Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 6 november 2018 om 08:18
Vind je spellen als Caverna en Agricola wel leuk? Mijn vriend en ik vinden het ontzettend leuk om juist zo'n spel helemaal uit te zoeken, tot het moment dat het eigenlijk niet moeilijk meer isnlies schreef: ↑05-11-2018 20:40Ik heb Odin 1 keer gespeeld, ik vind het te veel mogelijkheden en teveel onderdelen hebben. De hele tafel ligt vol en als je het dan de eerste keer speelt, vergeet je steeds welke bruikbare dingen er aan het andere eind van de tafel liggen. Het staat ook niet op mijn lijstje: geef ik graag nog een kans

Alleen de zware spellen van Rosenberg daar moet je wel van houden.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
dinsdag 6 november 2018 om 09:51
Wellicht dat 30 seconds een leuk spel is voor deze groep?marie123 schreef: ↑05-11-2018 22:24De slechte verliezers trivianten heel graag :-d Daar weten ze namelijk heel zeker dat ze winner (maar ook maar één van de twee natuurlijk) De rest van de familie wil daar best met enige regelmaat aan toegeven, maar natuurlijk ook niet altijd. Dus dan wordt het een ander spel met maar een deel van de familie, of triviant met z'n allen. Nog wat erbij waar iedereen blij van wordt is dus zeer welkom! Ik ga deze tips ook bekijken!
En Magic Maze is volgens mij ook te spelen met 7 personen. Dat is een leuk en coöperatief spel waarbij je dus geen winnaar hebt maar met zijn allen samenwerkt zonder te overleggen (en aan het eind heel veel te bespreken hebt

De grote dalmuti en saboteur vind ik ook nog leuke spelletjes om met zo'n groep te spelen. Zijn niet zo duur, en duren ook niet heel erg lang. Leuk voor even tussendoor.
masatu wijzigde dit bericht op 06-11-2018 14:28
0.26% gewijzigd
dinsdag 6 november 2018 om 10:03
Caverna heb ik nooit gespeeld, Agricola al jaren geleden. de 2 persoonsuitvoering van agricola vind ik wel leuk.
le Havre vind ik wel leuk, maar dat duurt ook nogal lang, vooral als je met meer dan 2 speelt. Dus dat bewaren we meestal voor het spellenweekend

dinsdag 6 november 2018 om 11:50
dinsdag 6 november 2018 om 13:04
Voor 7 personen vind ik Exit en Escape room the game ook niet zo geschikt. Ik vind voor beide spellen persoonlijk met 4 wel de max.
Met 7 personen kom je sneller in de partyspellen en dat is iets minder mijn categorie maar de volgende spellen kun je eens bekijken.
Magic maze is inderdaad leuk, uitdagend en cooperatief en duurt niet te lang.
Bezzerwizzer is een soort triviant maar dan met ook een soort bluf element.
Mysterium, soort cooperatief spel, kruizing tussen cluedo en dixit.
Camel Up, geinig spelletje voor grote groepen. Wel met winnaars en verliezers maar doordat je meerdere potjes kan spelen heb je ook meerdere winnaars
Dixit
Saboteur
Grote dalmuti
dinsdag 6 november 2018 om 15:45
nee ik denk niet dat the Game met 7 kan, maar er zijn veel spellen die niet met 7 kunnen dus ik zou me daar niet op blindstaren en gewoon zorgen voor meerdere spellen. er zijn altijd mensen die bepaalde spellen minder leuk of leuker vinden dan de anderen.
Het kaartspel, even kort gezegd (tijdje geleden gespeeld dus weet de spelregels niet precies meer) Je krijgt een stuk of 8 kaarten op hand in de kleuren van de kamelen, en daar moet je er al een aantal van wegleggen, daarna worden de kaarten in je hand uitgespeeld. Je hebt dus al wat invloed over welke kleur minder hard gaat lopen, want die kaarten doe je weg, je hebt dan natuurlijk nog wel kans dat die kameel juist meelift met een ander. Verder waren er nog een paar dingen maar die ben ik vergeten.
PS gezellig druk hier de laatste dagen
Het kaartspel, even kort gezegd (tijdje geleden gespeeld dus weet de spelregels niet precies meer) Je krijgt een stuk of 8 kaarten op hand in de kleuren van de kamelen, en daar moet je er al een aantal van wegleggen, daarna worden de kaarten in je hand uitgespeeld. Je hebt dus al wat invloed over welke kleur minder hard gaat lopen, want die kaarten doe je weg, je hebt dan natuurlijk nog wel kans dat die kameel juist meelift met een ander. Verder waren er nog een paar dingen maar die ben ik vergeten.
PS gezellig druk hier de laatste dagen

dinsdag 6 november 2018 om 19:39

dinsdag 6 november 2018 om 19:54
Over 2,5 week is weer de Outletsale, ik wacht daar wel op.
Meestal zijn die gratis spellen niet de bestverkopende.

woensdag 7 november 2018 om 00:57
Klopt hoor, ik loop altijd met een lijstje rond. Vooral voorin bij de pallets scoor ik vaak, dat zijn de b-kwaliteit dozen.
woensdag 7 november 2018 om 16:05
Tiana_76 schreef: ↑06-11-2018 11:50Iemand hier die de limited edition pionnen voor Pandemic al gespot heeft?
Ik vind ze erg leuk, maar tot nu toe alleen webshop kunnen ontdekken in Australië en dan kost het me 20 euro om ze hier te krijgen. Dus, ik houd me aanbevolen als jullie nog een Nederlandse (web)winkel weten.
Oohh tof! Nee nog niet gezien. Ik heb wel bakjes om de virussen in te doen. Erg handig.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

woensdag 7 november 2018 om 16:07
Ja, heb ik ook. Van die petrischaaltjes:LunchLover schreef: ↑07-11-2018 16:05Oohh tof! Nee nog niet gezien. Ik heb wel bakjes om de virussen in te doen. Erg handig.

woensdag 7 november 2018 om 16:33
ik heb wel een kistje bij de action gekocht waar de Orleans onderdeeltjes mooi inpassen. En alle Le Havregrondstoffen ook in kleine plastic doosjes, ooit gekocht bij Xenos, en toen stonden ze in de weg want te klein voor wat ik ze wilde gebruiken.
Verder alles in plastic zakjes en liefst zo dat alle startstukken per kleur in 1 zakje zitten. Uitdelen en klaar
Verder alles in plastic zakjes en liefst zo dat alle startstukken per kleur in 1 zakje zitten. Uitdelen en klaar
woensdag 7 november 2018 om 16:45
nlies schreef: ↑07-11-2018 16:33ik heb wel een kistje bij de action gekocht waar de Orleans onderdeeltjes mooi inpassen. En alle Le Havregrondstoffen ook in kleine plastic doosjes, ooit gekocht bij Xenos, en toen stonden ze in de weg want te klein voor wat ik ze wilde gebruiken.
Inside informatie heeft me laten weten dat ik Orleans krijg van de Sint

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
woensdag 7 november 2018 om 16:49
Go Sint! Mijn favoriet!LunchLover schreef: ↑07-11-2018 16:45Inside informatie heeft me laten weten dat ik Orleans krijg van de Sint![]()

woensdag 7 november 2018 om 17:22
Als je nu had gezegd lijkt op altiplano, maar Istanbul is heel anders. Maar ook leuk, dat wel
nlies wijzigde dit bericht op 07-11-2018 17:23
3.46% gewijzigd
woensdag 7 november 2018 om 17:23
bofferdLunchLover schreef: ↑07-11-2018 16:45Inside informatie heeft me laten weten dat ik Orleans krijg van de Sint![]()