Blaffende hond van de buren

11-12-2018 11:16 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik wordt knettergek van het geblaf van de hond (boxer) van onze buren.
Het gaat door merg en been en is vandaag om 7.30 begonnen en gaat tot 15.00 uur duren.
het gaat continu door. Als ik de buren er op aanspreek zeggen ze dat ze het weten en er niets aan kunnen doen.
Ja dat is lekker ik zit ermee, ik heb geopperd om de radio aan te laten. Maar dan zeggen ze dat de hond doof is
en het dus toch niet hoort.

Heeft iemand tips wat we eraan kunnen doen.
verhuizen is geen optie.
Overlast melden bij de woningbouwvereniging/verhuurder als het om een huurhuis gaat.
Of de politie inschakelen.
Dierenbescherming bellen?
Alle reacties Link kopieren
Is het blaffen of janken?

Heeft het beest het altijd al gedaan?

Ik zou me doodschamen als onze hond de hele godganse dag zat te blaffen en ik ook nog zou toegeven dat ik het weet en er niks mee kan/wil. Lekker makkelijk van je buren. Hebben ze wel is verteld wat ze al hebben geprobeerd er aan te doen?
Alle reacties Link kopieren
Het is waarschijnlijk een hond die niet alleen kan zijn. Verlatingsangst.
Heeft de mijne ook..

Het enige wat je kan doen is opbouwen. Dus 5 minuten alleen, en als dat goed gaat, naar de 10 minuten.
Maar werkende mensen hebben daar natuurlijk geen tijd voor. (Ik neem mijn hond ook vaak met mij mee, ik werk met honden dus)

Ze hebben een punt; ze kunnen er niks aan doen. Tenminste; de hond kan er niks aan doen. Zij zullen een oppas moeten zoeken of bijv de hond een middagje naar het pension brengen als ze lang weg zijn. Dit vinden veel honden ook nog eens erg leuk, omdat ze dan lang kunnen spelen met andere honden.

Wat ze in ieder geval niet moet doen is een schokband omdoen. De hond heeft dan niet alleen maar verlatingsangst maar hij wordt ook nog gemarteld.
Buurvrouw hier heeft een antiblafband gekocht en dat werkt echt goed.
Als ze totaal niet mee willen werken dan zou ik op de tijden dat zij lekker willen uitslapen ook overlast bezorgen, maar dat is wel een trigger voor een burenruzie :P
Sjulia schreef:
11-12-2018 11:21


Wat ze in ieder geval niet moet doen is een schokband omdoen. De hond heeft dan niet alleen maar verlatingsangst maar hij wordt ook nog gemarteld.
Gemarteld? Als het beest niet meer blaft dan wordt hij ook niet gemarteld. Blaffen werkt zelfbelonend door endorfine.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
11-12-2018 11:23
Buurvrouw hier heeft een antiblafband gekocht en dat werkt echt goed.
Als ze totaal niet mee willen werken dan zou ik op de tijden dat zij lekker willen uitslapen ook overlast bezorgen, maar dat is wel een trigger voor een burenruzie :P
Het helpt tegen het blaffen omdat hij elektrische schok krijgt wanneer hij wel blaft, intens pijn voelt.. Het heeft niet geholpen, het heeft het probleem van de hond erger gemaakt. Het heeft de mensen geholpen.
De hond heeft nog steeds verlatingsangst, alleen tegenwoordig met fysieke pijn erbij.
Ze kunnen er wel iets aan doen, ze willen het alleen niet. Misschien moet je ze wat strenger toespreken.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, de meeste hondenbezitters gaan slecht met hun hond om. Vaak is het onwetendheid en vaak is het gemakzucht. Eigenlijk zou je het bezit van een hond aan een vergunning moeten koppelen.

In dit geval zou ik de dierenbescherming waarschuwen. En je kunt de buren aanklagen wegens geluidsoverlast.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
rosings schreef:
11-12-2018 11:20
Dierenbescherming bellen?
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
11-12-2018 11:25
Gemarteld? Als het beest niet meer blaft dan wordt hij ook niet gemarteld. Blaffen werkt zelfbelonend door endorfine.
Ja gemarteld. Als een land zijn gevangene schokbanden om zou doen dan zou Amnesty International er een grote zaak van maken. En terecht.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Al eens overwogen om de hondenoppas te worden?

De hond wil blijkbaar graag gezelschap/is bang alleen. Dat is misschien op te lossen door hem die paar uur in jouw hal/keuken/bijkeuken te laten slapen.
Eventueel tegen een vergoeding, laat je hem uit tussen de middag. Jij een wandeling, extra geld en rust, je buren een vertrouwde oppas en daardoor ook rust.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
11-12-2018 11:30
Tsja, de meeste hondenbezitters gaan slecht met hun hond om. Vaak is het onwetendheid en vaak is het gemakzucht. Eigenlijk zou je het bezit van een hond aan een vergunning moeten koppelen.

In dit geval zou ik de dierenbescherming waarschuwen. En je kunt de buren aanklagen wegens geluidsoverlast.
Voor veel rassen gaat ook een vergunning komen! Vind ik een geweldige verandering. Ook verplichte cursus. Maar de dierenbescherming bellen heeft geen zin. Volgens de wet is een dier een bezit. Je mag veel met je dieren doen en er is weinig aan te doen. Je kan wel klagen bij de woningbouw maar ik vrees dat deze mensen de hond hard zullen aanpakken ipv zelf aan het werk te gaan met het beest. Terwijl het allemaal niet zo moeilijk hoeft. Voor een middag en ochtend pension betaal ik maar een paar euro. En er zijn vast wel tieners in de buurt die willen oppassen voor een bedragje.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-12-2018 11:35
Voor veel rassen gaat ook een vergunning komen! Vind ik een geweldige verandering. Ook verplichte cursus. Maar de dierenbescherming bellen heeft geen zin. Volgens de wet is een dier een bezit. Je mag veel met je dieren doen en er is weinig aan te doen. Je kan wel klagen bij de woningbouw maar ik vrees dat deze mensen de hond hard zullen aanpakken ipv zelf aan het werk te gaan met het beest. Terwijl het allemaal niet zo moeilijk hoeft. Voor een middag en ochtend pension betaal ik maar een paar euro. En er zijn vast wel tieners in de buurt die willen oppassen voor een bedragje.
Het hele rassengedoe met stambomen en zo vind ik ook eerder in de jaren ‘30 thuishoren dan in 2018. Maar dat is mijn mening.
Het verwaarlozen of mishandelen van je eigen dier is strafbaar trouwens. De politie kan daar tegen optreden. Verder moeten mensen geen hond nemen als ze de hele dag van huis zijn.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor deze reacties ,

Ik weet dat de buren gek zijn op de hond, en ik ga ze strenger toespreken en kijken of we wat aan de verlatingsangst kunnen doen. Een anti blafband vind ik zielig maar
het moet wel stoppen .
Alle reacties Link kopieren
verbaasde schreef:
11-12-2018 11:38
Dank voor deze reacties ,

Ik weet dat de buren gek zijn op de hond, en ik ga ze strenger toespreken en kijken of we wat aan de verlatingsangst kunnen doen. Een anti blafband vind ik zielig maar
het moet wel stoppen .
Het is ook wel te zot voor woorden dat jij moet lijden omdat zij een hond wilden. Tja. Ik zou me kapot schamen als ik ervan wist en mensen er last van hebben. Denk ook dat dat het alarmerende punt is; ze weten het maar ze gaan toch door op deze manier. Dan heb ik al zo weinig vertrouwen in zulke mensen. Hoop dat er een fijne oplossing mag komen voor iedereen. Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
* logboek bijhouden wanneer hond blaft (datum, starttijd en duur)
* politie bellen elke keer dat hond blaft, voor dossieropbouw
* geluidsopnames maken
* woningbouwvereniging inlichten
* buurtbemiddeling inschakelen
...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de reactie van Ceylon een leuke. Ik weet niet of je er zin in hebt. Wel kunnen de buren natuurlijk een uitlaatdienst inschakelen. Die haalt de hond op, hond in een roedel naar het bos en brengt de hond weer terug. Iedereen blij.
Alle reacties Link kopieren
Zo erg, dit probleem. Ik kamp met iets soortgelijks. In een tuin achter die van ons houden mensen een grote Turkse herder, die nooit naar binnen mag en nauwelijks uit wordt gelaten. Ze jankt vaak. Dit is nu anderhalf jaar aan de gang. Ik ben bij de mensen aan de deur geweest, de woningbouwvereniging waar zij van huren is ingeschakeld en heeft echt geprobeerd er iets aan te doen, maar het dossier is te mager. Te weinig mensen hebben de politie gebeld. Een andere achterbuurvrouw heeft vorig jaar een handtekeningen opgehaald bij de omwonenden en iedereen heeft getekend (en daarmee aangegeven er last van te hebben), dat is aan geboden bij de woningcorporatie, maar dat is niet voldoende. Zelf heb ik drie keer de politie gebeld en dat vind ik echt een hele stap, dat doe je niet zomaar. Bovendien kost het je enorm veel tijd (je staat rustig 20 minuten in de wacht, moet dan het verhaal weer helemaal vertellen, tegen de tijd dat de politie komt is het net stil, of de mensen zien de politieauto voorrijden en lopen snel de tuin in, waarmee de hond direct stil is). De dierenbescherming is ook uitgebreid in beeld geweest, er is educatie bij de mensen geweest. De achterbuurvrouw en ik hebben nu buurtbemiddeling ingeschakeld, meer opties zijn er niet. Er zijn twee vrijwilligers bij ons geweest, die vervolgens naar het betreffende adres zijn gegaan om te vragen of zij mee wilden doen (er komt dan een gezamenlijk gesprek, met begeleiding van die vrijwilligers). Ze troffen de vrouw des huizes niet aan, hebben een telefoonnummer van haar gekregen (van een van de kinderen neem ik aan) en kunnen haar daarop niet bereiken. Dat is bij ons nu de status quo.
Het gejank is inmiddels wel minder, volgens mij helaas ook door gebruik van een anti-blafband. Daarmee is de last voor de buurt wel wat afgenomen, maar voor de hond natuurlijk niet. Ik heb zelf vooral veel last van het sentiment achter het geluid, niet zozeer van het geluid zelf. Als ik het gejank hoor, triggert dat allerlei gevoelens bij mij. Eerst medelijden, vervolgens verdriet om dat dier en daarna boosheid, op mensen in het algemeen die dieren niet goed behandelen en vervolgens die familie in het bijzonder, omdat de zoon die hond wilde hebben en de buurt nu mag aanhoren dat ze er is en dat ze eenzaam en onderprikkeld is, terwijl de buurt daar kennelijk niets aan kan doen. Daar weer na voel ik me gedeprimeerd en teleurgesteld in mensen, de wereld waarin mijn kinderen moeten leven enzovoort, enzoverder. Intussen kan ik me niet concentreren op mijn werk, dat ik veelal thuis doe.
Sorry, het is niet mijn topic, maar het lucht weer even wat op om het te delen.

In jullie geval zou ik toch echt nog eens serieus praten met de buren. Desnoods ook via buurtbemiddeling, om kracht bij te zetten dat je er heel serieus heel veel last van hebt. En oplossingen bespreken, suggesties zoals genoemd in andere postings hierboven. (terwijl ik dit typ hoor ik de hond weer janken, ik kan verdorie mijn raam niet eens open laten staan, dat moet 's nachts in de slaapkamer ook dicht sinds de hond er is, en ik moet slapen met oordoppen in, dan nog hoor ik het soms).
Een hondenuitlaatservice, oppas inderdaad. Misschien is er bijvoorbeeld een gepensioneerd iemand in de buurt die niet meer aan een hond durft te beginnen wegens hoge leeftijd of zo, maar best graag een paar uur per dag een dier om zich heen heeft?
De dierenbescherming bellen heeft niet veel zin. Die of de dierenpolitie kunnen alleen ter plekke gaan om eens te praten. Als ze vast moeten stellen dat het dier goed gevoed is (niet ondervoed maar ook niet veel te dik), geen lange nagels heeft etc, mogen ze niets. Dan kunnen ze alleen wat adviezen geven. Dat kan zeker wel helpen natuurlijk. Maar het is ook nogal wat om die op je buren af te sturen, zolang de dingen in goed overleg kunnen, zou ik zeker daarvoor kiezen. Een burenconflict geeft alleen maar extra stress en die heb je nu al genoeg. En de hond ook, arm, arm dier.
yella78 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 11:55
0.13% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hem binnenhalen want ik veronderstel dat hij buiten zit?
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
11-12-2018 11:33
Ja gemarteld. Als een land zijn gevangene schokbanden om zou doen dan zou Amnesty International er een grote zaak van maken. En terecht.
Gevangenen mogen van mij best een schokband om, ze zitten per slot van rekening niet voor niets in de gevangenis.
Alle reacties Link kopieren
Ah radio aan, dus hij zit binnen. Dan heb je dunne muren.
Die hond wil gewoon gezelschap. Zijn er geen oudere mensen of hondenliefhebbers in de buurt, waar de hond terecht kan als de mensen niet thuis zijn?
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
11-12-2018 11:25
Gemarteld? Als het beest niet meer blaft dan wordt hij ook niet gemarteld. Blaffen werkt zelfbelonend door endorfine.
De hond blaft omdat hij niet (meer) alleen durft te zijn. Dat beest heeft steun en aandacht nodig, in plaats van dat hij afgestraft wordt als hij zijn angst uit. Die banden zijn inmiddels verboden verklaard, en dat is niet voor Jan Lul!
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
11-12-2018 11:59
Gevangenen mogen van mij best een schokband om, ze zitten per slot van rekening niet voor niets in de gevangenis.
:bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven