Binnendeuren model

08-08-2024 01:06 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo hallo!

We zijn bezig met een kleine renovatie in huis en hebben besloten om de binnendeuren mee te veranderen. We krijgen mooie deuren met glas (een beetje de stalen deuren stijl, maar warmer) in de woonkamer. Voor het toilet, de voorraadkast, zolder en de slaapkamers ben ik nog op zoek. Nou interesseerde het mij eerst vrij weinig totdat ik zag hoe duur binnendeuren zijn. Vanwege de prijzen wil ik nu 1x deuren kiezen die voor lange tijd mooi blijven en niet uit de tijd voelen na een bepaalde periode.

Mijn vriend en ik zitten tussen 2 opties in:
1) https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... OOEALw_wcB

2) https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... cm/5245959

3) https://www.deurmarkt.com/a-76861556/sv ... escription

Qua interieurstijl is ons huis over het algemeen rustig qua kleuren, een beetje japandi inspired, een beetje beige, maar ook met genoeg kleur in bepaalde ruimtes en in sommige kamers juist weer wat meer luxe. Klinkt lekker rommelig zo, maar goed 😂

Welke deur is de beter optie? Overigens zijn ze er van verschillende merken en winkels. Dus het gaat mij bij de linkjes meer om het model van de deur in het algemeen. Ik weet niet of ik de deur ooo daadwerkelijk bij deze winkel ga kopen.

Bedankt alvast 🤗

Edit: ik heb een 3e optie kunnen vinden!

Welke deur is mooier?

Totaal aantal stemmen: 27

Deur 1 (78%)
Deur 2 (22%)
myohmyohmy wijzigde dit bericht op 08-08-2024 11:36
Reden: Extra toevoeging
5.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De eerste past in een landelijke stijl, bij Japandi stel ik me iets strakkers voor.

De tweede is strakker, maar ik vind de belijning niet mooi. Het zou me storen, ineens zoveel van die horizontale lijnen als onderbreking van een muur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nr 1 gekozen omdat ik nr 2 niet mooi vind.

Wat vind je van helemaal vlak en verven in de kleur van je muur?
Alle reacties Link kopieren Quote
Eva—Luna schreef:
08-08-2024 04:12
De eerste past in een landelijke stijl, bij Japandi stel ik me iets strakkers voor.

De tweede is strakker, maar ik vind de belijning niet mooi. Het zou me storen, ineens zoveel van die horizontale lijnen als onderbreking van een muur.
Precies dit. Ik zou iets anders kiezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
1e gekozen, vind ik leuk een beetje ouderwets.
2e vind ik lelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Obeantut schreef:
08-08-2024 05:46
Nr 1 gekozen omdat ik nr 2 niet mooi vind.

Wat vind je van helemaal vlak en verven in de kleur van je muur?
Idem. Als dit de opties zijn zou ik lekker de deuren houden die er nu inzitten eigenlijk. Dit is ook niets bijzonders of moois, dus waarom niet de originele deuren schuren en lakken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mis de optie "Sorry maar ik vind ze allebei niet mooi"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind ze beide niet mooi, de 2e ronduit lelijk. Ik zou dus even verder kijken. De 1e hebben wij in huis en die zitten er al heel erg lang in. In november gaan wij verbouwen en dan gaan ze er absoluut uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deur twee vind ik het mooist. Deur één vind ik gewoon een standaard deur die veel mensen in huis hebben.
Deur twee past in een modern interieur.
Ik denk alleen niet dat hij bij jouw huis past qua inrichting.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Theeleutje schreef:
08-08-2024 06:38
Ik mis de optie "Sorry maar ik vind ze allebei niet mooi"
Idd :-D
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Optie 1 staat massaal bij de kringloop, zo lelijk en ouderwets.
Optie 2 dan maar gekozen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle reacties! Ik vond het zelf ook heel moeilijk, als jullie mooie deuren zien dan ontvang ik graag een linkje 😊

Optie 2 lijkt mij ook irritant in de zin dat je ineens horizontale lijnen hebt in je muur, vandaar ook de klassiekere optie 1. Want verder kwam ik er echt niet uit.

De deuren die er nu inzitten zijn het model met 2 vlakken onderin en dan 1 vlak met een raam met meerdere beschadigingen dus het moeten wel echt nieuwe deuren worden.

De vlakke deuren zijn qua prijs eigenlijk ook aantrekkelijker, maar ik wou juist geen vlakke deur omdat ik weet dat we het waarschijnlijk niet gaan verven/mooier maken🙈 dat wordt dan een project dat helaas te lang blijft liggen 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet gekozen: je wil graag deuren voor langere tijd en deze gaan verkleuren. Worden gelig.

Ik vind ze beide ook lelijk....
Alle reacties Link kopieren Quote
Deur 1 is echt landelijk. Wij hebben die, maar ik heb dan ook een sierlijst langs het plafond en een houten koof met sierrand in de half ronde opening naar de keuken. En een plint met een sierrandje. Daar past het bij, maar is absoluut niet tijdloos vind ik. Ik vind het oudbollig en zou het er bij ons meteen uit doen.
Deur 2 vind ik al beter, maar oogt onrustig. Ik zou dus gewoon voor een vlakke deur zonder poespas gaan. Gaat niet uit de tijd als je dat echt zoekt. Al denk ik dat de deuren die je gekozen hebt voor de woonkamer ook uit de tijd gaan. Is nu helemaal hip, maar over een paar jaar is het weer “uit”. Dus ik zou me eigenlijk gewoon niet zo druk maken over of iets tijdloos is en gewoon kiezen wat je mooi vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan de linkjes helaas niet openen en japandi moest ik googelen. Klopt het dat het strak/industrieel is met licht hout? Want dan zou je misschien met een plaat berkenmultiplex ook al klaar zijn. En dan als schuifdeur? Deuren bij bouwmarkten zijn inderdaad peperduur. Je zou nog op Marktplaats kunnen kijken. Daar worden ook wel eens nieuwe deuren aangeboden die verkeerd zijn opgemeten.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou naar aan goede houthandel gaan, heb je vaak betere deuren voor een goede prijs.

Je wilt deuren gelijk in de goede kleur zodat je niet hoeft te verven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Japandi is overigens heel erg een trend van nu, dus dat staat nogal gespannen met iets tijdloos willen.
Wat bedoel je met dat je niet gaat verven? Want beiden deuren uit je linkjes zijn alleen voorbehandeld en moeten nog worden afgelakt.

Als je niets wil klussen is hetvolgende misschien geen optie, maar afhankelijk van hoe erg de beschadigingen zijn zou je toch echt nog wel oude deuren weer netjes kunnen krijgen. Misschien niet de deuren die er nu inzitten als het geen fraaie zijn, maar ik heb zelf tweedehands deuren voor binnen opgeknapt en op maat ingekort. Juist inderdaad omdat nieuwe deuren zo schreeuwend duur zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zijn allebei mdf deuren, dat is geen hout. Als je een deurzame deur wilt die heel lang meegaat moet je een houten deur nemen. Die zijn er in allerlei soorten en maten maar andere prijs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind ze beiden niets. Het eerste model had ik 15 jaar geleden in m'n eerste koophuis (naam is zelfs niet gewijzigd) dus die vind ik nog het leukste van de twee. Het tweede model vind ik ronduit lelijk.

Ik heb nu hele strakke deuren, eigenlijk gewoon 1 plaat per deur en het is zoveel mooier dan deuren met een werkje. Geeft veel meer rust.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud is je huis? Ik zou altijd kiezen voor deuren die passen bij de stijl en leeftijd van het huis. Dat geeft rust omdat mensen het herkennen als geheel. Misschien met uitzondering van die jaren 80 holle opdekdeuren, die mogen van mij allemaal collectief naar de vuilstort (6)

Je eigen stijl invoegen doe je maar met de dingen die je ook kunt verhuizen.

Optie 1 dus als je een 1900/1920 huis hebt. En dan hoog en echt hout.
Optie 2 als je in 2000 of jonger zit. En dan ook hout als het ff kan, maar minder dringend dan bij optie 1.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt allemaal voor het meedenken! Na het lezen van de reacties ben ik helemaal afgekoeld van optie 2 maar ook van optie 1 😅

Ik dacht dat optie 1 wel bij alles past omdat het 2 simpele vakken zijn, maar mijn vriend vind die juist oubollig omdat het hem aan het huis van zijn ouders van 20 jaar geleden doet denken. Dus vandaar de 2e, iets modernere optie. Maar ik twijfelde tussen weer of optie 2 niet te afleidend is met zoveel lijnen.

Japandi is inderdaad een trend van nu en met lichte kleuren en organische vormen. Maar ons huis is een echte mix met invloeden van allerlei stijlen, dus niet met een vaste trend van nu. De trendy items zijn items die ik inderdaad zou kunnen meeverhuizen of makkelijk/goedkoop kan vervangen. Ik houd er niet van om geld uit te geven aan grote items die ik na een korte tijd weer zat ben omdat ik het overal zie vanwege een trend. Dat heb ik bijvoorbeeld ook met zwarte stalen deuren 🙈

Ik heb linkjes van de praxis gebruikt, maar wij gaan de deuren waarschijnlijk kopen bij de karwei waar ze helemaal afgelakt zullen zijn, dus dan hoeven we zelf niet te verven.

Naar een houthandel of tweedehands zijn ook goede tips! Ik zal dit weekend kijken of ik wat kan vinden in onze regio (Zuid-Holland). Echt hout lijkt mij namelijk prachtig, maar de prijzen die ik heb gezien zijn wel erg hoog en wij hebben 8 deuren nodig. Naast de 3 anderen deuren met glas.

Wat vinden jullie van dit model?:

https://www.deurmarkt.com/a-76861556/sv ... escription
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
08-08-2024 06:24
Idem. Als dit de opties zijn zou ik lekker de deuren houden die er nu inzitten eigenlijk. Dit is ook niets bijzonders of moois, dus waarom niet de originele deuren schuren en lakken?
Dit is een goed idee, maar vanwege onze werkschema's en kinderen weet ik dat wij dit niet zullen uitvoeren. Het zal dan blijven bij een project idee wat we erg lang uitstellen helaas. En dan hebben we vaak ook nog dat zowel mijn man als ik niet handig zijn met klusjes als verven waardoor het niet zo mooi uitpakt als in gedachten 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Kleinezon schreef:
08-08-2024 10:57
Hoe oud is je huis? Ik zou altijd kiezen voor deuren die passen bij de stijl en leeftijd van het huis. Dat geeft rust omdat mensen het herkennen als geheel. Misschien met uitzondering van die jaren 80 holle opdekdeuren, die mogen van mij allemaal collectief naar de vuilstort (6)

Je eigen stijl invoegen doe je maar met de dingen die je ook kunt verhuizen.

Optie 1 dus als je een 1900/1920 huis hebt. En dan hoog en echt hout.
Optie 2 als je in 2000 of jonger zit. En dan ook hout als het ff kan, maar minder dringend dan bij optie 1.
Zo eens! Echt hout en absoluut geen opdekdeuren (helemaal gruwelijk met bovenlicht).
Zou een timmerman eens naar de mogelijkheden vragen. Die heeft vaak ook wel een connectie met een spuiterij.
Onze deuren staan in de bootlak gespoten, knappe jongen als je dat nog beschadigt.
Kies inderdaad deuren passend bij het type huis. En niet overal verschillende deuren, dat oogt zo rommelig.

Zou een houten deur een optie zijn? Wij hebben notenhouten deuren, klassiek en dat is passend bij onze woning. Maar dat kan natuurlijk ook veel strakker (en veel goedkoper dan notenhout). Maar de uitstraling van hout vind ik zoveel warmer aandoen dan witte deuren. Juist door de nerven in het hout. Mooie architraven erbij om het af te maken. Je zult zien dat het je huis een level omhoog kan trekken.
apiejapie wijzigde dit bericht op 08-08-2024 12:27
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
myohmyohmy schreef:
08-08-2024 11:51
Dit is een goed idee, maar vanwege onze werkschema's en kinderen weet ik dat wij dit niet zullen uitvoeren. Het zal dan blijven bij een project idee wat we erg lang uitstellen helaas. En dan hebben we vaak ook nog dat zowel mijn man als ik niet handig zijn met klusjes als verven waardoor het niet zo mooi uitpakt als in gedachten 😅
Daar heb je schilders voor ;-). Vraag eens een schilder om advies. Is goedkoper dan alle deuren vervangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
myohmyohmy schreef:
08-08-2024 11:51
Dit is een goed idee, maar vanwege onze werkschema's en kinderen weet ik dat wij dit niet zullen uitvoeren. Het zal dan blijven bij een project idee wat we erg lang uitstellen helaas. En dan hebben we vaak ook nog dat zowel mijn man als ik niet handig zijn met klusjes als verven waardoor het niet zo mooi uitpakt als in gedachten 😅
Als je het zelf niet wilt doen, kun je het ook uitbesteden. Breng ze naar een goede spuiterij, als ze qua model wel voldoen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven