Bizarre energieprijzen!

07-10-2021 16:25 923 berichten
Soweej, is dat wat!
Hoor de laatste tijd veel berichten over de energiekosten voor huishoudens en had eigenlijk geen idee waar ik nou aan moest denken qua kosten.

Ik heb verlengd voor 1 juli omdat toen al werd gewaarschuwd voor prijsstijgingen en heb stroomkosten voor 24 cent, wat ik al veel vond en gasprijs van een kleine 84 cent, een dubbeltje meer.

Nu keek ik net bij gaslicht en zag prijzen van 34 cent voor stroom en zelfs 1,59 voor gas! @( Schrok mij één sombrero.

Nou kan ik heel relaxed het komende jaar uitzitten, zit er warmpjes bij, maar wat gaat dat worden, vraag ik me dan af. Het is nu al door de bocht gevlogen, dat kan toch niet zo door blijven gaan met die prijsstijgingen?

En hoe zit het met de belasting op energie? Dat zijn de grootste kosten. Heeft iemand al vernomen of ze daar in Den Haag iets aan gaan doen?

Nu snap ik dus de energiearmoede en zoveel mensen die van de winter niet eens met een gerust hart de verwarming aan kunnen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-10-2021 17:52
Afwachten maar. In deze tijd is het wel steeds heel warm in huis.
Ik hoop het voor je!
Alle reacties Link kopieren
Er kan nog heel wat belasting af:

Afbeelding
ooitverlegen wijzigde dit bericht op 07-10-2021 18:01
Reden: Lukt toch
28.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal voor gas € 0,22344 en voor elektra 0,04743

De gasprijs is nu 9x zo hoog 🤯
Alle reacties Link kopieren
Putin heeft gisteren al bekend gemaakt dat hij Europa gaat helpen door wat meer te leveren..
girasole3 schreef:
07-10-2021 18:05
Ik betaal voor gas € 0,22344 en voor elektra 0,04743

De gasprijs is nu 9x zo hoog 🤯
Haal die nullen voor de komma maar weg. :|
ooitverlegen schreef:
07-10-2021 18:07
Putin heeft gisteren al bekend gemaakt dat hij Europa gaat helpen door wat meer te leveren..
Ze zitten hem dwars met die nordstream, anders was dit nooit gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-10-2021 18:08
Ze zitten hem dwars met die nordstream, anders was dit nooit gebeurd.
Liefdadigheid zal het niet zijn nee
TVP
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ff blij dat ik t van t voorjaar voor 5jaar heb vastgezet bij pure energie ivm hoge korting die ik dan kreeg op zonnepanelen. 2 vliegen in 1 klap.

Wel interessant om hier te lezen over alternatieven o.a. vloerverwarming.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
07-10-2021 18:23
Ben ik ff blij dat ik t van t voorjaar voor 5jaar heb vastgezet bij pure energie ivm hoge korting die ik dan kreeg op zonnepanelen. 2 vliegen in 1 klap.

Wel interessant om hier te lezen over alternatieven o.a. vloerverwarming.
Uiteindelijk weet je over vijf jaar pas of dat gunstige beslissing was. De prijzen gaan ook weer zakken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-10-2021 16:56
Er wordt een houtkachel geopperd, maar ten eerste is dat ook weer een hele investering en het moet maar kunnen in je woning.
Hout is ook niet gratis
Het energiebedrijf DGB adviseert zijn klanten voor een ander bedrijf te kiezen en zegt eenzijdig de contracten op vanwege de hoge energieprijzen.
Er wordt wel onderzocht of die eenzijdige opzegging wel mag.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
07-10-2021 18:23
Ben ik ff blij dat ik t van t voorjaar voor 5jaar heb vastgezet bij pure energie ivm hoge korting die ik dan kreeg op zonnepanelen. 2 vliegen in 1 klap.

Wel interessant om hier te lezen over alternatieven o.a. vloerverwarming.
Dit is best een irritante opmerking als er veel mensen onrustig zijn of ze het allemaal wel kunnen opbrengen. Je energiemaatschappij kan ook failliet gaan he! Dan sta je er hetzelfde voor als veel mensen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt vreselijk blij dat ik vorig jaar verhuisd ben naar een NOM (nul op de meter)woning zonder gasaansluiting, met een warmtepomp, goede isolatie en een dak vol zonnepanelen waardoor we meer opwekken dan gebruiken. Ik zou me anders echt zorgen maken....

Ik krijg nu 400 euro terug.
janena wijzigde dit bericht op 07-10-2021 19:07
0.17% gewijzigd
Live long and prosper
roosje1976 schreef:
07-10-2021 18:58
Dit is best een irritante opmerking als er veel mensen onrustig zijn of ze het allemaal wel kunnen opbrengen. Je energiemaatschappij kan ook failliet gaan he! Dan sta je er hetzelfde voor als veel mensen!
Mazzeltjes mogen hier gewoon gepost worden.
janena schreef:
07-10-2021 19:03
Ik ben echt vreselijk blij dat ik vorig jaar verhuisd ben naar een NOM (nul op de meter)woning zonder gasaansluiting, met een warmtepomp, goede isolatie en een dak vol zonnepanelen waardoor we meer opwekken dan gebruiken. Ik zou me anders echt zorgen maken....
Ik krijg nu 400 euro terug.
Dan ben je mooi om de storm heen gezeild. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-10-2021 19:03
Mazzeltjes mogen hier gewoon gepost worden.
Ik vind dat op dit moment geen gepast bericht . Er zijn heel veel mensen die al heel zuinig moeten leven en dit er niet bij kunnen hebben. Dan weet je hier niets aan. Maargoed sommige mensen zijn gewoon onhandig en kunnen in bepaalde situaties niet inschatten wat je beter wel of niet kan zeggen. Ik vind dat irritant…
Alle reacties Link kopieren
parkietmeniet schreef:
07-10-2021 17:39
Dat is wel de inclusief alles prijs ja. Dit is ons overzicht. Geen idee waaruit het allemaal is opgebouwd.

VastePrijsGas

Tarief (incl. btw)
Variabele kosten per m3
Variabele leveringskosten € 0,395549
Overheidsheffingen € 0,524729
Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m3) € 0,920278
Vaste kosten per dag per maand per jaar
Vaste leveringskosten € 0,196915 € 5,99 € 71,87
Netbeheerkosten (Enexis G6 < 4000 m3) € 0,497310 € 15,13 € 181,52
Parkietmeniet,ok,ga ik eens even kijken hoe ik ervoor sta.Mijn contract loopt pas volgende zomer af,maar het kan geen kwaad om alvast financieel met eea rekening te gaan houden,thnx!
Vraag blijft,why is the rum gone?
roosje1976 schreef:
07-10-2021 19:07
Ik vind dat op dit moment geen gepast bericht . Er zijn heel veel mensen die al heel zuinig moeten leven en dit er niet bij kunnen hebben. Dan weet je hier niets aan. Maargoed sommige mensen zijn gewoon onhandig en kunnen in bepaalde situaties niet inschatten wat je beter wel of niet kan zeggen. Ik vind dat irritant…
Wat jij vindt mag jij weten, maar dit topic is niet geopend om zieligheid te kweken en met z'n allen tranen met tuiten te huilen.

Ik heb mijn mazzeltje ook gepost en niet om op te scheppen, maar om mijn opluchting te ventileren en dat zou jij ook kunnen verwachten van de anderen die dit doen.

Als we alles in het kader zetten van kommer en kwel, dan heeft een topic als dit geen enkel nut.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-10-2021 19:11
Wat jij vindt mag jij weten, maar dit topic is niet geopend om zieligheid te kweken en met z'n allen tranen met tuiten te huilen.

Ik heb mijn mazzeltje ook gepost en niet om op te scheppen, maar om mijn opluchting te ventileren en dat zou jij ook kunnen verwachten van de anderen die dit doen.

Als we alles in het kader zetten van kommer en kwel, dan heeft een topic als dit geen enkel nut.
Ja cateautje!
Alle reacties Link kopieren
Pff ik maak me als huurder in de particuliere huur zorgen over van alles. Geen mogelijkheid tot kopen/zonepanelen/isolatie, de huur die elk jaar alleen maar toeneemt, voedsel dat duurder wordt, minder werken zal wel vrijwel nooit een handige optie zijn etc. En ik zie het gat met vriendinnen die wel in een koophuis zitten heel rap alleen maar groter worden.
Mooi! Over tot de orde van de dag. :D
Alle reacties Link kopieren
In maart overgestapt, 1 jaar vast. We betalen nu 0,24442/m3. Dat valt me nog mee. De duurste maanden zijn zo'n beetje gedekt. Hopelijk ziet het er volgend jaar anders uit. Belachelijk, hoe moet het met de mensen met lage inkomens :|

Energiearmoede is het woord van het jaar 2021.. Triest.
Timetraveler schreef:
07-10-2021 19:19
Pff ik maak me als huurder in de particuliere huur zorgen over van alles. Geen mogelijkheid tot kopen/zonepanelen/isolatie, de huur die elk jaar alleen maar toeneemt, voedsel dat duurder wordt, minder werken zal wel vrijwel nooit een handige optie zijn etc. En ik zie het gat met vriendinnen die wel in een koophuis zitten heel rap alleen maar groter worden.
Dat gat met vriendinnen is niet relevant.
Zolang jij een goed leven kan leiden is er toch niet veel aan de hand? Het wordt anders als jij in de winter onder je dekbed op de bank zit en alleen nog maar beschuitjes met hagelslag kunt eten.

Wij huurders zitten allemaal in hetzelfde schuitje en daar kan je op meerdere manieren mee omgaan, maar kijken naar anderen hoort daar niet bij.
Achter elk raam een drama meid, ook bij die van grote villa's. :)
Alle reacties Link kopieren
We zullen met zijn allen ook gewoon minder energie moeten gebruiken. Als je ziet wat er de laatste decennia aan elektrische apparaten bij is gekomen...

Verder kan ik een gezin dat de wasmachine uitzet voordat het programma klaar is om energie te sparen. Ik hou mijn hart vast voor deze mensen. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven