Blaffende hond van de buren

11-12-2018 11:16 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik wordt knettergek van het geblaf van de hond (boxer) van onze buren.
Het gaat door merg en been en is vandaag om 7.30 begonnen en gaat tot 15.00 uur duren.
het gaat continu door. Als ik de buren er op aanspreek zeggen ze dat ze het weten en er niets aan kunnen doen.
Ja dat is lekker ik zit ermee, ik heb geopperd om de radio aan te laten. Maar dan zeggen ze dat de hond doof is
en het dus toch niet hoort.

Heeft iemand tips wat we eraan kunnen doen.
verhuizen is geen optie.
oudebaas schreef:
11-12-2018 11:33
Ja gemarteld. Als een land zijn gevangene schokbanden om zou doen dan zou Amnesty International er een grote zaak van maken. En terecht.
Er zijn ook antiblafbanden die wat water spuiten, vind ik nou niet direct een marteling..
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
11-12-2018 11:59
Gevangenen mogen van mij best een schokband om, ze zitten per slot van rekening niet voor niets in de gevangenis.
:sarcastic:
Want er zitten geen onschuldige mensen in de gevangenis?
¡Apagando las luces!
Nummer*Zoveel schreef:
11-12-2018 12:05
De hond blaft omdat hij niet (meer) alleen durft te zijn. Dat beest heeft steun en aandacht nodig, in plaats van dat hij afgestraft wordt als hij zijn angst uit. Die banden zijn inmiddels verboden verklaard, en dat is niet voor Jan Lul!
Nee hoor: https://www.google.nl/search?safe=off&s ... dQnpYAU8Dg


Ik heb nergens gezegd een shockband, een antiblafband laat de hond schrikken, dat kan door middel van geluid of water.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
11-12-2018 12:35
:sarcastic:
Want er zitten geen onschuldige mensen in de gevangenis?
Nee
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
11-12-2018 12:35
:sarcastic:
Want er zitten geen onschuldige mensen in de gevangenis?
In landen waar ze schokbanden zouden gebruiken verdwijnen er ook mensen zomaar in de gevangenis.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
11-12-2018 12:40
Nee
Pfoe. Dan zou ik toch maar eens onderzoek doen.
¡Apagando las luces!
Nummer*Zoveel schreef:
11-12-2018 12:05
De hond blaft omdat hij niet (meer) alleen durft te zijn. Dat beest heeft steun en aandacht nodig, in plaats van dat hij afgestraft wordt als hij zijn angst uit. Die banden zijn inmiddels verboden verklaard, en dat is niet voor Jan Lul!
is gewoon niet waar!
ligt nog bij het Europees Parlement.
Alle reacties Link kopieren
Lekker makkelijk, jouw buren.



Mijn hond is weinig alleen want ik werk vanuit huis. Maar ik heb zo'n speciale huisdierencamera, krijg je een apje als je hond blaft of op de bank springt ( :lol:) Ik weet dus ook zeker dat mijn hond niét blaft, ook handig voor de zeikburen die bij andere buren wel eens onterecht geklaagd hebben (want die hond blafte helemaal niet)

Lijkt me ook wat voor je buren. Kunnen ze precies zien wanneer hun hond blaft en kunnen ze aan een oplossing werken. Want dit kan zo niet natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ben je zelf een hondenliefhebber? Kan hij misschien in een mand bij jou in jouw huis liggen?
Dat vind ik toch altijd zo bijzonder. Buren zadelen jou met een probleem op, en dan mag jij het oplossen. Echt niet dat ik ging oppassen op een hond waar zij totaal geen moeite voor willen doen. Neem dan geen hond.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
11-12-2018 12:58
Dat vind ik toch altijd zo bijzonder. Buren zadelen jou met een probleem op, en dan mag jij het oplossen. Echt niet dat ik ging oppassen op een hond waar zij totaal geen moeite voor willen doen. Neem dan geen hond.
Dit dus. Mensen willen alleen maar hebben, hebben en hebben omdat de buren, de familie of de kennissen het ook hebben. Verder denken ze niet na over de impact op anderen, het milieu of in dit geval, onnoemelijk dierenleed.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
sito1970 schreef:
11-12-2018 12:40
Nee
Ben je echt zo dom?
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
11-12-2018 12:43
is gewoon niet waar!
ligt nog bij het Europees Parlement.
Excuus. Deze site ( https://dibevo.nl/nieuws/verbod-op-hard ... -juli-2018 ) gaf mij de indruk van wel, maar na het lezen van de wettekst zie ik dat de clausule idd nog niet is toegevoegd.
Nummer*Zoveel schreef:
11-12-2018 13:32
Excuus. Deze site ( https://dibevo.nl/nieuws/verbod-op-hard ... -juli-2018 ) gaf mij de indruk van wel, maar na het lezen van de wettekst zie ik dat de clausule idd nog niet is toegevoegd.
en zal ik je een geheimpje verklappen...gaat niet gebeuren ook.
(inside information)
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
11-12-2018 13:36
en zal ik je een geheimpje verklappen...gaat niet gebeuren ook.
(inside information)
Dat zou ik heel erg vinden!
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
11-12-2018 12:58
Dat vind ik toch altijd zo bijzonder. Buren zadelen jou met een probleem op, en dan mag jij het oplossen. Echt niet dat ik ging oppassen op een hond waar zij totaal geen moeite voor willen doen. Neem dan geen hond.
Ze wil het toch oplossen, want ze vraag hier naar oplossingen!
Wie zegt dat die buren geen moeite doen?
Poker schreef:
11-12-2018 13:40
Ze wil het toch oplossen, want ze vraag hier naar oplossingen!
Wie zegt dat die buren geen moeite doen?

Dat staat in de OP:

"Als ik de buren er op aanspreek zeggen ze dat ze het weten en er niets aan kunnen doen."
Alle reacties Link kopieren
Mijn honden blaffen ook vaak, als ze de postbode horen, als ze de kat van de buren in onze tuin zien lopen, uit blijdschap als mijn man thuiskomt, enz. Dat is natuurlijk wel geen uren aan een stuk en buren horen dat ook niet binnen. Maar ik vind het zelf vaak vervelend en ik krijg ze dat ook niet afgeleerd.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
11-12-2018 13:43
Dat staat in de OP:

"Als ik de buren er op aanspreek zeggen ze dat ze het weten en er niets aan kunnen doen."
Maar er staat niet dat ze nog niets hebben geprobeerd. Misschien al wel geprobeerd maar lukt het niet.
verbaasde schreef:
11-12-2018 11:38
Dank voor deze reacties ,

Ik weet dat de buren gek zijn op de hond, en ik ga ze strenger toespreken en kijken of we wat aan de verlatingsangst kunnen doen. Een anti blafband vind ik zielig maar
het moet wel stoppen .

Als ze echt gek zijn op hun hond, dan zou ik op hun gevoel werken. Want het is ook oprecht zielig dat een hond de hele dag blaft; het is een teken dat hij zich niet fijn voelt. Zeg dat je zo'n medelijden hebt met het beest, omdat hij zich blijkbaar zo eenzaam voelt. Als ze zeggen niet te weten wat ze eraan moeten doen, geef ze dan de tip een hondengedragsdeskundige in de arm te nemen. Ook zouden ze internet kunnen raadplegen, want er zijn genoeg tips te vinden hoe je een hond aan alleen blijven kunt wennen. Of anders een uitlaatservice of een hondenoppas? Het is natuurlijk niet jouw probleem, maar met ze meedenken brengt misschien een oplossing voor jou én voor de hond.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hele mooie apps waarmee je buren een hoop kunnen doen. Op z'n minst meegenieten van het geblaf.
Het betreft een soort 'monitoring'.
Op de ipad (die laat je thuis) open je de app, en ook op je telefoon.
Vervolgens kun je de hond zien (als je de camera aanzet), hem horen en zelfs tegen hem praten.

Op die manier kon ik steeds iets langer van huis, iets wat eerst een minuut niet eens lukte.
Iedere keer als de hond jankte/blafde gaf ik hem een commando "naar je plaats".

Het gaf de hond geruststelling, want hij hoorde mij - wanneer nodig.
Het gaf mij geruststelling, want ik wist precies wat hij uitspookte als ik niet thuis was.

Zo kunnen de buren het toch opbouwen en er aan werken, zonder en perse hele dagen voor thuis te moeten blijven.

Ik zou het ze aanraden!

Als ze zoiets dergelijks al niet zouden willen proberen.....
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet dat mensen een hond nemen en vervolgens het dier elke werkdag minstens 8 uur aan zijn lot overlaten!

Inderdaad anti-blafband.
En zeggen dat ze weten dat de hond blaft, maar er niks aan kunnen doen, is natuurlijk een slap excuus. Waarschijnlijk gewoon geen zin om de hondenoppas te moeten betalen!
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
11-12-2018 13:43
Dat staat in de OP:

"Als ik de buren er op aanspreek zeggen ze dat ze het weten en er niets aan kunnen doen."
Dit hoor ik dus overal. En dan geef ik de tips wat je er wel mee kan doen, maar dat kost mensen teveel tijd/energie/geld.
En niet alleen over dit soort problemen. Iedereen is op zoek naar een knopje op de hond. Heel frustrerend.


Blaffende honden heb ik ook hoor, als er een kat langsloopt. Ik heb zelfs 2 jaar intens getraind voor dat eindelijk beter ging. Met een sstt beweging, vinger voor je lippen houden, weten ze nu dat ze stil moeten zijn. En dan krijgen ze een snoepje.
Maar als ik er niet ben denk ik dat ze wel een tijdje langer doorgaan met blaffen. De katten in de buurt blijven ook vaak arrogant lang voor het raam staan :-D

De buurman vertelde laatst dat hij, als het te lang doorgaat, op de muren bonst en roept 'klaar nu!' en dat ze dan meteen stil zijn. Vond ik zo grappig om te horen omdat ze doorgaans eigenlijk alleen echt naar mij luisteren.

(Heb goed contact met de buren hoor, ze snappen wel dat het nou eenmaal dieren blijven, ik heb zelfs even overlegd voordat ik die 3e hond ophaalde :-D )
Alle reacties Link kopieren
Sjulia, gelukkig hebben wij zo geen dunne muren als in Nederland. Ik ben bijna altijd thuis en soms toch niet langer dan een uur weg. Ik zou ze ook graag op commando laten stoppen met blaffen. Het is toch moeilijk om het aan te leren bij mijn ene (koppige) hond, de andere stopt wel.
poker wijzigde dit bericht op 11-12-2018 14:04
4.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven