Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
20-01-2020 12:48
Ik heb het ooit op een beurs gespeeld, kan me er weinig van herinneren. Maar de recensies die ik tegenkom zijn behoorlijk goed. Niet te moeilijk familiespel. Dus ik zou het er wel op wagen als ik de andere opties niet zo hoef.
Top! Dank voor je advies!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Noorderwind ook wel een leuk spel. Wij halen het zo nu en dan weer uit de kast. Heel toegankelijk. Mooi uitgevoerd en speelt lekker weg. Weet niet wat de alternatieven zijn maar deze is wel leuk
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:29
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hallo komkommerig, welkom
Wingspan is ook met 2 leuk, en de uitbreiding erbij is ook leuk.
En verder gewoon een grotere kast kopen :)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren de (1-persoons) smartgame Metroville weer eens uit de kast gepakt. Leuke puzzeltjes! Ik heb hem al best een tijdje, maar meestal belanden dergelijke smart games bij mij in de kast zodra ik ze heb uitgespeeld. Eigenlijk is dat natuurlijk onzinnig: na een jaar weet je echt niet meer wat de 'tactiek' was om alle puzzeltjes op te lossen.
Als ik hiermee weer klaar ben, zal ik ook de andere smartgames weer eens uit de kast pakken (bijvoorbeeld rush hour & parking puzzler).
Alle reacties Link kopieren
o ja smartgames heb ik ook nog een paar. Vanmiddag bij het opzetten van de rommelmarkt, nog met een in mijn hand gestaan. Twijfel of ik hem al had. Die dingen hebben we iedere rommelmarkt wel 1 bijliggen. Weet niet omdat de vorige eigenaars ze te moeilijk vonden, of dat ze ze allemaal gemaakt hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Komkommerig schreef:
24-01-2020 08:32
Hoi! Ik lees al een tijdje mee dus het leek me wel leuk om me even voor te stellen.

Inmiddels hebben wij thuis ook wel een leuke kast spellen verzameld.. o.a. Kolonisten van de prehistorie, Ticket to Ride Europa en uitbreiding Afrika, Smallworld, Carcassone Amazone, Regenwormen, Vrijdag (solospelletje), Exploding kittens, Pandemic, Machi Koro, Patchwork, The Mind, Saboteur en Boonanza liggen bij ons in de kast. Wij spelen vooral met zijn tweeën en soms een wat korter spel als Exploding Kittens met bezoek.

Maar die spellenkast.. is nu vol :proud: Dus ik mocht van mezelf niks meer kopen. Maar Bol heeft een leuke dagdeal vandaag en Wingspan is nu 37,50.. Dus ik heb hem besteld. Ik ben wel benieuwd of ie zo leuk is als gezegd wordt!
Naar aanleiding van dit berichtje deze morgen even gekeken op bol.
Zag het spel overbooked afgeprijsd staan voor 12 euro (in plaats van 34 euro). Toen ik het in mijn mandje deed verdween de korting echter.
Ik vermoed dat ik net te laat was, of dat het misschien een foutje was die ze nog snel aangepast hebben... jammer wel!
Heb het spel nog nooit gespeeld maar had er wel al veel enthousiaste reacties over gehoord.

De laatste tijd speel ik eigenlijk vooral everdell en letter jam. Jammergenoeg nog nooit kunnen winnen!
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook bang dat overbooked een foutje was, jammer voor jou. Spel is zo populair dat het toch wel verkocht wordt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Komkommerig schreef:
24-01-2020 08:32
Hoi! Ik lees al een tijdje mee dus het leek me wel leuk om me even voor te stellen.

Inmiddels hebben wij thuis ook wel een leuke kast spellen verzameld.. o.a. Kolonisten van de prehistorie, Ticket to Ride Europa en uitbreiding Afrika, Smallworld, Carcassone Amazone, Regenwormen, Vrijdag (solospelletje), Exploding kittens, Pandemic, Machi Koro, Patchwork, The Mind, Saboteur en Boonanza liggen bij ons in de kast. Wij spelen vooral met zijn tweeën en soms een wat korter spel als Exploding Kittens met bezoek.

Maar die spellenkast.. is nu vol :proud: Dus ik mocht van mezelf niks meer kopen. Maar Bol heeft een leuke dagdeal vandaag en Wingspan is nu 37,50.. Dus ik heb hem besteld. Ik ben wel benieuwd of ie zo leuk is als gezegd wordt!
En ik keek naar aanleiding hiervan even op Bol voor Wingspan. Gewoon nog €57 :(
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:30
0.00% gewijzigd
Oh, ik moest ook even kijken en zag genoeg in de actie dat ik wel kopen wil.

Kwakzalvers van Kakelenburg, Tapestry, Menara, Smallworld.

Maar eerst eens even andere spellen gaan spelen voor ik van mezelf nieuwe mag gaan kopen. Er ligt nog genoeg.
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:30
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Komkommerig schreef:
26-01-2020 17:33



Maar het is gelukt, en het is wel erg leuk! Vanochtend hebben we meteen nog een potje gespeeld. Het is een keer wat anders omdat je elkaar gewoon helemaal niet kan pesten, niks kan afpakken of in de weg kan zitten. En het spelmateriaal is allemaal echt heel mooi. :heart:
In de uitbreiding zitten meer kaarten met: als de ander dit of dat doet mag jij dat doen of krijgen.
Kwakzalvers is trouwens ook niet veel interactie maar het is wel leuk.
En er zijn van vrijwel alle spellen wel instructiefilmpjes op YT te vinden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag kwam de bezorger kwakzalvers van kakelenburg brengen, net even alles uitgepakt en vast gesorteerd. Van de week spelen, het ziet er in idee geval erg leuk uit!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer eens Macao gespeeld. Was zo lang geleden dat ik dacht toen ik de doos open deed: Wat moet ik met al die blokjes? Maar het is goed gekomen, toch eens vaker op tafel zetten. Was weer leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
29-01-2020 23:38
Gisteren weer eens Macao gespeeld. Was zo lang geleden dat ik dacht toen ik de doos open deed: Wat moet ik met al die blokjes? Maar het is goed gekomen, toch eens vaker op tafel zetten. Was weer leuk
Dit ziet eruit als een pittig spel. Hoeveel tijd ben je er ongeveer aan kwijt?

Afgelopen zaterdag naar een spellenavond geweest en daar Photosynthesis, Menara, codenames en Do Le Di Do gespeeld.
Photosynthesis kenden we niet maar vonden we erg leuk.
Menara is ook een stuk leuker dan het in eerste instantie lijkt. Het is een behendigheidsspel maar je hebt toch enige tactiek nodig om te kunnen winnen.
Beide spellen aangeschaft.

Codenames en do le di do zijn leuke simpele spelletjes.
Alle reacties Link kopieren
JoyM schreef:
03-02-2020 11:27
Dit ziet eruit als een pittig spel. Hoeveel tijd ben je er ongeveer aan kwijt?

Afgelopen zaterdag naar een spellenavond geweest en daar Photosynthesis, Menara, codenames en Do Le Di Do gespeeld.
Photosynthesis kenden we niet maar vonden we erg leuk.
Menara is ook een stuk leuker dan het in eerste instantie lijkt. Het is een behendigheidsspel maar je hebt toch enige tactiek nodig om te kunnen winnen.
Beide spellen aangeschaft.

Codenames en do le di do zijn leuke simpele spelletjes.
Volgens mij zijn we er wel ruim 2,5 uur mee bezig geweest. Maar we waren met 4 waarvan 3 het nooit gespeeld hadden en voor mij was het al een hele tijd geleden, dus moest ook weer opnieuw beginnen. Het gaat er om een goede keuze te maken, als je de blokjes moet kiezen. Heb je geen blokjes aan het begin van je beurt kost het al 3 minpunten. Maar ik ga het morgen weer meenemen, naar een andere club, dus misschien willen ze daar ook wel proberen. Ik ben nu vast iets eerder klaar met uitleggen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zaterdag mijn eerste exitspel gespeeld bij vrienden. Ik vond het nogal tegenvallen. Puzzels die niet helemaal klopten, vergezochte oplossingen. Best een domper.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
03-02-2020 12:19
Zaterdag mijn eerste exitspel gespeeld bij vrienden. Ik vond het nogal tegenvallen. Puzzels die niet helemaal klopten, vergezochte oplossingen. Best een domper.
Wij hebben er 2 van 999 gespeeld waarvan we er 1 heel leuk vonden en de andere zoals jij hem hebt ervaren. De pocket escape vonden we echt heel slecht.

Ook 2 escape spellen gespeeld met zo'n grote decoder en sleutels, die waren goed bevallen.

Als je nog iets leuks wilt doen met puzzels en oplossen is de eerste puzzelpost ook leuk. Geloof 2 jaar geleden voor mijn verjaardag gehad, kreeg per post een vreemde brief op mijn verjaardag... was echt een topcadeau.
banaaaana schreef:
03-02-2020 18:15
Wij hebben er 2 van 999 gespeeld waarvan we er 1 heel leuk vonden en de andere zoals jij hem hebt ervaren. De pocket escape vonden we echt heel slecht.

Ook 2 escape spellen gespeeld met zo'n grote decoder en sleutels, die waren goed bevallen.

Als je nog iets leuks wilt doen met puzzels en oplossen is de eerste puzzelpost ook leuk. Geloof 2 jaar geleden voor mijn verjaardag gehad, kreeg per post een vreemde brief op mijn verjaardag... was echt een topcadeau.
Welke beviel jou wel? Wij hebben het mysterieuze museum gespeeld. Ik ben normaal goed in puzzels en logisch denken, maar dit vond ik best zonde van het geld. je speelt het natuurlijk ook maar 1 keer.

Bedankt voor de andere twee tips, die gaan zeker op het lijstje voor een volgende verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Degene die ons beviel is de verlaten hut. Wel lang geleden (was toen net uit) dus misschien dat ik hem nu niet meer zou aanraden ;-). Murder on the orient express beviel totaal niet. Hoe de pocket escape heette weet ik niet meer, maar zou ik dus ook echt niet aanraden.

Qua prijs vind ik het opzich wel oké, als je een leuke hebt. Ja je speelt 1 keer, maar een echte escape room is vele malen duurder en een film in de bios bijvoorbeeld ook. Bij de puzzelpost was het met 4 personen echt een leuk avondvullend programma :-)
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet wie van jullie fb heeft maar op de pagina van coole suggesties loopt een winactie voor Imperial settlers (WGG) . White goblin heeft hem ook gelinkt
Leuk spel, ik heb het al
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:30
0.00% gewijzigd
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:30
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@komkommerig
Klinkt als leuke aankopen!
Laat je even weten hoe ze bevallen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven