Breipatroon jurk

23-10-2012 19:15 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een breipatroon voor een jurk. Ik zoek iets met mouwen, getailleerd en met een toelopende rok naar de knieën. Ik heb een paar patronen gevonden, maar wie weet heeft iemand nog ideeën? Dit zijn de patronen die ik wel mooi vind:



jurk



http://images4.ravelrycac ... 9156/DSCN0753_medium2.JPG



Alvast bedankt:)



O ik kan nog steeds geen plaatjes plakken, zou iemand dat even voor mij willen doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips, maar hierbij de plaatjes:







Alle reacties Link kopieren
quote:kanon schreef op 23 oktober 2012 @ 19:19:

Ik heb geen tips, maar hierbij de plaatjes:



[img]http://www.ullaneule.net/0306/kuvat/luumuletti.jpg[/img]



[img]http://images4.ravelrycache.com/uploads ... edium2.JPG[/img]



Dankje



Eigenlijk mogen de rokken nog iets meer toelopen als ik t zo zie, dus echt helemaal aansluitend. Een soort pencil dress idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan.

Ik denk niet dat je snel een dergelijk patroon gaat vinden, kopen lijkt mij ook de beste optie.
Alle reacties Link kopieren
Ja kopen is inderdaad ook wel makkelijk. Maar ik wil een groene jurk. En die kan ik niet vinden zoals ik m wil. En t voordeel van zelf maken is dat je t helemaal aan je eigen wensen kunt laten voldoen.
Alle reacties Link kopieren
ik haal veel patronen van deze site af



site voor brei- en haakpatronen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Kun je niet een bestaand patroon van een trui als voorbeeld gebruiken en die verlengen zeg maar? Patronen van truien zijn er zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 23 oktober 2012 @ 19:39:

[img]https://kinglouie.nl/images/product/medium/2202281.png[/img]Deze vind ik wel heel leuk! Alleen duur, ik mag van mezelf niet zo veel meer uitgeven aan kleding want het liep de spuigaten uit. Ik heb nu wol gekocht en dan ben ik voor 16 euro klaar voor een jurkje (en veel tijd natuurlijk, maar mijn lieve oma breit voor me:)
Alle reacties Link kopieren
quote:marjan77 schreef op 23 oktober 2012 @ 19:36:

Kun je niet een bestaand patroon van een trui als voorbeeld gebruiken en die verlengen zeg maar? Patronen van truien zijn er zat.\\



Ja heb ik ook al aan gedacht, of gewoon zelf een jurk wat smaller maken. Probleem is alleen dat mijn oma het voor me maakt en zij wil gewoon vanaf een patroon breien, anders moet ze op de gok een beetje steken gaan minderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 23 oktober 2012 @ 19:32:

ik haal veel patronen van deze site af



site voor brei- en haakpatronenNiet de jurk die ik zoek, maar wel veel leuke andere dingen. Dankjewel, ga ik ook eens even naar kijken:)
Alle reacties Link kopieren
voor 16 euro wol voor een jurk? Das ongeveer een euro per bol! Tip mij eens waar jij je wol koopt???
Alle reacties Link kopieren
Bij de aldi hebben ze nu wol. deels acryl, deels wol.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat het patroon in het Nederlands moet zijn voor je oma?



Ik haal vaak gratis patronen van www.ravelry.com/, maar alle Nederlandse patronen die daar opstaan kun je ook op de site vinden die Rosanna al poste.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens bij drops design
Alle reacties Link kopieren
@rosanna08: ik ben geen breister/haakster maar wat een mooie patronen op de website ! :-)
I learned that pleasing everyone is impossible. But pissing everyone off is a piece of cake
Alle reacties Link kopieren
Oh ik bedacht nog een tip!



In de Knip Mode staan tegenwoordig ook 1 of 2 breipatronen en bij ons in de bieb hebben ze een hele stapel liggen. Kijk eens of daar iets tussenzit! En als je toch in de bieb bent, zoek op boeken over breipatronen, nog meer keus!
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik een goede wolwinkel binnenstappen. Ik weet er 1 in Maastricht (Filarte). Doorgaans weten de dames in de wolwinkel wel hoe je zo iets het beste kunt aanpakken! Of hoe je eenvoudig een bestaand model aanpast in een pencilskirt. In een wolwinkel is bovendien altijd een verzameling aan breiboeken en tijdschriften te vinden.



Echter als je toevallig handig met naaien kun je ook een jurk breien, aan de hand van van zo'n naaipatroon. Gewoon uitgaan van de draaddikte (is in mm). Bijvoorbeeld draaddikte 3 maakt gemiddeld een steek 3 mm breed en 3 mm hoog. Het is wel even uitproberen. De ene breister breit nu eenmaal losser dan de anderen. Een kabelpatroon of andere patronen kun je ontlenen uit een breiboek. Et voila knip en plak je patroon zoals je hetzelf graag hebben wilt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven