Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
27-11-2019 13:38
houdt vriend niet van spelletjes?
Jawel maar hij kan soms zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand 7 wonders duel pantheon weleens gespeeld? (De uitbreiding dus voor 7 wonders duel).
Is het wat? De beschrijving op bijvoorbeeld bol.Com vind ik niet echt aansprekend maar moet mijn verlanglijstjes vullen ( verjaardag, Sint en kerst...) dus ik hoor graag ervaringen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nee dat niet, maar ik ben dan wel weer benieuwd naar meningen over 7 wonders duel ;-D

Leuk genoeg voor een uitbreiding dus?

Mijn wensenlijstje is na verjaardag en black friday gewoon leeg. Er staat zoveel leuks in de kast. En toch pakken we momenteel elke keer Wingspan. Echt een topspel
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er over mijzelf de big box kingdom builder maar cadeau te doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
03-12-2019 18:20
Ik denk er over mijzelf de big box kingdom builder maar cadeau te doen
ohja leuk!
Vandaag bij 999games Adventure Games Monochrome Inc + Het Gevang iets goedkoper.

Ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
niloe schreef:
03-12-2019 19:06
Vandaag bij 999games Adventure Games Monochrome Inc + Het Gevang iets goedkoper.

Ervaringen?
Ja ik heb toevallig afgelopen week de eerste 2 hoofdstukken van het gevang gespeeld, Vond het wel leuk. Bij het Kruidvat liggen (of lagen, maar liggen er vast nog wel) ook een paar Exit uitgaven rond de 10 -12 euro. Dat gevang en nog een ander.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
03-12-2019 19:08
Ja ik heb toevallig afgelopen week de eerste 2 hoofdstukken van het gevang gespeeld, Vond het wel leuk. Bij het Kruidvat liggen (of lagen, maar liggen er vast nog wel) ook een paar Exit uitgaven rond de 10 -12 euro. Dat gevang en nog een ander.
Oooh, bedankt voor de tip. Moet ik ook maar even kijken dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja bij ons komt 7 wonders duel regelmatig op tafel. Het leuke is dat er verschillende manieren zijn om te winnen, waardoor je je tacktiek elke keer anders kan zijn en je deze soms tijdens het spel ook kan of zelfs moet aanpassen. Er is ook veel spelerinteractie en kan elkaar flink dwars zitten.
banaaaana schreef:
03-12-2019 19:20
Ja bij ons komt 7 wonders duel regelmatig op tafel. Het leuke is dat er verschillende manieren zijn om te winnen, waardoor je je tacktiek elke keer anders kan zijn en je deze soms tijdens het spel ook kan of zelfs moet aanpassen. Er is ook veel spelerinteractie en kan elkaar flink dwars zitten.
Altijd fijn! :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de aanbieding van 999 games ook gekocht vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Wij pakken 7 wonders duel + uitbreiding geregeld uit de kast. Het is gevarieerd en tactisch. Wij vinden de uitbreiding zeker een toevoeging! Wel wat werk om allemaal klaar te leggen.
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 16:33
Nee dat niet, maar ik ben dan wel weer benieuwd naar meningen over 7 wonders duel ;-D

Leuk genoeg voor een uitbreiding dus?

Mijn wensenlijstje is na verjaardag en black friday gewoon leeg. Er staat zoveel leuks in de kast. En toch pakken we momenteel elke keer Wingspan. Echt een topspel
Ik vind wingspan momenteel ook wel één van de leukste!
Ook met old masters (aankoop spel) ben ik heel blij. Komt veel op tafel en is niet moeilijk aan te leren.

Ben benieuwd naar 7 wonders duel! Hoor er zoveel positiefs over!
davo1979 schreef:
03-12-2019 19:31
Ik heb de aanbieding van 999 games ook gekocht vanmiddag.
:high5:
Alle reacties Link kopieren
banaaaana schreef:
03-12-2019 19:20
Ja bij ons komt 7 wonders duel regelmatig op tafel. Het leuke is dat er verschillende manieren zijn om te winnen, waardoor je je tacktiek elke keer anders kan zijn en je deze soms tijdens het spel ook kan of zelfs moet aanpassen. Er is ook veel spelerinteractie en kan elkaar flink dwars zitten.
Dit klinkt als een spel voor ons! Bedankt voor je uitleg.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
spelletjes bij kruidvat 25% korting (uitgezonderd lego en dat werk) Heb dus nu een exitspelletje voor 7,50. Denk dat de korting tot morgen is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dit weekend organiseert de spellenwinkel uit de buurt (België) een 24uur-durende spellenmarathon ten voordele van het goede doel. Hopelijk kan ik veel spellen van mijn lijst afvinken! Welke spelletjes zouden jullie eens willen uitproberen als je de kans had? (inspiratie opdoen)
Alle reacties Link kopieren
viva888 schreef:
04-12-2019 18:15
Dit weekend organiseert de spellenwinkel uit de buurt (België) een 24uur-durende spellenmarathon ten voordele van het goede doel. Hopelijk kan ik veel spellen van mijn lijst afvinken! Welke spelletjes zouden jullie eens willen uitproberen als je de kans had? (inspiratie opdoen)
Is dat vanwege "De Warmste week"? Heb ik iets over gelezen, en ik zit wel vlak bij de grens van België maar volgens mij zijn dat soort marathons meer naar het oosten. Ik vond de Rovers van de Noordzee leuk, eigenlijk pas bij de tweede keer, de eerste keer had ik er al een soort marathon opzitten toen ik het speelde dus was niet helemaal helder.
En wingspan en everdell hoor je toch ook wel gespeeld te hebben. Maar misschien zijn die spellen steeds bezet omdat het de nieuwere zijn. Pixie Queen is ook een leuke.
Maar als je al een lijst hebt, laat die zijn dun kunnen we er misschien een top 10 van maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb mezelf dus die Big Box kingdom builder maar cadeau gedaan. Moet uit België komen dus benieuwd wanneer hij er is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
04-12-2019 18:28
Is dat vanwege "De Warmste week"? Heb ik iets over gelezen, en ik zit wel vlak bij de grens van België maar volgens mij zijn dat soort marathons meer naar het oosten. Ik vond de Rovers van de Noordzee leuk, eigenlijk pas bij de tweede keer, de eerste keer had ik er al een soort marathon opzitten toen ik het speelde dus was niet helemaal helder.
En wingspan en everdell hoor je toch ook wel gespeeld te hebben. Maar misschien zijn die spellen steeds bezet omdat het de nieuwere zijn. Pixie Queen is ook een leuke.
Maar als je al een lijst hebt, laat die zijn dun kunnen we er misschien een top 10 van maken
Is inderdaad een eindje uit de buurt!
Wingspan heb ik al gespeeld, everdell staat al heel lang op mijn lijstje en de rovers van de Noordzee ziet er ook wel leuk uit.
Kun je nog eens de laatste zin hertypen? Niet zo duidelijk door autocorrect.
Alle reacties Link kopieren
viva888 schreef:
05-12-2019 17:26
Is inderdaad een eindje uit de buurt!
Wingspan heb ik al gespeeld, everdell staat al heel lang op mijn lijstje en de rovers van de Noordzee ziet er ook wel leuk uit.
Kun je nog eens de laatste zin hertypen? Niet zo duidelijk door autocorrect.
Ik bedoelde: heb je al een wensenlijstje zet die hier weg, dan strepen we wel af wat weg kan. Of aan wat bovenaan zou moeten ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bij deze mijn lijstje:
Azul: summer pavilion
Mysterium
Noctiluca
Raiders of the North Sea
Tapestry
Trails of Tucana
Everdell
Kanagawa
Century
Five tribes
Yamathai
Evolution climate
Codenames
Above and below
Near and far
Bunny kingdom
7 wonders duel
Ishtar
Queenz
Paladins
Small world
Tiny towns
Overbooked
Alle reacties Link kopieren
viva888 schreef:
05-12-2019 17:40
Bij deze mijn lijstje:
Azul: summer pavilion Leuk als je van puzzelen en vooruitdenken houdt
Mysterium Met Dixitkaarten de dader, plaats en moordwapen vinden, ook leuk
Noctiluca Probeer de juiste dobbelstenen te krijgen, wel leuk, maar ik denk dat ik er gauw op uitgekeken zou zijn
Raiders of the North Sea al genoemd
Tapestry ken ik nog niet, maar staat overal wel in de top, je bent er wel een paar uur mee bezig
Trails of Tucana
Everdell
Kanagawa
Century de delen 2 en 3 vind ik leuker dan de eerste
Five tribes
Yamathai
Evolution climate
Codenames Als je van woordspelletjes houdt, leuk
Above and below
Near and far
Bunny kingdom Was even vergeten welke dat was. heb hem al gespeeld, en het leuke hieraan is dat iedere speler met een ander speelstuk start en ook heel andere dingen moet doen om punten te verzamelen Maar hij is wel leuk dus
7 wonders duel
Ishtar
Queenz
Paladins
Small world Leuk landje veroveren en de anderen van het bord meppen
Tiny towns anderen lekker dwars proberen te zitten, maar ook geen idee of hij hier vaak op tafel zou komen
Overbooked
Je hebt nog een heel eind te gaan voor alles afgestreept kan worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gister battle sheep gevonden in de kringloop. Wat een leuk simpel spel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het spel wizard (een kaartspel voor tovenaars) cadeau gekregen van sint en piet.
Wel met minimaal 3 mensen dus nog niet kunnen spelen, hopelijk binnenkort.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven