Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen geleden maar een abonnement op boardgamearena genomen. Vriend heeft niet altijd zin en ik kan vaak niet zo lang zitten door mijn rug. Dus nu kan ik liggend met anderen online bordspelletjes spelen wanneer ik wil.
davo1979 schreef:
05-01-2020 10:10
Een paar dagen geleden maar een abonnement op boardgamearena genomen. Vriend heeft niet altijd zin en ik kan vaak niet zo lang zitten door mijn rug. Dus nu kan ik liggend met anderen online bordspelletjes spelen wanneer ik wil.
Oh, wat een goede tip!

Ik kreeg van Sinterklaas Lost cities. Ik vind het een leuk, tactisch spel.

Edit: gevonden! Ik moet wel even gniffelen. Er staat dat het wordt aangeboden in meer dan 300 landen, terwijl er maar 196 landen bestaan. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
05-01-2020 10:15
Oh, wat een goede tip!

Ik kreeg van Sinterklaas Lost cities. Ik vind het een leuk, tactisch spel.

Edit: gevonden! Ik moet wel even gniffelen. Er staat dat het wordt aangeboden in meer dan 300 landen, terwijl er maar 196 landen bestaan. :hihi:
Ik heb lost cities gister voor het eerst gespeeld. Vond het ook wel leuk toen ik door had hoe het werkte.
davo1979 schreef:
05-01-2020 10:38
Ik heb lost cities gister voor het eerst gespeeld. Vond het ook wel leuk toen ik door had hoe het werkte.
Herkenbaar!

Wat hebben ze een boel spellen op board game arena, zeg! Ik ben benieuwd of Nlies ze allemaal kent.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
05-01-2020 11:01
Herkenbaar!

Wat hebben ze een boel spellen op board game arena, zeg! Ik ben benieuwd of Nlies ze allemaal kent.
wel veel, niet alles. Deze site kende ik ook niet wel Brettspielwelt.de gratis site waar je kunt spelen. Van oorsprong Duitstalig dus, maar een hele Nederlandstalige afdeling met forum en al
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
05-01-2020 11:19
wel veel, niet alles. Deze site kende ik ook niet wel Brettspielwelt.de gratis site waar je kunt spelen. Van oorsprong Duitstalig dus, maar een hele Nederlandstalige afdeling met forum en al
Dank voor je reactie en voor de tip van Brettspielwelt.de! Ga ik ook bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft in principe niet te betalen om te spelen voor mensen die dat willen weten. Maar een aantal bekende spelen zoals carcassonne of love letter is moeilijk om daar aan de tafel te komen. Je bent niet de enige en met het abonnement kan je zelf die tafels aanmaken en heb je dus een plaatsje.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mansions of madness gekocht bij de spellenwinkel.
Een wat duurdere aankoop dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen.
De verkopers waren zo enthousiast dat het bijna niet kan tegenvallen :)
Alle reacties Link kopieren
JoyM schreef:
06-01-2020 17:43
Vandaag mansions of madness gekocht bij de spellenwinkel.
Een wat duurdere aankoop dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen.
De verkopers waren zo enthousiast dat het bijna niet kan tegenvallen :)
heb je die met de app? ik heb ze allebei niet gespeeld hoor, ben benieuwd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
06-01-2020 18:17
heb je die met de app? ik heb ze allebei niet gespeeld hoor, ben benieuwd

Ja, heb inderdaad de versie met de app.
Dat moet een hoop werk schelen begreep ik
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer eens OMG gespeeld (Oh My Goods)
het idee van dat spel is wel leuk, maar het is afgelopen voor het echt op gang is.
Voor degenen die het niet kennen, je hebt kaarten die grondstoffen/ fabrieken en geld voorstellen, Net waar je ze voor gebruikt. Door die kaarten te combineren kun je duurdere fabrieken kopen dus duurder producten maken enzovoort.
Spel is afgelopen als iemand 8 fabrieken heeft, dan worden de punten geteld. na 8 rondjes is dat meestal wel gelukt waardoor je amper tijd hebt om duurdere producten te maken, dus al helemaal niet aan de dure fabrieken toekomt.
Misschien moet ik toch maar iets gaan bedenken om de regels aan te passen waardoor het spel spannender wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gisteren voor het eerst Everdell gespeeld. Leuk spel! Hoewel we het nog niet helemaal juist hebben gespeeld volgens mij.. vandaag eens een youtube video bekijken!
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
12-01-2020 14:00
Gisteren weer eens OMG gespeeld (Oh My Goods)
het idee van dat spel is wel leuk, maar het is afgelopen voor het echt op gang is.
Voor degenen die het niet kennen, je hebt kaarten die grondstoffen/ fabrieken en geld voorstellen, Net waar je ze voor gebruikt. Door die kaarten te combineren kun je duurdere fabrieken kopen dus duurder producten maken enzovoort.
Spel is afgelopen als iemand 8 fabrieken heeft, dan worden de punten geteld. na 8 rondjes is dat meestal wel gelukt waardoor je amper tijd hebt om duurdere producten te maken, dus al helemaal niet aan de dure fabrieken toekomt.
Misschien moet ik toch maar iets gaan bedenken om de regels aan te passen waardoor het spel spannender wordt
Ja dat gevoel hebben wij ook bij omg, en hetzelfde een beetje bij splendor, het is vaak al afgelopen voordat je überhaupt de betere kaarten kunt bouwen
Binnenkort weer eens een spelletjesdag organiseren. Ik heb mijn kast eens uitgemest, gesorteerd en alle spellen weer compleet gemaakt. Ziet er weer netjes uit. Ook twee nieuwe spellen opengemaakt die nog dicht in de kast lagen te wachten. Nog niet gespeeld maar ben benieuwd. Heb Wingspan en Crown of Emara liggen. De vormgeving is in elk geval veelbelovend.
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 18-01-2020 16:13
0.56% gewijzigd
Is er ook iemand die een mooie oplossing heeft bedacht voor het bewaren van Qwixx met extra scoreblokken en karakters? Ik heb het nu in een ziplock gedaan, maar vind dit zo ontsierend staan tussen alle nette doosjes.
Alle reacties Link kopieren
Allebei leuk, wingspan en Emara,
Die quixx, bij mij liggen de aanvulscoreblokjes ook gewoon los. Misschien is het een idee om de scoreblokjes te halveren en in het doosje te doen, en de rest in dat zakje. Je speelt toch niet ene heel blok op een avond. Of zijn die aanvullingen groter dan het doosje/ Ik speel het eigenlijk niet zo vaak meer, is al een tijd geleden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Big points is inderdaad groter dan het doosje, dus dat past niet.

Houd me aanbevolen als iemand tips heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Wingspan gekocht en voor het eerst in mijn eentje gespeeld tegen de automa. Toch best grappig :D

Het orakel van Delphi was in de opruiming, dus die kon ik voor 30 euro niet laten liggen, leuk spel!
Alle reacties Link kopieren
Orakel is leuk ja. waarom kom ik nooit zulke opruimers tegen :-(
In de opruimkast van de winkel waar ik kom staan of spellen die ik al heb, of die ik niet leuk vind
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Eendje_ schreef:
18-01-2020 13:57
Ik heb Wingspan gekocht en voor het eerst in mijn eentje gespeeld tegen de automa. Toch best grappig :D
Is de soloversie goed te spelen als je nog niet helemaal bekend bent met de spelregels? Heb het spel nu 1 keer met z’n tweeën gespeeld, dus de regels zitten er nog niet helemaal goed in.
Alle reacties Link kopieren
Had ik Burgle Bros. al aangeraden? (http://www.burglebros.com/) Sinds een paar weken in mijn bezit en een nieuwe favoriet. Je kan het als co-op en solo spelen. Doel is om als inbreker(s) in een kantoorgebouw op verschillende verdiepingen kluizen te vinden, te kraken en met de buit aan de bewakers te ontsnappen. Je waant je echt een onderdeel van oceans eleven, maar dan met een hoog comic-gehalte.

Ook als App te downloaden.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik heb gisteren met wat vrienden Adventure Games: Monochrome Inc uitgepakt en gespeeld. Een verhaal/escapegame. Ik vind dat het heel tof in elkaar steekt. Steekt ook wel veel tijd in.
Alle reacties Link kopieren
JoyM schreef:
18-01-2020 15:25
Is de soloversie goed te spelen als je nog niet helemaal bekend bent met de spelregels? Heb het spel nu 1 keer met z’n tweeën gespeeld, dus de regels zitten er nog niet helemaal goed in.
Ik moest wel even puzzelen met de spelregels van de automa. Wat doet je tegenstander nou precies? Maar als je het eenmaal doorhebt is het heel makkelijk spelen. In jouw geval zou ik eerst nog wat oefenen met het gewone spel en dat is handiger als je met iemand speelt die het al kent zodat die steeds jouw vragen kan beantwoorden over het waarom of wat handig is.
Ik heb nog punten van mijn kerstpakket en Noorderwind is één van de keuze opties. Wonderlijk, want dit spel is eigenlijk niet meer verkrijgbaar. Hoe dan ook: kent iemand dat spel en is het de moeite waard?
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
20-01-2020 07:47
Ik heb nog punten van mijn kerstpakket en Noorderwind is één van de keuze opties. Wonderlijk, want dit spel is eigenlijk niet meer verkrijgbaar. Hoe dan ook: kent iemand dat spel en is het de moeite waard?
Ik heb het ooit op een beurs gespeeld, kan me er weinig van herinneren. Maar de recensies die ik tegenkom zijn behoorlijk goed. Niet te moeilijk familiespel. Dus ik zou het er wel op wagen als ik de andere opties niet zo hoef.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven