Beton cire stucwerk in de badkamer wel of niet doen?

16-01-2020 20:25 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort de badkamer aanpakken en ik dacht aan beton stuc. Wie heeft er ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Goed plan, is een mooi effect en hier ook gedaan thuis. Maarrrrrr, laat je goed informeren en zorg dat de lagen goed dik zijn. Bij ons kwamen de oude vloertegels er weer doorheen “schijnen”. Zelfs na opnieuw gieten... je ziet het niet heel goed dus maar zo gelaten maar doe het dus bij een goed aangeschreven bedrijf
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een muur in onze nieuwbouw badkamer gedaan, bij de wastafel. Wij hebben een workshop gedaan in Zwijndrecht, vooral de onderlaag(stuc) is heel belangrijk, dat hebben wij uitbesteed. Beton cire hebben we zelf gedaan.

Mijn man heeft ons toilet ook gedaan, incl vloer. Moeilijk is het niet, wel veel werk.
heksenketels wijzigde dit bericht op 16-01-2020 21:43
16.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alle muren van de badkamer laten voorzien van beton cire.
Wij zijn er erg blij mee. We hebben gekozen voor een industriële look dus beton met een wat gevlekte look. Het is superglad afgewerkt dus water loopt er zo vanaf.

Laat het wel door vakmensen doen. De stuclaag moet al goed glad zijn. En niet elke stucadoor kan beton cire aanbrengen. Het is echt een vak apart.
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
16-01-2020 20:49
Goed plan, is een mooi effect en hier ook gedaan thuis. Maarrrrrr, laat je goed informeren en zorg dat de lagen goed dik zijn. Bij ons kwamen de oude vloertegels er weer doorheen “schijnen”. Zelfs na opnieuw gieten... je ziet het niet heel goed dus maar zo gelaten maar doe het dus bij een goed aangeschreven bedrijf
Dank je wel voor de info. Ik ga het ook maar laten doen.ik laat wel de oude tegels eraf halen misschien is dat beter.
Alle reacties Link kopieren
Heksenketels schreef:
16-01-2020 20:53
Wij hebben een muur in onze nieuwbouw badkamer gedaan, bij de wastafel. Wij hebben een workshop gedaan in Zwijndrecht, vooral de onderlaag(stuc) is heel belangrijk, dat hebben wij uitbesteed. Beton cire hebben we zelf gedaan.

Mijn man heeft ons toilet ook gedaan, incl vloer. Moeilijk is het niet, wel veel werk.
Wat leuk zeg, zo een workshop!
Alle reacties Link kopieren
summerheat schreef:
16-01-2020 21:10
Wij hebben alle muren van de badkamer laten voorzien van beton cire.
Wij zijn er erg blij mee. We hebben gekozen voor een industriële look dus beton met een wat gevlekte look. Het is superglad afgewerkt dus water loopt er zo vanaf.

Laat het wel door vakmensen doen. De stuclaag moet al goed glad zijn. En niet elke stucadoor kan beton cire aanbrengen. Het is echt een vak apart.
Ik hou ook van de industriële look. Hoop dat ik goede vakmensen kan vinden. Dat wordt zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ook mijn wens is dit voor de wanden in de badkamer. Er is nogal variatie op deze techniek leerde mij na een zoekopdracht op dit forum. :sherlock: Blijf dit draadje dus volgen :-D
Alle reacties Link kopieren
Zorg wel voor hele goede ventilatie anders blijven de muren heel lang vochtig na het douchen. Veel meer dan bij tegels.

Je onderlaag moet strak zijn, beter geen tegels, maar eerst laten stuccen bv.
Alle reacties Link kopieren
summerheat schreef:
16-01-2020 21:10
Wij hebben alle muren van de badkamer laten voorzien van beton cire.
Wij zijn er erg blij mee. We hebben gekozen voor een industriële look dus beton met een wat gevlekte look. Het is superglad afgewerkt dus water loopt er zo vanaf.

Laat het wel door vakmensen doen. De stuclaag moet al goed glad zijn. En niet elke stucadoor kan beton cire aanbrengen. Het is echt een vak apart.
Dit.
Ook wij hebben de 'natte' gedeeltes in beton look.
Geen spijt, goede service en garantie.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb het ook en de wanden heb ik glad maar de vloer ruw, ik heb ooit gedoucht bij iemand de vloer ook glad had laten afstucen en dat was levensgevaarlijk, bijna mijn nek gebroken door de gladheid.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
17-01-2020 09:01
Ik heb het ook en de wanden heb ik glad maar de vloer ruw, ik heb ooit gedoucht bij iemand de vloer ook glad had laten afstucen en dat was levensgevaarlijk, bijna mijn nek gebroken door de gladheid.
Mijn god dat moeten we niet hebben. Dank je wel als ik het laat doen,ga ik het zeker zeggen.
Roos1166 schreef:
16-01-2020 22:01
Ik hou ook van de industriële look. Hoop dat ik goede vakmensen kan vinden. Dat wordt zoeken...
Ik vind het zo grappig om te zien hoe verschillend smaken kunnen zijn.. Ik ozu bij het zien van deze look namelijk de conclusie trekken dat de mensen in kwestie geen geld meer hadden om de badkamer af te tegelen :mrgreen:
GinnyJones schreef:
17-01-2020 15:23
Ik vind het zo grappig om te zien hoe verschillend smaken kunnen zijn.. Ik ozu bij het zien van deze look namelijk de conclusie trekken dat de mensen in kwestie geen geld meer hadden om de badkamer af te tegelen :mrgreen:
Dat hadden wij ooit eens bij vrienden in hun nieuwbouwhuis. Mijn vriend zei: ‘wanneer ga je de trappen laten bekleden?’ Bleek dat ze met nieuw zeil in kartonkkleur hadden laten leggen. Oeps, wij dachten dat het de tijdelijke bescherming was van de trap..

Beton cire vindt ik overigens wel mooi, maar nog geen ervaring mee. Wij zijn inspiratie aan het opdoen, dus ik lees graag mee in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
17-01-2020 15:23
Ik vind het zo grappig om te zien hoe verschillend smaken kunnen zijn.. Ik ozu bij het zien van deze look namelijk de conclusie trekken dat de mensen in kwestie geen geld meer hadden om de badkamer af te tegelen :mrgreen:
Hahaha. Toen ik het voor eerst zag wist ik niet eens dat het betoncire was ik dacht wat een goede tegelzetter ik zie helemaal geen voegen😂
Alle reacties Link kopieren
ik mag vast geen reclame maken maar ik ken een bedrijf die dit heel goed doen, regio Midden Nederland.

Google maar op Frits Kool
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
28-01-2020 11:03
ik mag vast geen reclame maken maar ik ken een bedrijf die dit heel goed doen, regio Midden Nederland.

Google maar op Frits Kool
dank je wel
Ik ga erna kijken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven