Bij fokker op de wachtlijst ...

19-04-2017 15:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik zit met een dilemma...



Begin deze maand heb ik afscheid genomen van mijn mijn hond, die 15 jaar mijn beste en liefste kameraad was. Het is een enorm gemis zonder hem. Het is stil en leeg in huis. Ik mis hem maar ik mis ook gewoon een hond in mijn leven. Ik besef dat het leuke karaktertje van mijn hondje nooit meer terugkomt en dat vind ik geen leuke gedachte.



Ondanks het gemis, ben ik met mijn blik ook weer op de toekomst gericht. Ik wil weer een nieuw hondenvriendje en heb ik vorige week contact gelegd met een fokker die binnenkort pups verwacht van het ras dat mij aanspreekt. De wachtlijst was nog kort, gaf ze aan... dus ik maak kans op een puppy. Ik heb een voorkeur voor geslacht en kleur opgegeven. Nu is het natuurlijk afwachten of er straks daadwerkelijk ook een hondje voor mij bijzit. Heel spannend vind ik dat ...



Op Facebook zit ik op een groep van de rasvereniging en zag ik opeens een nest voorbijkomen. De puppy's zijn vorige week geboren en er zit nog één puppy bij van mijn voorkeur.



Dus! Wat nu?

Met fokker 1: heb ik een paar hele leuke gesprekken gevoerd en we hebben ook wat berichtjes gewisseld op de app. Maar het is nog onzeker of er wel een puppy bij gaat zitten voor mij.

Met fokker 2: daar kan ik dus heel concreet een puppy krijgen (over een paar weken).



Fokkers zijn allebei goed!



Ik vraag mij af in hoeverre het vervelend is voor fokker 1 als ik me in deze fase nog terugtrek en voor de zekerheid bij fokker 2 ga nadat ze echt mij uitgebreid te woord heeft gestaan, berichtjes heeft uitgewisseld, mij op de hoogte houdt van de gezondheid van de moederhond met echo's etc.



Iemand een mening?
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik dacht dat dit over vliegtuigen ging
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je toch nergens aan vast gelegd bij fokker 1?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou voor fokker 2 gaan. Als dat hondje naar jou wens is doen! Je moet er als het goed is wel weer 15 jaar mee leven.



Als hoeveelste sta je dan bij fokker 1 op de lijst? En is er al bekend hoeveel puppies daar gaan komen?



Om wat voor ras gaat het?
Alle reacties Link kopieren
Is het een lastig/niet veel netjes ras? Als fokker 2 nu toch een puppy naar jouw zin heeft en bij fokker 1 weet je niet eens zeker of daar een puppy komt die je wilt, waarom zou je dan nit voor fokker 2 gaan? Ik snap dat het vervelend is na een paar leuke gesprekken met fokker 1, maar je kunt hem/haar toch uitleggen dat je niet het risico wilt nemen dat er geen puppy voor je bij zit en dat je daarom voor fokker 2 kiest?
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij fokt raskatten en werkt ook met wachtlijsten. Wat ik ervan begrepen heb komt het regelmatig voor dat mensen op de wachtlijst toch ergens anders slagen o.a. doordat ze net als bij jou, een eerder nestje vinden. Het hoort erbij blijkbaar als fokker.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Je kan t toch ook uitleggen aan fokker 1? Stel dat jij wacht op hun pups en er zit niets van jouw keuze bij dan sta je alsnog met lege handen. Als je hierin open en eerlijk bent snap ze je wel hoor, tenminste, een beetje fokker wel.



Wij hebben t zelfde meegemaakt, 1jaar op wachtlijst en de teef bleek niet zwanger te zijn. I.o.m fokker ( zij vond t zo rot voor ons )en zij heeft ons doorverwezen naar andere fokker. En daar toen onze pup gekocht.
Alle reacties Link kopieren
je zegt dat beide fokkers goed zijn, heb je goed onderzoek gedaan? Nu hoeft dat niet bij alle rassen maar bij sommige rassen zeker wel.

Hoe zijn de ouderhonden? Spreekt een van de combinaties je meer aan dan de andere?



als alles verder voor jouw idee gelijk is dan kan je met een gerust hart tegen fokker 1 zeggen dat er al een andere pup op je pad gekomen is, daar zijn tenslotte wachtlijsten voor.
Als het verder niet uit maakt en beide fokkers gewoon goed zijn zou ik ook voor fokker 2 gaan. Fokker nummer 1 vind echt wel weer een ander.



Toen mijn ouders voor een hond gingen kijken waren de pups al geboren en werden ze ook op een wachtlijst gezet met voorkeur voor welke pup. Er was namelijk iemand die eerste keus had en een paar anderen die hij een pup had beloofd (en die mochten natuurlijk ook eerst kiezen) maar hij wilde wat meer mensen achter de hand hebben voor het geval dat iemand afhaakte. Bleek later ook zo te zijn en kregen mijn ouders toch nog de pup die ze als eerste keus hadden opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon vertellen, waarschijnlijk begrijpen allebei de fokkers het wel. Niet te moeilijk over doen, en gewoon eerlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eerlijk zijn. Als de fokker er een probleem mee heeft dan is dat toch echt zijn probleem. Het hoort er inderdaad bij.

Een kennis van mij fokt ook honden en die baalt er flink van als er iemand afbelt, maar ja die vind ik weinig professioneel overkomen met dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, het meedenken!



Om een paar vragen te beantwoorden van verschillende forummers:



- er is met fokker 1 niets concreets afgesproken, behalve dat het even afwachten is of er een puppy voor mij bij gaat zitten. Ik ben op de wachtlijst gezet.



- het hondje van fokker 1 krijgt 5 puppy's in mogelijk twee kleurslagen (en twee geslachten dus).



- beide fokkers zijn goed: de ouderdieren zijn bekend met stamboom en gezondheidstesten- en verklaringen. De pups groeien in huis op etc.



- Er zijn maar een handjevol fokkers van dit type hondje in Nederland die fokken volgens regelement van Raad van beheer en de rasvereniging.
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon voor fokker 2 gaan! Ik hetzelfde gehad ongeveer en bij ons waren toen de hondjes overleden uit het nestje waar we op wachtte. De volgende dekking zou een half jaar later plaats vinden maar dat duurde dus nog lang. Toen kwamen toevallig andere fokker tegen die nog 1 hondje had. We belde net op tijd want 10 m later belde iemand te laat! Uiteindelijk hebben we toen 8 weken later ons hondje gekregen en dat was super fijn! Wel was bij ons fokker 1 boos dat we niet even een jaartje konden wachten maar dat was nogal een aparte man. Was ook nog eens in Duitsland dus blij dat we voor de ander zijn gegaan gewoon hier
Alle reacties Link kopieren
Ik zou absoluut voor fokker 2 gaan, wij hebben vorig jaar op verschillende wachtlijsten gestaan voor een boxer pup en ook al hebben we de hond al een half jaar, we hebben van geen van de andere fokkers iets gehoord. Dus, zo'n wachtlijst neemt ook de fokker lang niet altijd serieus.
Alle reacties Link kopieren
We hebben getroffen met onze woef. Ook bij een hele goede fokker, aangesloten bij RvB en landelijke vereniging.

Woef was geboren in Engeland met Engelse stamboom.



Ik sluit me aan bij de vorige reacties, fokker 2.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ShamRock schreef op 19 april 2017 @ 16:25:

Bedankt voor de reacties, het meedenken!



Om een paar vragen te beantwoorden van verschillende forummers:



- er is met fokker 1 niets concreets afgesproken, behalve dat het even afwachten is of er een puppy voor mij bij gaat zitten. Ik ben op de wachtlijst gezet.



- het hondje van fokker 1 krijgt 5 puppy's in mogelijk twee kleurslagen (en twee geslachten dus).



- beide fokkers zijn goed: de ouderdieren zijn bekend met stamboom en gezondheidstesten- en verklaringen. De pups groeien in huis op etc.



- Er zijn maar een handjevol fokkers van dit type hondje in Nederland die fokken volgens regelement van Raad van beheer en de rasvereniging.en na de geboorte is er bij 1 fokker nog een pup niet vergeven? Dat vind ik dan wel weer wat vreemd. Mijn ras komt ook weinig voor en er zijn ook weinig fokkers, juist daarom staan mensen lang op wachtlijsten, soms al wel 2 of 3 nesten van te voren Als er van mijn ras een pup zomaar beschikbaar is, dan is er iets loos.
Alle reacties Link kopieren
wat guppekop zegt vind ik ook wel bijzonder inderdaad.



maar aangezien je het ras niet zegt kan het ook zijn dat de meeste fokkers niet via de rasvereniging fokken en daar een goede reden voor hebben. (raad van beheer doet niks naast stambomen uitgeven als beide ouders een stamboom hebben)



mijn ras wil ik namelijk ook niet via de rasvereniging. daar wordt veel buiten én binnen de RV gefokt.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 20 april 2017 @ 15:34:

[...]





en na de geboorte is er bij 1 fokker nog een pup niet vergeven? Dat vind ik dan wel weer wat vreemd. Mijn ras komt ook weinig voor en er zijn ook weinig fokkers, juist daarom staan mensen lang op wachtlijsten, soms al wel 2 of 3 nesten van te voren Als er van mijn ras een pup zomaar beschikbaar is, dan is er iets loos.Ik heb alle vertrouwen in de fokker. Ik ken haar al jaren. Ze staat heel hoog aangeschreven als het gaat om gezondheid van het ras. Ik ga vanmiddag kijken!
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
quote:ShamRock schreef op 21 april 2017 @ 08:45:

[...]





Ik heb alle vertrouwen in de fokker. Ik ken haar al jaren. Ze staat heel hoog aangeschreven als het gaat om gezondheid van het ras. Ik ga vanmiddag kijken!Ik ben benieuwd. Laat je het weten?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Fokker 2.



Je hebt tenslotte verder niks afgesproken met fokker 1.En het is maar de vraag of de hond erbij zit die jij graag wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven