Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik kijk ook vaak de speluitleg van Nox. Heb dan wel vaak dat ik jaloers word op zijn zolder (of wat is het).
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 09 mei 2017 @ 21:09:

Ik kijk ook vaak de speluitleg van Nox. Heb dan wel vaak dat ik jaloers word op zijn zolder (of wat is het). Ook grappig als je het verschil tussen zijn eerste filmpjes ziet en zijn laatste. daar is het echt volgebouwd met spellen. Jaloers
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Nlies.

Ik heb nu duidelijk dat je de kaarten in je hand aan het eind van elke beurt aflegt. Dat had ik net niet helemaal duidelijk. Mocht ik nog meer vragen hebben ga ik die hier stellen.



Ik zit ook altijd jaloers te kijken naar de spellen bij hem op de achtergrond.



Ik heb Camel up ook (heeft mijn dochter voor haar verjaardag gekregen van iemand) en we hebben het een aantal keer gespeeld, maar ik kom er nooit echt in. Ik vind het vooral een aantal handelingen achter elkaar plakken en dan is je beurt weer voorbij. Hebben het zeker een half jaar of langer niet gespeeld, dus misschien toch weer eens proberen.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Camel up is gewoon een gokspelletje, leuk tussendoortje veel geluk nodig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Met hoeveel personen hebben jullie CamelUp gespeels Nymphadora? Ik vind het vooral een spel dat leuk is met een iets grotere groep. Dan wordt er iets meer gegokt en kun je elkaar fijn opjutten of allerlei speculaties in de ronde gooien. En uiteindelijk zit iedereen ernaast en doen die kamelen net iets anders. Wij vinden het wel hilarisch op zijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
Met twee personen. Ik speel maar heel zelden met meer dan twee personen.

Ik wil ook weer bij een spellenclubje
Het Viva forum is papaja.
Ok, Camel Up gaat van het lijstje af.



Ik heb daar ook wat kinderspellen opstaan. Mijn kinderen zijn net te jong voor de wat uitdagender spellen, al vinden ze alles wel mega-interessant om te observeren.



Hoog op de verlanglijst staat Set Junior. Dochter is 8 en speelt Set mee, maar zoon gaat net niet snel genoeg (hij is 5). Misschien is dit een opstapje naar het grote spel.
Alle reacties Link kopieren
@ Nympha : richt er een op

Ik heb trouwens via een fb pagina ook nog menen gevonden om mee te spelen, gewoon thuis afspreken, maar de meeste leden zitten in België maar er zijn ook Nederlandse leden. Voor iedereen met kinderen rond de 8 (dacht ik) als je op de rommelmarkt Mollenmania ziet, kopen. Leuk spel ook voor ouders om mee te spelen, helaas niet meer in de handel.

Paniek in de wei, ziet er heel leuk uit met die schaapjes, lijkt op een kinderspel, maar die regels zijn best lastig opgesteld. Op zich geen slecht spel, maar onduidelijk dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Paniek in de wei is een soort Carcassonne.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 09 mei 2017 @ 21:46:

Paniek in de wei is een soort Carcassonne.Die overeenkomst heb ik nooit gezien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nlies Misschien moet ik zo'n club inderdaad oprichten ;)



Welke spellen staan verder op je lijstje Lamis?



Paniek in de wei heb ik ooit gekocht op de vrijmarkt. Ik heb het nog nooit gespeeld



Mollenmania ben ik ooit tegengekomen, maar was niet compleet. Heb hem toen laten liggen.

Inmiddels hoef ik niet per se kinderspellen meer te spelen en vind ik het er ook niet superaantrekkelijk uitzien. Ben wel benieuwd of het nu echt leuk is.



Ik heb via aliexpress een spel besteld wat ik niet uit NL ken, maar wat ik net zo mooi vind als Dixit. Met een pancake queen en een bubble gum queen. En een cat queen en een dog queen die niet samen kunnen dit is een excuusspel waarvan ik zeg dat ik het voor mijn dochter koop, maar wat ik eigenlijk zelf eens wil proberen





Ik zit mezelf heel erg te herhalen hier
Het Viva forum is papaja.
Lijst is lang, o.a. dit staat erop:



- 7 Geitjes

- Regenwormen uitbreiding (zoon heeft het bassispel nu wel gezien)

- Catan junior

- 30 seconds junior



En ik zoek nog een spel ala Regenwormen dat heel snel te beginnen is en vlot te leren. Ook voor de kinderen dus.
Dat spel ziet er leuk uit. Ik zag inderdaad op Aliexpress spellen staan die hier in de winkel verkocht worden, sommigen al niet meer verkrijgbaar.



Ik zit te twijfelen of ik deze zal kopen:







Stoom, rails en rijkdom. Zoek ik al een tijdje, maar niet meer te koop hier helaas.
Alle reacties Link kopieren
Vlotte geesten

Qwixx (ook met optellen en dobbelstenen)

Dobble
Het Viva forum is papaja.
Qwixx hebben we al.



Andere twee ga ik eens bekijken.
Alle reacties Link kopieren
En misschien is er al zo'n club bij je in de buurt zonder dat jij het weet.

En geeft niet hoor, af en toe in herhalingen vallen.

@ Lamis, ik ben niet zo op de hoogte van spellen onder de 8. Betoverde doolhof misschien, of vlotte geesten. Dat laatste zijn kinderen volgens mij gehaaider in dan volwassenen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dobble lijkt me precies wat voor zoon, die gaat op de lijst erbij.
Alle reacties Link kopieren
Dobble is grappig, ook reactiespelletje wat ik altijd verlies
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lamis, Carcassonne junior is zeker ook leuk voor kinderen. Voor de jongste zeker.
quote:theatime schreef op 09 mei 2017 @ 22:18:

Lamis, Carcasonne junior is zeker ook leuk voor kinderen. Voor de jongste zeker.Hebben we ook al.
Alle reacties Link kopieren
stenen tijdperk voor kinderen is ook leuk.

Kennis van me speelde al Carcassonne met haar kind van amper 4, had om het niet te moeilijk te maken alleen straten en steden bouwen. Ging goed



Als kinderen kunnen tellen tot 40, of dat moeten oefenen is 40! ok grappig. Soort menserger je niet met kaarten, en dan liefst de kaarten van een ander afpikken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dobble zou je ook via aliexpress kunnen kopen. Dan heb je de Engelse versie 'spot it' voor 4 euro. Staat toch geen tekst op de kaartjes. Ben wel benieuwd naar de kwaliteit



Ik vind Dobble zelf ook best leuk.



Wat is dat steam precies voor spel? Kon het zo snel niet echt vinden.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. het andere topic zojuist een aantal nieuwe spellen besteld (nog wel een beetje gesnoeid in het lijstje), dus ik ga de komende tijd heel wat van de nieuwe suggesties uitproberen!
Alle reacties Link kopieren
Onze favorieten op dit moment zijn er vele. Maar echt veel gespeeld worden

-7 wonders (twee spelers en meer spelers variant)

- Dominion

- Race for the galaxy (kaartspel en dobbelspel)



Ook erg leuk zijn Lords of Waterdeep en Castles of Bourgondy.

En als meer party spel is codenames erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
https://www.boardgamegeek.com/boardgame/27833/steam

dit is steam

treinen uitbreiden, steden opbouwen dat soort werk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven