Ben jij al in de kerstsfeer?

30-11-2021 20:14 115 berichten
Hier in de buurt zie ik al veel versierde huizen en kerstbomen staan. Normaal vind ik dat wel wat vroeg zo voor Sinterklaas maar nu in deze letterlijk donkere tijden vind ik het wel erg leuk. Ben nu dus ook al een beetje in de kerstsfeer en dacht vanmiddag nog van zal ik kerstmuziek op zetten? Ik ben alleen zo gewend om dat pas na Sinterklaas te doen.

Luisteren jullie al naar kerstliedjes en is jullie huis al versiert? Hier staat de kerstboom nog niet maar heb deze week wel een leuke lichtsnoer gekocht die soms al aan staat.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-11-2021 22:23
Kan toch ook bij Intratuin, die hebben ook een grote kerstmarkt. Weliswaar zonder glühwein, maar dan toch.
Veel te druk! Ik waag me niet tussen die aso’s.
Alles komt goed, alleen de rest niet
TsumTsum schreef:
30-11-2021 20:21
Ja het is dubbel, aan de ene kant wil ik ook dat het zo snel mogelijk weer wat langer licht is en wat warmer maar vind al die versieringen ook wel iets hebben.
Na 21 december wordt het weer langer licht, dus dat is al bijna. Zelfs voor de kerst al. :lightbulb: :cheer:

On topic: wij doen niet aan sinterklaas, maar ik zou geen boom zetten voor die datum.
De nepboom en versieringen liggen op zolder, dus als we een boom willen zetten dit jaar hoef ik niet naar de winkel daarvoor. We weten nog niet of we een boom zetten dit jaar.
anoniem_401365 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 22:43
27.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kerstboom buiten bij de voordeur staat al wel sinds vorige week. Vrijdagavond vieren wij Sinterklaas, zaterdag gaan we de kerstboom voor binnen halen en optuigen.
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
30-11-2021 22:40
Na 21 december wordt het weer langer licht, dus dat is al bijna. Zelfs voor de kerst al. :lightbulb: :cheer:
Dat is wel prettig. Dat donker nekt me.
Zo fijn dat je niet in het donker naar je werk hoeft nu. Ik rol zo vanuit mijn bed naar de thuiswerkplek. Systeem opstarten, naar beneden, katten eten geven en met thee weer naar boven. En dat allemaal in huispak/badjas zonder make-up en met ontploft haar. Geen reistijd in het donker.
Geen kerstgedoe op werk. Heerlijk. Dat is het enige wat een voordeel is van deze hele klotezooi, thuiswerken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ja dat redt me echt, niet in het pikkekutdonker en door die kutkou en regen naar je werk ploegen maar lekker in een dekentje gewikkeld achter je pappie kruipen, van mij mag dat eeuwig zo blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
30-11-2021 22:52
Ja dat redt me echt, niet in het pikkekutdonker en door die kutkou en regen naar je werk ploegen maar lekker in een dekentje gewikkeld achter je pappie kruipen, van mij mag dat eeuwig zo blijven.
Dat! Maar zal wel niet eeuwig duren ben ik bang. Bij ons geldt het maximale thuiswerken nu tot 1 maart. Daarna wordt bekeken hoe het hybride ingeregeld kan worden mits de maatregelen minder gaan worden. Dus de winter zijn we gedekt. We gaan het meemaken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Lampjes buiten hangen al een dikke week, kerstboom gisteren binnengehaald en vandaag lampjes en ballen erin. Ik heb niet zoveel met Kerst, maar ik weiger een kerstboom voor twee weken te zetten, teveel werk. ;-D

Ik weet dat mijn man het echt heel gezellig vindt en ik eigenlijk stiekem ook wel een beetje. Het is een hele grote, geeft veel licht en dat is wel fijn in deze tijd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Alles staat nu klaar. Kerstboom, kerstdorp, kerststal, kaarsjes enz. fijn!
Ik ga er vanuit dat kerst niet met andere gevierd kan worden maar probeer er wel weer wat van te maken.
Inmiddels sinds oktober ook 24 kerstfilms gezien!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Cateautje schreef:
30-11-2021 22:23
Kan toch ook bij Intratuin, die hebben ook een grote kerstmarkt. Weliswaar zonder glühwein, maar dan toch.
Intratuin is nu nog maar tot 17 uur open dus megadruk. Zelf was ik er voor de lockdown tussen 18-19 (kinderetenstijd) en dat was nog wel te doen.

Ik las dat de kerstmarkt in Antwerpen gecanceld is, maar in Duitsland gaan er toch nog steeds door.
Jasmijn, jij zit toch dicht bij de Duitse grens?
Alle reacties Link kopieren
In oktober al begonnen met de kerstfilms.
1.5 week geleden de hele boel opgezet.
Extra vroeg dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-12-2021 09:08
Intratuin is nu nog maar tot 17 uur open dus megadruk. Zelf was ik er voor de lockdown tussen 18-19 (kinderetenstijd) en dat was nog wel te doen.

Ik las dat de kerstmarkt in Antwerpen gecanceld is, maar in Duitsland gaan er toch nog steeds door.
Jasmijn, jij zit toch dicht bij de Duitse grens?
Is er niet een limiet aan het max aantal mensen dat bij zo'n winkel naar binnen mag? 1,5 meter en zo?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
01-12-2021 09:19
Is er niet een limiet aan het max aantal mensen dat bij zo'n winkel naar binnen mag? 1,5 meter en zo?
Ik dacht het niet. Ik wilde komend weekend ook naar Intratuin, ik mag toch hopen dat we dan weer niet in zo'n lullige rij voor de deur moeten bibberen.
Alle reacties Link kopieren
Yes kerstboom staat nu 1,5week,incl paar kadootjes. (1 grote kerstboom en 1 kinderkerstboom die dochter zelf mocht versieren)Raamstickers opgehangen door dochtertje. Kersttrui en andere prullen is ze mogen gaan kiezen,jingle Bells zingend.

Verleden jaar lag ik met kerst in het ziekenhuis dus heb ik veel gemist en denk dat zowel dochter als ik die tijd nu dubbel zoveel willen inhalen
Hier een grote kerstboom en wat andere binnenversiering sinds afgelopen weekend. Normaal bouwde ik ook een bescheiden kerstdorpje op de keukenvensterbank maar daar heb ik dit jaar geen zin in. En ik heb Sky christmas aan staan momenteel, gezellig vind ik dat.
Lady_Day schreef:
01-12-2021 09:19
Is er niet een limiet aan het max aantal mensen dat bij zo'n winkel naar binnen mag? 1,5 meter en zo?
Ik heb geen idee of dat inmiddels weer is ingevoerd. Toen ik er 3 weken geleden was niet, maar ik ga bewust op het meest rustige tijdstip omdat ik niet tegen dat gekrijs van al die koters kan.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen willen eerst Sinterklaas. Dus moet nog even geduld hebben. Ga van de week nog naar de Intratuin voor de guirlande iets nieuws halen.
Kerstmuziek in de auto naar het werk kunnen de kids me niet op controleren :devil:
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Hier staat de boom al een week of twee. Ik vier geen sint en had zin in wat extra lichtjes. Ben altijd in de kerststemming. Ga ook zaterdag weer lekker naar de Intratuin om bij de kerstshow te kijken. Heb er enorm veel zin in.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Hier twee speelse katten in huis (geboren in maart dit jaar) dus helaas geen kerstversiering mogelijk ;-D
Alle reacties Link kopieren
Enige waar ik me nog aan wilde bezondigen was een gnoom met een plantje bij de Deka, toen ik mezelf net zo ver had er eentje te halen waren ze alweer uitverkocht. Ik vind het hele kerst gebeuren maar gedoe. Dat ik het vroeger nog deed was ook altijd na de Sint en oudjaarsdag alles weer weg zodat ik fris het nieuwe jaar in kon...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de boom vandaag opgezet. Zo blij mee :heart:
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar de boom in november neergezet, dit jaar gewoon weer na Sinterklaas, zoals normaal. Maar wel meteen maandag! Ik heb wel al wat kerstfilms gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja eigenlijk wel! Normaal pas na Sinterklaas, maar ik ben dit jaar vanaf november al niet meer te houden, ik weet ook niet waarom. Soms heb ik helemaal geen zin om de kerstboom te zetten en sla ik een jaartje over, nu wordt hij dit weekend of het weekend erna opgezet.

Heb over het dressoir en de vensterbanken al dennenguirlandes met lampjes erin gewikkeld neergelegd, en de kleuren van de boom ga ik een beetje afwisselen dit jaar. Normaal is het zwart, zilverkleur en wit, nu wordt het zwart met goudkleur.

Waxinelichten en kaarsen heb ik het hele jaar door eigenlijk wel, heb nu alleen een plateau met drie goudkleurige stompkaarsen in verschillende formaten op de salontafel gezet. Met een snoer met lichtjes erom heen.

Wil nu alleen nog een leuke kerstkrans, vind groen met dat frosted/sneeuw-effect wel heel mooi.

Met kerstmuziek en kerstfilms heb ik dan weer niet zo heel veel. Mijn vriend heeft sinds vorige week last christmas als ringtone :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag wel al een kerstster ( die rode plant) gekocht, meer nog niet :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op 1 december de kerstboom opgezet. Zo geniet ik er langer van!

In mijn buurt was ik niet de eerste. Nu zag ik al veel kerstbomen in de huizen hier in de buurt. 25% had hem 1 december al staan.

Nu met corona maken de mensen het thuis gezellig.
Alle reacties Link kopieren
De echte kerstliedjes daar ben ik niet zo van, maar Socks a Christmas album by JD McPherson vind ik leuk. :yes:
Rock and rollerig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven