Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De laatste tijd weer veel Dominion gespeeld. Met kerst komt er de Welvaart-uitbreiding bij voor Dominion. Daar kijk ik wel naar uit.
Met Sinterklaas was het Hoogspanning- het kaartspel, maar ik ben nog niet overtuigd. Ik denk dat het thema mij toch te weinig zegt om écht enthousiast te worden.

En verder net Who's the dude? besteld. Om met oudjaar te spelen :))
flip-flop schreef:
14-12-2017 22:58
Dat gevoel heb ik ook, die overkill. Maar mijn man is anti Legacy (helaas) dus wij gaan wrs wel voor de rising tide, ook gewoon omdat het om Nederland draait. :hyper:
Je moet het ook niet zien als een spel, maar als een 'avontuur'. Een escaperoom speel je ook maar één keer en daar tel je wel 100 euro voor neer.

Sorry, ik ben heel erg pro pandemic legacy I en II, beste spellen die ik ooit heb gespeeld. Wat ontzettend spannend!

Mocht je nog vragen hebben dan wil ik ze natuurlijk graag beantwoorden :)
1 keer is genoeg
the4ofus wijzigde dit bericht op 16-12-2017 16:49
95.75% gewijzigd
flip-flop schreef:
15-12-2017 20:52
En dan de Pandemic: Rising Tide bij mij ? hihihi :cheer2:

Uiteraaaaaard :cheer:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Krullie-wullie schreef:
15-12-2017 21:17
Je moet het ook niet zien als een spel, maar als een 'avontuur'. Een escaperoom speel je ook maar één keer en daar tel je wel 100 euro voor neer.

Sorry, ik ben heel erg pro pandemic legacy I en II, beste spellen die ik ooit heb gespeeld. Wat ontzettend spannend!

Mocht je nog vragen hebben dan wil ik ze natuurlijk graag beantwoorden :)

Het lijkt me ook zooo gaaf. Maar daarom ook wel beetje eng, want in mijn hoofd is het een fantastisch spel. Dan kan het toch bijna alleen nog maar tegenvallen?

(Een escaperoom lijkt me ook tof trouwens, heb ik nog nooit gedaan!)
Dominion blijft leuk, maar je moet wel een goed deck hebben, anders duurt het heel lang voor het uitgespeeld is.
Hoogspanning heb ik ooit het bordspel gespeeld, was te veel bieden voor mij, als ik me goed herinner, en als het dat niet was, was er iets anders waardoor ik niet overtuigd was. Kaartspel ken ik niet.
Escape games heb ik niet zelf, wel gespeeld, ik hou wel van puzzelspellen. Escaperoom heb ik een keer in Breda gedaan.
Hoop dat flip flop niet ergens in de noordelijkste provincies woont, want dan wordt het niet zo handig spelen ben ik bang
Officieel weet ik dit natuurlijk niet... Maar Pandemic: Rising Tide ligt onder de kerstboom voor mij! :flirting: :flirting: :flirting:

Nu kan het natuurlijk niet snel genoeg kerst zijn. hahaha!
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
flip-flop schreef:
19-12-2017 13:20
Officieel weet ik dit natuurlijk niet... Maar Pandemic: Rising Tide ligt onder de kerstboom voor mij! :flirting: :flirting: :flirting:

Nu kan het natuurlijk niet snel genoeg kerst zijn. hahaha!
bofferd
Derde week op rij dat ik niet naar de spelletjes club kan. :cry:

Eerst te moe, vorige week migraine en nu zo verkouden dat het snot je om de oren waait. Ik voel me even heel zielig. Want ik heb zin in een spelletje!
:| :sigh: :|
Jammer lunchlover, volgende week herkansing, dus doe je best
IK HEB PANDEMIC RISING TIDE ! ! ! ! ! :jump:
Echt een heel leuk spel, gelijk 2x gespeeld, 2x verloren. Maar het speelt ook heel anders dan de gewone pandemie. Je hebt bijna continue 'uitbraken' doordat het water doorstroomt en meer stormkaarten (vergelijkbaar met epidemie kaarten). Het opzetten van het spel en klaarmaken van het bord duurt helaas wel langer, maar dat geeft helemaal niets natuurlijk! :flirting:

Van manlief ook nog Lampionnen van Lanzhou gekregen, gelijk ook maar één potje gespeeld. Ook heel leuk, meer iets voor tussendoor. Oftewel, ideaal na Pandemic: Rising Tide. Hahahahhah!

Jullie ook een spellen-kerst?
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Leuk flip-flop, dat het in de smaak valt, is toch altijd maar afwachten . ja lanzou is een leuk tussendoortje, maar toch wel opletten hoe je je kaartje weglegt zonder de tegenstander teveel in de kaart te spelen.
Ik ga vanmiddag naar vrienden spelen, ik neem pixi queen en Istanbul dobbelspel mee, en zij hebben ook wel het een en ander staan. Zou me niet verbazen als terraforming mars op tafel komt
fijne kerstdagen verder iedereen die hier nog komt
Ik heb met Kerst "Exit - das Spiel" cadeau gekregen. Ik kende het nog niet, maar het is uitgeroepen tot "Kennerspiel des Jahres 2017". Volgens mij is het in Nederland ook nog niet te krijgen, maar het is dus een spelreeks (iedere uitgave heeft een ander thema, ik heb "Die verlassene Hütte") waarmee je thuis een Escape Room Spel met 1- 4 spelers kan spelen. Het kan maar één keer gespeeld worden, dus ik bewaar het voor een goede gelegenheid ;-D Maar zodra het gespeeld is, zal ik hier laten weten hoe het was.
Ik woon alleen en heb niet veel vrienden die van gezelligheidsspelltjes houden.
Omdat ik de tv niet zo interessant meer vind en mijn avonden er niet mee kan vullen speel ik spelletjes die je ook alleen kunt spelen.
Dat wordt dan uiteraard niet voor competitie maar meer voor tijdsverdrijf.
Ik speel triominos, scrabble, woordscrabble, pimpampet, memorie en soms zelfs vier-op-een-rij in dubbelrol.
Een maand geleden kocht ik tweedehands een sjoelbak. Ook leuk. :redrose:
@cynthiao , er zijn hele leuke spellen voor 1 persoon:
Zoals: Vrijdag, moet je proberen het eiland te verlaten
The Game, coöperatief spel dat ook alleen gespeeld kan worden
21 days, van 1-4 spelers waarbij je op een vlot zit en het reddingsschip moet vinden.
verder zijn er heel wat spellenclubs die het gezellig vinden als je aanschuift.
Als je facebook hebt, daar is een pagina waar je mensen kunt vragen bij jou te komen spelen, of bij wie jij kunt spelen. (bij mij altijd welkom)

@Snichols : dat spel is er al in het Nederlands, er zijn ook al aanvullingen op
nlies schreef:
26-12-2017 00:27

@Snichols : dat spel is er al in het Nederlands, er zijn ook al aanvullingen op
Ah, idd! Ik had alleen even snel bij Bol.com gekeken en kwam het daar in eerste instantie niet tegen. Zie het nu wel staan.
Het zijn overigens geen aanvullingen, maar allemaal op zichzelf staande scenario's.
Mijn vaste "spelbuddy" heeft toevalligerwijze een andere editie uit de reeks aan zijn vriend cadeau gedaan,
dus we kunnen even vooruit :rolling:
Beter naar een echte spellenwinkel gaan voor veel meer keus (dus niet Intertoys en dergelijke)
nlies schreef:
26-12-2017 00:41
Beter naar een echte spellenwinkel gaan voor veel meer keus (dus niet Intertoys en dergelijke)
Ik woon fysiek naast een spellen-speciaalzaak, maar bedankt voor de tip ;)
Snicholls schreef:
26-12-2017 00:45
Ik woon fysiek naast een spellen-speciaalzaak, maar bedankt voor de tip ;)
o dat is gevaarlijk ;)
nlies schreef:
26-12-2017 00:27
Als je facebook hebt, daar is een pagina waar je mensen kunt vragen bij jou te komen spelen, of bij wie jij kunt spelen. (bij mij altijd welkom)
Welke facebook pagina is dat? :)
elisha_ schreef:
26-12-2017 08:59
Welke facebook pagina is dat? :)
https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/
let's play, dus
Het grootste gedeelte van de pagina zijn Vlamingen, maar de Nederlandse groep groeit ook wel, is besloten club, dus even aanmelden
Patchwork is dus wel een aanrader? Het ziet er best saai uit maar hoor wel goede verhalen.

Kennisgemaakt met Swish, dat is leuk en moeilijk!

En met Galaxy Truckers, beetje een nerd-spelletje ;-) ;-) ;-), ook leuk en vernieuwend!
nlies schreef:
26-12-2017 11:13
https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/
let's play, dus
Het grootste gedeelte van de pagina zijn Vlamingen, maar de Nederlandse groep groeit ook wel, is besloten club, dus even aanmelden
Top! Dankjewel :)
Ik zie dat er al een paar vrienden van mij lid zijn van deze groep. Ik ben zelf ook echt een bordspelletjesmens, al heb ik mij nog niet in dit topic laten horen, ik lees wel stilletjes mee :$
Fiorah schreef:
26-12-2017 12:09
Patchwork is dus wel een aanrader? Het ziet er best saai uit maar hoor wel goede verhalen.

Kennisgemaakt met Swish, dat is leuk en moeilijk!

En met Galaxy Truckers, beetje een nerd-spelletje ;-) ;-) ;-), ook leuk en vernieuwend!
patchwork is leuk spelletje voor 2 als je van puzzelen houdt. Als je van zelfde soort puzzelen houdt en soms ook met meer mensen wil spelen is Indian Summer ook leuk
elisha_ schreef:
26-12-2017 12:14
Top! Dankjewel :)
Ik zie dat er al een paar vrienden van mij lid zijn van deze groep. Ik ben zelf ook echt een bordspelletjesmens, al heb ik mij nog niet in dit topic laten horen, ik lees wel stilletjes mee :$
Welkom Elisha, laat je gewoon horen als je zin hebt, vragen opmerkingen, maakt niet uit. Grappig dat je al vrienden bent tegengekomen bij let's play, hopelijk ga je het daar naar je zin hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven