Ben jij al in de kerstsfeer?

30-11-2021 20:14 115 berichten
Hier in de buurt zie ik al veel versierde huizen en kerstbomen staan. Normaal vind ik dat wel wat vroeg zo voor Sinterklaas maar nu in deze letterlijk donkere tijden vind ik het wel erg leuk. Ben nu dus ook al een beetje in de kerstsfeer en dacht vanmiddag nog van zal ik kerstmuziek op zetten? Ik ben alleen zo gewend om dat pas na Sinterklaas te doen.

Luisteren jullie al naar kerstliedjes en is jullie huis al versiert? Hier staat de kerstboom nog niet maar heb deze week wel een leuke lichtsnoer gekocht die soms al aan staat.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-11-2021 20:57
Het loopt overal storm voor kerstbomen en kerstspullen, dus een beetje haast is wel geboden.
Welnee. Kerstspullen heb ik genoeg en een boom is ook altijd wel te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wel al de gezellige ijspegel verlichting langs de dakrand buiten maar binnen pas na sinterklaas ivm viering 5 December.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
30-11-2021 20:57
In mijn stad en omringende dorpen zijn er in dat weekend juist allemaal kerstbomenverkopen. Als je hem nu al koopt, dan is je kerstboom kaal op 1e kerstdag (of eerder :proud: )
Dat bedoel ik.

En als ik hem nu al neergezet zou hebben was ik hem op kerstavond al spuugzat.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
30-11-2021 21:07

Hier ook een Villeroy en Boch kerstservies; dat komt de 24e uit de kast en wordt gebruikt t/m nieuwjaarsdag.
Ik gebruik het niet echt. Veel te bang dat er wat breekt :mrgreen: hier staat het in de vitrinekast en de huisjes, muziekdozen en andere beeldjes staan op planken, in de kast en op tafel. Borden heb ik allemaal in de vitrine staan op een standaard. Heel soms gebruik ik iets, bij een kerstbrunch bijvoorbeeld. Maar dan vooral om op te serveren, niet om van te eten. Heb ook een tafelkleed ervan, zo’n versierde tafel hou ik wel van.

Kaarsen vind ik niet specifiek voor nu. Ik brand het hele jaar door geurkaarsen. Al staan nu wel de wintergeuren vooraan in de kast :)
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
30-11-2021 21:29
Dat bedoel ik.

En als ik hem nu al neergezet zou hebben was ik hem op kerstavond al spuugzat.
Christmas is toch cancelled. Net als vorig jaar.
Alles komt goed, alleen de rest niet
moonenz schreef:
30-11-2021 21:25
:lightbulb:

Afbeelding
Daar is mijn woonkamer niet geschikt voor.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
30-11-2021 21:33
Christmas is toch cancelled. Net als vorig jaar.
Ik moet zeggen dat ik het vorig jaar samen met man en zonder verplicht opdraven bij ( schoon) familie eigenlijk wel fijn vond :P heel de kerst in joggingpak op de bank.

Mijn moeder is dit jaar weduwe geworden en zelfs ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om haar alleen te laten dit jaar dus daar gaan we sowieso heen. Maar zin heb ik er niet in.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
30-11-2021 21:36
Ik moet zeggen dat ik het vorig jaar samen met man en zonder verplicht opdraven bij ( schoon) familie eigenlijk wel fijn vond :P heel de kerst in joggingpak op de bank.

Mijn moeder is dit jaar weduwe geworden en zelfs ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om haar alleen te laten dit jaar dus daar gaan we sowieso heen. Maar zin heb ik er niet in.
Wij doen altijd met onze hele vriendengroep eerste kerstdag met al onze volwassen/jongvolwassen kinderen (en inmiddels 2 baby kleinkinderen 😐) en de nog levende ouders allemaal bij elkaar. Briljant eten, groots versierd, mooie jurken, schitterend gedekte lange tafels aan elkaar, precies een film.
Voor de tweede keer weer niet. En dan wed ik als het in 2022 wel weer kan, dat de klad erin is gekomen.

Christmas is over. Forever.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
30-11-2021 21:44


Christmas is over. Forever.
:hug:
Ik snap dat echt niet dat er mensen zijn die zich zo laten beïnvloeden door de huidige tijd dat ze zichzelf niet eens meer een feestje gunnen.
Tjonge, als er één ding waar je van opknapt is het wel een feestje, toch?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-11-2021 21:49
Ik snap dat echt niet dat er mensen zijn die zich zo laten beïnvloeden door de huidige tijd dat ze zichzelf niet eens meer een feestje gunnen.
Tjonge, als er één ding waar je van opknapt is het wel een feestje, toch?
Tja, als je echt down bent helpt het gewoon niet. Dan kun je alleen maar gezelligheid faken. Nep vrolijk doen is ook heel vermoeiend.
yasmijn schreef:
30-11-2021 21:44
Wij doen altijd met onze hele vriendengroep eerste kerstdag met al onze volwassen/jongvolwassen kinderen (en inmiddels 2 baby kleinkinderen 😐) en de nog levende ouders allemaal bij elkaar. Briljant eten, groots versierd, mooie jurken, schitterend gedekte lange tafels aan elkaar, precies een film.
Voor de tweede keer weer niet. En dan wed ik als het in 2022 wel weer kan, dat de klad erin is gekomen.

Christmas is over. Forever.
Ik zou gek worden van die drukte. Kerst vier ik alleen met m'n moeder samen (voorheen beide ouders) en uit eten op die dagen vond ik al hysterisch dus eten we dan gewoon thuis met lekker wat kerstachtige films tussendoor. Corona heeft voor mij dus geen invloed op de kerstbeleving. En so far kunnen we nog uit eten in België in december. Wel heel jammer van 't niet meer makkelijk kunnen reizen naar warme bestemmingen. Zijn de Antillen niets voor jullie winterbreak? Als Nederlandse gemeente is het altijd nog mogelijk geweest daar naartoe te reizen. En 't is er ook lekker warm en tropisch. St Maarten kan ik uit eigen ervaring aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al wel volledig in kerstsfeer. De kerstboom staat al een paar weken en ik heb allemaal leuke kerstversiering, kaarsen etc. Zojuist ook al mijn Top 2000 lijst verstuurd, heerlijk! Kerst zal dit jaar ook weer wat kleiner gevierd worden, maar mijn vriend en ik hebben al een feestmenu besteld en we hebben met vrienden afgesproken om glühwein te drinken bij een vuurkorf in de tuin, en dit weekend is er een kerstmarkt in de stad. Oké, het is allemaal een beetje aanpassen nog maar dat betekent niet dat we helemaal niks kunnen doen. Omdat we ook niet zo veel cadeaus nodig hebben dit jaar heb ik geïnvesteerd in heel mooie kerstkaarten voor iedereen.
ninika schreef:
30-11-2021 21:57
Ik ben al wel volledig in kerstsfeer. De kerstboom staat al een paar weken en ik heb allemaal leuke kerstversiering, kaarsen etc. Zojuist ook al mijn Top 2000 lijst verstuurd, heerlijk! Kerst zal dit jaar ook weer wat kleiner gevierd worden, maar mijn vriend en ik hebben al een feestmenu besteld en we hebben met vrienden afgesproken om glühwein te drinken bij een vuurkorf in de tuin, en dit weekend is er een kerstmarkt in de stad. Oké, het is allemaal een beetje aanpassen nog maar dat betekent niet dat we helemaal niks kunnen doen. Omdat we ook niet zo veel cadeaus nodig hebben dit jaar heb ik geïnvesteerd in heel mooie kerstkaarten voor iedereen.
Geweldig! :D
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar een neppert gekocht. De versiersels zijn ieder jaar hetzelfde. Na Sinterklaas zal ik hem in elkaar knutselen.
Wij zouden weg met de kerst maar hebben geannuleerd. We durven het niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle kerstversieringen al wel gekocht en de lichtjes buiten hangen ook al een week. Binnen heb ik net de spullen bij elkaar gezocht en ga ik van de week eens beginnen aan de kerstboom. Ik vind het altijd wel gezellig. En dan na oud en nieuw ben ik er ook weer helemaal klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-11-2021 21:55
Ik zou gek worden van die drukte. Kerst vier ik alleen met m'n moeder samen (voorheen beide ouders) en uit eten op die dagen vond ik al hysterisch dus eten we dan gewoon thuis met lekker wat kerstachtige films tussendoor. Corona heeft voor mij dus geen invloed op de kerstbeleving. En so far kunnen we nog uit eten in België in december. Wel heel jammer van 't niet meer makkelijk kunnen reizen naar warme bestemmingen. Zijn de Antillen niets voor jullie winterbreak? Als Nederlandse gemeente is het altijd nog mogelijk geweest daar naartoe te reizen. En 't is er ook lekker warm en tropisch. St Maarten kan ik uit eigen ervaring aanraden.
Ja, maar jij bent zo. Jij kunt zonder mensen. Ik niet. Voor mij is kerst vol mensen en gezelligheid.

Antillen is geen optie ivm dat we dan een boel collega’s tegenkomen die daar een functie hebben. Heeft man zelf ook daar gedaan. Die wil er niet meer heen. Voor mij hoeft het ook niet, 2 keer vond ik genoeg.

Tot voor een weekje geleden ofzo was SA nog een optie 😂😬. Ook niet meer.

Maar goed, back on topic. Gaat over kerstsfeer, niet over vakanties die niet mogelijk zijn.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik luister bijna het hele jaar naar kerstmuziek. Ik word er relaxed van. Behalve op de dagen dat ik met de cabrio rijd. Bij 25 graden Michael Bublé, dreamin g of a White Christmas levert rare blikken van mede weggebruikers op.
Alle reacties Link kopieren
Kerstmarkt? Waar dan? Hier is alles afgelast.
Alles komt goed, alleen de rest niet
elmoni schreef:
30-11-2021 22:05
Ik luister bijna het hele jaar naar kerstmuziek. Ik word er relaxed van. Behalve op de dagen dat ik met de cabrio rijd. Bij 25 graden Michael Bublé, dreamin g of a White Christmas levert rare blikken van mede weggebruikers op.
Niet als je je auto bespuit met spuitsneeuw. :D
Alle reacties Link kopieren
De tuin voor is al versierd met lampjes.
Af en toe kerstmuziek aan (voornamelijk in de auto) en de eerste kerstfilms al gezien.

De kerstboom moet nog wel van zolder getrokken worden. Misschien lukt het morgen en anders komt het wel als Sint is geweest.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Nee, er staat bij ons nog niets van kerst.
En ik heb daar ook geen zin in.
Vorig jaar heeft de peuter een hele maand lang zijn best gedaan om stiekem de boom te ontmantelen, dit jaar is er een dreumes bij die het woord stiekem niet kent.
Dus ik voorzie een maand lang de boom/versiering herschikken en schade beperken.

Als ik kon sloeg ik dit jaar over maar als de Sint geweest is ga ik diep zuchten en er toch aan beginnen
alliekeys wijzigde dit bericht op 30-11-2021 22:18
Reden: Typefout
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
30-11-2021 22:06
Kerstmarkt? Waar dan? Hier is alles afgelast.
Vlaanderen! Maar het is een kleine kerstmarkt met handgemaakte spullen (keramiek enzo) en drankjes, georganiseerd door een kennis. Dus niet heel groot en spectaculair. Maar toch, een kleine kerstmarkt is beter dan geen kerstmarkt :cheer:
ninika schreef:
30-11-2021 22:20
Vlaanderen! Maar het is een kleine kerstmarkt met handgemaakte spullen (keramiek enzo) en drankjes, georganiseerd door een kennis. Dus niet heel groot en spectaculair. Maar toch, een kleine kerstmarkt is beter dan geen kerstmarkt :cheer:
Kan toch ook bij Intratuin, die hebben ook een grote kerstmarkt. Weliswaar zonder glühwein, maar dan toch.
Alle reacties Link kopieren
ninika schreef:
30-11-2021 22:20
Vlaanderen! Maar het is een kleine kerstmarkt met handgemaakte spullen (keramiek enzo) en drankjes, georganiseerd door een kennis. Dus niet heel groot en spectaculair. Maar toch, een kleine kerstmarkt is beter dan geen kerstmarkt :cheer:
Das België. Amai! Veuls te ver!
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven