken schuiven:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/skubb-opbe ... -10591059/

Wij hebben twee van de grote, zwarte skubb bakken naast elkaar onder het tweepersoonsbed in de logeerkamer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij waren fan van de ikea bedden en matrassen. Er is echter wel iets veranderd in het comfort...10 jaar geleden prima om te liggen, maar nu konden we het niet vinden. Kan ook zijn dat het niet aan ikea ligt overigens maar dat ons ouder wordende lijf iets anders vraagt. Goed proberen in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle tips, we gaan eens op ons gemak kijken! :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven