Ben jij al in de kerstsfeer?

30-11-2021 20:14 115 berichten
Hier in de buurt zie ik al veel versierde huizen en kerstbomen staan. Normaal vind ik dat wel wat vroeg zo voor Sinterklaas maar nu in deze letterlijk donkere tijden vind ik het wel erg leuk. Ben nu dus ook al een beetje in de kerstsfeer en dacht vanmiddag nog van zal ik kerstmuziek op zetten? Ik ben alleen zo gewend om dat pas na Sinterklaas te doen.

Luisteren jullie al naar kerstliedjes en is jullie huis al versiert? Hier staat de kerstboom nog niet maar heb deze week wel een leuke lichtsnoer gekocht die soms al aan staat.
Alle reacties Link kopieren
Heb er zo geen zin in. Normaal ben ik een sucker voor de kerstboom en lampjes etc.

Nu met die stomme pandemie geen zin in. Vorig jaar dacht ik nog in de lockdown: dit kan niet lang meer duren. Volgend jaar pak ik groter dan groots uit.
En waar zijn er nu?

Bah.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kerstverlichting van vorig jaar nog steeds op mijn balkon hangen. Vond het vorig jaar tijdens de lockdown wel iets van 'gezelligheid' geven en heb het gewoon laten hangen.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
30-11-2021 20:33
Nee. Ik kan er sowieso maar niet aan wennen dat het hele kerstgebeuren tegenwoordig al in november begint, vanaf half december vind ik het vroeg genoeg. Maar net als vorig jaar heb ik er totaal geen zin in, ben best wel down van de hele coronashitzooi merk ik. Ik zou het liefst in winterslaap gaan tot maart ofzo. Meh.
Hier precies zo. Denk dat ik het weekend van de 11e een boom ergens vandaan ga halen en de versieringen uit de schuur.
Alle reacties Link kopieren
Nee. De hele maand werken en de feestdagen vallen in het weekend. En het regent de hele tijd. Ik heb er helemaal geen zin in.
Ik zit op dit moment naar Christmas oldies te luisteren en verdomd als het niet waar is, ik kom helemaal in de feeststemming. :D
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
30-11-2021 20:50
Hier precies zo. Denk dat ik het weekend van de 11e een boom ergens vandaan ga halen en de versieringen uit de schuur.
Zou me niks verbazen als ze tegen die tijd al overal uitverkocht zijn. Gekkenhuis >:-(
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
30-11-2021 20:54
Zou me niks verbazen als ze tegen die tijd al overal uitverkocht zijn. Gekkenhuis >:-(
Dan kan ik altijd nog mijn niet meer zo mooie boom uit de schuur halen maar ik denk dat het wel meevalt.
dolfje schreef:
30-11-2021 20:50
Hier precies zo. Denk dat ik het weekend van de 11e een boom ergens vandaan ga halen en de versieringen uit de schuur.
In mijn stad en omringende dorpen zijn er in dat weekend juist allemaal kerstbomenverkopen. Als je hem nu al koopt, dan is je kerstboom kaal op 1e kerstdag (of eerder :proud: )
dolfje schreef:
30-11-2021 20:55
Dan kan ik altijd nog mijn niet meer zo mooie boom uit de schuur halen maar ik denk dat het wel meevalt.
Het loopt overal storm voor kerstbomen en kerstspullen, dus een beetje haast is wel geboden.

Mensen compenseren de pandemietoestanden door het zo gezellig mogelijk te maken thuis.
Alle reacties Link kopieren
Kerstmuziek luister ik het hele jaar door, dus dat is nooit weggeweest :mrgreen: ik heb wel mijn Villeroy & Boch kerstmeuk beneden staan weer. Heb sinds dit jaar de adventskalender er ook van, dus die moet nu klaar staan natuurlijk. Verder ga ik vrijdag eerst nog Sint slingers ophangen voor dochter. We vieren zaterdag eerst Sinterklaas. Zondag ga ik de rest van de kerstversiering en ook de verlichting buiten doen. De 11e gaan we op pad voor een boom, want we hebben altijd een echte. Die wil ik niet te vroeg hebben staan, dan is hij zo droog als het kerst is.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Van het weekend mijn boom opgezet, guirlande opgehangen, net mijn mini boompje op de eettafel gezet. Ik heb nog 1 guirlande waar ik wat mee wil, normaal heb ik daar genoeg versiering voor maar ik heb nu een ander huis dus het loopt even anders, dus daar moet ik misschien nog wat voor halen. Of het is gewoon een kale guirlande met lichtjes, dat kan ook. Normaal doe ik alles in 1 lange dag, maar ik was van mijn paard gevallen en lag in de kreukels, dus nu voor het eerst dat ik het uitsmeer over meerdere dagen. De boom is ook in meerdere dagen opgezet. Beviel me best eigenlijk, lekker rustig aan in plaats van met een verrotte rug op het einde alles maar af proberen te krijgen voor je om valt. Mijn kersnummerlijstje op Spotify is weer aangevuld en de adventkalender ligt klaar. :D
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Engeland, hier doen we niet aan Sinterklaas. (Gelukkig maar, heb er echt niets mee! Haha! ) Dus ja, ik heb hier al alle kerst versiering in huis! :mrgreen: En het is mijn eerste kerst met onze zoon (nu 10 maanden)

Alleen wachten nu op mijn bestelling van niet-breekbare kerstballen zodat de boom versierd kan worden!
yasmijn schreef:
30-11-2021 20:37
Heb er zo geen zin in. Normaal ben ik een sucker voor de kerstboom en lampjes etc.

Nu met die stomme pandemie geen zin in. Vorig jaar dacht ik nog in de lockdown: dit kan niet lang meer duren. Volgend jaar pak ik groter dan groots uit.
En waar zijn er nu?

Bah.
Ik heb die knusheid in huis juist nodig om de lange donkere winter door te komen. Past goed bij 't cocoonen.
Alle reacties Link kopieren
.
vladimir wijzigde dit bericht op 01-12-2021 00:15
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier nog helemaal niks.
Echt boom halen we altijd na Sinterklaas. We wonen in een omgeving waar je er een vers van het land koopt, dus van een uitvallende boom hebben we eigenlijk nooit last.
Kerstfilms en kerstmuziek is niet aan mij besteed. En we doen ook niet mee aan de steeds groter wordende hysterie van buitenkant huis en tuin versieren.
Hier ook een Villeroy en Boch kerstservies; dat komt de 24e uit de kast en wordt gebruikt t/m nieuwjaarsdag.
Vorig jaar had ik iets van 5 adventskalenders, toen een kapitaal aan uitgegeven, dit jaar heb ik er geen. We hebben afgelopen zomer in Denemarken wel een hele mooie decemberkaars gekocht en die gaat morgen voor het eerst aan.
En onze collectie kerstballen / boomhangers van over de hele wereld is dit jaar weer aangevuld met een aantal prachtige exemplaren.
redbulletje schreef:
30-11-2021 21:04
Ik heb die knusheid in huis juist nodig om de lange donkere winter door te komen. Past goed bij 't cocoonen.
Ja, precies.


Helaas kan ik geen boom neerzetten vanwege balin, die er gegarandeerd in klimt en de boel sloopt, maar verder maak ik het wel gezellig hoor, met lichtjes en kaarsen. :)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-11-2021 21:04
Ik heb die knusheid in huis juist nodig om de lange donkere winter door te komen. Past goed bij 't cocoonen.
Ik normaal ook. Maar wel met ménsen! En feest en gezelligheid. En dat kan nu niet. Wéér niet.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-11-2021 21:04
Ik heb die knusheid in huis juist nodig om de lange donkere winter door te komen. Past goed bij 't cocoonen.
Ik ga liever een week op vakantie om de winter te breken.

En dan te bedenken dat ik op 31 oktober terug ben gekomen van de Canarische Eilanden; het lijkt wel een jaar geleden ipv een maand.
Maar goed, november was nogal een heftige maand.
girasole3 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 21:13
27.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kerstboom komt pas als Sinterklaas is geweest. Kerstfilms kijk ik al wel :love: .

Kerstmuziek vind ik verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Kaarsen heb ik wel aan.

De man roept steeds dat ie een kerstboom wil meenemen. Zo’n hele grote blauwspar. Ik zeg steeds: laat maar.

Hij gaat er toch mee thuiskomen, weet ik zeker. Mag ie hem ook heulemaal alleen optuigen. En weer afbreken op 1-1 😐
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
30-11-2021 21:09
Ik ga liever een week op vakantie om de winter te breken.
Wij gaan altijd een maand winterbreken naar de tropen. Gaat wéér niet door.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nee, duh! Ná Sinterklaas en niet meteen op 6 december. De Sint-Maarten snoep staat nog volop in het zicht, dus kerst erbij is wel een beetje veel.
Ik houd helemaal niet van kerst en heb ook nooit een kerstboom. Lichtjes op straat vind ik best leuk, maar in m’n huis hoef ik het allemaal niet. Kerst probeer ik ook tot het minimale te beperken qua familiebijeenkomst etc. Ik vind er gewoon niks aan.

Dat iemand in huis van november tot januari tegen een kerstboom aan wil kijken is voor mij onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het is een project waar ik langere tijd over doe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-11-2021 21:08
Ja, precies.


Helaas kan ik geen boom neerzetten vanwege balin, die er gegarandeerd in klimt en de boel sloopt, maar verder maak ik het wel gezellig hoor, met lichtjes en kaarsen. :)
:lightbulb:

Afbeelding
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven