Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:MouseCat schreef op 09 mei 2017 @ 22:24:

N.a.v. het andere topic zojuist een aantal nieuwe spellen besteld (nog wel een beetje gesnoeid in het lijstje), dus ik ga de komende tijd heel wat van de nieuwe suggesties uitproberen!





Welke?

Ik weet niet zo goed of ik Carcassonne weg wil doen trouwens. Hij is ook niet compleet want mist een paar poppetjes. Kaartjes zijn er wel allemaal.
Het Viva forum is papaja.
quote:NymphadoraTonks schreef op 09 mei 2017 @ 22:22:

Wat is dat steam precies voor spel? Kon het zo snel niet echt vinden.

Steam is een soort Ticket to ride: je bouwt treinroutes, maar in plaats van punten voor de lange routes krijg je punten voor het vervoeren van grondstoffen van de ene stad naar de andere. Hoe meer knooppunten je passeert (max 6), hoe meer punten. Bouwen kost ook weer geld. Ik speel het nu een tijdje digitaal, wilde het ook eens met echte spelers proberen.



Alle reacties Link kopieren
gezellig hier wat gelijkgestemden tegen te komen. Ik herinner me nog dat ik jaren geleden hier lid ben geworden omdat er toen ook een spellentopic liep, helaas ter ziele gegaan.

Dit gaat vast beter worden.

En als iemand nog een medespeler zoekt en in de buurt woont, welkom
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:NymphadoraTonks schreef op 09 mei 2017 @ 22:28:

[...]

Welke?

Ik weet niet zo goed of ik Carcassonne weg wil doen trouwens. Hij is ook niet compleet want mist een paar poppetjes. Kaartjes zijn er wel allemaal.Als je op de outlet sale bent, kun je misschien meteen reserveonderdelen meenemen? Heb een tijdje terug zelf een hele grote opruiming gehouden, alle onderdelen geteld en bijbesteld (ze verzenden gelukkig ook) wat er miste. Nu alles weer compleet.
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 09 mei 2017 @ 22:28:

[...]





Welke?

Ik weet niet zo goed of ik Carcassonne weg wil doen trouwens. Hij is ook niet compleet want mist een paar poppetjes. Kaartjes zijn er wel allemaal.Welke poppetjes? Je kunt altijd 999 een mailtje sturen of je ze daar kunt bestellen,( is toch een 999 spel he ik onthoud die uitgevers bijna nooit) en volgens mij heb ik ze ook wel eens op een beurs bij een stand gezien.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

30 seconds vind ik nog altijd heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Voor de rest nieuwsgierig naar 'Star Realms' en 'Ascension'.Star realms is een leuk spel. Gaat bij ons nog wel eens mee op vakantie, ook omdat hij erg klein is. Maar moet eerlijk zeggen dat hij het bij ons niet wint van Race for the galaxy. Wel twee verschillende soorten spellen trouwens.
Is 7wonders met twee ook een aanrader? En zitten de regels hiervan ook gewoon in de doos?



Ik heb het tot nu toe alleen met meerdere gedaan namelijk.



(7wonders duel uiteraard wel met twee)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophie990 schreef op 09 mei 2017 @ 22:35:

Leuk topic!

30 seconds vind ik nog altijd heel leuk!



De laatste keer dat ik dat speelde was ik een team met iemand die 30 jaar jonger is dan ik. En toen kwam de generatiekloof opzetten. Artiesten en filmsterren en dat soort dingen die ik kende, kende zij niet, en andersom.

Ik vind trouwens Bezzerwizzer een goede variant van Triviant. Omdat je vragen met de tegenstander kunt ruilen (om het niet inpikken te noemen) kun je je niet bekende onderwerpen wegwerken en hoef je niet eindeloos te wachten tot er eindelijk in die lastige categorie eindelijk eens een makkelijke vraag komt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:theatime schreef op 09 mei 2017 @ 22:53:

Is 7wonders met twee ook een aanrader? En zitten de regels hiervan ook gewoon in de doos?



Ik heb het tot nu toe alleen met meerdere gedaan namelijk.



(7wonders duel uiteraard wel met twee)



Ik snap het niet helemaal denk ik?

7 wonders duel vinden wij erg leuk. Leuk spel voor twee personen, op dit moment favoriet.

Het grotere 7 wonders spel is officieel voor 2 - 5? spelers. Maar dit vind ik voor twee personen echt niet leuk. Je speelt namelijk met twee personen de derde speler. Voor meerdere mensen wel.echt een aanrader. Maar dat is dus wel de reden dat we de duel versie hebben gekocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 09 mei 2017 @ 22:28:

[...]

Welke?



Patchwork, Kwatro, Mr. Jack, Skip-Bo, Machi Koro, Verboden Eiland, The Game, Saboteur het Duel, Brains Breinbreker, Koehandel, Hanabi, Mysterium.





Ik weet niet zo goed of ik Carcassonne weg wil doen trouwens. Hij is ook niet compleet want mist een paar poppetjes. Kaartjes zijn er wel allemaal. Snap ik hoor!
Djeez, heb jij een geldboom in de tuin???
Alle reacties Link kopieren
O mysterium vind ik leuk, maar ben bang dat ik weinig medespelers krijg, dus als iemand in de buurt iemand zoekt? ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Maisnon3 schreef op 09 mei 2017 @ 23:15:

[...]





Ik snap het niet helemaal denk ik?

7 wonders duel vinden wij erg leuk. Leuk spel voor twee personen, op dit moment favoriet.

Het grotere 7 wonders spel is officieel voor 2 - 5? spelers. Maar dit vind ik voor twee personen echt niet leuk. Je speelt namelijk met twee personen de derde speler. Voor meerdere mensen wel.echt een aanrader. Maar dat is dus wel de reden dat we de duel versie hebben gekocht.Duidelijk, met tweeen een derde speler spelen lijkt me ook minder leuk. Duel heb ik ook al vaker gespeeld. Leuk maar niet helemaal in balans vind ik. Als je te weinig grondstoffen hebt valt dit moeilijk meer in te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 09 mei 2017 @ 23:27:

Djeez, heb jij een geldboom in de tuin??? Zag op Facebook dat een spellenwinkel in Doetinchem zijn demospellen verkoopt voor leuke prijzen. Stond niet bij hoe leuk, en Doutinchem ligt hier niet echt op de route, maar misschien voor iemand anders leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Jammer, Doetinchem is bepaald niet naast de deur. Was leuk geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:MouseCat schreef op 09 mei 2017 @ 23:24:

[...]





Leuk lijstje! Veel spellen van dit lijstje heb ik of staan ook op mijn lijstje.



Patchwork staat ook op mijn lijstje.





Ik wil naar de outlet van 999 games binnenkort... is Almere misschien beter in de buurt?
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lamis schreef op 09 mei 2017 @ 23:37:

Jammer, Doetinchem is bepaald niet naast de deur. Was leuk geweest.



Och misschien had je die spellen toch al.



Kingdomino is trouwens ook leuk spel

en Isle of Skye

allebei vanaf 8 jaar, hoewel ik me dat bij dat laatste afvraag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Momenteel is de top 3 hier:



1. Mysterium

2. Alchemists

3. Andor



Verder vind ik Weerwolven van Wakkerdam, Apples to Apples en Cards Against Humanity leuk om met grote groepen te spelen. Kolonisten van Catan blijft een favoriet door de jaren heen
Quadropolis vond ik trouwens ook erg leuk, al heb ik deze nog maar 1 keer gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Dixit

Alle 2 pers 999 spellen

Settlers

Machi Koro

Qwirkle

Patchwork

Genius

Sherrif of Nottingham

The quest van..eh..nou je..die ene

La Citta

Van weekend spyfall2 gedaan, pick a pig en I know

Binnen op weerwolf weekend ( )

Jaaa..dol op spellen.

Vlotte geesten..ook leuk.

Mysterium, apples to apples..nou ja..zo n beetje alles dus.

Alle reacties Link kopieren
Andor ligt hier, maar nog niet aan begonnen. Idem voor Vasco da Gama en OMG. Verboden eiland is hier geen succes...Dominion blijft dé favoriet. La Citta vinden we ook leuk. En Agricola en Sint-Petersburg en...



Maar wij spelen vaak spelletjes als we ergens moeten wachten, op een terrasje....dus ook een heel assortiment kleine spelletjes. We gaan regelmatig op reis en dan mogen er altijd 4 mee. Altijd moeilijke keuze Absolute favoriet voor onderweg is Love Letters. Zo makkelijk om overal te spelen. Maar ik lees hier nog titels die ik niet ken dus ga eens googlen!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja..doen wij ook.

Regenwormen, kakkerlakken, hippe kippen, take 5, qwixx, afzakker etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van de '999 games' spellen, eigenlijk allemaal. Nog geen spel van ze gekocht of gespeeld waarvan ik dacht, stom of saai.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 09 mei 2017 @ 20:13:

[...]





Verboden eiland is opvolger van vergeten stad, zelfde maker dus. Idee is ongeveer hetzelfde maar uitgebreider

speluitleg vergeten stad

https://www.youtube.com/watch?v=1W0doS5H_x8Thanks! Nooit aan gedacht om voor speluitleg op YouTube te kijken. Stom , heb een uitbreiding in de kast liggen omdat mijn vaste spelletjes speler en ik de uitleg niet helemaal duidelijk vinden. Ik ga eens speuren naar de uitleg!
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven