Beste stofzuiger voor veel dierenharen

16-07-2019 20:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hond waar ongelofelijk veel haar, zand, modder en andere viezigheid vanaf komt. Ik heb best veel stofzuigers versleten die allemaal eigenlijk niet voldoen.

Wat is de allerbeste stofzuiger met een grote stofzak of stofreservoir?

Tips zijn meer dan welkom!
Ik heb deze van de Lidl nu een aantal jaar, zonder zak en zuigt als een tierelier. :-D

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Accu- ... =100252378
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 16-07-2019 20:11
7.67% gewijzigd
Ik heb de Miele cats and dogs.
Alle reacties Link kopieren
Miele
not all who wander are lost
Hier is het een "Harry" van Numatic is perfect! Zuigt de haren en de rest als een malle. mondstuk is goed schoon te maken. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Kijk bij de Consumentenbond.
Ze keuren regelmatig allerlei soorten stofzuigers en kun je op basis daarvan een keuze maken die het beste bij jou past.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Miele stofzuiger en ben daar heel tevreden over. Deze wordt met 4 katten en een hond heel veel gebruikt in huis en heeft het nog nooit laten afweten. Een gouden tip om je stofzuiger niet al te veel te belasten: ik maak een sopje van waspoeder met water, maak mijn handen hiermee nat en wrijf met mijn handen over de bank. Zo krijg je al het meeste haar weg, het waspoeder zorgt voor een heerlijke geur en je belast je stofzuiger er minder mee. En kleefborstels koop in grote verpakkingen in de aanbieding :hyper: :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Net zo belangrijk als een goede stofzuiger, is een goede stofzuigermond.

Je hebt ze met een ronddraaiende borstel erin, die is hier met 4 katten en 2 honden echt onmisbaar!

Zoiets als dit: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_d ... lsrc=aw.ds

Er zijn universele, je hoeft niet per se een stofzuiger te kopen waar er eentje bij zit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook de miele cats and dogs, zo blij mee! We hebben ook een snoerloze dyson met van die ronddraaiende borstels, die lopen vast door het lange hondenhaar na een halve woonkamer. Meestal doe ik s ochtends uitgebreid met de miele en dan s middags nog een keer oppervlakkig met de dyson.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
s-groot wijzigde dit bericht op 16-07-2019 22:57
98.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel voor de tips! het is een Miele Cats and dogs geworden met zon roterende zuigmond. ik ga morgen de hele dag stofzuigen denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds 1 week een waterblazer/Doodle booster. Ideaal ding. Als de hond gezwommen heeft of als wij naar het bos of strand zijn geweest blazen wij zijn haar droog of blazen wij het zand en de losse haren uit zijn vacht.

Je hebt verschillende sterktes. Wij hebben een traploos verstelbare zodat je bij poten en buik harder kan blazen dan bv bij kop en oren. Ik las zoveel goede ervaringen en kom zoveel hondenbezitters tegen die enthousiast waren over dat ding. Veel minder haren en zand in huis.

Evt een idee om erbij te kopen.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
16-07-2019 22:10
Wij hebben sinds 1 week een waterblazer/Doodle booster. Ideaal ding. Als de hond gezwommen heeft of als wij naar het bos of strand zijn geweest blazen wij zijn haar droog of blazen wij het zand en de losse haren uit zijn vacht.

Je hebt verschillende sterktes. Wij hebben een traploos verstelbare zodat je bij poten en buik harder kan blazen dan bv bij kop en oren. Ik las zoveel goede ervaringen en kom zoveel hondenbezitters tegen die enthousiast waren over dat ding. Veel minder haren en zand in huis.

Evt een idee om erbij te kopen.
goeie tip, dank!
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Rowenta silence force.

Werkt super, beter dan de Miele's die ik hiervoor heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Met beetje onderzoek was je wel bij Numatic terechtgekomen. Jaren lang zuigplezier en zelfs maanden lang met een stofzakwissel.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
17-07-2019 12:50
Met beetje onderzoek was je wel bij Numatic terechtgekomen. Jaren lang zuigplezier en zelfs maanden lang met een stofzakwissel.
Die heb ik ook bekeken maar krijgt veel slechte reviews bij dierenharen.
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
17-07-2019 16:48
Die heb ik ook bekeken maar krijgt veel slechte reviews bij dierenharen.
Met juiste hulpstukken en uitvoering beter dan wel stofzuiger dan ook.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
16-07-2019 20:33
Net zo belangrijk als een goede stofzuiger, is een goede stofzuigermond.

Je hebt ze met een ronddraaiende borstel erin, die is hier met 4 katten en 2 honden echt onmisbaar!

Zoiets als dit: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_d ... lsrc=aw.ds

Er zijn universele, je hoeft niet per se een stofzuiger te kopen waar er eentje bij zit.
helemaal met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de miele cats and dogs. Daaraan zit bij de zuigmond hetzelfde systeem als de dirt devil, een roterend vegertje dat als het ware de haren loswrijft zodat ze loskomen van de grond. En dát is waar je op moet letten.
Alle reacties Link kopieren
Bij veel huisdieren en tapijten is een motor aangedreven borstel de beste optie voor echte deep cleaning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven